Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor
Może źle zamocowałeś nowy żarnik który się poobijał i przy kolejnym zapaleniu się spalił a jeśli dobrze to
skończył się żywot zapłonnika albo przetwornicy. Możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik.
skończył się żywot zapłonnika albo przetwornicy. Możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik.
Ostatnio edytowano 28 lis 2012, 20:39 przez WarunekPL, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 lis 2010, 19:51
- Posty: 133
- Skąd: Łapy
- Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM
Witam. W wątku pojawiło się stwierdzenie, że w przetwornicy w 98% przypadków pada tranzystor w mostku. Czy mógłbym liczyć na podpowiedź jakie są to tranzystory (mógłbym kupić bez rozkręcania i tym samym unieruchamiania auta na dłuższy czas) ponieważ mam problem z przetwornicą, jestem po wymianie elektrolita a usterki nie usunąłem. Z góry dziękuję za odpowiedź – pozdrawiam
- Od: 18 lip 2009, 20:38
- Posty: 12
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Witam
Żeby mieć dobry dostęp do pierścienia trzymającego żarnik(ja nie mogłem przekręcić go palcami od góry) wystarczy odpiąć 3 spinki nadkola i wtedy mamy taki dostęp że można sobie kombinerkami pomóc:). Dotyczy lewej strony, z prawej nie sprawdzane.
Żeby mieć dobry dostęp do pierścienia trzymającego żarnik(ja nie mogłem przekręcić go palcami od góry) wystarczy odpiąć 3 spinki nadkola i wtedy mamy taki dostęp że można sobie kombinerkami pomóc:). Dotyczy lewej strony, z prawej nie sprawdzane.
-
pawelht
Zgadza się, jak otworzysz obudowę to ten najbliżej złącza.Grzesiek373 napisał(a): w przetwornicy w 98% przypadków pada tranzystor w mostku
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/j ... 4/691.html
Sam tranzystor kosztuje ok 20zł w detalu (jeszcze niedawno był po 40zł/szt). Albo kupisz inny i przytniesz blaszkę, albo dasz do jakiejś firmy regenerującej. Ory to HexFet Mosfet kanał N 11A 550V (symbol FSL11N50A)
Ostatnio wsadzałem SPP 17N80 (17A 800V) tylko ma trochę za duże Eas bo ok 670mJ (oryginał ma 390mJ ale działa bez problemu) – tylko przyciąłem brzeszczotem blaszkę – bo taniej kupić zamiennik i brzeszczotem przyciąć niż oryginał.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dziękuję xANDy za podopowiedź. Faktycznie na allegro z przesyłką wychodzi niecałe 20 pln (już koupione). Pzdr
- Od: 18 lip 2009, 20:38
- Posty: 12
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Grzesiek – udało Ci się naprawić przetwornicę? Jeżeli tak to daj znać – też jestem z ZG, a jeden z moich ksenonów jakby siadł... Dokładnie to przy zapalaniu świateł prawy uruchamia się normalnie, natomiast lewy "błyśnie" kilka razy i nic... Podejrzewam przetwornicę (chyba lepsza opcja) lub starter (!). Zawsze wychodzę z założeni, że jeżeli coś jest naprawialne to trzeb próbować, więc chętnie się za to zabiorę.
- Od: 3 kwi 2008, 10:21
- Posty: 6
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 143PS 2007
Przetwornica podejmuje trzykrotnie próbę uruchomienia palnika, jeśli się nie uda – generuje kod błędu, który jakoś w systemie (ponoć) da się odnaleźć.
Problemem dość częstym i coraz bardziej kłopotliwym jest starter w lampach w mazdach sześć przed i po lifcie. Nowa mazda 6 – druga generacja ma już lampy i przetwornice koito (te to zupełnie inna sprawa). Naprawiać można modele AL (Bosh).
U mnie siadł kolejny raz starter – niestety on się (obrazowo mówiąc) starzeje. Produkcję tych modeli zakończono w 2011 roku i nowe są po prostu niedostępne. Jak wrócę z sanatorium to będę kombinował jak zamontować inny typ w to samo miejsce. Postaram się opracować jakąś technologię – i zostanie ona użyczona wraz z odpowiednimi namiarami na gotową firmę dokonującą przeróbek.
Co ciekawe – nowy typ startera tej samej firmy (czerwono czarny) jest praktycznie wieczny; montowany jest na sam palnik, ale nie mieści się w obudowę naszych lamp. Ale można spróbować przerobić właśnie jedno na drugie...
Problemem dość częstym i coraz bardziej kłopotliwym jest starter w lampach w mazdach sześć przed i po lifcie. Nowa mazda 6 – druga generacja ma już lampy i przetwornice koito (te to zupełnie inna sprawa). Naprawiać można modele AL (Bosh).
U mnie siadł kolejny raz starter – niestety on się (obrazowo mówiąc) starzeje. Produkcję tych modeli zakończono w 2011 roku i nowe są po prostu niedostępne. Jak wrócę z sanatorium to będę kombinował jak zamontować inny typ w to samo miejsce. Postaram się opracować jakąś technologię – i zostanie ona użyczona wraz z odpowiednimi namiarami na gotową firmę dokonującą przeróbek.
Co ciekawe – nowy typ startera tej samej firmy (czerwono czarny) jest praktycznie wieczny; montowany jest na sam palnik, ale nie mieści się w obudowę naszych lamp. Ale można spróbować przerobić właśnie jedno na drugie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wczoraj wymieniałem palnik w prawym reflektorze. Wyjąć jest jeszcze łatwo ale gorzej z włożeniem bo sięga się do lampy końcami palców i ciężko właściwie umieścić i przekręcić kołnierz i trochę strach żeby nie zbić drogiego palnika przy takich ciasnych manewrach. Ale mam lepszy sposób. Wystarczy odkręcić i opuścić zderzak jedna stroną i poluzować nadkole ( wyjąc kilka wciskanych zaczepek) oczywiście przy skręconych kołach i już jest elegancki dostęp żeby włożyć palnik. Całość to kilkanaście minut roboty.
-
Piotrek R
Ja też jestem po wymianie żarówek D2S u siebie. Masakra z tym dostępem tam. Ja wymieniałem oba (jeden się spalił a drugi holera wie, ile pociągnie). Zwaliłem w tym celu zderzak i odkręciłem lampy. Zrobiłem tak dlatego, że szkła w palniku nie wolno dotykać a sama żarówka przy montażu kołnierza łatwo wypada. A tak wszystko ładnie poskładałem i gotowe. Samo zdjęcie zderzaka zajmuje parę minut, tak samo założenie.
Co do żarówek to polecam http://www.xenon-serwis.pl Mi wysłali żarówki do Niemiec i teraz mam oryginały, nic nie mruga, nie ma przebarwień, świecą pięknie. Polecam też ich poradniki.
PS wcześniej zamontowałem u siebie zamiennik D2S z allegro za 50PLN i za każdym razem przetwornica wyłączała go po ok 30s pracy. Sprawdzone w obu lampach.
Co do żarówek to polecam http://www.xenon-serwis.pl Mi wysłali żarówki do Niemiec i teraz mam oryginały, nic nie mruga, nie ma przebarwień, świecą pięknie. Polecam też ich poradniki.
PS wcześniej zamontowałem u siebie zamiennik D2S z allegro za 50PLN i za każdym razem przetwornica wyłączała go po ok 30s pracy. Sprawdzone w obu lampach.
thesilent napisał(a):Co do żarówek to polecam http://www.xenon-serwis.pl
Właśnie w tej firmie próbujemy (razem) przerobić stare startery na jakieś inne wersje. Firma godna polecenia
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam wszystkich
Pojawił się kolejny rodzynek w mojej Madzi. Przestała świecić jedna lampa więc kupiłem palniki D2S i zabrałem się za zmianę a tu niespodzianka palnik jakiś dziwny na kablach bez zapłonnika.
Może mi ktoś powiedzieć co się tu dzieje??. w załączniku wstawiłem zdjęcia.
Pojawił się kolejny rodzynek w mojej Madzi. Przestała świecić jedna lampa więc kupiłem palniki D2S i zabrałem się za zmianę a tu niespodzianka palnik jakiś dziwny na kablach bez zapłonnika.
Może mi ktoś powiedzieć co się tu dzieje??. w załączniku wstawiłem zdjęcia.
- Od: 24 lut 2013, 15:53
- Posty: 54
- Skąd: Iława
- Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.
....no cóż... to są klasyczne zenony a nie ksenony....
Chińskie palniki z przetwornicą zamontowane zamiast zwykłego halogenu H1 w miejsce tej żarówki. Taki zestaw nie posiada
– układu samopoziomowania (czujniki, silniczki)
– odpowiedniej przesłony (przesłona do halogenu to nie to samo co do xenonu)
– wysokociśnieniowych spryskiwaczy (podłączenie pod spryskiwacz szyby nie wystarcza)
Obawiam się, że trudno będzie znaleźć "zestaw naprawczy" to takich zenonów – zapewne kupić trzeba cały komplet nowych zenonków i je zamotnować albo wrócić do normalnych halogenów (po usunięciu przetwornicy – przynajmniej elektrycznym usunięciu).
Chińskie palniki z przetwornicą zamontowane zamiast zwykłego halogenu H1 w miejsce tej żarówki. Taki zestaw nie posiada
– układu samopoziomowania (czujniki, silniczki)
– odpowiedniej przesłony (przesłona do halogenu to nie to samo co do xenonu)
– wysokociśnieniowych spryskiwaczy (podłączenie pod spryskiwacz szyby nie wystarcza)
Obawiam się, że trudno będzie znaleźć "zestaw naprawczy" to takich zenonów – zapewne kupić trzeba cały komplet nowych zenonków i je zamotnować albo wrócić do normalnych halogenów (po usunięciu przetwornicy – przynajmniej elektrycznym usunięciu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ladna rzezba kolego wspolczuje dochodzenia do normalnosci.
Ja chyba zrezygnowal bym z chinskich wynalazkow i staral sie wrocic do zwylych lamp soczewkowych bo chyba taniej wyjdzie niz przerobienie na oryginalny xenon z poziomowaniem i spryskiwaczami.
Powodzenia
Pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9105P za pomocą Tapatalk 4
Ja chyba zrezygnowal bym z chinskich wynalazkow i staral sie wrocic do zwylych lamp soczewkowych bo chyba taniej wyjdzie niz przerobienie na oryginalny xenon z poziomowaniem i spryskiwaczami.
Powodzenia
Pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9105P za pomocą Tapatalk 4
- Od: 29 cze 2009, 22:01
- Posty: 8
- Skąd: SOCHACZEW
- Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-
A ja bym kupił nowe żarniki i zostawił jak jest. Na pewno to lepsze niż zwykły halogen. I nie ma tutaj czego współczuć.
Ponadto zgadzam się z tym co napisał Bieski. Przesłone przełączamy i działa. Co do spryskiwaczy się nie wypowiadam bo to dopiero chiński wynalazek... A poziom świateł ustawić u diagnosty i regulować samemu przy większym obciążeniu samochodu (np. podczas jazdy z przyczepą, czy dużym ładunkiem w bagażniku).
By Tapatalk 2
Ponadto zgadzam się z tym co napisał Bieski. Przesłone przełączamy i działa. Co do spryskiwaczy się nie wypowiadam bo to dopiero chiński wynalazek... A poziom świateł ustawić u diagnosty i regulować samemu przy większym obciążeniu samochodu (np. podczas jazdy z przyczepą, czy dużym ładunkiem w bagażniku).
By Tapatalk 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6