Mazda6 GY L3 '06 Benzyna 2.3l 166 KM LPG SportWagon by andryjan – regeneracja felg str. 6

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez andryjan » 25 kwi 2013, 07:41

Wisniaus napisał(a):Hmmm u mnie prawie 40 000 km na LPG i śmiga aż miło,nie było nigdy żadnych objawów aby sie nie lubił 2.3 z LPG.A u mnie w mieście cena za litr 2.27 zł.Zobaczymy kiedy ten 2.3 padnie od gazu ale mysle ze lepiej na tym wyjde jak na DIESEL'u z DPF'em,dwumasà,wtryskami,turbami,itd. ;)


Jestem dokładnie tego samego zdania. Przyznam, że przez długi czas oglądałem diesel'e, ale po wielu opiniach na forach i po opiniach znajomych, którzy mieli M6 ON szybko się z tego wyleczyłem. Nie twierdzę, że to samo zło, ale gdy ktoś choć trochę nie dbał to czekają wtedy tylko kosztowne awarie, za duże ryzyko trafienia niedobrego egzemplarza, stąd decyzja o zakupie benzyny.

Znam też przypadki korzystania z diesel'i innych marek od użytkowników, którzy zakupili samochód w salonie, wszystko przez kilka lat było ok, tankowanie i spalanie ON oczywiście mniejsze, ale cóż z tego jak potem padły wtryski, pompa itp. za wiele tysięcy, całe oszczędności na ropie legły w gruzach – oczywiście to nie jest żadna definicja diesel'a, ale tak się może po prostu zdarzyć.

Żeby było jasne nie jestem przeciwnikiem diesel'i, ale bałbym się kupić 7-8 letni samochód tym bardziej z bardziej podejrzanym przebiegiem (wiadomo jak to w Polsce z diesel'ami).

Jak znajdę trochę czasu to opiszę instalację, wrzucę fotki z bagażnika i spod maski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez WisniaUs » 25 kwi 2013, 08:04

Mała korekta ceny LPG bo własnie tankowałem 2.24 ORLEN w Tarnowie.I co na to DIESEL'e????? Dalej sie oplaca? Teraz Diesel musialby spalic 5 ltr. ON w miescie aby miał koszt przejazdu 100km taki jak ja na gazie 2.3 benz,i 170 koników heh.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, 08:14 przez WisniaUs, łącznie edytowano 3 razy
WisniaUs
 

Postprzez andryjan » 25 kwi 2013, 08:09

Cena rzeczywiście coraz ładniejsza :D. To co się dzieje teraz na stacjach tylko zachęca do zakładania LPG wbrew kilkuletnim już opiniom jakoby cena gazu miała podskoczyć do 3,50 zł i więcej. Dziś cena LPG w porównaniu nawet do PB 95 to już nie 50%, wartość dochodzi do zaledwie 40% ceny benzyny!.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez WisniaUs » 25 kwi 2013, 08:17

andryjan napisał(a):Cena rzeczywiście coraz ładniejsza :D. To co się dzieje teraz na stacjach tylko zachęca do zakładania LPG wbrew kilkuletnim już opiniom jakoby cena gazu miała podskoczyć do 3,50 zł i więcej. Dziś cena LPG w porównaniu nawet do PB 95 to już nie 50%, wartość dochodzi do zaledwie 40% ceny benzyny!.


Fajno ze zdecydowałes sie na LPG bo ja np.wole cos dzieciakowi kupic za oszczednosci z paliwa niz napelniac koryta darmozjadom z Orlenu .Bedziesz zadowolony tylko oleju sobie pilnuj i bedzie KLASA.Ja dolewam ok 1-1,5 litra oleju na 10 000km.Jak nie BUTUJE po gazie to prawie wcale nie dolewam .Mobil 1 5w30.Castrol badziew wciagala go wiecej.Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez zigu18 » 25 kwi 2013, 12:01

W tarnowie tanio w brzesku ostatnio na bp jak traktowałem to było 2.39 ale tydzień temu :-P. Weekend będę w Bochni u dziewczyny to Zobacze ile tam jest na orlenie, przeważnie tam było bardzo tanio. Generalnie dzieje się dobrze :–)

tapniete z xperi neo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez andryjan » 25 kwi 2013, 12:26

Wisniaus napisał(a):Bedziesz zadowolony tylko oleju sobie pilnuj i bedzie KLASA.Ja dolewam ok 1-1,5 litra oleju na 10 000km.Jak nie BUTUJE po gazie to prawie wcale nie dolewam .Mobil 1 5w30.Castrol badziew wciagala go wiecej.Pozdrawiam


Właśnie kilka tyg. temu zalałem oryginalną Dexelią 5W30, z bańki 5 l. zostało ponad 0,5 l. także będzie ewentualnie na dolewkę, bo butuję raczej nie za często :). Testowałeś kiedyś czy Dexelia wypada lepiej od np. Mobila?.

I jeszcze odnośnie spalania LPG: przy takiej normalnej jeździe bez szaleństwa ile potrafi Ci łyknąć gazu?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Rumcajs » 25 kwi 2013, 13:44

Moja łyka 10,5-11l na autobanie przy 120-140km/h.
Ostatnio ciut wzrosło bo nowe opony letnie nie są zbytnio ekonomiczne (klasa F), tzn. opory toczenia wysokie.
Za to się "kleją" do asfaltu.. coś za coś ;)

165kkm na LPG <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2013, 13:56

Rumcajs napisał(a):165kkm na LPG <jupi>


I jak się mają te czarne scenariusze co się czyta? Pewnie wszystko zależny od zakładu co instaluje – jak dobrze założą i użytkownik dba to pewnie nic złego się nie dzieje. Trzeba się rozejrzeć czy i mnie się to opłaci i po jakim czasie zwróci ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 25 kwi 2013, 16:51

trzeba też robić odpowiednie przebiegi rocznie, aby instalacja się zwróciła.
Ja robię za mało ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez WisniaUs » 25 kwi 2013, 18:54

10 tarsa,12 miasto ,z butem i w zimie 14 miasto.
WisniaUs
 

Postprzez andryjan » 25 kwi 2013, 20:10

Rumcajs napisał(a):165kkm na LPG <jupi>

Imponujący przebieg na LPG.

NIEBO! napisał(a):I jak się mają te czarne scenariusze co się czyta? Pewnie wszystko zależny od zakładu co instaluje – jak dobrze założą i użytkownik dba to pewnie nic złego się nie dzieje.


Nic dodać, nic ująć.

NIEBO! napisał(a):Trzeba się rozejrzeć czy i mnie się to opłaci


Rachunek jest bardzo prosty, poniżej krótkie obliczenia na moim przykładzie, gdzie póki co nie zakładam bardzo dużych przebiegów.
Miesięczny przebieg w okolicach 1250 km, zakładając, że spalanie Pb w trybie mieszanym wynosi u mnie ok. 10 l. / 100 km, a spalanie LPG ok. 12 l. / 100 km to przy obecnych średnich cenach paliw wygląda to następująco:

1) Pb: 125 litrów x 5,50 zł = 687,50 zł / miesiąc

2) LPG 150 litrów x 2,50 zł = ok. 375 zł / miesiąc

Miesięczna oszczędność = 312,50 zł

Cena instalacji sekwencyjnej waha się powiedzmy między 2600 zł – 3000 zł, co oznacza, że w moim przypadku instalacja LPG zacznie na siebie pracować (możemy tutaj nawet dorzucić koszt droższego przeglądu, dodatkowego przeglądu samej instalacji LPG, itp.) już po 10-11 miesiącach.

NIEBO! napisał(a):i po jakim czasie zwróci ...


Jak widać powyżej raczej dość szybko :) . Gdybym jeszcze do tego dołożył grubsze wyjazdy majówkowe, wakacyjne i zimowe (co i tak się wydarzy) to wynik będzie jeszcze bardziej na korzyść LPG.

Kolego Wisniaus mógłbyś odpowiedzieć jeszcze w sprawie oleju?. Wyżej napomknąłem o Dexelii 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez WisniaUs » 25 kwi 2013, 20:36

OOO sorki pominolem temata z oleum.Juz pisze,wiec tak-od zawsze lalem Mobil 1 5w30.ostatnio 2 razy połakomiłem sie na Castrola ale podziekowalem za badziew Castrolowi i teraz mam dalej Mobil 1 .Za 2000km kolejna wymiana i od dwóch dni czeka w garazu 5 ltr wlasnie Mobila.Dexeli nigdy nie stosowalem sorrki <spoko> Ale cene Dexelia ma fajna bo u mie w sklepie Japan Cars 5l kosztuje 145 zeta.MOze jednak NEXT TIME wleje Dexelie.W usa tez lalem Mobila do niej.
WisniaUs
 

Postprzez NIEBO! » 25 kwi 2013, 21:36

Ja jako pierwszą wlałem Dexelię zakupioną za 120zł ... na razie po 2kkm ubytek 0, no ale jeżdżę na benzynce i nie mam porównania do innych. Zobaczymy co będzie dalej :) andryjan Nie mam nic do zarzucenia Twoim rachunkom, powiem więcej – są bardzo przekonujące :D – patrząc na mnie po roku byłoby już taniej. Czekam jeszcze tylko na fotki jak wygląda Madzia po dodaniu całej instalacji (wlew, bagażnik, pod maską) no i co to za instalacja i kto robił i za ile jeśli można wiedzieć :) No i jak szybko autko teraz latem przełącza się na gaz.

