MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91' RENOWACJA, Żółte tabilce

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Odcina » 16 maja 2014, 09:17

Można sobie ten silnik w pokoju postawić i podziwiać Lalka <serduszka>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez alex90 » 23 maja 2014, 22:55

Witam znowu po przerwie czas na nowości :D
Listwa wtryskowa już kompletna, wtryski sprawdzone można zakładać :)
DSC_0061a.jpg



Po założeniu trzeba było uporać się z instalacją elektryczną ( poprzednio kolektor był tylko przyłożony) teraz już jest na gotowo. Przewody poszły w peszelkach, niestety nie udało mi się zrobić fotki gotowego zestawu ale może jakoś to nadrobię :) Sprzęgło też trafiło na miejsce
DSC_0062a.jpg

DSC_0063a.jpg


Silnik jest pomału na ostatniej prostej zostało tylko zamontować przepustnicę i nowe przewody podciśnienia.

Tak w między czasie zabrałem się za skrzynie gdyż pojawiał się zgrzyt przy szybszym zapinaniu dwójki.
Ogólnie cała skrzynia jest w super stanie, synchronizatory, tryby i łożyska git :) Do wymiany tylko tryb nieszczęsnej dwójeczki ( troszkę podjechane ząbki ) no i przy okazji pewnie pójdzie do kompletu synchronizator :) Jak tylko robota ruszy dalej pojawia się nowości :D



DSC_0218a.jpg

DSC_0221a.jpg

DSC_0223a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Megsonn » 24 maja 2014, 08:09

silnik mistrzostwo <spoko>
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez Kamil1989 » 27 maja 2014, 11:30

<serduszka> <serduszka> <serduszka>

Panowie takie szybkie pytanko od czego jest ten drugi czujnik na skrzyni (ten na dole) i czy może mieć coś wspólnego z wolnymi obrotami?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/108921
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 14:31
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC 90r.
323 BG GT 1.8 DOHC 91r.

Postprzez tejo90 » 27 maja 2014, 16:13

Bardzo fajnie i pozytywnie :D Pochwała dla kolegi z Krosna za wybór i prace na mazda , i oby tak dalej bo jak narazie to krosnem władają Hondziarze :P I widzę że w Grubą strone idzie ogólnie jak większość aut od was pożądnie zrobione :D
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 11:01
Posty: 30
Skąd: Sanok
Auto: Mx-3 1.6 16v DOHC 97r

Postprzez michaelB » 27 maja 2014, 16:22

Kamil1989 napisał(a):
Panowie takie szybkie pytanko od czego jest ten drugi czujnik na skrzyni (ten na dole) i czy może mieć coś wspólnego z wolnymi obrotami?


W skrzyni patrząc od przodu auta masz na dole czujnik wstecznego. Z obrotami na pewno nie ma nic wspólnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:29
Posty: 321 (0/1)
Skąd: Opole
Auto: Mx3 1,6 16V->1,8 BP(DOHC) Turbo

Postprzez Kamil1989 » 27 maja 2014, 19:56

michaelB napisał(a):
Kamil1989 napisał(a):
Panowie takie szybkie pytanko od czego jest ten drugi czujnik na skrzyni (ten na dole) i czy może mieć coś wspólnego z wolnymi obrotami?


W skrzyni patrząc od przodu auta masz na dole czujnik wstecznego. Z obrotami na pewno nie ma nic wspólnego.


Właśnie o ten drugi mi chodzi. (sprzęgło wymieniałem ostatnio i od tego u dołu upierniczyły mi się kable <czarodziej> , wracając do obrotów to po złożeniu wszystkiego trzyma cały czas tak koło 1500 ciepły jak i zimny, a wcześniej było ok)
Jak ktoś wie od czego to proszę o PW.

Sorry za OT.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/108921
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 14:31
Posty: 17
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC 90r.
323 BG GT 1.8 DOHC 91r.

Postprzez honda2911 » 29 maja 2014, 10:10

ile płaciłeś za tłoki? i gdzie kupowałeś ??
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez alex90 » 4 cze 2014, 20:49

Za tłoki dałem ok 650zł w Japanmoto


A co do tematu to udało mi się skończyć skrzynie biegów :)



DSC_0236a.jpg

DSC_0237a.jpg



Obudowa skrzyni przeszła zabiegi szkiełkowania dzięki czemu wygląda jak nówka :D


DSC_0239a.jpg

DSC_0240a.jpg



Wałki przeglądnięte, wymienione zostały koła zębate 5-tki i pierścień synchronizatora 2-go biegu oraz oczywiście wszystkie simeringi. Wreszcie skrzynia dostała drugie życie :)


DSC_0248a.jpg



A tak prezentuje się w całości, mam nadzieję że się podoba :)


DSC_0253a.jpg

DSC_0254a.jpg

DSC_0255a.jpg



Dodatkowo Madzia dostanie jeszcze kilka gadżetów :D
– Przewody sylikonowe
– Filtr na odmę Simota
– Zestaw na nowy dolot kolanko i redukcja D1Spec
– Rura aluminiowa fi 63mm
– Strumienica szczelinowa AWG
– Łącznik elastyczny wydechu
– Kolanko od kolektora do łącznika
– i od łącznika elastycznego do samego końcowego tłumika, krótko mówiąc cały wydech ( 2" )

