Gasnie Millenia, ale po odczekaniu odpala (problem rozwiązany)

Postprzez Urka » 30 sie 2005, 12:22

Mam Millenie 2.5 rocznik 94/95. Zaczela gasnac. Na 99% nie ma MAP sensora w niej. Nie jestem specem i nie znam sie na budowie samochodu, a wszedzie daleko. Znaczy do fachowej pomocy. Nie wiem co sie moze dziac. Prosze o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez Puhcio » 7 mar 2006, 17:18

Hej, a poradziłaś sobie ?

Niestety, te auta są tak skomplkiwane, ze taki objaw może być powodowany przez kilka(naście) czynników.

Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Urka » 8 mar 2006, 09:18

Nie poradziłam sobie. W tym cały sęk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez Grzyby » 8 mar 2006, 13:59

A może to moduł zapłonowy?
W 6/626... było o tym kilkakrotnie, że w KLach siada i chyba są podobne objawy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Urka » 8 mar 2006, 14:48

Szczerze to nie mam pojęcia. Niby ostatnio były w ogóle problemy z odpalaniem. Dzisiaj po ciąganiu na holu odpaliła. Ale dzisiaj jedzie do elektryka co robi amerykańce. Wcześniej miałam problemy z gaśnięciem w trakcie jazdy. Przy nogach kierowcy są jakieś kable (nie gniewajcie się – jestem tylko kobietą :) ), poprowadził on oddzielną masę i nie gaśnie w trakcie. Za to jak zgasi się silnik po podróży to jest problem z odpaleniem. Długość drogi nie ma znaczenia. Czasem to 500m, czasem 300km...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez XsiX » 8 mar 2006, 15:17

o ile sobie przypominam to kolega Hercik miał podobny problem ze swoją millenią
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=1138

EDIT zobaczyłem właśnie na ostatniej stronie że już się tam dopisałaś <glupek2>
Ostatnio edytowano 8 mar 2006, 15:18 przez XsiX, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Urka » 8 mar 2006, 15:18

Ale kolegi Hercika problem był związany z MAP sensorem, którego u mnie nie ma.

EDIT
PS. A widzisz :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez bajer0 » 8 mar 2006, 15:54

a skad wiesz, ze ow MAP sensora nie masz ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Urka » 8 mar 2006, 15:57

Bo wiem, gdzie ma być i go tam nie ma. Rozmawiałam z Newbiem. On mi powiedział (napisał) gdzie mam szukać. I po prostu go tam nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez Grzyby » 9 mar 2006, 13:31

Jednak ja obstawiam aparat/moduł zapłonowy (z tego co zauważyłem Jaksa chyba też – w innym poście podał namiary na jakiegoś speca).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Urka » 9 mar 2006, 15:39

Spróbuję. Moja Millenka stoi właśnie u elektryka.Jeżeli on nie poradzi to spróbuje tam.
Na początek u tego eletryka samochod nie chciał odpalić jak dojechaliśmy. To zaczął sprawdzać i na razie stwierdził, że jest to immobilizer. Ponoć jest on podpięty pod komputer i nie da się tego obejść. Może plotę androny, ale coś takiego słyszałam.

Nie wiecie co trzeba zrobić jak immobilizer odcina paliwo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez wiesiek5 » 9 mar 2006, 16:02

Podłączony jest bezpośrednio do komputera z kluczyka.
Pozdrawiam.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez Urka » 10 mar 2006, 09:30

wiesiek5 napisał(a):Podłączony jest bezpośrednio do komputera z kluczyka.
Pozdrawiam.



Wiem i dlatego trudno obejść :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez Urka » 10 mar 2006, 12:01

I co wy na to?
Jak to naprawić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez Grzyby » 10 mar 2006, 12:22

Urka napisał(a):I co wy na to?
Jak to naprawić?

My tutaj raczej nie pomożemy, tematem musi się zająć dobry spec od elektroniki samochodowej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Briareos » 10 mar 2006, 15:12

Jeśli to w czymkolwiek pomoże:
http://forums.mazdaworld.org/index.php?showtopic=13212

>>All Millenias were equipped with an electronically-controlled four-speed overdrive automatic transmission. This setup included a switch for "economy" or "power" modes and a "hold" button to allow staggered shifting for special conditions.<<
>>My '95 L does not have a power or economy switch, only the hold button.<<

Z tego wynika że Millenie się różniły tylko kodem silnika, TA221 lub TA222 (2,5l / 2.3l miller), aczkolwiek w amerykańskim VINie jest po kodzie roku dodatkowa cyfra na model też, więc bez bazy VIN Mazdy na USA to raczej więcej się nie da stwierdzić...
Słyszałem o przypadkach sprowadzania "amerykańców" do Europy i dokonywanie przeróbek (często w ASO, jako że Niemców stać na takie rzeczy) – to by mogło wyjaśniać zegary na przykład. Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ktoś pozbył się automatu na rzecz skrzyni manualnej od tak dla czystej fanaberii, więc pewnie padła i się nie opłacało sprowadzać nowej. Razem ze skrzynią przyszedł pewnie inny sterownik silnika, być może jest uszkodzony...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Urka » 10 mar 2006, 15:15

Dzięki. Zobaczymy co będzie po weekendzie.
Obecnie, jak pisałam wcześniej Milka stoi u elektryka – mechanika, który robi amerykańskie samochody. Dam Wam znać po weekendzie.
Trzymajcie się. Słonecznej pogody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2005, 14:01
Posty: 37
Skąd: okolice Warszawy
Auto: Mazda Millenia 2.5 94r.TA KL

Postprzez Grzyby » 10 mar 2006, 15:20

powodzenia <głaszcze>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bajer0 » 10 mar 2006, 20:23

ok, pytanie moje brzmi : dlaczego nie ma MAP sensora ? Czy ow MAP sensor nie wystepowal z automatami ? Moze ktos sie go pozbyl w twoim przypadku ? Objawy sa identyczne z tymi, jakie mial HUBAL i ja zaczalbym kombinowac od tej strony :]

P.S. nie wydaje mi sie, aby swap skrzyni mial wplyw na prace silnika, no i po drugie czy ktos moze powiedziec, czy komputer silnika jest taki sam dla manuala i automatu ?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez zenith839 » 13 mar 2006, 21:43

Wszystkie mazdy serii 929 , millenia, sentia i inne z najwyższych półek nie są składane i produkowane w USA. Wszystkie przyjeżdżają z Japonii. Amerykanie sądzą że takie modele są najwyższej jakości. Mniejsza o to. Sprawdź sobie pompę paliwową. Możliwe że jest już wyeksploatowana i czasami daje zbyt niskie ciśnienie.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9