Wymiana chłodnicy/wyciek/323fba/

Postprzez ukasz » 18 cze 2013, 11:47

Witam wszystkich forumowiczów.
Od jakiegoś czasu mam problem z wyciekiem płynu chłodzącego z madzi. Okolicy króćca chłodnicy. Początkowo myślałem, że to wina dziurawego węza. Po wymianie węza płyn nadal uciekał, wiec zapewne to wina chłodnicy. Chciałbym samemu wymienić tą chłodnice aby się czegoś nowego nauczyć. Mam do Was pytanie czy samemu do rade wymienić chłodnicę, jeśli tak, to mniej więcej za co się najpierw zabrać?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 16:34
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA; 1.5; 98'

Postprzez AdamJ » 18 cze 2013, 12:29

Myślę, że w 1.5 jest tak samo jak w 1.8 więc wymiana nie powinna być trudna. W zasadzie robota na nie więcej niż pół godzinki.
Musisz spuścić płyn z układu chłodzenia, żeby Ci się nie porozlewał. Odpinasz rury od chłodnicy, pamiętaj też kostkach (złączkach) elektrycznych, które idą do wentylatora (wentylatorów). Samą chłodnicę trzyma w zasadzie tylko od góry taka blacha przykręcona do pasa przedniego chyba czterema (lub coś koło tego) śrubami. Odkręć je, zdejmij blachę i jeśli dobrze pamiętam – chłodnica da się wyjąć do góry (być może trzeba nią będzie trochę pomanewrować) razem z wentylatorami, które sobie odkręcisz później jak już będziesz miał wszystko na wierzchu.

I taka mała uwaga – zanim kupisz nową chłodnicę ustal dokładnie skąd cieknie Ci stara. Miałem przypadek u siebie, że sączyło się z miejsca gdzie główna (aluminiowa) część chłodnicy łączyła się z tymi plastikami po bokach. Są tam takie małe "łapki" aluminiowe na całej wysokości chłodnicy, które zagięte na plastik dociskają oba elementy do siebie. U mnie się to poluzowało i ciekło bokiem. Wystarczyło podoginać te "łapki" i chłodnica jak nowa :)

Jak masz wyjętą chłodnicę i dostęp do sporego naczynia z wodą to zatkaj wszelkie wyloty, podpompuj chłodnicę powietrzem i zanurz pod wodę i patrz skąd będą leciały bombelki – w ten sposób namierzysz nieszczelność.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2007, 16:16
Posty: 21
Skąd: (niecałkiem)Lublin
Auto: 323F BA (BP) 97r

Postprzez ukasz » 19 cze 2013, 10:52

Dzięki za odpowiedz,
jeśli chodzi o ścisłość chodziło Ci o te blachę:

Zdjęcie0045.jpg


Mam jeszcze pytanie dotyczące narzędzi, jakie będą przydatne do drobnych napraw w aucie. Mam klucze płaskie po dziadku, lecz niekompletne . Myślałem o zakupie kluczy nasadowych, będą przydatne?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 16:34
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA; 1.5; 98'

Postprzez Garbage1989 » 20 cze 2013, 01:43

na pewno dobre nasadki nie są złe, wszystko zależy jaki zakres prac masz w zasięgu wiedzy. Wszystkich kluczy mieć nie sposób ale pakiet podstawowych kluczy na pewno będzie przydatny

ukasz napisał(a):chodziło Ci o te blachę:


to nie moja podpowiedź ale tam jest tylko ta blacha która trzyma chłodnicę bo w niej są stabilizowane gumowe tuleje chłodnicy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez ukasz » 20 cze 2013, 23:19

dziękuje za odpowiedz ;)
w razie jakichkolwiek dalszych pytań związanych z chłodnica, będę pisał tutaj
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 16:34
Posty: 10
Skąd: Łódź
Auto: 323f BA; 1.5; 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 24 cze 2013, 07:13

Temat jest związany z silnikiem więc tam go też przenoszę.

ukasz – uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323