Czyszczenie przepustnicy M6-GG/GY MZR-CD RF7J

Postprzez marex » 3 cze 2012, 11:22

Korzystając z wolnej soboty postanowiłem wyczyścić u siebie przepustnicę. Według mnie przepustnicę można wyczyścić przy okazji czyszczenie zaworu EGR bo trzeba wyciągać i odkręcać te same podzespoły ( wyciągając przepustnice mamy lepszy dostęp do EGR, a to dodatkowo tylko 4 śrubki 2 gumowe przewody od chłodzenia i jedna kostka z przewodami).
Potrzebne narzędzia to:
Śrubokręt krzyżak,
Śrubokręt płaski,
Kombinerki,
Klucz nasadowy 10 z różnymi przedłużkami,
Może być też płaska 10,
Klucz nasadowy 12 również z przedłużkami,
Pędzel,
Do roboty:
Po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika wyciągamy :
silnik_1.jpg

1. Filtr powietrza
2. Gumową kolanko łączące filtr e sztywną rurą idącą do turbiny (śrubokręt krzyżak)
3. gumowy przewód paliwowy (kombinerki)
4. metalowa rura łącząca EGR z kolektorem dolotowym (klucz 12)
Teraz mamy lepszy dostęp:
silnik_2.jpg

Odłączamy:
1. Kostkę z 6 przewodamy ( 2 przewody zasilanie, 4 przewody –2 czujniki położenia przepustnicy)
2. Kluczem 10 w różnej kombinacji odkręcamy śruby 2, 3 ,5 i nakrętkę ze szpilki 4
3. Zdejmujemy gumowy przewód 6 i 7 którym płynie płyn chłodniczy
silnik_3.jpg

Oczom ukazuje się zasyfiona przepustnica którą czyścimy wedle życzenia.
silnik_4.jpg

Ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej i pędzla, wyczyściła się bardzo dobrze.
Więcej fotek nie mam bo skończyły się baterie w aparacie.
Po wyczyszczeniu przystępujemy do składania auta oczywiście w odwrotnej kolejności.
Ostatnio edytowano 6 cze 2012, 21:56 przez marex, łącznie edytowano 1 raz
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:49
Posty: 420
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez majron » 3 cze 2012, 18:18

Dzięki za fotorelacje, właśnie chciałem to przeprowadzić w swoim aucie. Powiedzcie mi czy umiejscowienie przepustnicy w M6 przed liftem wygląda tak samo? Czy mam jej szukać w innym miejscu? :)
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2011, 20:06
Posty: 27
Skąd: Wrocław/Olsztyn
Auto: Mazda 6[2003]–>Diesel(121KM)

Postprzez bieski » 6 cze 2012, 10:39

Dzieki za fotorelacje. Dodaję ją na listy.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (16/166)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 6 cze 2012, 21:14

przyda się <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4905 (17/55)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez Pioteq25 » 7 cze 2012, 18:11

marex dobra robota <spoko>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/14)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Berrt » 7 mar 2013, 03:35

Pod EGR nie ma żadnej uszczelki?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 20:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 7 mar 2013, 08:07

z tego co pamiętam to jest(a właściwie to są), metalowa
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4905 (17/55)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: Mazda6 '06r. 121/147
KM 2.0 mzr-cd

Postprzez marex » 7 mar 2013, 18:19

dokładnie tak są blaszane wielokrotnego użytku podkładki
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:49
Posty: 420
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Berrt » 7 mar 2013, 23:47

Dzięki Panowie. Jutro zabieg... :)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 20:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez maver88 » 12 mar 2013, 21:11

Koledzy, powiedzcie mi do czego służy ta cała przepustnica i co daje jej przeczyszczenie? Zasada działania ta sama co w benzynie? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 14:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez kondziu02 » 13 mar 2013, 19:36

w skrocie to przepustnica otwiera dopływ powietrza do ukladu dolotowego. im wiecej ja otworzysz (naciskajac na pedal gazu) tym wiecej powietrza dostaje sie do ukladu co powoduje zweikszenie obrotow silnika :)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2013, 15:59
Posty: 3
Auto: Mazda 323f Bj 1,5 Pb 1998r

Postprzez marex » 13 mar 2013, 21:15

Przeczyszczenie daje to że:
1. powietrze przepływa przez nią bardziej swobodnie (jest jakby to ująć większa kontrola nad nim)
2. ogólnie lepsze działanie przepustnicy (tłumacząc łopatologicznie im więcej masz ubrania na sobie tym gorzej się ruszasz :)) a jak brudu jest dużo to też gorzej się ruszać :p.
3. Poza tym jak jest dużo sadzy to przepływ powietrza jest zmniejszony.

Ogólnie czyszczenie przepustnicy dużo czasu nie zajmuje i można wykonać je dysponując podstawowymi narzędziami.
Ja ze swojej strony mogę zachęcić do tej operacji.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:49
Posty: 420
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez maver88 » 2 kwi 2013, 21:11

Czy byłby ktoś tak miły i mógłby wskazać na schemacie gdzie znajduje sie ta przepustnica ale w RF5C ? albo jestem ślepy albo nie wiem czego szukam bo całego manuala przejrzałem i nic podobnego nie znalazłem <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 14:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez Leoo » 2 kwi 2013, 22:26

maver88 napisał(a):gdzie znajduje sie ta przepustnica ale w RF5C

Dokument 1749-1E-02G.pdf np. strona F2-36 element 21. Napędzana jest siłownikiem podciśnienia a właściwie dwoma, bo w sumie przepustnic jest 5.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/20)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez maver88 » 3 kwi 2013, 17:01

Czyli mam rozumieć, że w RF5C nie ma tak jakby dzielonego kolektora dolotowego jak w RF7J?? Żeby wyczyścić przepustnice trzeba okręcić cały kolektor dolotowy, najlepiej razem z egr?? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 14:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 21:12

maver88 napisał(a):trzeba okręcić cały kolektor dolotowy, najlepiej razem z egr??

EGR jest głównym winowajcą zanieczyszczania dolotu, więc jego należy przeczyścić w pierwszym rzędzie. Proces czyszczenia dolotu wydaje się prostą czynnością, jednak zawsze jest jakieś "ale". Podczas demontażu szyny CR trzeba bardzo uważać aby nie zabrudzić złączy wysokiego ciśnienia. Jeden przypadkowy paproch może unicestwić wtryskiwacz.
Jest drugie "ale" – odkręcenie kolektora dolotowego wymaga zdemontowania pompy CR :(
Nawet zdemontowanie EGR bez uwolnienia chłodniczki, którą zasłania szyna CR nie jest możliwe.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/20)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Janusz626 » 27 maja 2013, 17:17

Po czyszczeniu przepustnicy w GH RF-7J mam straszne piszczenie z okolicy przepustnicy lub ze strony gdzie znajduje się silnik elektryczny i chyba przekładnia (coś tam jest ale plastikowa pokrywa jest zanitowana z przepustnicą).
Piszczenie występuje na wolnych obrotach jak auto stoi, piszczenie mija jak wcisnę sprzęgło lub jak dodam delikatnie gazu.

Nie odpinałem wtyczki podczas czyszczenia przepustnicy, a może teraz powinienem przepustnicę poddać kalibracji ?? :|

Dopisano wieczorem:
...ok, piszczenie zlokalizowane i usunięte (nie dokręciłem dwóch nakrętek od rury przy kol.ssącym, blaszka/uszczelka wpadała w rezonans i stąd piszczenie ) ;)
...i odpowiem sobie sam: kalibracje tak ale nie przepustnicy... <nauka>

Dopisano po dwóch dniach:
...czy u was też występuje takie cykliczne co około 5 sekund domykanie przepustnicy (słychać jak się zamyka) na dosłownie 1 sekundę a nawet szybciej ? objawia się to delikatnym przyduszeniem silnika na wolnych obrotach na postoju i spadek obrotów około -50rpm, wcześniej tego nie było... :(

Dopisano po kilku kolejnych dniach:
...wymyłem ponownie przepływomierz ale benzyną ekstrakcyjną, i te delikatne szarpnięcia już nie występują... <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1878 (52/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Kety » 1 lut 2015, 14:20

Czy ktos ma pomysl dlaczego moja 6ka faluje na wolnych obrotach? Tak jakby sie dlawila.
Czy moze to byc zwiazane z ta przepustnica albo EGRem? Egr juz czyscilem, wymienilem tez SCV a auto dalej faluje.
1.Ile czasu zajmuje czyszczenie przepustnicy?
2.Czyscil ktos przeplywomierz? Jakies efekty?
3.Moze elektrozawor odpowiedzialny za wolne obroty?
4.Filtr paliwa, ma juz 3 lata i 45tys km. Zostanie wymieniony w weekend.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Kety » 7 mar 2015, 09:20

Po wymianie filtra paliwa, ktory byl czarny w srodku i mial duzo wody w odstojniku (dziwne czemu sie kontrolka wody w filtrze nie zapalila?) sytuacja jest lepsza. Nawet sie cieszylem ze falowanie obrotow zupelnie ustalo. Niestety po tygodniu problem wrocil, ale z mniejsza sila.
Co teraz mi zostaje?
Z tego co tutaj czytam, to fotorelacja tyczy sie tylko silnika po liftingu...i moj RF5C sie nie kwalifikuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez IceMan2008 » 24 sie 2015, 11:10

Witam ja mam pytanie dotyczące przepustnicy. Mam sytuację taką, że w autku mam praktycznie cały czas przepustnicę otwartą na 100% jest pionowo czy na zgaszonym silniku czy to na wolnych obrotach czy jest to wina przepustnicy czy np egr na komputerze brak błędów

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 09:51
Posty: 23
Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6