Arkadius 73 napisał(a): co ciekawe przez żle działający zawór pcv możesz mieć problemy z ubytkiem oleum ,
No to by nawet pasowało do obecnego stanu rzeczy. Czy dużo trzeba rozebrać żeby dostać się do tego PCV? Aaaa Ty siedzisz w V6 to możesz nie wiedzieć... ale może w L3 jest podobnie? Jakaś wskazówka gdzie tego szukać i jak wygląda poziom trudności ... jak czyszczenie przepustnicy czy wymiana ksenonu bez demontowania lampy

czy może jak wymiana sprzęgła?
Witajcie ponownie na ... KOLEJNEJ FOTORELACJI 
pt.:
ZMIANA KOLORU PODŚWIETLANIA ZEGARÓW I KONTROLEKmądry znów mnie zmotywował do działania

( P.S. dobrze, że nie sprzedałeś swojej
6 
), dlatego pokazuję dzisiaj bardziej
foto niż relację z mojej zmiany podświetlenia zegarów. Relację bardzo dobrą zrobił kolega
varick w wątku
Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6) za co serdecznie mu dziękuję! Podziękowania także za wsparcie na PW dla niego i dla Wojtka
Jedynym może się podobać innym nie. Ja ostatnio jednak się utwierdziłem w przekonaniu, że ta zmiana jest na + gdy wieczorem dojeżdżałem na krzyżówce do innej M6 i popatrzyłem na zegary... białe są

. Wyglądają teraz podobnie jak w innych nowych modelach samochodów i o to mi chodziło.
Następne co chciałem zmienić to kolor kontrolek kierunkowskazów. Jak kiedyś jechałem z Kolegą przedliftową M6 zwróciłem uwagę, że Kolega ma bardzo zielone kontrolki, więc zaraz gdy wsiadłem do mojej zweryfikowałem te odczucia i potwierdziło się –> wiedziałem, że przy zmianie zegarów również to poprawię.
No i chyba
najbardziej denerwująca kontrolka (zaraz po tej od rezerwy

), zwłaszcza po tym gdy goście wsiadali do mojej Mazdy:
– Co to za błąd tam Ci się świeci?

– To nie jest błąd

To tempomat
Dla mnie to największy bezsens, że można od takiego czegoś zrobić kontrolkę w barwie ostrzegawczej... bo tak chyba się przyjęło, nie? Żółte uważaj, czerwone mega uważaj... wręcz stój! Mowa oczywiście o CRUISE MAIN. Poszło zatem w kolor JEDŹ, czyli w soczysty zielony!

Idąc za ciosem CRUISE nie mogło pozostać zielono-żółte, zatem zrobiło się niebieskie
P.S. Jak dla mnie to nie wiem wogóle po co przycisk ON/OFF, bo wystarczający dla mnie jest CANCEL i sprzęgło/hamulec. Wystarczyłoby mi, że domyślnie jest załączony na stałe i tyle

Ale ktoś tak wymyślił więc ... ja muszę poprawiać


- Przed operacją

- Po demontażu szybki

- Po demontażu tarcz ozdobnych

- Po demontażu wskazówek (UWAGA!)

- Zegary

- Gdy nie wiemy, która dioda jest od czego to lokalizacja okazuje się banalnie prosta ... ujawniła się też opcja nie występująca u mnie czyli KEY ... czyżby od systemu bezkluczykowego?!?

- Widok silniczków krokowych

- Płyta główna

- Płyta główna zbliżenie na lewą część

- Płyta główna zbliżenie na prawą część

- Pierwsza dioda LED11 poleciała :)

- Zaraz za nią LED12

- Tak to wygląda przed lutowaniem

- Już po mało estetycznym montażu :P

- Po czyszczeniu jednak nie widać na pierwszy rzut oka ingerencji

- Zanim złożyłem wszystko w całość przyłożyłem tylko wskazówki i powędrowałem do auta sprawdzić czy w ogóle licznik jeszcze działa – jakiego przyjąłem zonka gdy po podłaczeniu poza migającym immo świeciła się jeszcze jedna czerwona dioda .... mówię sobie o kurrrr .... coś spartoliłem ... cały w stresie idę do domu, a okazało się, że zapomniałem, że jest kotrolka od drzwi, a podpinałem zegary na otwartych drzwiach :) Hiu – kamień z serca bo cała reszta GIT! :)

- Cieszę się, że mam w tym aucie jednak coś produkcji MAZDY, a nie tylko FoMoCO :P

- W końcu Made in Japan <jupi>

- Parę ujęć różnych kontrolek

- IMMO bije po oczach! Tak ma być! Zwłaszcza nocą! :)

- W końcu zielone CRUISE MAIN :>

- i niebieskie CRUISE <cfaniak>

- Soczyście ZIEEEEELONE kierunkowskazy

- EFEKT KOŃCOWY
Podsumowując co zmieniłem:
LED10 – zielono-żółty –> niebieski
LED11 – żółto-pomarańczowy –> soczyście-trawiasty-zielony
LED19 – czerwony –> niebieski
LED110 – zielono-żółty-> soczyście-trawiasty-zielony
LED112 – zielono-żółty-> soczyście-trawiasty-zielony
LED100 – czerwony –> biały 6500K
LED101 – czerwony –> biały 6500K
LED103 – czerwony –> biały 6500K
LED104 – czerwony –> biały 6500K
LED106 – czerwony –> biały 6500K
LED108 – czerwony –> biały 6500K
Od razu powiem potomnym, że nie zmieniałem żadnych rezystorów choć powinienem! Właśnie we wspomnianych
CRUISE MAIN i
CRUISE , które w nocy za bardzo "raziły". Nie chciało mi się ponownie ściągać wskazówek, więc podłożyłem tylko między cyferblatem, a diodami kawałek białego polichlorku winylu, który dodatkowo przytłumił i rozproszył światło i jest bajka

. Kontrolka od Immobilisera została bez "kołderki", czyli świeci aż miło nocą
Niestety nie podam też linków do diod jakich użyłem, bo wszystkie odzyskałem z domowego magazynu

Powodzenia!
P.S. Wyprzedzając
malkontentów, którzy pewnie już zauważyli za wysoko ustawioną wskazówkę obrotomierza uspokajam, że następnego dnia po zrobieniu zdjęć dokonałem
korekty, ponieważ ustawienie prawidłowego położenia jest możliwe jedynie siedząc w fotelu kierowcy i gdy zegary są ustawione pod docelowym kątem. Zatem nici z marudzenia
