Wymiana podkładek pod wtryskami MZR-CD (RF-5C / RF-7J)

Postprzez Em.Ka. » 17 kwi 2013, 10:01

Miejscami na pewno nic nie zostalo zamienione. Tego akurat jestem pewien. Czy ponowne zdjecie pokrywy rowna sie koniecznosci nowej uszczelki mimo iz ta mam drugi dzien dopiero??
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez kierownik » 17 kwi 2013, 21:23

jak ją dobrze założyłeś i nie przycięło nigdzie, to zakładasz obecną, tylko czyścisz uszczelkę, dekiel i głowicę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Em.Ka. » 26 kwi 2013, 16:59

Panowie luzy na zaworach ponownie sprawdzone i sa ok, a niestety ten uciazliwy dzwiek wciaz wystepuje... Tylko ze tesciu jakos inaczej te luzy robil niz w poradniku (parami 1-4 i 2-3) i ustawiał jedynie luzujac nakretke nr 4 i ustawiajac sruba nr 5 i dokrecajac nr 4. Nie ruszal wogole tej czesci z nr 2-3 z tej fotorelacji viewtopic.php?t=42303. Moze to byc przyczyna? Czy w ten sposob beda zle chodzily?? Najgorsze ze slychac go mocno w kabinie a obok auta prawie nic nie slychac;/
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez Dzanus » 20 maja 2013, 22:06

Ja mam problem z wymianą podkładek. 3 wtryskiwacze wyszły i podkładki są wymienione a jeden siedzi i nie chce wyjść. Mechanik mordował się z nim kilka godzin, zalewał, podważał i wtrysk obrócił się nieco a dalej ani drgnie. Mówi (mechanik), że jedyna rada to użyć wyciągacza bezwładnościowego ale nie daje gwarancji, że wtrysk to przeżyje (nigdy wcześniej w M6 nie wymieniał). Podpowiedzcie jakie jest rzeczywiste ryzyko uszkodzenia. Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 13:54
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015

Postprzez nynuch76 » 20 maja 2013, 22:25

Ryzyko miejsze niż przy obracaniu go na siłę nie więcej niż 10%.

Z telefonu
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Leoo » 20 maja 2013, 22:42

Dzanus napisał(a):Mechanik mordował się z nim kilka godzin, zalewał, podważał i wtrysk obrócił się nieco a dalej ani drgnie.

Trzeba odkręcić ściankę pokrywy, przez którą wchodzą przewody paliwowe, następnie użyć klucza nastawnego i chwycić nim wtrysk na wysokości klamry uchwytu. Następnie trzeba obracać wtryskiem w granicach kilku stopni kątowych pewnie przez dłuższy czas ale wyciągać należy wówczas, kiedy opór przy obracaniu spadnie. O ile można obrócić – sprawdzamy na zdemontowanym wtrysku.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez smile » 20 maja 2013, 22:58

Ja jeszcze powiem, że najlepiej wychodzi na gorącym silniku, klucz nastawny z jakąś przedłużką i kręcić na boki, od jednej dźwigienki zaworowej do drugiej jednocześnie ciągnąc w górę.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Steve » 20 maja 2013, 23:07

Em.Ka. napisał(a):Najgorsze ze slychac go mocno w kabinie a obok auta prawie nic nie slychac;/


Jak slychac w budzie, a na zewnatrz nie, to raczej bym szukal po poduszkach silnika itp.

herci62 napisał(a):Jestem juz po wymianie podkładek ....Efekt i wniosek- TE SILNIKI TAK MAJĄ !
Po wymianie jest tak jak przed


Jesli czysto zrobiles robote i nic smiecia pod podkladkami nie ma
to moze nie do konca gniazdo/gniazda sa ok ?
Sa tacy co z zalozenia zawsze przy wymianie podkladek frezuja gniazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez mrhoshi » 22 maja 2013, 12:09

Witam wszystkich po raz pierwszy :) Właśnie wróciłem od mechanika ( UK) zostawiłem mu autko ( Mazda 6 2.0 D 143km ts2 79500mil) koimbi na wymianę oleju ( dexelia), filtry, czyszczenie miski olejowej i smoka, kupiłem też te słynne podkładki pod wtryski w celu wymiany gdyż po odkręceniu korka bucha dymek biały. Z jego strony usłyszałem, że ten dymek jest normalny bo po przygazowaniu jest ok czyli odma czysta i takie tam. Co do podkładek powiedział, że nie widzi sensu ich wymiany ponieważ nie bucha z zaworów i jest tam czysto. Dodał, że przy wymianie tych podkładek trzeba również wymienić uszczelki zaworów i dodatkowe metalowe o-ringi na wtryskach. Zdziwiłem się bo na tym forum nikt o czymś takim nie pisał. Zobaczę czy po tych zabiegach problem zniknie. Zapytałem o reset kompa po wymianie oleju, powiedział, że reset robi się po zapaleniu lampki oleju <co?> Co o tym sądzicie i o tych uszczelkach? Pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Steve » 22 maja 2013, 12:33

Ja kiedys w ASO w UK spotkalem sie z niedowierzaniem i prawie, ze z wysmianiem, ze pieprze jakies glupoty twierdzac, ze w tych silnikach nalezy wymieniac podkladki pod wtryskami.
Niech ktos doswiadczony rzuci na to okiem. U mnie nie ma zadnego dymku czy to wolne obroty czy gazujesz.
Sprawdz czy faktycznie sciagnal miske. Pewnie tylko skasuje za to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez bieski » 22 maja 2013, 12:46

mrhoshi napisał(a):Zdziwiłem się bo na tym forum nikt o czymś takim nie pisał.

Pisal :P Ale to dotyczy tylko poliftow.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mrhoshi » 22 maja 2013, 13:31

bieski napisał(a):
mrhoshi napisał(a):Zdziwiłem się bo na tym forum nikt o czymś takim nie pisał.

Pisal :P Ale to dotyczy tylko poliftow.


No ja mam po lifta możesz mi podać linka do tematu?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez bieski » 22 maja 2013, 13:39

A czytales moze pierwszy post? Dokladnie ? :>

Tam ci linka w razie czego: viewtopic.php?p=2154041#p2154041
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez mrhoshi » 22 maja 2013, 14:07

Dzieki za linka. Mechanikowi chodziło dokładnie o to : http://www.imall24.pl/produkty/uszczelk ... 3685,35514 Cena jednego 17 funtów, dlaczego w Polsce wymienia sie tylko te podkładki a tu wymyslaja ze trzeba tez te uszczelki zaworów wymienic podczas ruszania wtrysków? Na załączonych fotkach wymiany nie widac aby ktos ruszał zawory :/
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez dobrzyn22 » 22 maja 2013, 15:25

mrhoshi napisał(a):Zapytałem o reset kompa po wymianie oleju, powiedział, że reset robi się po zapaleniu lampki oleju <co?> Co o tym sądzicie

po wymianie oleju powinno się zresetować(skasować) inspekcję olejową.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mrhoshi » 23 maja 2013, 21:21

Wymieniłem co chciałem i dymi dalej, teraz zostały mi podkładki i uszczelki na zaworach, tylko musze znaleźć inny warsztat, bo w tym "fachowcy" jacyś nie kumaci, może sie boją tykać? Wogóle tu w UK oni mają jakieś inne pojecie o tych silnikach dla nich to normalne, że z korka kopci <glupek2> Jednak dla własnego spokoju wymienię.
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2013, 11:43
Posty: 30
Auto: Mazda 6 2.0 D 143km 2006, Kombi

Postprzez Janusz626 » 24 maja 2013, 01:19

mrhoshi napisał(a):Wymieniłem co chciałem i dymi dalej, teraz zostały mi podkładki i uszczelki na zaworach.

...po wymianie podkładek pod wtryskami nie powinno kopcić, chyba że jest jeszcze inne wytłumaczenie.


Wysłano z HTC i Tapatalk2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 24 maja 2013, 08:44

Janusz626 napisał(a):...po wymianie podkładek pod wtryskami nie powinno kopcić, chyba że jest jeszcze inne wytłumaczenie.

Może gniazda wtrysków mają zbyt głębokie wżery po poprzednich podkładkach i wymagają frezowania?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez MishMash » 24 maja 2013, 18:19

mrhoshi napisał(a):Wymieniłem co chciałem i dymi dalej, teraz zostały mi podkładki i uszczelki na zaworach, tylko musze znaleźć inny warsztat, bo w tym "fachowcy" jacyś nie kumaci, może sie boją tykać? Wogóle tu w UK oni mają jakieś inne pojecie o tych silnikach dla nich to normalne, że z korka kopci <glupek2> Jednak dla własnego spokoju wymienię.


Nie masz polskich mechaników w UK? W irlandii jest ich pełno wiec jakbyś dobrze poszukał to napewno znajdziesz jakiegoś 'speca'


Sent from my GT-I9300 using Xparent BlueTapatalk 2
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2012, 23:06
Posty: 12
Skąd: Other
Auto: Mazda 6. GG. 2.0 CiTD
Exclusive

Postprzez Steve » 24 maja 2013, 20:36

No wlasnie, gdzie w UK urzędujesz ? Znam jednego speca w UK co zrobil wlasnie silnik w M6 po zerwanym pasku rozrzadu (wloska pompa wody <killer> <nie> <nie> <nie> )

1
Ostatnio edytowano 24 maja 2013, 20:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta(nie ma takiej potrzeby)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6