Czyszczenie przepustnicy M6-GG/GY MZR-CD RF7J
1, 2
Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wyczyścić u siebie przepustnicę. Według mnie przepustnicę można wyczyścić przy okazji czyszczenie zaworu EGR bo trzeba wyciągać i odkręcać te same podzespoły ( wyciągając przepustnice mamy lepszy dostęp do EGR, a to dodatkowo tylko 4 śrubki 2 gumowe przewody od chłodzenia i jedna kostka z przewodami).
Potrzebne narzędzia to:
Śrubokręt krzyżak,
Śrubokręt płaski,
Kombinerki,
Klucz nasadowy 10 z różnymi przedłużkami,
Może być też płaska 10,
Klucz nasadowy 12 również z przedłużkami,
Pędzel,
Do roboty:
Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika wyciągamy :
1. Filtr powietrza
2. Gumową kolanko łączące filtr e sztywną rurą idącą do turbiny (śrubokręt krzyżak)
3. gumowy przewód paliwowy (kombinerki)
4. metalowa rura łącząca EGR z kolektorem dolotowym (klucz 12)
Teraz mamy lepszy dostęp:
Odłączamy:
1. Kostkę z 6 przewodamy ( 2 przewody zasilanie, 4 przewody –2 czujniki położenia przepustnicy)
2. Kluczem 10 w różnej kombinacji odkręcamy śruby 2, 3 ,5 i nakrętkę ze szpilki 4
3. Zdejmujemy gumowy przewód 6 i 7 którym płynie płyn chłodniczy
Oczom ukazuje się zasyfiona przepustnica którą czyścimy wedle życzenia.
Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej i pędzla, wyczyściła się bardzo dobrze.
Więcej fotek nie mam bo skończyły się baterie w aparacie.
Po wyczyszczeniu przystępujemy do składania auta oczywiście w odwrotnej kolejności.
Potrzebne narzędzia to:
Śrubokręt krzyżak,
Śrubokręt płaski,
Kombinerki,
Klucz nasadowy 10 z różnymi przedłużkami,
Może być też płaska 10,
Klucz nasadowy 12 również z przedłużkami,
Pędzel,
Do roboty:
Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika wyciągamy :
1. Filtr powietrza
2. Gumową kolanko łączące filtr e sztywną rurą idącą do turbiny (śrubokręt krzyżak)
3. gumowy przewód paliwowy (kombinerki)
4. metalowa rura łącząca EGR z kolektorem dolotowym (klucz 12)
Teraz mamy lepszy dostęp:
Odłączamy:
1. Kostkę z 6 przewodamy ( 2 przewody zasilanie, 4 przewody –2 czujniki położenia przepustnicy)
2. Kluczem 10 w różnej kombinacji odkręcamy śruby 2, 3 ,5 i nakrętkę ze szpilki 4
3. Zdejmujemy gumowy przewód 6 i 7 którym płynie płyn chłodniczy
Oczom ukazuje się zasyfiona przepustnica którą czyścimy wedle życzenia.
Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej i pędzla, wyczyściła się bardzo dobrze.
Więcej fotek nie mam bo skończyły się baterie w aparacie.
Po wyczyszczeniu przystępujemy do składania auta oczywiście w odwrotnej kolejności.
Ostatnio edytowano 6 cze 2012, 22:56 przez marex, łącznie edytowano 1 raz
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
w skrocie to przepustnica otwiera dopływ powietrza do ukladu dolotowego. im wiecej ja otworzysz (naciskajac na pedal gazu) tym wiecej powietrza dostaje sie do ukladu co powoduje zweikszenie obrotow silnika 
-
kondziu02
Przeczyszczenie daje to że:
1. powietrze przepływa przez nią bardziej swobodnie (jest jakby to ująć większa kontrola nad nim)
2. ogólnie lepsze działanie przepustnicy (tłumacząc łopatologicznie im więcej masz ubrania na sobie tym gorzej się ruszasz
) a jak brudu jest dużo to też gorzej się ruszać :p.
3. Poza tym jak jest dużo sadzy to przepływ powietrza jest zmniejszony.
Ogólnie czyszczenie przepustnicy dużo czasu nie zajmuje i można wykonać je dysponując podstawowymi narzędziami.
Ja ze swojej strony mogę zachęcić do tej operacji.
1. powietrze przepływa przez nią bardziej swobodnie (jest jakby to ująć większa kontrola nad nim)
2. ogólnie lepsze działanie przepustnicy (tłumacząc łopatologicznie im więcej masz ubrania na sobie tym gorzej się ruszasz
3. Poza tym jak jest dużo sadzy to przepływ powietrza jest zmniejszony.
Ogólnie czyszczenie przepustnicy dużo czasu nie zajmuje i można wykonać je dysponując podstawowymi narzędziami.
Ja ze swojej strony mogę zachęcić do tej operacji.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Czy byłby ktoś tak miły i mógłby wskazać na schemacie gdzie znajduje sie ta przepustnica ale w RF5C ? albo jestem ślepy albo nie wiem czego szukam bo całego manuala przejrzałem i nic podobnego nie znalazłem 

- Od: 8 lut 2013, 15:28
- Posty: 49
- Skąd: Gostyń
- Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA
maver88 napisał(a):gdzie znajduje sie ta przepustnica ale w RF5C
Dokument 1749-1E-02G.pdf np. strona F2-36 element 21. Napędzana jest siłownikiem podciśnienia a właściwie dwoma, bo w sumie przepustnic jest 5.
maver88 napisał(a):trzeba okręcić cały kolektor dolotowy, najlepiej razem z egr??
EGR jest głównym winowajcą zanieczyszczania dolotu, więc jego należy przeczyścić w pierwszym rzędzie. Proces czyszczenia dolotu wydaje się prostą czynnością, jednak zawsze jest jakieś "ale". Podczas demontażu szyny CR trzeba bardzo uważać aby nie zabrudzić złączy wysokiego ciśnienia. Jeden przypadkowy paproch może unicestwić wtryskiwacz.
Jest drugie "ale" – odkręcenie kolektora dolotowego wymaga zdemontowania pompy CR
Nawet zdemontowanie EGR bez uwolnienia chłodniczki, którą zasłania szyna CR nie jest możliwe.
Po czyszczeniu przepustnicy w GH RF-7J mam straszne piszczenie z okolicy przepustnicy lub ze strony gdzie znajduje się silnik elektryczny i chyba przekładnia (coś tam jest ale plastikowa pokrywa jest zanitowana z przepustnicą).
Piszczenie występuje na wolnych obrotach jak auto stoi, piszczenie mija jak wcisnę sprzęgło lub jak dodam delikatnie gazu.
Nie odpinałem wtyczki podczas czyszczenia przepustnicy, a może teraz powinienem przepustnicę poddać kalibracji

Dopisano wieczorem:
...ok, piszczenie zlokalizowane i usunięte (nie dokręciłem dwóch nakrętek od rury przy kol.ssącym, blaszka/uszczelka wpadała w rezonans i stąd piszczenie )
...i odpowiem sobie sam: kalibracje tak ale nie przepustnicy...
Dopisano po dwóch dniach:
...czy u was też występuje takie cykliczne co około 5 sekund domykanie przepustnicy (słychać jak się zamyka) na dosłownie 1 sekundę a nawet szybciej ? objawia się to delikatnym przyduszeniem silnika na wolnych obrotach na postoju i spadek obrotów około -50rpm, wcześniej tego nie było...
Dopisano po kilku kolejnych dniach:
...wymyłem ponownie przepływomierz ale benzyną ekstrakcyjną, i te delikatne szarpnięcia już nie występują...
Piszczenie występuje na wolnych obrotach jak auto stoi, piszczenie mija jak wcisnę sprzęgło lub jak dodam delikatnie gazu.
Nie odpinałem wtyczki podczas czyszczenia przepustnicy, a może teraz powinienem przepustnicę poddać kalibracji
Dopisano wieczorem:
...ok, piszczenie zlokalizowane i usunięte (nie dokręciłem dwóch nakrętek od rury przy kol.ssącym, blaszka/uszczelka wpadała w rezonans i stąd piszczenie )
...i odpowiem sobie sam: kalibracje tak ale nie przepustnicy...

Dopisano po dwóch dniach:
...czy u was też występuje takie cykliczne co około 5 sekund domykanie przepustnicy (słychać jak się zamyka) na dosłownie 1 sekundę a nawet szybciej ? objawia się to delikatnym przyduszeniem silnika na wolnych obrotach na postoju i spadek obrotów około -50rpm, wcześniej tego nie było...
Dopisano po kilku kolejnych dniach:
...wymyłem ponownie przepływomierz ale benzyną ekstrakcyjną, i te delikatne szarpnięcia już nie występują...

Czy ktos ma pomysl dlaczego moja 6ka faluje na wolnych obrotach? Tak jakby sie dlawila.
Czy moze to byc zwiazane z ta przepustnica albo EGRem? Egr juz czyscilem, wymienilem tez SCV a auto dalej faluje.
1.Ile czasu zajmuje czyszczenie przepustnicy?
2.Czyscil ktos przeplywomierz? Jakies efekty?
3.Moze elektrozawor odpowiedzialny za wolne obroty?
4.Filtr paliwa, ma juz 3 lata i 45tys km. Zostanie wymieniony w weekend.
Czy moze to byc zwiazane z ta przepustnica albo EGRem? Egr juz czyscilem, wymienilem tez SCV a auto dalej faluje.
1.Ile czasu zajmuje czyszczenie przepustnicy?
2.Czyscil ktos przeplywomierz? Jakies efekty?
3.Moze elektrozawor odpowiedzialny za wolne obroty?
4.Filtr paliwa, ma juz 3 lata i 45tys km. Zostanie wymieniony w weekend.
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Po wymianie filtra paliwa, ktory byl czarny w srodku i mial duzo wody w odstojniku (dziwne czemu sie kontrolka wody w filtrze nie zapalila?) sytuacja jest lepsza. Nawet sie cieszylem ze falowanie obrotow zupelnie ustalo. Niestety po tygodniu problem wrocil, ale z mniejsza sila.
Co teraz mi zostaje?
Z tego co tutaj czytam, to fotorelacja tyczy sie tylko silnika po liftingu...i moj RF5C sie nie kwalifikuje...
Co teraz mi zostaje?
Z tego co tutaj czytam, to fotorelacja tyczy sie tylko silnika po liftingu...i moj RF5C sie nie kwalifikuje...
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam ja mam pytanie dotyczące przepustnicy. Mam sytuację taką, że w autku mam praktycznie cały czas przepustnicę otwartą na 100% jest pionowo czy na zgaszonym silniku czy to na wolnych obrotach czy jest to wina przepustnicy czy np egr na komputerze brak błędów
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6