Wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym – opis

Postprzez steven » 27 sie 2009, 17:53

nie wiem jak u Ciebie, ale moje wtryski trzymają się na listwie która jest dokręcona do kolektora, dużo łatwiej, przynajmniej w moim przypadku troszke wyjąć kolektor, następnie połapać wtryski :) a potem już do końca wyjąć kolektor, bo odkręcając listwę łatwo je uszkodzić – ale tak miałem w GD czyli samochodzie 10 lat starszym :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez rafi201 » 27 sie 2009, 18:29

Czyli maja siedziec w kolektorze tak jak siedza? Odpiąc tylko przewody od listwy (tez dokreconej do kolektora) i wymontowac kolektor razem z wtryskami?
A uszczelke z serwisu (74zł) czy sa zamienniki?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Jaksa » 27 sie 2009, 19:30

rafi201 napisał(a):Czyli maja siedziec w kolektorze tak jak siedza?
Tak .... Uszczelke kup oryginalną bo z zamiennikami roznie.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez rafi201 » 27 sie 2009, 19:56

O.K. Dzieki
Aha, jeszcze jedno: co to jest ta czarna plastikowa "skrzynka" pod kolektorem dokrecona do niego?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Jaksa » 27 sie 2009, 20:34

To czarne nazywaja rezonatorem .... sprawdz przy okazji czy nie ma pekniec , potrafi zasysac " lewe " powietrze i cały misterny plan ......na nic. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez rafi201 » 27 sie 2009, 20:44

Ha... To ładnie... dobrze wiedziec – dzieki
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez jakpowal1 » 14 paź 2009, 11:39

mam podobną przypadłość
coś syczy podczas wyłączania silnika,(jakby któryś tłok pracował)
Zauważyłem ,że powietrz przez przepływomierz strasznie [tiiit]
mazda 626 2.0 Benzyna/ Gaz sekwencja rok 1999 Kombi GW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 08:02
Posty: 6
Auto: Mazda 626 2.0 1999 benzyna

Postprzez rafi201 » 14 paź 2009, 20:15

Ja swojego syczenia jeszcze nie zdiagnozowałem...
Pewnie dlatego, że generalnie autko chodzi dobrze, no i ta pogoda... ciągły brak czasu... itd.itp.
Wcześniej lałem trochę wodą po uszczelce ale tylko od góry – nic.
Muszę od dołu sprawdzić, no i ten rezonator.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Madziek » 2 lis 2009, 20:39

Witam

Niestety w mojej madzi też padła uszczelka kolektora ssącego i mam kilka pytań:
1 – czy istnieje cień szansy odkręcenia wspornika kolektora i wykonania całej operacji wymiany uszczelki bez kanału
2 – jak mocno i w jakiej kolejności dokręcać kolektor z nową uszczelką i czy trzeba po jakimś czasie ją ponownie dokręcić tak profilaktycznie
3 – co może być następstwem dłuższego użytkowania auta z taką uszczelką – jakieś uszkodzenia w silniku
4 – co to są za kanały zaznaczone na zdjęciu (fotki poglądowe), dziwi mnie fakt że są połączone z kanałami ssącymi – widać to po kształcie uszczelki więc raczej nie są to kanały wodne, bo z madzi byłby parowóz <lol>

Obrazek

Mam dylemat czy się samemu za to zabrać (mechanika nie jest mi obca) ale brak kanału i praca pod chmurką (brak gazrażu) przy obecnej pogodzie mogą stwarzać pewne trudności ale będe wiedział że zrobione jest porządnie, czy dać do mechanika i modlić się żeby wszystko zrobił jak powinien i przy okazji czegoś innego nie spartolił – cenę jaką zawołał to 150 zł z uszczelką i twierdzi, że zajmie mu to jakieś 3 godziny ale zapomniałem mu wspomnieć o LPG i pewnie weźmie trochę więcej.

Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Madziek » 3 lis 2009, 15:22

Postanowiłem sam się zabrać do wymiany uszczelki w następnym tygodniu.

Mam pytanie do Jaksy.
Czy uszczelka kolektora ssącego w silniku 1.8 74kW (101KM) jest taka sama jak w silniku 1.8 66kW (90KM).
Pytam, bo w instrukcji warsztatowej znalazłem info, że silnik 1.8 74kW (101KM) po lifcie ma powiększone kanały dolotowe, a gdzie bym nie pytał o uszczelkę to sprzedawcy twierdzą że są takie same.
Nie chciałbym się wsadzić na minę, że uszczelki nie dostanę a silnik będzie rozebrany.

Obrazek

Dzwoniłem do najbliższego ASO Mazdy pod Toruniem ale kolo twierdzi, że nie wie czy będą w stanie tą uszczelkę sprowadzić, a na pytanie czy są różnice w uszczelkach nie był mi w stanie odpowiedzieć.

Czekam na info i odpowiedzi z poprzedniego postu.
Pozdro
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 16:31 przez Madziek, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Madziek » 4 lis 2009, 16:22

Dlaczego nikt mi nie chce udzielić odpowiedzi?
Chłopaki POMOCY !!!
Nikt nie wie, czy nie ma ochoty podzielić się wiedzą.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez desp » 10 lis 2010, 17:33

Mielcar80 napisał(a):Po zdjęciu fajek z 1 i 2 cylindra kultura pracy zasadniczo sie nie zmienia natomiast jesli zdejme z 3 lub 4 odrazu kuleje.

To znaczy, że nie pali na 1 i 2 cylinder. Jeśli ściągasz przewód musisz czuć różnicę, przecież traci moc wtedy!

bart napisał(a):pod korkiem oleju jakieś gluty sie porobiły i olej jakiś taki mętny mimo ze wymieniany jakieś 1200 km temu czy to uszczelka pod głowica???

Niestety uszczelka. I możliwe, że masz wtrysk walnięty, dlatego nie pali na 3. cylindrze. Tylko to, albo ekektryka, bo paliwo z listwy rozdzielane na wtryskiwacze, więc te same warunki wstępne są. Reszta to komputer. Sprawdź jeszcze błędy dla pewności, czy nie ma czegoś więcej.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez bartum » 1 mar 2013, 20:06

Mam problem ponieważ, przy wymianie uszczelki kolektora zauważyłem na jakims czujniku wyciek oleju.. i to świeży, nie rozkrecałem tego bo nie wiem od czego to wogole jest...
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 23:40
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1998

Postprzez noxes » 1 mar 2013, 21:39

My też nie wiemy bo nie raczyłeś zapodać zdjęcia albo chociaż opisu ww czujnika i miejsca w którym jest
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 1 mar 2013, 23:03

Na pewno jest to czujnik ciśnienia oleju pod kolektorem ssącym ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez bartum » 7 kwi 2013, 13:07

Super opis, przydała by się fotorelacja, możliwe ze niedługo będę przymierzał się do wymiany uszczelki wiec do warsztatu zabiorę ze sobą aparat i porobię kilka zdjęć :D

Objawy mam takie same jak Ty z tym, że u mnie silnik spadając na wolne obroty sam podnosi obroty do 2tys. na wyłączonym silniku wziąłem sprężone powietrze i psiknąłem do kolektora, pod kolektorem w miejscu uszczelki powietrze bardzo intensywnie się wydostawało, więc przyczyna gasnącego silnika jest prosta :) podejrzenia padały również na kable i świece, ale doszedłem do tego, że to uszczelka.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 23:40
Posty: 4
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1998

Postprzez megaboban » 17 maja 2013, 21:54

Witam,
W mojej mazdzie MX6 2.0 1993 po wyciągnięciu fajki z 1 cylindra obroty silnika się nie zmieniają, po wyciągnięciu fajki z 2 cylindra trochę się zmniejszają, po wyciągnięciu fajki z 3 lub 4 cylindra obroty spadają bardzo, silnik chce zgasnąć. Prawdopodobnie cały czas teraz jezdżę na 3 cylindrach auto jest zmulone powyżej 3 tys. obr. ostry dzwięk jak WRC :)
Iskra jest na wszystkich fajkach, kable zamieniałem, świece zamieniałem- bez poprawy. Obstawiam :
1) Wypalony zawór/gniazdo zaworowe
2) Uszczelka pod głowicą i przedmuch do 2 cylindra
3) Uszczelka pod kolektorem ssącym

Przymierzam się do zbadania kompresji jednak zanim to zrobię, jak myślicie diagnoza jest dobra?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 20:09
Posty: 16
Auto: MX6 2.0 LPG

Postprzez noxes » 17 maja 2013, 22:10

Możesz mieć jeszcze uszkodzony wtrysk i raczej w nim upatrywałbym przyczyny, ale kompresję sprawdż
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez megaboban » 18 maja 2013, 14:02

Witam,
Dzięki za odpowiedź, zapomniałem dodać, że jeżdżę i odpalam tylko na gazie.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 20:09
Posty: 16
Auto: MX6 2.0 LPG

Postprzez noxes » 18 maja 2013, 16:20

To jak jeździsz i odpalasz tylko na gazie to wtrysk od benzyny nie ma nic do rzeczy. Wyciągałeś fajki podczas pracy na gazie?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6