Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez WarunekPL » 28 lis 2012, 20:24

Może źle zamocowałeś nowy żarnik który się poobijał i przy kolejnym zapaleniu się spalił a jeśli dobrze to
skończył się żywot zapłonnika albo przetwornicy. Możesz jeszcze sprawdzić bezpiecznik.
Ostatnio edytowano 28 lis 2012, 20:39 przez WarunekPL, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez Wojtek » 28 lis 2012, 20:33

ewentualnie zamienic na chwilke z zarnikiem z drugiej strony ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pamek » 28 lis 2012, 20:48

Ja nie zmieniałem, ale mechanik męczył się z wymianą z 20min, coś mu nie wchodziło i zaskakiwało, ogólnie opornie mu to szło.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Wojtek » 28 lis 2012, 20:52

zamien zarniki wedlug fotorelacji (sam) i sprawdzisz czy to zarnik sie spalil...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzesiek373 » 22 maja 2013, 19:23

Witam. W wątku pojawiło się stwierdzenie, że w przetwornicy w 98% przypadków pada tranzystor w mostku. Czy mógłbym liczyć na podpowiedź jakie są to tranzystory (mógłbym kupić bez rozkręcania i tym samym unieruchamiania auta na dłuższy czas) ponieważ mam problem z przetwornicą, jestem po wymianie elektrolita a usterki nie usunąłem. Z góry dziękuję za odpowiedź – pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 lip 2009, 20:38
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003

Postprzez pawelht » 31 maja 2013, 20:11

Witam
Żeby mieć dobry dostęp do pierścienia trzymającego żarnik(ja nie mogłem przekręcić go palcami od góry) wystarczy odpiąć 3 spinki nadkola i wtedy mamy taki dostęp że można sobie kombinerkami pomóc:). Dotyczy lewej strony, z prawej nie sprawdzane.
pawelht
 

Postprzez kubala » 31 maja 2013, 20:38

Z prawej strony tez sie da przez nadkole. Wystarcza zgrabne male rece i cierpliwosc.
Sam juz praktykowalem ten sposob z obu stron przez nadkole.
Jest duzo wygodniej niz z gory, przynajmniej wg mnie :)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez xANDy » 3 cze 2013, 20:27

Grzesiek373 napisał(a): w przetwornicy w 98% przypadków pada tranzystor w mostku
Zgadza się, jak otworzysz obudowę to ten najbliżej złącza.
http://www.xenon-serwis.pl/pl/artykul/j ... 4/691.html

Sam tranzystor kosztuje ok 20zł w detalu (jeszcze niedawno był po 40zł/szt). Albo kupisz inny i przytniesz blaszkę, albo dasz do jakiejś firmy regenerującej. Ory to HexFet Mosfet kanał N 11A 550V (symbol FSL11N50A)
Ostatnio wsadzałem SPP 17N80 (17A 800V) tylko ma trochę za duże Eas bo ok 670mJ (oryginał ma 390mJ ale działa bez problemu) – tylko przyciąłem brzeszczotem blaszkę – bo taniej kupić zamiennik i brzeszczotem przyciąć niż oryginał.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Grzesiek373 » 25 cze 2013, 19:57

Dziękuję xANDy za podopowiedź. Faktycznie na allegro z przesyłką wychodzi niecałe 20 pln (już koupione). Pzdr
Początkujący
 
Od: 18 lip 2009, 20:38
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003

Postprzez rockbit » 1 lip 2013, 15:04

Grzesiek – udało Ci się naprawić przetwornicę? Jeżeli tak to daj znać – też jestem z ZG, a jeden z moich ksenonów jakby siadł... Dokładnie to przy zapalaniu świateł prawy uruchamia się normalnie, natomiast lewy "błyśnie" kilka razy i nic... Podejrzewam przetwornicę (chyba lepsza opcja) lub starter (!). Zawsze wychodzę z założeni, że jeżeli coś jest naprawialne to trzeb próbować, więc chętnie się za to zabiorę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2008, 10:21
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 MZR-CD 143PS 2007

Postprzez xANDy » 8 lip 2013, 19:05

Przetwornica podejmuje trzykrotnie próbę uruchomienia palnika, jeśli się nie uda – generuje kod błędu, który jakoś w systemie (ponoć) da się odnaleźć.
Problemem dość częstym i coraz bardziej kłopotliwym jest starter w lampach w mazdach sześć przed i po lifcie. Nowa mazda 6 – druga generacja ma już lampy i przetwornice koito (te to zupełnie inna sprawa). Naprawiać można modele AL (Bosh).
U mnie siadł kolejny raz starter – niestety on się (obrazowo mówiąc) starzeje. Produkcję tych modeli zakończono w 2011 roku i nowe są po prostu niedostępne. Jak wrócę z sanatorium to będę kombinował jak zamontować inny typ w to samo miejsce. Postaram się opracować jakąś technologię – i zostanie ona użyczona wraz z odpowiednimi namiarami na gotową firmę dokonującą przeróbek.
Co ciekawe – nowy typ startera tej samej firmy (czerwono czarny) jest praktycznie wieczny; montowany jest na sam palnik, ale nie mieści się w obudowę naszych lamp. Ale można spróbować przerobić właśnie jedno na drugie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Piotrek R » 25 wrz 2013, 20:07