Nigdy nie miałem gazu. Znam kilka osób, które sobie chwalą i kilka co narzekają ... narzekają raczej ci z większych silników o większej mocy ( a ja L3 już do takich zaliczam ) Zobaczę Twoje fotki czy bardzo Ci jej nie zmasakrowali i będę "Cię" obserwował :> ... jak wszystko będzie OK to może się odważę :) Ale teraz brak funduszy na to...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez WisniaUs » 25 kwi 2013, 21:50

Hejka ja mam tylko fotke wlewu ale jutro pstrykne wiecej to sobie pooglądasz NIEBO.Naprawde Warto nic sie autu nie dzieje ale montował mi Bananmin z Buska.Zerknij na moj profil w sobote wieczorkiem to powinienem dodac fotki z LPG.
Załączniki
IMG_0367.JPG
Wlew LPG
WisniaUs
 

Postprzez andryjan » 26 kwi 2013, 16:30

NIEBO! napisał(a):Czekam jeszcze tylko na fotki jak wygląda Madzia po dodaniu całej instalacji (wlew, bagażnik, pod maską) no i co to za instalacja i kto robił i za ile jeśli można wiedzieć :) No i jak szybko autko teraz latem przełącza się na gaz.


Na dniach będę malował zaciski także wtedy przy okazji porobię fotki i wrzucę – nie ma problemu. Co do instalacji – założona przez firmę GZW ze Zbrosławic, główne komponenty:
1) sterownik STAG-4 Q-BOX (najnowsza wersja STAG'a),
2) Reduktor Magic III,
3) Wtryskiwacze Hana 2000,
4) Zbiornik Bormech 55 l. w miejscu koła zapasowego.
Cena 2900 zł.

Teraz auto przełącza się gaz dosłownie chwilę po odpaleniu, praktycznie tylko rozruch występuje na benzynie, zimą w związku z zagrzaniem się silnika będzie to raczej po dłuższej chwili, ale nie miałem jeszcze okazji dokładnie sprawdzić (tak było w poprzednim samochodzie).

NIEBO! napisał(a):Nigdy nie miałem gazu. Znam kilka osób, które sobie chwalą i kilka co narzekają ... narzekają raczej ci z większych silników o większej mocy ( a ja L3 już do takich zaliczam ) Zobaczę Twoje fotki czy bardzo Ci jej nie zmasakrowali i będę "Cię" obserwował :> ... jak wszystko będzie OK to może się odważę :) Ale teraz brak funduszy na to...


Jeździłem wcześniej Peugeot 306 1.4 75KM, jednopunktowy wtrysk paliwa, instalacja drugiej generacji – wszak inna epoka i technologia i trochę ciężko porównać do naszych bolidów, ale generalnie tam z gazem przez ponad 60 tys. km nie miałem żadnych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 1 maja 2013, 00:26

Ci powiem, że dzięki Twoim ostatnim postom i temu co pokazał Wisniaus "u siebie" decyzja o LPG jest prawie nieodwołalna :D

Skoro nie masz jeszcze fotek to może tylko odpowiesz jak wygląda u Ciebie zabudowa w kole zapasowym, bo widzę że zbiornik jeszcze większy jak u Krzysia. <wow> Musiałeś zrezygnować ze wszystkich plastików również tych po bokach (na klucz, uchwyt do holowania itp). Podniosła Ci się podłoga? Jak to jest rozwiązane u Ciebie? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez andryjan » 1 maja 2013, 14:05

NIEBO! napisał(a):Ci powiem, że dzięki Twoim ostatnim postom i temu co pokazał Wisniaus "u siebie" decyzja o LPG jest prawie nieodwołalna :D


Cieszę się, że mogłem coś podpowiedzieć, oczywiście ostateczna decyzja zależy tylko od Ciebie :).

NIEBO! napisał(a):Skoro nie masz jeszcze fotek to może tylko odpowiesz jak wygląda u Ciebie zabudowa w kole zapasowym, bo widzę że zbiornik jeszcze większy jak u Krzysia. <wow> Musiałeś zrezygnować ze wszystkich plastików również tych po bokach (na klucz, uchwyt do holowania itp). Podniosła Ci się podłoga? Jak to jest rozwiązane u Ciebie? :D


Zmobilizowałeś mnie do zrobienia porządku w bagażniku i znalezienia przy okazji jakiegoś miejsca w kącie dla głośnika basowego (upchałem go w lewym tylnym rogu – przy oparciu tylnej kanapy – i spiąłem gumową linką do widocznych uchwytów żeby nie latał po bagażniku). Czekam jeszcze na słoneczną pogodę do malowania zacisków :D.

