Witam wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu mam problem z wyciekiem płynu chłodzącego z madzi. Okolicy króćca chłodnicy. Początkowo myślałem, że to wina dziurawego węza. Po wymianie węza płyn nadal uciekał, wiec zapewne to wina chłodnicy. Chciałbym samemu wymienić tą chłodnice aby się czegoś nowego nauczyć. Mam do Was pytanie czy samemu do rade wymienić chłodnicę, jeśli tak, to mniej więcej za co się najpierw zabrać?
Wymiana chłodnicy/wyciek/323fba/
Strona 1 z 1
Myślę, że w 1.5 jest tak samo jak w 1.8 więc wymiana nie powinna być trudna. W zasadzie robota na nie więcej niż pół godzinki.
Musisz spuścić płyn z układu chłodzenia, żeby Ci się nie porozlewał. Odpinasz rury od chłodnicy, pamiętaj też kostkach (złączkach) elektrycznych, które idą do wentylatora (wentylatorów). Samą chłodnicę trzyma w zasadzie tylko od góry taka blacha przykręcona do pasa przedniego chyba czterema (lub coś koło tego) śrubami. Odkręć je, zdejmij blachę i jeśli dobrze pamiętam – chłodnica da się wyjąć do góry (być może trzeba nią będzie trochę pomanewrować) razem z wentylatorami, które sobie odkręcisz później jak już będziesz miał wszystko na wierzchu.
I taka mała uwaga – zanim kupisz nową chłodnicę ustal dokładnie skąd cieknie Ci stara. Miałem przypadek u siebie, że sączyło się z miejsca gdzie główna (aluminiowa) część chłodnicy łączyła się z tymi plastikami po bokach. Są tam takie małe "łapki" aluminiowe na całej wysokości chłodnicy, które zagięte na plastik dociskają oba elementy do siebie. U mnie się to poluzowało i ciekło bokiem. Wystarczyło podoginać te "łapki" i chłodnica jak nowa
Jak masz wyjętą chłodnicę i dostęp do sporego naczynia z wodą to zatkaj wszelkie wyloty, podpompuj chłodnicę powietrzem i zanurz pod wodę i patrz skąd będą leciały bombelki – w ten sposób namierzysz nieszczelność.
Musisz spuścić płyn z układu chłodzenia, żeby Ci się nie porozlewał. Odpinasz rury od chłodnicy, pamiętaj też kostkach (złączkach) elektrycznych, które idą do wentylatora (wentylatorów). Samą chłodnicę trzyma w zasadzie tylko od góry taka blacha przykręcona do pasa przedniego chyba czterema (lub coś koło tego) śrubami. Odkręć je, zdejmij blachę i jeśli dobrze pamiętam – chłodnica da się wyjąć do góry (być może trzeba nią będzie trochę pomanewrować) razem z wentylatorami, które sobie odkręcisz później jak już będziesz miał wszystko na wierzchu.
I taka mała uwaga – zanim kupisz nową chłodnicę ustal dokładnie skąd cieknie Ci stara. Miałem przypadek u siebie, że sączyło się z miejsca gdzie główna (aluminiowa) część chłodnicy łączyła się z tymi plastikami po bokach. Są tam takie małe "łapki" aluminiowe na całej wysokości chłodnicy, które zagięte na plastik dociskają oba elementy do siebie. U mnie się to poluzowało i ciekło bokiem. Wystarczyło podoginać te "łapki" i chłodnica jak nowa
Jak masz wyjętą chłodnicę i dostęp do sporego naczynia z wodą to zatkaj wszelkie wyloty, podpompuj chłodnicę powietrzem i zanurz pod wodę i patrz skąd będą leciały bombelki – w ten sposób namierzysz nieszczelność.
- Od: 7 paź 2007, 16:16
- Posty: 21
- Skąd: (niecałkiem)Lublin
- Auto: 323F BA (BP) 97r
Dzięki za odpowiedz,
jeśli chodzi o ścisłość chodziło Ci o te blachę:
Mam jeszcze pytanie dotyczące narzędzi, jakie będą przydatne do drobnych napraw w aucie. Mam klucze płaskie po dziadku, lecz niekompletne . Myślałem o zakupie kluczy nasadowych, będą przydatne?
jeśli chodzi o ścisłość chodziło Ci o te blachę:
Mam jeszcze pytanie dotyczące narzędzi, jakie będą przydatne do drobnych napraw w aucie. Mam klucze płaskie po dziadku, lecz niekompletne . Myślałem o zakupie kluczy nasadowych, będą przydatne?
- Od: 14 maja 2013, 16:34
- Posty: 10
- Skąd: Łódź
- Auto: 323f BA; 1.5; 98'
na pewno dobre nasadki nie są złe, wszystko zależy jaki zakres prac masz w zasięgu wiedzy. Wszystkich kluczy mieć nie sposób ale pakiet podstawowych kluczy na pewno będzie przydatny
to nie moja podpowiedź ale tam jest tylko ta blacha która trzyma chłodnicę bo w niej są stabilizowane gumowe tuleje chłodnicy
ukasz napisał(a):chodziło Ci o te blachę:
to nie moja podpowiedź ale tam jest tylko ta blacha która trzyma chłodnicę bo w niej są stabilizowane gumowe tuleje chłodnicy
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Temat jest związany z silnikiem więc tam go też przenoszę.
ukasz – uzupełnij proszę profil o lokalizację.
ukasz – uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości