Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez em_dzej » 12 kwi 2014, 10:33

em_dzej napisał(a):No na pewno już zacierają ręce jak tu mnie oskubać dokładnie .


No i pojechałem do Boscha. I co i nic powiedzieli mi dokładnie to co sam stwierdziłem :
przekaźnik od klimy nie dostaje sygnału (–) , reszta funguje jak trzeba.
Niestety nie maja schematu i nie wiedza dlaczego tak się dzieje albo uszkodzony przewód , albo coś z czujnikiem ( ponoć jest 2 stopniowy , więc zwarcie na krótko nie musi dać efektu ).
Maja załatwić schemat z Mazdy i dłubać we środę zobaczymy <oczy>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Janusz626 » 13 kwi 2014, 08:02

... skoro nie ma sygnału na przekazniku to trzeba zadać pytanie co nim steruje. Powiedzmy ze sterownik klimy, dalej idąc za pytaniem to może sterownik się wysypał bądź zimne luty albo faktycznie przerwa na przewodzie.
Niemniej jednak sprawa do wyjaśnienia, a na wyświetlaczu świeci się A/C?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez em_dzej » 13 kwi 2014, 10:07

Janusz626 napisał(a):Niemniej jednak sprawa do wyjaśnienia, a na wyświetlaczu świeci się A/C?


Tak wyświetlacz działa OK, sterownik to nawet nie wiem gdzie jest :/, mam teraz 2 dni to coś pogrzebię po swojemu. We środę ma być schemat i kolejna wizyta w boschu :|
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 13 kwi 2014, 11:16

To już byłeś i nie pomogli to .. <dupa> .. Z taki serwisantami musza se załatwić <rotfl> ,niech se kupią nowa auto datę <nie powiem> Tam będzie wszystko
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez em_dzej » 13 kwi 2014, 13:29

brodaM6 napisał(a):To już byłeś i nie pomogli to ..


Byłem w sobotę , 10 minut to i tak dobrze że mi otworzyli maskę :D
Nic nie skasowali o dziwo ( dolicza se we środę heheheh )
Zobaczymy co będzie we środę
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez em_dzej » 16 kwi 2014, 14:51

brodaM6 napisał(a):i nie pomogli to ..<dupa>


No dziś środa :/. Auto postało w warsztacie coś tam posprawdzali i podobno jest OK, tyle że nie działa hahaha .
Stwierdzili że sygnał z czujników wchodzi do sterownika klimy ale z niego nie wychodzi ?? ??

Mam się udać do ASO na diagnozę sterowania klimy <co?>

Dobili czynnika do 450 , bo ponoć było mniej i tyle.

Dobrze że na dworze 3 stopnie :D
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez em_dzej » 20 kwi 2014, 12:50

AloHa

Dzwoniłem do ASO i pierwsze co mnie się zapytał koleś to czy przekaźnik OK, mówię że OK że sprawdziłem to i tamto, on na to: czy wentylator klimy działa? , jest tam ponoć jakiś czujnik który musi dać "zezwolenie" na odpalenie klimy , a te wentylatory są aż dwa :| .

Zna ktoś może temat i podpowie jak to sprawdzić i gzie szukać tych wentylatorów
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 20 kwi 2014, 19:28

No podumaj gdzie masz chłodnicę i wentylator od klimy :P ,a gdzie od silnika :), nie wiem jak w 2.0 ale u mnie jest tak .
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez em_dzej » 20 kwi 2014, 19:54

brodaM6 napisał(a):No podumaj gdzie masz chłodnicę i wentylator od klimy ,a gdzie od silnika


Wiesz ile ja już się nadumałem nad tym wszystkim. I dalej nic z tego nie kumam <rotfl>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2014, 09:31

No to bedą darli z ciebie chajs i tyle ,okaże sie ze przetarty przewód ,a bosch wymieni wentylator <lol>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez em_dzej » 21 kwi 2014, 10:27

brodaM6 napisał(a):okaże sie ze przetarty przewód ,a bosch....


