Jak spuścić PB ze zbiornika?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez trzeci2 » 19 lut 2006, 23:41

Witam

Czy w Maździe jest możliwość spuszczenia paliwa (pb) ze zbiornika przy pomocy jakiejś pompki i wężyka normalnie poprzez wlew paliwa?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez GofNet » 20 lut 2006, 01:56

Wyssać paliwo używając pompę paliwa pojazdu. Jak się nie mylę, to wygląda to tak:
– Zredukowac ciśnienie paliwa (odczekać kilka minut po wyłączeniu silnika i odkręcić korek)
– Zdjąć dolny przewód z filtra paliwa i wyprowadzić do kanistra lub innego naczynia
– Zmostkować styki zacisku "F/P" i "GND" we wtyczce diagnostycznej.
– Włączyć zapłon a pompa sama opróżni zbiornik paliwa.
– Po opróżnieniu baku wyłączyć zapłon, rozłączyć mostek, założyć wężyk i zakręcić korek paliwa.

Powodzenia.

PS. Mam nadzieję, że nie zapomniałem o czymś :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Waluś » 20 lut 2006, 18:32

GofNet napisał(a):Zredukowac ciśnienie paliwa (odczekać kilka minut po wyłączeniu silnika i odkręcić korek)

Hmmm u mnie nawet po godzinie paliwo nadal jest w niemałym ciśnieniu :|

Ewentualnie kanał. W centralnym miejscu pod zbiornikiem jest korek spustowy. Odkręcamy, podstawiamy naczynie i leci :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez trzeci2 » 20 lut 2006, 18:54

A czy da radę tak normalnie wprowadzić wężyk przez wlew aby oddessać trochę paliwa? Czy rurka prowadząca do baku jest bardzo pozakręcana?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez alfacym » 20 lut 2006, 22:21

Próbowałem tak zrobić ale okazało sięto niemożliwe przy użyciu elastycznego węża, więc zrobiłem to jak zalecał GofNet
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 00:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez GofNet » 21 lut 2006, 20:19

Z ciekawości spytam – dużo paliwa spuszczałeś i długo to trwało?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez alfacym » 21 lut 2006, 20:36

Spuszczałem ok 10 l trwało to około 15 minut jeśli dobrze pamietam
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 00:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez trzeci2 » 23 lut 2006, 13:01

Tak się dziś trochę przyjrzałęm z tym paliwkiem i mam kilka pytań:
– Na jaki klucz jest korek spoustowy w zbiorniku?
– Jak się go odkręci to jest szansa że zbyt dużo paliwa nie ucieknie na boki a nie do naczynia?
– Szybko leci paliwko przez korek spustowy?
– Czy znajduje się filtr paliwa? Przy zbiorniku?
Dzięki zgóry za odpowiedzi
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez Waluś » 23 lut 2006, 13:23

trzeci2 napisał(a):Na jaki klucz jest korek spoustowy w zbiorniku

u mnie 14

trzeci2 napisał(a):Jak się go odkręci to jest szansa że zbyt dużo paliwa nie ucieknie na boki a nie do naczynia

hmmm dużo nie ucieknie,ale troszkę po ręcach pewnie poleci ;P

trzeci2 napisał(a):Szybko leci paliwko przez korek spustowy

tak jak to przez dziurkę o średnicy 8 mm <lol> nie zapomnij korka wlewu odkręcić będzie szybciej

trzeci2 napisał(a):Czy znajduje się filtr paliwa? Przy zbiorniku

u mnie jest pod maską
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Raven9330 » 20 lut 2014, 23:07

a koniecznie trzeba zdjąć dolny przewód? czy można przez filtr paliwa przepuścić? żeby zdjąć dolny przewód jak się domyślam trzeba mieć kanał..
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2012, 17:39
Posty: 15
Auto: Mazda 626 GE 1.8 1996

Postprzez MX6-CZARNY » 21 lut 2014, 08:12

nie trzeba kanału, przez filtr będzie leciało wolniej
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez szumki44 » 21 lut 2014, 08:57

w mx-6 2.0 Fs masz śrubkę w zbiorniku do spuszczania paliwa ^_^ zerknij u siebie :) w tym miejscu
Obraz 025 (Kopiowanie).JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Raven9330 » 21 lut 2014, 09:33

tez mam korek spustowy w 626 GE ;) jednak wolałbym spuścić bez tego całego syfu ze zbiornika ;p
a w jaki sposób się dostać do tego przewodu? obejdzie się jakoś bez demontażu akumulatora i filtra powietrza? ;)
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2012, 17:39
Posty: 15
Auto: Mazda 626 GE 1.8 1996

Postprzez kamilspider » 21 lut 2014, 10:31

Nie kombinuj tylko spuszczaj tą śrubą pod zbiornikiem, a później paliwo przefiltrujesz przez jakąś szmatę i będzie ok.
Można też odpiąć przewód od listwy wtryskowej i włączyć pompę paliwa, ale nie wiem czy się jej coś nie stanie jak tak na krótko wypompujesz cały bak paliwa.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 21 lut 2014, 11:20

Pompa paliwa szybko się zaciera :) na sucho (częsty przypadek u posiadaczy LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez MX6-CZARNY » 21 lut 2014, 14:03

a jak spuścisz przez śrubkę, to później będziesz miał czyściej w baku :)
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Raven9330 » 25 lut 2014, 23:31

no dobra ale tak bez kanalu, przez silnik chcialbym..
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2012, 17:39
Posty: 15
Auto: Mazda 626 GE 1.8 1996

Postprzez mark.87 » 26 lut 2014, 10:55

Spuscisz to bez kanalu bo dostep jest bardzo dobry,
a jesli chcesz spuszczac przez silnik i narobic sobie klopotow, spalic pompke i zapchac filtr i nie tylko syfem z baku to kombinuj dalej, tylko zebys potem sie nie zdziwil kolego jak pompka czy cos innego bedzie do wymiany,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6