dźwięk przelewania, brakujący element?

Postprzez koralgol » 10 paź 2013, 20:59

hej,
niedawno zakupiłem Mazdę 1.6 benzyna z 2005 roku. Na niskich biegach i zwłaszcza na nie rozgrzanym silniku słyszę dźwięk przelewania się płynu dochodzący mniej więcej zza schowka przed przednim pasażerem.

Podejrzewam że ma to związek z dziwną naprawą jaka jest w silniku, w jednym miejscu jeden z węży jest dosztukowany. Może coś istotnego powinno być w tym miejscu. Załączam zdjęcia o który przewód mi chodzi. Może miał ktoś podobny problem? Może ktoś wie co powinno być w tym miejscu?

20131007_171212.jpg

20131007_171206.jpg

20131007_171159 - Kopia.jpg


PS nigdzie na forum nie znalazłem podobnego problemu więc to chyba coś nietypowego :/

Z góry dzięki za wszelką pomoc,
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 10:02
Posty: 5

Postprzez Pebeusz » 12 paź 2013, 14:40

Ja mam tak jak zapalam samochód na zimnym silniku, ale się tym nie przejmuję. Jak u mnie wygląda ten wąż nie pamiętam (a nie chce mi się lecieć do auta), ale chyba nie był tak sztukowany
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2013, 18:22
Posty: 31
Skąd: Podkarpackie
Auto: M3 BK 1.6 Z6 2005

Postprzez iwon44 » 12 paź 2013, 17:09

Samo sztukowanie przewodu nie ma nic do rzeczy, jeżeli jest podobna średnica sztukowanego przewodu. Nie wiem jaki tam jest przepływ cieczy, ale jeżeli poziom płynu się nie zmienia, nie kapie z tych miejsc, to nie ma się czym przejmować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez koralgol » 12 paź 2013, 19:19

hej,
dzięki za odpowiedź.
O ten wąż się pytam trochę w kontekście tego że mam podejrzenie że auto było po stłuczce i może w tym miejscu na wężu było coś zamontowane co się zepsuło/pękło i łatwiej było to usunąć (nie wiem jakaś blokada przeciw cofaniu sie płynu na przykład).
Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł kiedyś przy okazji zrobić fotke jak to u niego wygląda w silniku.
pozdrawiam,
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 10:02
Posty: 5

Postprzez VPM » 12 paź 2013, 22:02

jedyne co może być ni tak to zamienione przewody po odpaleni zobacz który przewód robi sie pierwszy ciepły i on powinien być na dole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez tomek-waw » 12 paź 2013, 23:54

koralgol napisał(a): i może w tym miejscu na wężu było coś zamontowane co się zepsuło/pękło i łatwiej było to usunąć (nie wiem jakaś blokada przeciw cofaniu sie płynu na przykład).

Nic w tym miejscu więcej nie ma, sam wąż.
Może zasysa powietrze na połączeniu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez koralgol » 14 paź 2013, 08:31

można to jakoś sprawdzić? nie jestem mechanikiem, mam spróbować uszczelnić wąż na złączeniach?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 10:02
Posty: 5

Postprzez VPM » 14 paź 2013, 21:02

nie jak by była nie szczelność to płyn wycieknie możesz sprawdzić poziom płynu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez koralgol » 17 paź 2013, 10:23

żadnego z płynów nie ubywa :|
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 10:02
Posty: 5

Postprzez tomek-waw » 17 paź 2013, 10:28

Spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia.
Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik i pozwól aż na wolnych obrotach dojdzie do temperatury otwarcia termostatu. Jak włączy się wentylator chłodnicy układ powinien być już ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez koralgol » 22 paź 2013, 08:18

hej,
dzięki za radę. samochód był u lakiernika w weekend spróbuję zrobić tak jak piszesz.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 10:02
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323