Teraz już jadę do ASO Bosch jest za tani <faja>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2014, 21:21

W aso wymienia ci sprężarek i wiatrak :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leszekn » 22 kwi 2014, 14:40

em_dzej napisał(a): I dalej nic z tego nie kumam <rotfl>

Pamiętasz jak zwierałes na krótko sprężarke, to czy wentylatory były uruchomione?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez em_dzej » 22 kwi 2014, 18:18

Nie mam czasu zaglądnąć , sprawdzę to na dniach
Ostatnio edytowano 22 kwi 2014, 18:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez zwier88 » 22 kwi 2014, 19:55

Witam Was.
Dzisiaj u mnie pojawił się taki problem z klimatyzacją. Niedawno była nabijana. Trochę ją testowałem i wszystko było ok. Dopiero dzisiaj miałem okazję dłużej pojeździć z chłodzeniem i na początku wszystko było ok. Dopiero po jakimś czasie gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem dziwny dźwięk... był to odgłos zbliżony do pierdzenia :). Tak się dzieje na wolnych obrotach. Gdy trochę przygazuję nie ma tego dźwięku. Nie leci wtedy również chłodne powietrze. Gdy wyłączę klimatyzację jest cisza. Dodatkowo czuję, że gdy ją spowrotem włączę silnik dostaje mocne obiążenie, odczuwalny spadek mocy. Czy ktoś już miał taki problem?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez leszekn » 22 kwi 2014, 20:52

zwier88 napisał(a):Czy ktoś już miał taki problem?

Ja jakbym miał taki problem, to pierwsze to otworzył bym maskę, popatrzył na pasek osprzętu na którym jest alternator, pompa klimy i napinacz, bo prawdopodobnie stamtąd to pierdzenie i poprosiłbym drugą osobę, żeby wykonywała moje polecenia. Wł/wył klime, zwiększyć/zmniejszyć obroty, a ja bym obserwował co się dzieje i czy dzieję się coś dziwnego i jaki powoduje efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez em_dzej » 25 kwi 2014, 13:36

em_dzej napisał(a):Nie mam czasu zaglądnąć , sprawdzę to na dniach


Nie jest dobrze :(
Połączyłem klimę na krótko , zaskoczyła fajnie chłodziła , chciałem żeby pochodziła trochę ( miały się załączyć wentylatory), pochodziła z 3 minuty , zaczął się wydobywać dymek :( i wyrzygała z siebie zielone gluty ( olej do sprężarki ?? ?? ) trochę tego poszło tak z 2 łyżki stołowe , sprężarka zagrzana na maxa

Jaka diagnoza waszym zdaniem ??
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez leszekn » 25 kwi 2014, 22:00

Te zielone gluty to po prostu olej sprężarkowy z barwnikiem pod UV, żeby łatwo znaleźć ewentualne nieszczelności. Skoro sprężarka gorąca to dobrze, bo oznacza, że sprawnie tłoczy. Być może masz blokadę na zaworze rozprężnym i nie ma obiegu, więc tłoczy, ale nie dostaję z powrotem. Wszystko powinno być widać, jak podepnie się manometry i widać jakie są ciśnienia.
Być może czujnik na parowniku nie daje sygnału do startu i stopu sprężarce, skoro w parowniku nie ma odpowiedniego ciśnienia.
Ten, co ci ostatnio dodawał czynnika, to niezły magik był.
Nie uruchamiaj sprężarki na tak długi okres. "Na krótko" to znaczy awaryjnie bezpośrednio i na chwilke. Wentylatory jak się nie włączają od razu to i później się nie włączą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Firepoland » 26 kwi 2014, 21:15

Mi pomógł magik z Radomia. Okazało się, że sprzęgło się odkręciło od klimy. Wyjął, oczyścił papierem ściernym nalot i przykręcił. Uzupełniłem kilka % środka i jak szalona. Od razu działa jak nowa.

Dopisano 26 kwi 2014, 21:40:

Firepoland napisał(a):U mnie włączam znów klimatyzację, wszystko zaczyna działać, szumieć i nic nie chłodzi. Zrobiło sie tak z dnia na dzień. Działała elegancko i nagle na drugi dzień dupa blada. Sprężarka się załącza.
Wicher wieje w środku, ale nie chłodzi. Latem pięknie mroziła. Gdzie szukać problemu?

sprzęgiełko się rozkręcio, już działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Firepoland » 28 kwi 2014, 17:42

Już działa, odkręciło się sprzęgło klimatyzacji. Koszt naprawy 30 zł. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6