Wymiana sprężyn zawieszenia w maździe 6
1, 2
amorki sprawne w ok 70%. Wlasnie nosze sie z zamiarem sprzedazy i zamiany na citroena C5 lub scenica 2 ale w benzynie. Ale wracajac do tematu to chyba jednak zdecyduje sie na uzywki z racji finansowych i checi sprzedazy auta, nie chce sprzedawac z uszkodzonym zawieszeniem.
- Od: 14 wrz 2010, 16:11
- Posty: 20
- Skąd: Strzelce Kraj.
- Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.
Koniecznie wymieniaj dwie sprężyny wymienisz jedna to może być problem z ustawieniem zbieżności.
To co chcesz zrobić jest połowicznym rozwiązaniem. Wstawisz bardziej miękkie sprężyny auto Ci niżej siądzie, a na wybojach będzie dobijać do podłoża. Mazda nie należy do wysoko zawieszonych aut a po tej operacji pójdzie jeszcze bardziej do ziemi. Jeżeli jest Ci za twardo to musiałbyś kombinować z całą zawiechą, ale po co skoro masz zamiar zmienić auto.
To że na diagnozie pokazuje 70% to nie znaczy że amorki są sprawne. W zawieszeniu wielowahaczowym trudno jest stwierdzić to jednoznacznie. Najlepiej to sprawdzić jak będzie na stole cała kolumna mcphersona.
To co chcesz zrobić jest połowicznym rozwiązaniem. Wstawisz bardziej miękkie sprężyny auto Ci niżej siądzie, a na wybojach będzie dobijać do podłoża. Mazda nie należy do wysoko zawieszonych aut a po tej operacji pójdzie jeszcze bardziej do ziemi. Jeżeli jest Ci za twardo to musiałbyś kombinować z całą zawiechą, ale po co skoro masz zamiar zmienić auto.
To że na diagnozie pokazuje 70% to nie znaczy że amorki są sprawne. W zawieszeniu wielowahaczowym trudno jest stwierdzić to jednoznacznie. Najlepiej to sprawdzić jak będzie na stole cała kolumna mcphersona.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
hej,
moja Mazda ma tendencję do ściągania w lewo. Niedawno zamieniłem opony na letnie i problem się nasilił do tego stopnia, że jak skręcę w prawo na skrzyżowaniu 90*, to potem puszczam kierownicę, koła szybko się prostują po czym mazda leci zaraz w lewo :/. Natomiast przy zakręcie w lewo bardzo słabo odbija kierownica. Czuję ewidentnie ściąganie na kierownicy w lewo, ciężej się kręci nią w prawo. Niedawno odkryłem, że mam dwie różne sprężyny, z prawej strony gęsta a z lewej mało zwojów. Z tego, co popatrzyłem na allegro, to inne są do diesla, inne do 1.8-2.0 benzyna i jeszcze inne do 2.3 benzyna. Pewnie poprzedni właściciel wymienił jedną i to na dieslowską :/
Czy te sprężyny mogą mieć wpływ na to ściąganie?
moja Mazda ma tendencję do ściągania w lewo. Niedawno zamieniłem opony na letnie i problem się nasilił do tego stopnia, że jak skręcę w prawo na skrzyżowaniu 90*, to potem puszczam kierownicę, koła szybko się prostują po czym mazda leci zaraz w lewo :/. Natomiast przy zakręcie w lewo bardzo słabo odbija kierownica. Czuję ewidentnie ściąganie na kierownicy w lewo, ciężej się kręci nią w prawo. Niedawno odkryłem, że mam dwie różne sprężyny, z prawej strony gęsta a z lewej mało zwojów. Z tego, co popatrzyłem na allegro, to inne są do diesla, inne do 1.8-2.0 benzyna i jeszcze inne do 2.3 benzyna. Pewnie poprzedni właściciel wymienił jedną i to na dieslowską :/
Czy te sprężyny mogą mieć wpływ na to ściąganie?
Jak najbardziej mogą. Więcej wagi jest przenoszone na jedną ze stron auta, przez co auto ściąga.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
no w zeszłe lato mnie to też wkurzało, ale na zimówkach nie było tak odczuwalne. Teraz problem znów powrócił.
Nie zauważyłem, by auto z lewej strony było niżej :/ Niemniej jednak sprężynki przyjdą nowe KAYABA. Ta firma robi trzy wersje, jak pisałem wcześniej, dla diesla, 2.3 oraz 1.8-2.0.
Nie zauważyłem, by auto z lewej strony było niżej :/ Niemniej jednak sprężynki przyjdą nowe KAYABA. Ta firma robi trzy wersje, jak pisałem wcześniej, dla diesla, 2.3 oraz 1.8-2.0.
Witam
Mam pytanie czy springi do mazdy 6 gg w dieslu są takie same dla kombii i hatchback'a
orientuje się ktoś?
Mam pytanie czy springi do mazdy 6 gg w dieslu są takie same dla kombii i hatchback'a
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
marek219 szuka konkretnie sprężyn Eibach i w tym przypadku producent w katalogu ma różne sprężyny dla GG i GY, przed i po lifcie nawet dla tego samego silnika. Dodatkowo nie są zalecane do aut z poziomowaniem xenonów. Trzeba pamiętać że są to sprężyny obniżające, a standardowe np. kayaba już nie mają takiego rozróżnienia.
Że tak wtrącę do tematu, jestem po wymianie sprężyn na KAYABA, bo z prawej strony miałem jakąś rzeźbę. Mechanik powiedział, że to nawet od M6 nie było i nie mogli ściągnąć, bo taka gęsta była, że ściągacz nie wchodził :/ Teraz autko równo stoi na KYBach i już nie ściąga w lewika
500km autobahną jak po szklance
KAYABA produkuje sprężyny odpowiednio do silników, ja mam do 1.8/2.0 benzyna.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6