DSC_0244a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez krzysiek323f bg » 4 cze 2014, 21:01

Dobra Robota <spoko> . Czekam na Efekt Końcowy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez Odcina » 5 cze 2014, 07:51

Wszystko bardzo fajnie się prezentuje duży plus <spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez wilusjdm » 5 cze 2014, 12:12

Dobre graty, a silnik lepiej lśni niż mój lakier :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez alex90 » 6 cze 2014, 00:10

wilusjdm napisał(a):Dobre graty, a silnik lepiej lśni niż mój lakier :D



Aż boję się go montować żeby koronki z nadwozia go nie ruszyły :-P Pewnie pojerzdze do pazdzernika co zalezy od pogody bo na "zle dni mam inne autko" to zajmę się blacharka. Więcej zim Madzia już nie ujrzy :-D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez Szyna » 8 cze 2014, 10:40

Aż szkoda to wszystko zakładać do samochodu bo się wybrudzi :P
Pięknie to wszystko wygląda <spoko>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez alex90 » 8 lip 2014, 20:41

Witam ponownie jakiś czas nie było nowości ale postaram się to zaraz nadrobić :D

Silnik już poskładany więc nadszedł czas na kilka podzespołów.
Miałem taki swoisty problem podczas jazdy a mianowicie podczas jazdy w zakręcie (tylko w prawo) nie dochodziło paliwo. Jako że zbiornik był nieco podjedzony poszedł na złom a na jego miejsce trafił nowy.
Zbytnio nie darzyłem zaufaniem powłoce lakierniczej więc polakierowałem porządnie po swojemu żeby cieszyć się nim dłużej.


DSC_0302a.jpg

DSC_0304a.jpg

DSC_0306a.jpg



Pod wpływem niewyjaśnionych emocji padło na niebieski :D zza samochodu i tak go nie widać ale na podnośniku będzie weselej :)


DSC_0328a.jpg

DSC_0329a.jpg



Jak już zbiornik wyleciał to aż żal było troszkę nie poratować Madzi co by dłużej nie gniła. Zanim czepię się za blacharkę pewnie minie ok 1,5 roku. Docelowy kolor czarny ale nie robiłem zdjęć


DSC_0355a.jpg

DSC_0356a.jpg



Przy okazji wpadł zestaw wszystkich możliwych rurek hamulcowych, paliwowych, odpowietrzających itd


DSC_0359a.jpg

DSC_0361a.jpg



Wpadł również wlew paliwa nówka sztuka gdyż w starym rozsypały się rurki i system odpowietrzający układ paliwowy


DSC_0372a.jpg


A tutaj takie tam z pod maski przygotowania do montażu silniczka, w tle moja pierdziawka przechodzi kompleksowy przegląd, teraz to już całkiem niema czym jezdzić :P


DSC_0367a.jpg

DSC_0369a.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez djakob » 9 lip 2014, 00:43

Przymierzałeś zbiornik do podwozia ? Obstawiam, że otwór na pompę paliwa będzie nie pasował do otworu w karoserii. Skąd udało Ci się wyrwać nową rurę wlewu paliwa ? Ja akurat miałem kiedyś szczęście i kupiłem w idealnym stanie. Co do przewodów to wyszły idealnie! sam dorabiałeś ? Paliwowe również miedziane z tego co widzę. Co to za szara powłoka na podwoziu ? Pod maską czyściutko <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez alex90 » 9 lip 2014, 10:34

Jeszcze nie przykladalem zbiornika, oryginał to niejest ale praktycznie się nie różni, myślę że będzie pasował jak nie to będzie kiepsko :( . Co do rury wlewu to kupiłem w Krośnie w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Wszystkie przewody sam robiłem, trochę z tym zeszło, paliwowe miały być z początku plastikowe ale było by więcej kombinowania z laczowkami. Podwozie polakierowalem szarym podkładem antykorozyjnym i lakierem chlorokauczukowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 00:57
Posty: 80
Skąd: Krosno
Auto: MAZDA 323F BG GT 1.8 DOHC 91'

Postprzez witek » 9 lip 2014, 14:43

jak szary antykorozyjny to pewnie coś na bazie podkładu epoxydowego ;) bardzo dobry na rdze :) Ogólnie wielkie gratki za poświęconą prace, czas i kase w te auto. Mazda to powinna Ci za to jakiś medal dać heh :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez wyro85 » 12 lip 2014, 08:54

rewelacja auteczko:) a raczej cała praca poświęcona na renowacje MAzda prezentuje się świetnie pozazdrościć zapału
[url][/url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=163939&p=2762920#p2762920
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 13:33
Posty: 41
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f BA 1.5 Z5 1995

Postprzez mlody1921 » 12 lip 2014, 11:43

Lux madzia będzie jak nowa tylko pamietajcie epoxyd to podkład zabezpieczający "konserwujący" jego sie kładzie na nowe blachy lub na czyste od ognisk rdzy a jeżeli jakaś rdza była trzeba dać reaktywny na niego podkłąd akrylowy i dopiero ewentualnie epoxyd
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy