Mazda Xedos 9 TA KL-DE '00

TA / HD / HC / HB

Postprzez Martinez81 » 29 mar 2014, 10:42

Ja swoim X9 KL w manualu jeździłem 3 lata, gdyby nie wkurzała mnie ruda i słabiutki dół to może zostałaby dłużej. :D

A co do spalania: najniższy rekord 6,8 L/100km(95 Pb) – mierzone na zasadzie "pod korek", 150 km w trasie z prędkością ok 90 – 100 km/h i znowu "pod korek". :)
Najwięcej: stolica/korki wg kompa 18 L/100km.

Ale po pierwsze katalizator został wycięty, a w to miejsce wstawiłem rurę o tym samym przekroju, zaślepiłem EGR i wsadziłem wkładkę K&N. Przy oryginalnym przebiegu 297 tyś. km odwiedziłem hamownię(wynik powtarzalny 167 KM, 212 Nm). :)

Dopisano 29 mar 2014 9:44:

Ja swoim X9 KL w manualu jeździłem 3 lata, gdyby nie wkurzała mnie ruda i słabiutki dół to może zostałaby dłużej. :D

A co do spalania: najniższy rekord 6,8 L/100km(95 Pb) – mierzone na zasadzie "pod korek", 150 km w trasie z prędkością ok 90 – 100 km/h i znowu "pod korek". :)
Najwięcej: stolica/korki wg kompa 18 L/100km.

Ale po pierwsze katalizator został wycięty, a w to miejsce wstawiłem rurę o tym samym przekroju, zaślepiłem EGR i wsadziłem wkładkę K&N. Przy oryginalnym przebiegu 297 tyś. km odwiedziłem hamownię(wynik powtarzalny 167 KM, 212 Nm). :)
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Majk500 » 29 mar 2014, 22:54

Ano dół jest taki żeby po mieście sobie ze spokojem odpychać pośladki <dupa>
Póki co to mi wystarczy. Najważniejsze to ogarnąć zawieszenie, niechciane wycieki i powoli jakieś detale tak, żeby do niczego nie dało się przyczepić i żeby wszystko idealnie działało :)
Co do mocy, zobaczymy co się stanie :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Martinez81 » 30 mar 2014, 14:30

Kilka porad od Exużytkownika X9:
1. 98 powoduje wzrost spalanie i delikatnie mniejszą moc(spokojniej się spala). Lepiej stosować dobra 95. Przeczyść też układ paliwowy, najlepiej Motulem do benzyny. :) Warto.
2. Na 17'tkach ładniej wygląda, ale zawieszenie rozpieprza sporo szybciej. :|
3. Najlepiej jak najdłużej stosować pełen syntetyk. Jeśli zaczyna coś pobierać przejdź na Valvoline 5W50. :)
4. Tylne nadkola. Pilnuj, bo w bezwypadku mimo ocynku i tak rdzewieją.
5. Jeśli masz 2 sondy to zaślep EGR, wywal kata(po takim czasie i tak już nie spełnia swojej funkcji) i daj wkładkę K&N. Rożnica w reakcji na gaz będzie odczuwalna, a i spalanie ciut spadnie. :) (sprawdzone)
6. Jeśli chcesz brzmienia zacznij od dobrego stożka(tylko nie żadne badziewie Jackysport czy inny szit) najlepiej A'pexi. Kosztuje, ale przynajmniej dobrze filtruje i nie zajeżdża przepływki.

Bezawaryjności i pociechy z auta. <spoko> Ja swojego super wspominam. Jakbyś potrzebował jakiejś porady to pisz. Przerobiłem prawie wszystko w tym aucie. :)
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez Majk500 » 30 mar 2014, 16:56

No dobra piszę: :P
-To przeczyszczenie jest dla samej idei czystego układu?
-Dlaczego 5W50, a nie tak jak w temacie TA na forum mocno polecany jest 5W30/5W40 i dlaczego akurat
Valvoline, a nie jakaś inna firma?
-Tylne nadkola mają podwójną warstwę gumową, nietkniętą, a same nadkola też nie pokazują nic
nieprzyjemnego, więc mam nadzieję że tak zostanie ;P
-Sondy są tylko 2, kata chciałem wywalić (a za to jakiś tłumik przelotowy czy rurę o tej samej średnicy co
wydech? bo są różne opinie), i stożek jakąś simotę albo coś już myślałem. Co da zaślepienie EGR?

Pociecha jest i oby tak zostało :D
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 2 kwi 2014, 14:52

Dziś zająłem się tuningami <glupek2>
Efekt myślę, że nie jest zły :P
Załączniki
DSC_0088.jpg
DSC_0087.jpg
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Crenshaw » 2 kwi 2014, 15:16

De ja vu czuję :P chyba też takie miałem ;)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Majk500 » 2 kwi 2014, 15:30

gdzieś kiedyś widziałem ale ostatnio nie mogłem znaleźć, dopiero jak mi XED podpowiedział to stwierdziłem, że może to być całkiem ok :P
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 2 kwi 2014, 21:39

Masz zamiar jeździć z naklejką na feldze? :>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 2 kwi 2014, 23:26

Jak już kiedyś zacznie się odrywać albo zacznie się z nią dziać coś niedobrego (nie wiem jeszcze co) to tak.
A dlaczego pytasz o to?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 3 kwi 2014, 05:28

Rozumiem jakąś wlepke ba szybie ale na feldze to słabo wygląda,jeszcze przy limuzynie ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 3 kwi 2014, 07:50

Czy ja wiem czy słabo, zrobię zdjęcie całości, bo nie rzuca się to ordynarnie w oczy.
Jak się patrzy na całość to wygląda jak by te felgi już tak miały być, przynajmniej w moim odczuciu. :]
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 11 kwi 2014, 20:51

Od dziś xedzio uniósł się na kilka dni nad ziemię. Zobaczymy jak szybko wróci na koła ;p
Załączniki
DSC_0094.jpg
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 11 kwi 2014, 21:00

Czyżby zaciski szły w kolor :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 11 kwi 2014, 21:35

Żeby tylko...
Zaciski akurat będą malowane przy okazji, bo musiałem rozebrać calusieńkie hamulce, bo stan ich był tak opłakany, że dobrze że auto się chociaż zatrzymywało :|
Do tego wahacze przednie środkowe i tylne górne zawiozłem do regeneracji.
Póki co na tylko na tyle mnie stać, ale w zawieszeniu nic więcej nie stukało, a hamulce po operacji będą nówki, także podstawa- bezpieczeństwo będzie zrobione :)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 11 kwi 2014, 21:42

Jaki kolor?
U mnie zaciski były ok ale po wymianie tarcz i klocków w końcu xed zaczął hamować.Jeszcze muszę płyn hamulcowy zmienić.
Jakie koszty regeneracji drążków?Tuleje na środkowym też masz wybitą?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 11 kwi 2014, 21:52

Myślę nad złotym tak jak u Ciebie, bo fajnie wygląda :P chyba nic ładniejszego do tego koloru auta się nie znajdzie <rotfl>
Tak, też wybite. Wstępnie po 50 zł za sworzeń i tuleję a cukierki, gość mówił że jeszcze polata a polata, ale jak uda im się coś wyczarować to zrobią. Zobaczymy ile wyjdzie docelowo, póki co jest 300 zł :D
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Beny » 11 kwi 2014, 22:06

Ja miałem najpierw czarne,ale to nie było to.Złoty górą <serduszka>
Temat o cukierkach rozumiem czytałeś?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Majk500 » 11 kwi 2014, 22:36

Tak tak, wiadomo, dlatego też nie kupiłem tych zamienników febesta które kuszą przyjazną ceną :P

Dopisano 11 kwi 2014, 22:37:

Ani też tedgumów rzecz jasne :]
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 14 kwi 2014, 23:17

Dziś odbyła się nierówna walka z tarczami... O ile tylne elegancko odeszły przy użyciu śrubki i klucza to przednie stawiły niemiłosierny opór.
Lewa tarcza ustąpiła po użyciu ściągacza i motywatora o wadze 2.5 kg, natomiast prawa oparła się ściągaczowi, młotkowi, palnikowi i przecinakowi :| Dopiero po użyciu gumówki wygrałem tą wojnę <glupek2> Zapieczone było w każdym możliwym miejscu styku tarczy z piastą.
Poniżej na fotkach efekty dzisiejszej dłubaniny.

PS: nawet mój ojciec ani dziadek nie widzieli jeszcze tak zapieczonej tarczy :|

Dopisano 15 kwi 2014, 22:06:

Dziś powalczyłem z ręcznym i amortyzatorami.
Szczęki w całości rozebrałem i oczyściłem wszystko, a buczenie z tylnych kół pochodziło od brudy znajdującego się między zwrotnicą a pierścieniem abs'u.
Amortyzatory wyjąłem, ale muszę wymienić odbojniki, bo te które dostałem w sklepie, nie pasują.
Jutro kolejna porcja prac :D
Załączniki
DSC_0112.jpg
DSC_0111.jpg
DSC_0118.jpg
DSC_0114.jpg
1961845_616796365069421_7422778846796429721_o.jpg
Oto dziś przywiezione fanty :)
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez Majk500 » 18 kwi 2014, 09:04

OK, wczoraj auto stanęło już na kołach.
Co zostało zrobione:
-nowe tarcze i klocki przód tył
-zregenerowane wahacze przednie środkowe i tylne górne
-wymienione osłony amorków [jakich?]
-pomalowane proszkowo zaciski, totalnie wyczyszczone i założone nowiusieńkie gumki
Fotka poglądowa :)
Załączniki
DSC_0123.jpg
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy