Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gracx02 » 27 lis 2013, 00:14

6/9 ? jak to odczytujecie 6 mm a druga wartość to? głupie pytanie ale na alledrogo za nic nie mogę znaleźć 6/9 4/6 podawana jest jedynie jedna wartość <nie powiem>
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez thesilent » 27 lis 2013, 10:13

6/9 to średnica wewnętrzna/zewnętrzna, tak samo 4/6 itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez gracx02 » 27 lis 2013, 12:54

te by były ok? zbrojeniowe pewnie odpadają kusi mnie aby zrobić jedne drzwi 6tką a drugie 4rką na początek i potem zdecydować..

http://allegro.pl/waz-przewod-igielitow ... 84554.html

http://allegro.pl/waz-przewod-igielitow ... 61809.html
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez bieski » 27 lis 2013, 13:06

A wczytałeś się w wątek? Wiesz co się dzieje z PCV zimą ?
Przeciez juz wczesniej bylo ze ma byc silikon.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mądry » 27 lis 2013, 13:09

bieski napisał(a):Wiesz co się dzieje z PCV zimą ?

No zimą po zastosowaniu takiego wężyka to albo kolega nie zamknie drzwi, albo po nocy przy zamkniętych drzwiach to dopiero powstaną nieszczelności <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez misiek89 » 27 lis 2013, 14:00

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez thesilent » 27 lis 2013, 15:16

macałem wąż PCV w castoramie. Nawet przy temp. jaka tam panowała był strasznie sztywny, że praktycznie nie dało się go palcami spłaszczyć. Więc i w lato byłby mega problem z takim wężem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez gracx02 » 28 lis 2013, 00:02

moja pomyłka cały czas myślałem o silikonowym <co?> tak to jest jak się ogarnia kilka tematów jednocześnie... w każdym bądź razie zamówiłem te dwa wężyki

http://allegro.pl/waz-przewod-silikonow ... 28805.html

http://allegro.pl/waz-przewod-silikonow ... 29620.html

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez gracx02 » 1 gru 2013, 19:00

Panowie odebrałem już wężyki silikonowe 5 litrów noxudola oraz masę uszczelniającą pora więc zacząć działać <spoko> a więc aby się upewnić... czy przed nakładaniem noxudolu należy odtłuścić powierzchnię? czy noxudol można nakładać na łączenia blach (na masę uszczelniająco klejącą) i jeszcze jedno pytanie jednocześnie przy wygłuszania auta jako iż będzie rozebrane będę walczył z przeciekiem w bagażniku lokalizacja itd zakładając że nie uda mi się go zlikwidować za pierwszym podejściem i woda nadal będzie się dostawać do bagażnika to jak zachowuje się noxudol 3100 w kontakcie z wodą? wolę się upewnić aby praca nie poszła w las...

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 1 gru 2013, 20:43

Przed użyciem noxodula odtłuszczamy powierzchnie możesz go nakładać na te masy co są w samochodzie jak zaschnie woda nic mu nie zrobi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 1 gru 2013, 21:31

misiek jakiego środku użyć do odtłuszczania? a tak z ciekawości noxudol złapie na plastik? tak się zastanawiam czy nie obsikać ich również od środka oczywiście
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 1 gru 2013, 22:17

Ja używam przeważnie benzyny ekstrakcyjnej, jaki plastik chcesz obsmarować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 2 gru 2013, 00:06

dzisiaj zdążyłem wyjąc tylną kanapę zdjąłem listwy progowe i boczne plastiki i np. o nich pomyślałem na 1 stronie widać że mają fabryczne wygłuszenie ten filc czy co to tam jest może by tak zdjąć ten filc psiknąć noxem i włożyć ponownie filc. lub może samego filcu więcej bądź zastąpić go matą wygłuszającą? nie wiem czy się zgodzicie ale według mnie trochu mało tego tam jest ;P
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez misiek89 » 2 gru 2013, 00:15

Lepiej dołożyć jeszcze filcu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez gracx02 » 2 gru 2013, 01:10

Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez Marine_4000 » 2 gru 2013, 10:10

Ja również jestem po tej modyfikacji z wężykiem w uszczelach. Ja nabyłem drogą kupna wężyk silikonowy w rozmiarze 4,7/7mm. Wężyk oczywiście nie wszczedł z łatwością. Nie ściągałem uszelki, tylko pomagałem sobie grubą igłą przez otworki w uszelkach (nie miałem pod ręką silikonu w sprayu).

Zrobiłem zarówno przód, jak i tył. Efektów spektakularnych nie zanotowałem. Może z tyłu trochę huczenie ucichło, ale z przodu nie czuje zbytnio różnicy. Może przy dużych prędkościahc (jechałem max 120km/h) będzie odczuwalna poprawa.

Przy grubości 7mm efekt uboczny w postaci trudności z zamykaniem również występuje. Trzeba walnąć jak w Polonezie :) Najgorzej jest w drzwiach kierowcy, pozostałe da się wytrzymać. Poza tym z czasem się to dopasuje do siebie i ułoży.

Bagażnik ma jednolitą uszczelkę, to póki co jej nie ruszałem. Trzeba ciąć i zgrzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez wujek116 » 2 gru 2013, 11:05

Marine_4000 zobaczysz jak polecisz gdzieś na ekspresówkę albo autostradę tam dopiero odczujesz jak cicho w aucie jest bo ten mod jest właśnie na zmniejszenie hałasu przy większej prędkości kiedy gwiżdże przez uszczelki . a tylną klapę koniecznie zrób bo moim zdaniem to najgłośniej jest właśnie przez tył .
A co do ułożenia to poczekaj z tydzień dwa i zobaczysz różnice ja wsadziłem do siebie 9mm i to dopiero był problem z zamykaniem drzwi :D ale po czasie ładnie się ułożył i teraz jest GITTTT <jupi> .

gracx02 jak wygłuszasz wnętrze auta noxudolem to aby odczuć choćby najmniejszą różnice musisz dużo tego nałożyć , ja robiłem tak w poprzednim aucie napryskałem tego ile sie dało a i tak byłem nie zadowolony z wyciszenia :( teraz do mazdy użyłem mat wygłuszających bitumicznych grubych przyklejanych i formowanych na gorąco ( opalarką) dałem je we wszystkie drzwi i cały tył , podłoga jeszcze na sufit dam i zobaczymy jak to się spisze .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez gracx02 » 2 gru 2013, 12:43

wujek ja chce polecieć po całości najpierw grubo noxa potem maty wygłuszenie/wyciszenie auta to dla mnie priorytet! zgadzam się z Tobą iż największy hałas generuje tylna klapa gwizda tam nie miłosiernie <nie>

jakie maty są najlepsze bo trochę tych rodzai jest.. tak jak mówiłem na tym modzie nie będę oszczędzał.

a tak jakby kogoś interesowało to znalazłem nowe uszczelki do naszych M.

Za komplet uszczelek drzwiowych do H/becka
uszczelki przednie 180 zł – dwie sztuki
uszczelki tylnych drzwi 240 zł – dwie sztuki
+ uszczelka bagażnika 500 zł
razem 920 zł –

edit: na allegro zainteresowało mnie

http://allegro.pl/maty-wygluszajace-stp ... 38618.html

http://allegro.pl/profesjonalne-maty-wy ... 31346.html

http://allegro.pl/zestaw-4xgms-05-2xgms ... 22002.html

te maty po pare złoty do mnie nie przemawiają..
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Postprzez Marine_4000 » 2 gru 2013, 14:47

Maty same w sobie nie mają ŻADNYCH właściwości wyciszających. Jedynie usztywniają blachy, żeby zapobiec niepożądanym rezonansom.
Jeśli przykleicie maty np na całej powierzchni np bagażnika, nadkoli i klapy, to niewiele to pomoże na hałas. Na tą matę trzeba jeszcze przykaleić piankę np GMS-01 (zamknięto-komorowa) która ma właściwości dźwiękochłonne.

Dobrym rozwiązaniem jest również nasmarowanie podwozia i nadkoli od zewnątrz farbą typy "baranek", czy grubo gumą na pędzel. Takia warstwa wchłonie sporo hałasu pochodzącego z kół i odbić od asfaltu.

Dużo hałasu wpada przy dużych prędkościach przec cienki dach. Tutaj aż się prosi przyklejenie maty i pianki :)

Stopniowo do celu panowie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez gracx02 » 2 gru 2013, 15:07

ok czyli najpierw maty a na to pianka tylko żeby za grubo nie wyszło i można było kanapę przykręcić <oczko>
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2013, 21:24
Posty: 90
Auto: mazda 6 / Benzyna 2.0 / 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6