Wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym – opis
nie wiem jak u Ciebie, ale moje wtryski trzymają się na listwie która jest dokręcona do kolektora, dużo łatwiej, przynajmniej w moim przypadku troszke wyjąć kolektor, następnie połapać wtryski
a potem już do końca wyjąć kolektor, bo odkręcając listwę łatwo je uszkodzić – ale tak miałem w GD czyli samochodzie 10 lat starszym 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Tak .... Uszczelke kup oryginalną bo z zamiennikami roznie.....rafi201 napisał(a):Czyli maja siedziec w kolektorze tak jak siedza?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To czarne nazywaja rezonatorem .... sprawdz przy okazji czy nie ma pekniec , potrafi zasysac " lewe " powietrze i cały misterny plan ......na nic. 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja swojego syczenia jeszcze nie zdiagnozowałem...
Pewnie dlatego, że generalnie autko chodzi dobrze, no i ta pogoda... ciągły brak czasu... itd.itp.
Wcześniej lałem trochę wodą po uszczelce ale tylko od góry – nic.
Muszę od dołu sprawdzić, no i ten rezonator.
Pewnie dlatego, że generalnie autko chodzi dobrze, no i ta pogoda... ciągły brak czasu... itd.itp.
Wcześniej lałem trochę wodą po uszczelce ale tylko od góry – nic.
Muszę od dołu sprawdzić, no i ten rezonator.
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Witam
Niestety w mojej madzi też padła uszczelka kolektora ssącego i mam kilka pytań:
1 – czy istnieje cień szansy odkręcenia wspornika kolektora i wykonania całej operacji wymiany uszczelki bez kanału
2 – jak mocno i w jakiej kolejności dokręcać kolektor z nową uszczelką i czy trzeba po jakimś czasie ją ponownie dokręcić tak profilaktycznie
3 – co może być następstwem dłuższego użytkowania auta z taką uszczelką – jakieś uszkodzenia w silniku
4 – co to są za kanały zaznaczone na zdjęciu (fotki poglądowe), dziwi mnie fakt że są połączone z kanałami ssącymi – widać to po kształcie uszczelki więc raczej nie są to kanały wodne, bo z madzi byłby parowóz
Mam dylemat czy się samemu za to zabrać (mechanika nie jest mi obca) ale brak kanału i praca pod chmurką (brak gazrażu) przy obecnej pogodzie mogą stwarzać pewne trudności ale będe wiedział że zrobione jest porządnie, czy dać do mechanika i modlić się żeby wszystko zrobił jak powinien i przy okazji czegoś innego nie spartolił – cenę jaką zawołał to 150 zł z uszczelką i twierdzi, że zajmie mu to jakieś 3 godziny ale zapomniałem mu wspomnieć o LPG i pewnie weźmie trochę więcej.
Pozdro
Niestety w mojej madzi też padła uszczelka kolektora ssącego i mam kilka pytań:
1 – czy istnieje cień szansy odkręcenia wspornika kolektora i wykonania całej operacji wymiany uszczelki bez kanału
2 – jak mocno i w jakiej kolejności dokręcać kolektor z nową uszczelką i czy trzeba po jakimś czasie ją ponownie dokręcić tak profilaktycznie
3 – co może być następstwem dłuższego użytkowania auta z taką uszczelką – jakieś uszkodzenia w silniku
4 – co to są za kanały zaznaczone na zdjęciu (fotki poglądowe), dziwi mnie fakt że są połączone z kanałami ssącymi – widać to po kształcie uszczelki więc raczej nie są to kanały wodne, bo z madzi byłby parowóz


Mam dylemat czy się samemu za to zabrać (mechanika nie jest mi obca) ale brak kanału i praca pod chmurką (brak gazrażu) przy obecnej pogodzie mogą stwarzać pewne trudności ale będe wiedział że zrobione jest porządnie, czy dać do mechanika i modlić się żeby wszystko zrobił jak powinien i przy okazji czegoś innego nie spartolił – cenę jaką zawołał to 150 zł z uszczelką i twierdzi, że zajmie mu to jakieś 3 godziny ale zapomniałem mu wspomnieć o LPG i pewnie weźmie trochę więcej.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Postanowiłem sam się zabrać do wymiany uszczelki w następnym tygodniu.
Mam pytanie do Jaksy.
Czy uszczelka kolektora ssącego w silniku 1.8 74kW (101KM) jest taka sama jak w silniku 1.8 66kW (90KM).
Pytam, bo w instrukcji warsztatowej znalazłem info, że silnik 1.8 74kW (101KM) po lifcie ma powiększone kanały dolotowe, a gdzie bym nie pytał o uszczelkę to sprzedawcy twierdzą że są takie same.
Nie chciałbym się wsadzić na minę, że uszczelki nie dostanę a silnik będzie rozebrany.
Dzwoniłem do najbliższego ASO Mazdy pod Toruniem ale kolo twierdzi, że nie wie czy będą w stanie tą uszczelkę sprowadzić, a na pytanie czy są różnice w uszczelkach nie był mi w stanie odpowiedzieć.
Czekam na info i odpowiedzi z poprzedniego postu.
Pozdro
Mam pytanie do Jaksy.
Czy uszczelka kolektora ssącego w silniku 1.8 74kW (101KM) jest taka sama jak w silniku 1.8 66kW (90KM).
Pytam, bo w instrukcji warsztatowej znalazłem info, że silnik 1.8 74kW (101KM) po lifcie ma powiększone kanały dolotowe, a gdzie bym nie pytał o uszczelkę to sprzedawcy twierdzą że są takie same.
Nie chciałbym się wsadzić na minę, że uszczelki nie dostanę a silnik będzie rozebrany.

Dzwoniłem do najbliższego ASO Mazdy pod Toruniem ale kolo twierdzi, że nie wie czy będą w stanie tą uszczelkę sprowadzić, a na pytanie czy są różnice w uszczelkach nie był mi w stanie odpowiedzieć.
Czekam na info i odpowiedzi z poprzedniego postu.
Pozdro
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 16:31 przez Madziek, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Dlaczego nikt mi nie chce udzielić odpowiedzi?
Chłopaki POMOCY
!
Nikt nie wie, czy nie ma ochoty podzielić się wiedzą.
Chłopaki POMOCY

Nikt nie wie, czy nie ma ochoty podzielić się wiedzą.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Mielcar80 napisał(a):Po zdjęciu fajek z 1 i 2 cylindra kultura pracy zasadniczo sie nie zmienia natomiast jesli zdejme z 3 lub 4 odrazu kuleje.
To znaczy, że nie pali na 1 i 2 cylinder. Jeśli ściągasz przewód musisz czuć różnicę, przecież traci moc wtedy!
bart napisał(a):pod korkiem oleju jakieś gluty sie porobiły i olej jakiś taki mętny mimo ze wymieniany jakieś 1200 km temu czy to uszczelka pod głowica???
Niestety uszczelka. I możliwe, że masz wtrysk walnięty, dlatego nie pali na 3. cylindrze. Tylko to, albo ekektryka, bo paliwo z listwy rozdzielane na wtryskiwacze, więc te same warunki wstępne są. Reszta to komputer. Sprawdź jeszcze błędy dla pewności, czy nie ma czegoś więcej.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Na pewno jest to czujnik ciśnienia oleju pod kolektorem ssącym 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Super opis, przydała by się fotorelacja, możliwe ze niedługo będę przymierzał się do wymiany uszczelki wiec do warsztatu zabiorę ze sobą aparat i porobię kilka zdjęć
Objawy mam takie same jak Ty z tym, że u mnie silnik spadając na wolne obroty sam podnosi obroty do 2tys. na wyłączonym silniku wziąłem sprężone powietrze i psiknąłem do kolektora, pod kolektorem w miejscu uszczelki powietrze bardzo intensywnie się wydostawało, więc przyczyna gasnącego silnika jest prosta
podejrzenia padały również na kable i świece, ale doszedłem do tego, że to uszczelka.
Objawy mam takie same jak Ty z tym, że u mnie silnik spadając na wolne obroty sam podnosi obroty do 2tys. na wyłączonym silniku wziąłem sprężone powietrze i psiknąłem do kolektora, pod kolektorem w miejscu uszczelki powietrze bardzo intensywnie się wydostawało, więc przyczyna gasnącego silnika jest prosta
- Od: 18 lut 2013, 23:40
- Posty: 4
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 1998
Witam,
W mojej mazdzie MX6 2.0 1993 po wyciągnięciu fajki z 1 cylindra obroty silnika się nie zmieniają, po wyciągnięciu fajki z 2 cylindra trochę się zmniejszają, po wyciągnięciu fajki z 3 lub 4 cylindra obroty spadają bardzo, silnik chce zgasnąć. Prawdopodobnie cały czas teraz jezdżę na 3 cylindrach auto jest zmulone powyżej 3 tys. obr. ostry dzwięk jak WRC
Iskra jest na wszystkich fajkach, kable zamieniałem, świece zamieniałem- bez poprawy. Obstawiam :
1) Wypalony zawór/gniazdo zaworowe
2) Uszczelka pod głowicą i przedmuch do 2 cylindra
3) Uszczelka pod kolektorem ssącym
Przymierzam się do zbadania kompresji jednak zanim to zrobię, jak myślicie diagnoza jest dobra?
W mojej mazdzie MX6 2.0 1993 po wyciągnięciu fajki z 1 cylindra obroty silnika się nie zmieniają, po wyciągnięciu fajki z 2 cylindra trochę się zmniejszają, po wyciągnięciu fajki z 3 lub 4 cylindra obroty spadają bardzo, silnik chce zgasnąć. Prawdopodobnie cały czas teraz jezdżę na 3 cylindrach auto jest zmulone powyżej 3 tys. obr. ostry dzwięk jak WRC
Iskra jest na wszystkich fajkach, kable zamieniałem, świece zamieniałem- bez poprawy. Obstawiam :
1) Wypalony zawór/gniazdo zaworowe
2) Uszczelka pod głowicą i przedmuch do 2 cylindra
3) Uszczelka pod kolektorem ssącym
Przymierzam się do zbadania kompresji jednak zanim to zrobię, jak myślicie diagnoza jest dobra?
- Od: 12 maja 2013, 20:09
- Posty: 16
- Auto: MX6 2.0 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6