Opinie i luźne rozmowy użytkowników Mazd z silnikami diesla [DiTD]

Pogaduchy motoryzacyjne.

Czy jesteś zadowolony ze swojego DiTD?

Tak
33
69%
Nie
0
Brak głosów
Różnie bywa
15
31%
 
Liczba głosów : 48

Postprzez YgooR » 21 lis 2011, 22:54

kierownik napisał(a):zdarza się

Wolę wersję że inne kolory się nie psują :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 21 lis 2011, 23:16

coś sobie trzeba wmawiać :P
ale coś w tym jest, bo większość takich mam na podwórku :P
aż się ojciec czasem pyta "to znowu ta?", a ja że nie, to kolejna <lol>
Ostatnio edytowano 21 lis 2011, 23:18 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kierownik » 21 lis 2011, 23:17

proszę o kosz – dubel
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez acniak » 21 lis 2011, 23:50

mały problem przy ok. 2000 obrotów odczuwalne wibracje (do ok. 2500) boję się że turbo ale może ktoś ma inny pomysł ?
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 21 lis 2011, 23:53

acniak napisał(a):mały problem przy ok. 2000 obrotów odczuwalne wibracje (do ok. 2500) boję się że turbo ale może ktoś ma inny pomysł ?


Filtr paliwa wymieniony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 21 lis 2011, 23:55

a jakże... wymieniony na nówkę nie ma spadku mocy poza tym jeszcze jeden objaw czasami przy przygazowaniu w czasie jazdy (ostrym) z tyłu czarna zasłona dymna (czasami bo nie zawsze)
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 21 lis 2011, 23:57

a dolot szczelny? (kolanko)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 22 lis 2011, 00:01

tego nie wiem mam strasznie zasmarowane i skądś coś mi wycieka (właśnie z okolicy dolotu chyba) nie jest to olej silnikowy trudno mi ocenic co to jest
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 22 lis 2011, 00:04

acniak napisał(a):tego nie wiem mam strasznie zasmarowane i skądś coś mi wycieka (właśnie z okolicy dolotu chyba) nie jest to olej silnikowy trudno mi ocenic co to jest


taki widok właśnie jest gdy kolanko puszcza i pary oleju osiadają się około kolanka, niby nigdzie nie cieknie a wszystko brudne.
tu poczytaj
viewtopic.php?f=89&t=46284&hilit=kolanko

Nie twierdze że to rozwiąże problem ale trzeba wyeliminować wszystko co jest nie tak. Prawdopodobnie dymienia jest od właśnie tego ale czy szarpanie ustąpi tego niem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 22 lis 2011, 00:11

nie szarpie mi nic a nic sa tylko wibracje przy okreslonych obrotach silnika jakby terkotanie slyszalne w kabinie :D ale dzieki bede musial zmienic tego dolota, zreszta zrobie moze fotke bo te kolanka mam zasmarowane z dolu niedaleko chlodnicy
moze zle tlumacze ale nie jestem mechanikiem
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 22 lis 2011, 00:13

acniak napisał(a):wibracje przy okreslonych obrotach silnika


oczytaj o pompie Vaccum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 22 lis 2011, 00:15

czytalem a wracajac do kolanka to na dole te rury to własnie to ? :D
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Neonixos666 » 22 lis 2011, 00:16

acniak napisał(a):czytalem a wracajac do kolanka to na dole te rury to własnie to ? :D


masz zdjęcia w temacie który ci podałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez acniak » 22 lis 2011, 00:18

ok spojrze dzieki wielkie
acnizm sie szerzy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2011, 01:31
Posty: 4
Auto: Mazda 626 DITD GW 1999

Postprzez Riki » 23 lis 2011, 01:49

smile napisał(a):Jakie problemy może rozwiązać odpalenie auta na FORTE, tzn. jakie działanie się spotęguję zwiększając zawartość FORTE w paliwie. Na pewno będzie działać intensywniej, ale co to może konkretnie dać?


Na pewno układ wtryskowy będzie odczyszczony włącznie z takimi elementami jak pompa czy wtryski a więc kluczowymi do prawidłowej pracy motoru. Zostaną one przy okazji przesmarowane. Po dodaniu preparatu do baku czyścimy już całość i wyjmujemy wodę z baku (tworzy się taki wagonik dla wody...)
Warto zastosować jedną butelkę FORTE ADFC + 1l ON i podłączyć "na krótko" (przelew i zasilanie z jednej butelki) i tak ma pracować przez 60min. Później dodać jedną butelkę na pełny zbiornik paliwa i...ogień w trasę ok 25Km z obrotami 3500 (i czasem więcej)
Jak zobaczysz chmurę dymy z rury to się nie dziw tylko....dodaj gazu.
Ufam, że filtr paliwa masz nowy albo chociażby świeży.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 26 lis 2011, 15:44

Neonixos666 napisał(a):Czytając Twój opis to rozwiązaniem problemu będzie remont pompy z tego co wywnioskowałem to im cieplej tym gorzej a to świadczy o jednym- pompa do roboty... ale zawsze mogę się mylić ;)


Pompa zrobiona :)
Otóż dziś odebrałem auto z Diesel Serwis Bartłomiej Dzierzyk w okolicy Tucholi ( http://dzierzyk.tuchola.pl ). Co mogę powiedzieć po naprawie, to auto odpala od strzała, zarówno na ciepłym i zimnym silniku, auto stało się żwawsze nie tylko na niskich obrotach, ale coś mi się wydaje że V max też wzrosła – prawdopodobnie odzyskało seryjne osiągi, co mnie cieszy :) Gwarancja na pół roku :) Ale z informacji jakie uzyskałem, powinna spokojnie wytrzymać przynajmniej 100 tyś km. Pompy Denso są bardzo żywotne, mają tylko jeden niedopracowany element – główka rozdzielacza bodajże się to nazywa. Pewnie się zastanawiacie ile taka przyjemność kosztuje... mój przypadek kosztował w granicy 900 zł i jestem zadowolony :) Naprawa w ciągu 2 dni od podstawienia auta, i co mnie cieszy, bez demontażu pompy :)
Tak więc polecam wszystkim szczerze <jupi>
Mają opanowany temat problemów z odpalaniem przy ciepłym silniku w 323, 626 i Premacy :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2011, 16:56

No i miałem rację <lol>

Gratuluje przywrócenia madzi sprawności mam nadzieję że teraz nie będzie żadnego problemu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzys » 6 gru 2011, 13:32

Witam :D
Co to osiągów ditd czy ktoś robił porównanie/test które autko lepiej przyspiesza 2,0 ditd czy 2,0 benz.
Chodzi mi o weryfikację koni, z tego co sam sprawdzałem to 75KM w 1,9 td przy 5szt na pokładzie sprawdza się dużo lepiej niż 100KM w 2,0 benz. W benzynce jakieś płoche koniki siedzą...
Pytam bo zmieniam Wieśvagena na Mazde i zastanawiam się benz czy diesel ceny paliw są
podobne:(
Początkujący
 
Od: 16 lis 2011, 09:41
Posty: 11
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 626 GW kombi,Rf-2A 101KM. 2000r.

Postprzez malkolm » 6 gru 2011, 18:19

z benzyną będzie pewnie mniej problemów, , a do tego gass i jeździsz o wiele taniej niż dieslem.
co do przyśpieszenia to liczy się tez moment obrotowy, a ten w na pewno będzie wyższy w dieslu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez jozik72 » 6 gru 2011, 20:56

Witam,co myślicie o dodatku do paliwa CASTROL TDA ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2011, 19:00
Posty: 19
Skąd: Rzeszow
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD 2004.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto