Wymiana sprężyn zawieszenia w maździe 6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Em.Ka. » 27 maja 2013, 15:37

amorki sprawne w ok 70%. Wlasnie nosze sie z zamiarem sprzedazy i zamiany na citroena C5 lub scenica 2 ale w benzynie. Ale wracajac do tematu to chyba jednak zdecyduje sie na uzywki z racji finansowych i checi sprzedazy auta, nie chce sprzedawac z uszkodzonym zawieszeniem.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez misiek89 » 27 maja 2013, 15:58

To szukaj używanych z małym przebiegiem, co do amorków znam przypadki że na diagnostyce niby były ok a własnie na bruku nie dawały rady po zamianie była cisza. a z tych 2 to cytryna lepsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marex » 27 maja 2013, 17:42

Koniecznie wymieniaj dwie sprężyny wymienisz jedna to może być problem z ustawieniem zbieżności.
To co chcesz zrobić jest połowicznym rozwiązaniem. Wstawisz bardziej miękkie sprężyny auto Ci niżej siądzie, a na wybojach będzie dobijać do podłoża. Mazda nie należy do wysoko zawieszonych aut a po tej operacji pójdzie jeszcze bardziej do ziemi. Jeżeli jest Ci za twardo to musiałbyś kombinować z całą zawiechą, ale po co skoro masz zamiar zmienić auto.
To że na diagnozie pokazuje 70% to nie znaczy że amorki są sprawne. W zawieszeniu wielowahaczowym trudno jest stwierdzić to jednoznacznie. Najlepiej to sprawdzić jak będzie na stole cała kolumna mcphersona.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez thesilent » 5 maja 2014, 16:20

hej,

moja Mazda ma tendencję do ściągania w lewo. Niedawno zamieniłem opony na letnie i problem się nasilił do tego stopnia, że jak skręcę w prawo na skrzyżowaniu 90*, to potem puszczam kierownicę, koła szybko się prostują po czym mazda leci zaraz w lewo :/. Natomiast przy zakręcie w lewo bardzo słabo odbija kierownica. Czuję ewidentnie ściąganie na kierownicy w lewo, ciężej się kręci nią w prawo. Niedawno odkryłem, że mam dwie różne sprężyny, z prawej strony gęsta a z lewej mało zwojów. Z tego, co popatrzyłem na allegro, to inne są do diesla, inne do 1.8-2.0 benzyna i jeszcze inne do 2.3 benzyna. Pewnie poprzedni właściciel wymienił jedną i to na dieslowską :/

Czy te sprężyny mogą mieć wpływ na to ściąganie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Mr_Bartek » 5 maja 2014, 16:23

Jak najbardziej mogą. Więcej wagi jest przenoszone na jedną ze stron auta, przez co auto ściąga.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez brodaM6 » 5 maja 2014, 17:42

Diesle cięższy od benzyny ,a nie stoi ci wyżej na tym springu , dopiero teraz to zauważyłeś <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 5 maja 2014, 19:58

no w zeszłe lato mnie to też wkurzało, ale na zimówkach nie było tak odczuwalne. Teraz problem znów powrócił.

Nie zauważyłem, by auto z lewej strony było niżej :/ Niemniej jednak sprężynki przyjdą nowe KAYABA. Ta firma robi trzy wersje, jak pisałem wcześniej, dla diesla, 2.3 oraz 1.8-2.0.
Załączniki
Resize of SPR_prawa i lewa.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez marek219 » 9 cze 2014, 21:05

Witam
Mam pytanie czy springi do mazdy 6 gg w dieslu są takie same dla kombii i hatchback'a ?? orientuje się ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 15:40
Posty: 663 (0/9)
Skąd: Strzelce Opolskie
Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread

Postprzez misiek89 » 9 cze 2014, 21:37

To samo różnice są tylko jak inny silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Pioteq25 » 10 cze 2014, 07:04

marek219 szuka konkretnie sprężyn Eibach i w tym przypadku producent w katalogu ma różne sprężyny dla GG i GY, przed i po lifcie nawet dla tego samego silnika. Dodatkowo nie są zalecane do aut z poziomowaniem xenonów. Trzeba pamiętać że są to sprężyny obniżające, a standardowe np. kayaba już nie mają takiego rozróżnienia.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez thesilent » 10 cze 2014, 23:36

Że tak wtrącę do tematu, jestem po wymianie sprężyn na KAYABA, bo z prawej strony miałem jakąś rzeźbę. Mechanik powiedział, że to nawet od M6 nie było i nie mogli ściągnąć, bo taka gęsta była, że ściągacz nie wchodził :/ Teraz autko równo stoi na KYBach i już nie ściąga w lewika :D 500km autobahną jak po szklance :) KAYABA produkuje sprężyny odpowiednio do silników, ja mam do 1.8/2.0 benzyna.
Załączniki
KYB.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez bieski » 10 cze 2014, 23:58

misiek89 napisał(a):To samo różnice są tylko jak inny silnik.

Kombi i hatchback ma różne sprężyny.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6