Tak czy owak zrobiłem dziś kilka zdjęć by pokazać jak u mnie wygląda LPG w bagażniku i kwestia wlewu (zdjęcia poniżej). Zatem odpowiadając: musiałem zrezygnować tylko ze środkowego plastiku, boczne śmiało mogły zostać. Podłoga na oryginalnym poziomie, nic nie poszło do góry, nawet jest zapas między butlą, a powierzchnią podłogi ok. 15 mm, także ładnie się wpasowało.

Co do wlewu zdecydowałem się na bezpieczniejsze rozwiązanie w zderzaku u dołu, praktycznie w ogóle nie rzuca się w oczy (i to i to czarne, a dodatkowo żeby cokolwiek zobaczyć trzeba się trochę schylić). Bezpieczniejsze dlatego, że wiadomo jak w naszych M6 bywa z blachą, nie chciałem ryzykować dodatkowego wiercenia blachy i dostania się wody do profilów zamkniętych, ale to już oczywiście osobne, indywidualne decyzje.

Tak przy okazji odnośnie uchwytu do holowania miałem kilka dni temu "przyjemność" skorzystania z niego :( . Wyobraźcie sobie, że nagle (na szczęście podczas ruszania ze skrzyżowania i blisko domu) pedał sprzęgła został mi w podłodze. Okazało się, że strzelił gumowy wężyk, jak wiadomo w naszych Magdalenach sprzęgło jest hydrauliczne. Wężyk wymieniony, płyn hamulcowy (to ten sam układ) uzupełniony i wszystko śmiga, ale stresu trochę było.

Musiałem też reanimować klimatyzację – tutaj z kolei strzelił mi też jeden z wężyków zakończonych aluminiowymi końcówkami i tam się rozszczelniło ( w zasadzie nie do naprawy) – zrobię przy okazji zdjęcie to pokażę to ustrojstwo. Koszt nowego wężyka w ASO (zamienników się raczej nie uświadczy) 350 zł :D. No ale cóż... klima działać musi, teraz chłodzi jak w lodówce <oczko>.
Załączniki
IMAG0700.jpg
IMAG0701.jpg
IMAG0697.jpg
IMAG0699.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 1 maja 2013, 15:53

Wielkie dzięki za zaangażowanie :), ale ... ja ... zmobilizowałem? <zawstydzony>
Chyba jednak zdecyduję się na wlew w klapce jak Wisniaus, bo u mnie jednak to nie będzie fajnie wyglądało w zderzaku ( u Ciebie jest spoko ) ale jeszcze ostatnie pytanko. Ile gazu wchodzi Ci do tego zbiornika Bormech 55l ? Bo tak się zastanawiam czy nie wziąć czegoś niższego i zostawić schowki (chociażby na linkę, klucz (mam inny niż oryginał i się nie mieści w plajstik), trójkąt, latarkę i inne drobiazgi, ... no, ale z drugiej strony niechałbym mieć na pokładzie na trasę mniej niż 40l więc jeśli odpowiedni zbiornik będzie mieścił mniej niż 40l to wyląduje dokładnie taki jak u Ciebie.

Z klimą też jadę do mechanika 7 maja – mi nie działa od momentu zakupu i mam tylko nadzieję, że brakuje czynnika (bo się nie załącza), a nie jakieś kokosy do zapłacenia <boje się>.

Jeszcze jedno – wiem, że to irracjonalne, ale zapytać muszę ... czy przy w pełni sprawnej instalacji LPG jadąc na gazie, można się przełączyć na benzynę i jechać dalej na benzynie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez piotr_szp » 1 maja 2013, 16:23

NIEBO! napisał(a):
Jeszcze jedno – wiem, że to irracjonalne, ale zapytać muszę ... czy przy w pełni sprawnej instalacji LPG jadąc na gazie, można się przełączyć na benzynę i jechać dalej na benzynie?

No pewnie, w każdej chwili, na zlocie jeździłem na bp, dojazd do lotniska na lpg.
Jak skończy ci się lpg to sam przełączy na bp.

Wysłane z mojego LT18i
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez andryjan » 1 maja 2013, 17:05

NIEBO! napisał(a):Wielkie dzięki za zaangażowanie :), ale ... ja ... zmobilizowałem? <zawstydzony>


Nie ma za co, cała przyjemność po mojej stronie. Tak, zmobilizowałeś, bo te porządki odkładałem do momentu ściągania kół, malowania zacisków, itp., a tak już przynajmniej jedno z głowy :).

NIEBO! napisał(a): Ile gazu wchodzi Ci do tego zbiornika Bormech 55l ?


Jak odbierałem samochód z warsztatu to go dostałem razem z pełną butlą, na paragonie było 50,5 litrów, trochę się zdziwiłem, że tak dużo wlazło, ale tylko się cieszyć.

Z tym przełączaniem się na Pb jest tak jak kolega piotr_szp napisał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy