Wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym – opis
nie wiem jak u Ciebie, ale moje wtryski trzymają się na listwie która jest dokręcona do kolektora, dużo łatwiej, przynajmniej w moim przypadku troszke wyjąć kolektor, następnie połapać wtryski
a potem już do końca wyjąć kolektor, bo odkręcając listwę łatwo je uszkodzić – ale tak miałem w GD czyli samochodzie 10 lat starszym 

- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Tak .... Uszczelke kup oryginalną bo z zamiennikami roznie.....rafi201 napisał(a):Czyli maja siedziec w kolektorze tak jak siedza?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
To czarne nazywaja rezonatorem .... sprawdz przy okazji czy nie ma pekniec , potrafi zasysac " lewe " powietrze i cały misterny plan ......na nic. 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja swojego syczenia jeszcze nie zdiagnozowałem...
Pewnie dlatego, że generalnie autko chodzi dobrze, no i ta pogoda... ciągły brak czasu... itd.itp.
Wcześniej lałem trochę wodą po uszczelce ale tylko od góry – nic.
Muszę od dołu sprawdzić, no i ten rezonator.
Pewnie dlatego, że generalnie autko chodzi dobrze, no i ta pogoda... ciągły brak czasu... itd.itp.
Wcześniej lałem trochę wodą po uszczelce ale tylko od góry – nic.
Muszę od dołu sprawdzić, no i ten rezonator.

- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
Witam
Niestety w mojej madzi też padła uszczelka kolektora ssącego i mam kilka pytań:
1 – czy istnieje cień szansy odkręcenia wspornika kolektora i wykonania całej operacji wymiany uszczelki bez kanału
2 – jak mocno i w jakiej kolejności dokręcać kolektor z nową uszczelką i czy trzeba po jakimś czasie ją ponownie dokręcić tak profilaktycznie
3 – co może być następstwem dłuższego użytkowania auta z taką uszczelką – jakieś uszkodzenia w silniku
4 – co to są za kanały zaznaczone na zdjęciu (fotki poglądowe), dziwi mnie fakt że są połączone z kanałami ssącymi – widać to po kształcie uszczelki więc raczej nie są to kanały wodne, bo z madzi byłby parowóz
Mam dylemat czy się samemu za to zabrać (mechanika nie jest mi obca) ale brak kanału i praca pod chmurką (brak gazrażu) przy obecnej pogodzie mogą stwarzać pewne trudności ale będe wiedział że zrobione jest porządnie, czy dać do mechanika i modlić się żeby wszystko zrobił jak powinien i przy okazji czegoś innego nie spartolił – cenę jaką zawołał to 150 zł z uszczelką i twierdzi, że zajmie mu to jakieś 3 godziny ale zapomniałem mu wspomnieć o LPG i pewnie weźmie trochę więcej.
Pozdro
Niestety w mojej madzi też padła uszczelka kolektora ssącego i mam kilka pytań:
1 – czy istnieje cień szansy odkręcenia wspornika kolektora i wykonania całej operacji wymiany uszczelki bez kanału
2 – jak mocno i w jakiej kolejności dokręcać kolektor z nową uszczelką i czy trzeba po jakimś czasie ją ponownie dokręcić tak profilaktycznie
3 – co może być następstwem dłuższego użytkowania auta z taką uszczelką – jakieś uszkodzenia w silniku
4 – co to są za kanały zaznaczone na zdjęciu (fotki poglądowe), dziwi mnie fakt że są połączone z kanałami ssącymi – widać to po kształcie uszczelki więc raczej nie są to kanały wodne, bo z madzi byłby parowóz
Mam dylemat czy się samemu za to zabrać (mechanika nie jest mi obca) ale brak kanału i praca pod chmurką (brak gazrażu) przy obecnej pogodzie mogą stwarzać pewne trudności ale będe wiedział że zrobione jest porządnie, czy dać do mechanika i modlić się żeby wszystko zrobił jak powinien i przy okazji czegoś innego nie spartolił – cenę jaką zawołał to 150 zł z uszczelką i twierdzi, że zajmie mu to jakieś 3 godziny ale zapomniałem mu wspomnieć o LPG i pewnie weźmie trochę więcej.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Postanowiłem sam się zabrać do wymiany uszczelki w następnym tygodniu.
Mam pytanie do Jaksy.
Czy uszczelka kolektora ssącego w silniku 1.8 74kW (101KM) jest taka sama jak w silniku 1.8 66kW (90KM).
Pytam, bo w instrukcji warsztatowej znalazłem info, że silnik 1.8 74kW (101KM) po lifcie ma powiększone kanały dolotowe, a gdzie bym nie pytał o uszczelkę to sprzedawcy twierdzą że są takie same.
Nie chciałbym się wsadzić na minę, że uszczelki nie dostanę a silnik będzie rozebrany.
Dzwoniłem do najbliższego ASO Mazdy pod Toruniem ale kolo twierdzi, że nie wie czy będą w stanie tą uszczelkę sprowadzić, a na pytanie czy są różnice w uszczelkach nie był mi w stanie odpowiedzieć.
Czekam na info i odpowiedzi z poprzedniego postu.
Pozdro
Mam pytanie do Jaksy.
Czy uszczelka kolektora ssącego w silniku 1.8 74kW (101KM) jest taka sama jak w silniku 1.8 66kW (90KM).
Pytam, bo w instrukcji warsztatowej znalazłem info, że silnik 1.8 74kW (101KM) po lifcie ma powiększone kanały dolotowe, a gdzie bym nie pytał o uszczelkę to sprzedawcy twierdzą że są takie same.
Nie chciałbym się wsadzić na minę, że uszczelki nie dostanę a silnik będzie rozebrany.
Dzwoniłem do najbliższego ASO Mazdy pod Toruniem ale kolo twierdzi, że nie wie czy będą w stanie tą uszczelkę sprowadzić, a na pytanie czy są różnice w uszczelkach nie był mi w stanie odpowiedzieć.
Czekam na info i odpowiedzi z poprzedniego postu.
Pozdro
Ostatnio edytowano 4 lis 2009, 16:31 przez Madziek, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Dlaczego nikt mi nie chce udzielić odpowiedzi?
Chłopaki POMOCY
!
Nikt nie wie, czy nie ma ochoty podzielić się wiedzą.
Chłopaki POMOCY
!
Nikt nie wie, czy nie ma ochoty podzielić się wiedzą.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Mielcar80 napisał(a):Po zdjęciu fajek z 1 i 2 cylindra kultura pracy zasadniczo sie nie zmienia natomiast jesli zdejme z 3 lub 4 odrazu kuleje.
To znaczy, że nie pali na 1 i 2 cylinder. Jeśli ściągasz przewód musisz czuć różnicę, przecież traci moc wtedy!
bart napisał(a):pod korkiem oleju jakieś gluty sie porobiły i olej jakiś taki mętny mimo ze wymieniany jakieś 1200 km temu czy to uszczelka pod głowica???
Niestety uszczelka. I możliwe, że masz wtrysk walnięty, dlatego nie pali na 3. cylindrze. Tylko to, albo ekektryka, bo paliwo z listwy rozdzielane na wtryskiwacze, więc te same warunki wstępne są. Reszta to komputer. Sprawdź jeszcze błędy dla pewności, czy nie ma czegoś więcej.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Na pewno jest to czujnik ciśnienia oleju pod kolektorem ssącym 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała

- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3370 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Super opis, przydała by się fotorelacja, możliwe ze niedługo będę przymierzał się do wymiany uszczelki wiec do warsztatu zabiorę ze sobą aparat i porobię kilka zdjęć
Objawy mam takie same jak Ty z tym, że u mnie silnik spadając na wolne obroty sam podnosi obroty do 2tys. na wyłączonym silniku wziąłem sprężone powietrze i psiknąłem do kolektora, pod kolektorem w miejscu uszczelki powietrze bardzo intensywnie się wydostawało, więc przyczyna gasnącego silnika jest prosta
podejrzenia padały również na kable i świece, ale doszedłem do tego, że to uszczelka.
Objawy mam takie same jak Ty z tym, że u mnie silnik spadając na wolne obroty sam podnosi obroty do 2tys. na wyłączonym silniku wziąłem sprężone powietrze i psiknąłem do kolektora, pod kolektorem w miejscu uszczelki powietrze bardzo intensywnie się wydostawało, więc przyczyna gasnącego silnika jest prosta

- Od: 18 lut 2013, 23:40
- Posty: 4
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 626 2.0 16V 1998
Witam,
W mojej mazdzie MX6 2.0 1993 po wyciągnięciu fajki z 1 cylindra obroty silnika się nie zmieniają, po wyciągnięciu fajki z 2 cylindra trochę się zmniejszają, po wyciągnięciu fajki z 3 lub 4 cylindra obroty spadają bardzo, silnik chce zgasnąć. Prawdopodobnie cały czas teraz jezdżę na 3 cylindrach auto jest zmulone powyżej 3 tys. obr. ostry dzwięk jak WRC
Iskra jest na wszystkich fajkach, kable zamieniałem, świece zamieniałem- bez poprawy. Obstawiam :
1) Wypalony zawór/gniazdo zaworowe
2) Uszczelka pod głowicą i przedmuch do 2 cylindra
3) Uszczelka pod kolektorem ssącym
Przymierzam się do zbadania kompresji jednak zanim to zrobię, jak myślicie diagnoza jest dobra?
W mojej mazdzie MX6 2.0 1993 po wyciągnięciu fajki z 1 cylindra obroty silnika się nie zmieniają, po wyciągnięciu fajki z 2 cylindra trochę się zmniejszają, po wyciągnięciu fajki z 3 lub 4 cylindra obroty spadają bardzo, silnik chce zgasnąć. Prawdopodobnie cały czas teraz jezdżę na 3 cylindrach auto jest zmulone powyżej 3 tys. obr. ostry dzwięk jak WRC
Iskra jest na wszystkich fajkach, kable zamieniałem, świece zamieniałem- bez poprawy. Obstawiam :
1) Wypalony zawór/gniazdo zaworowe
2) Uszczelka pod głowicą i przedmuch do 2 cylindra
3) Uszczelka pod kolektorem ssącym
Przymierzam się do zbadania kompresji jednak zanim to zrobię, jak myślicie diagnoza jest dobra?

- Od: 12 maja 2013, 20:09
- Posty: 16
- Auto: MX6 2.0 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6