Wczoraj wymieniałem palnik w prawym reflektorze. Wyjąć jest jeszcze łatwo ale gorzej z włożeniem bo sięga się do lampy końcami palców i ciężko właściwie umieścić i przekręcić kołnierz i trochę strach żeby nie zbić drogiego palnika przy takich ciasnych manewrach. Ale mam lepszy sposób. Wystarczy odkręcić i opuścić zderzak jedna stroną i poluzować nadkole ( wyjąc kilka wciskanych zaczepek) oczywiście przy skręconych kołach i już jest elegancki dostęp żeby włożyć palnik. Całość to kilkanaście minut roboty.
Piotrek R
 

Postprzez thesilent » 29 wrz 2013, 20:39

Ja też jestem po wymianie żarówek D2S u siebie. Masakra z tym dostępem tam. Ja wymieniałem oba (jeden się spalił a drugi holera wie, ile pociągnie). Zwaliłem w tym celu zderzak i odkręciłem lampy. Zrobiłem tak dlatego, że szkła w palniku nie wolno dotykać a sama żarówka przy montażu kołnierza łatwo wypada. A tak wszystko ładnie poskładałem i gotowe. Samo zdjęcie zderzaka zajmuje parę minut, tak samo założenie.

Co do żarówek to polecam http://www.xenon-serwis.pl Mi wysłali żarówki do Niemiec i teraz mam oryginały, nic nie mruga, nie ma przebarwień, świecą pięknie. Polecam też ich poradniki.

PS wcześniej zamontowałem u siebie zamiennik D2S z allegro za 50PLN i za każdym razem przetwornica wyłączała go po ok 30s pracy. Sprawdzone w obu lampach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez xANDy » 8 paź 2013, 22:01

thesilent napisał(a):Co do żarówek to polecam http://www.xenon-serwis.pl

Właśnie w tej firmie próbujemy (razem) przerobić stare startery na jakieś inne wersje. Firma godna polecenia :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Skarabe » 10 paź 2013, 10:03

Witam wszystkich


Pojawił się kolejny rodzynek w mojej Madzi. Przestała świecić jedna lampa więc kupiłem palniki D2S i zabrałem się za zmianę a tu niespodzianka palnik jakiś dziwny na kablach bez zapłonnika.

Może mi ktoś powiedzieć co się tu dzieje??. w załączniku wstawiłem zdjęcia.

m1.jpg


m2.jpg


m3.jpg


m4.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez xANDy » 10 paź 2013, 10:34

....no cóż... to są klasyczne zenony a nie ksenony....

Chińskie palniki z przetwornicą zamontowane zamiast zwykłego halogenu H1 w miejsce tej żarówki. Taki zestaw nie posiada
– układu samopoziomowania (czujniki, silniczki)
– odpowiedniej przesłony (przesłona do halogenu to nie to samo co do xenonu)
– wysokociśnieniowych spryskiwaczy (podłączenie pod spryskiwacz szyby nie wystarcza)

Obawiam się, że trudno będzie znaleźć "zestaw naprawczy" to takich zenonów – zapewne kupić trzeba cały komplet nowych zenonków i je zamotnować albo wrócić do normalnych halogenów (po usunięciu przetwornicy – przynajmniej elektrycznym usunięciu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bieski » 10 paź 2013, 10:42

xANDy napisał(a):– odpowiedniej przesłony (przesłona do halogenu to nie to samo co do xenonu)

No akurat to mozna samemu poprawic.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kubala » 10 paź 2013, 10:48

Ladna rzezba kolego wspolczuje dochodzenia do normalnosci.
Ja chyba zrezygnowal bym z chinskich wynalazkow i staral sie wrocic do zwylych lamp soczewkowych bo chyba taniej wyjdzie niz przerobienie na oryginalny xenon z poziomowaniem i spryskiwaczami.

Powodzenia
Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9105P za pomocą Tapatalk 4
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez Mandey » 10 paź 2013, 13:12

A ja bym kupił nowe żarniki i zostawił jak jest. Na pewno to lepsze niż zwykły halogen. I nie ma tutaj czego współczuć.
Ponadto zgadzam się z tym co napisał Bieski. Przesłone przełączamy i działa. Co do spryskiwaczy się nie wypowiadam bo to dopiero chiński wynalazek... A poziom świateł ustawić u diagnosty i regulować samemu przy większym obciążeniu samochodu (np. podczas jazdy z przyczepą, czy dużym ładunkiem w bagażniku).

By Tapatalk 2
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Skarabe » 10 paź 2013, 18:49

układ spryskiwaczy o to chodzi ze jest oryginał dlatego myślałem ze cały zestaw także jest. ciekawe czy muszę mogę dokupić same żarniki czy komplety
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6