Mazda 323 BG PN '94 "White Lady"-ODBUDOWA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Piotr89 » 18 sty 2013, 22:52

black_pablo napisał(a):a teraz zagadka znajdź murzyna
, rąk po demontażu tego zbiornika chyba nie domyję :|, a fotek nie będe dzisiaj wrzucał bo po prostu mi się nie chce, może jutro :P jak juz będzie na cacy. Powiem jedno, że tej podłużnicy żadna sól, żadne progi zwalniające, żadne przeciążenia nie zniszczą- dolny płaszcz kształtownika ma grubość 5mm <glupek2> <faja>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez alk80 » 18 sty 2013, 23:07

Piotr89 napisał(a):tej podłużnicy żadna sól, żadne progi zwalniające, żadne przeciążenia nie zniszczą- dolny płaszcz kształtownika ma grubość 5mm <glupek2> <faja>
a ty tą Mazdę budujesz na następny Dakar ?? ;) :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr89 » 22 sty 2013, 23:06

Witam w kolejnym odcinku japońskiej telenoweli :D
Przez kilka dni nie było nic wrzucane więc nadszedł najwyższy czas, ujawnić efekty drobnych prac, powiedzmy kosmetycznych.
Pierwsze zdjęcie przedstawia profil wzmacniający, wykonany z 2mm blachy:
Obrazek
Tak wygląda wzmocniona podłużnica po wspawaniu profilu i obszlifowaniu spawów:
Obrazek
A na koniec zagadka dla spostrzegawczych, co to jest? <diabełek> :
Obrazek
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez black_pablo » 22 sty 2013, 23:19

wzmocnienie mocowania wahacza wzdłużnego co wygrałem?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Piotr89 » 22 sty 2013, 23:26

Mogłeś dać szansę innym :P
Wygrałeś 100 punktów, wykorzystaj je na co tylko chcesz :P
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Eklerek323f » 22 sty 2013, 23:35

Krótki ten odcinek telenoweli :( Czuję niedosyt :P Dobra robota <spoko>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez pawelmazdabg » 22 sty 2013, 23:42

Nasuwa mi się następujący komentarz: "od złomu do przełomu" :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2010, 13:00
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: Była323 BG 1.7 D 1990r.
Jest Volvo V40 1.9 TD

Postprzez Piotr89 » 22 sty 2013, 23:48

pawelmazdabg napisał(a):Nasuwa mi się następujący komentarz: "od złomu do przełomu" :)

Coś w tym jest, mądre słowa <spoko> Przełom to będzie w maju, bo wtedy planuję skończyć zaplanowane mody.
Już nie mogę się doczekać żeby uruchomić silnik i zrobić małego "OS-a" <czarodziej>
Elkerek, pewnie pod koniec tygodnia coś nowego się pojawi, bo przez ostatnie kilka dni zajmowałem się takimi pierdółkami, typu doczyścić, zdrapać, zwymiarować, oszlifować. Jednak te pierdółki umożliwią szybką dalszą rzeźbę <faja>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Eklerek323f » 22 sty 2013, 23:56

Piotr89 napisał(a):Już nie mogę się doczekać żeby uruchomić silnik i zrobić małego "OS-a"
Elkerek, pewnie pod koniec tygodnia coś nowego się pojawi, bo przez ostatnie kilka dni zajmowałem się takimi pierdółkami, typu doczyścić, zdrapać, zwymiarować, oszlifować. Jednak te pierdółki umożliwią szybką dalszą rzeźbę

Czekam z niecierpliwością na kolejne fotorelacje :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Piotr89 » 26 sty 2013, 23:22

Zdjęcia zapewne pojawią się jutro :D
W telegraficznym skrócie:
– wnętrze prawego progu zabezpieczone
-Wspawane mocowanie wahacza
– wzmocniony próg kawałkiem kątownika
– rozpoczęte zamykanie progu :]
– wspawany dodatkowy kawałek blachy w celu zespolenia podłogi z kątownikiem będącym elementem kluczowym w odbudowie progu
– Paweł zeszlifował spawy na podłodze od wewnątrz i przygotował podłoże pod podkład <spoko>

Stan po dwóch dniach prac:
-zabitych: 0
– rannych: 1 :|
Zabawa szlifierką skończyła się Izbą Przyjęć i szyciem ręki <glupek2> :|
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez alk80 » 27 sty 2013, 00:06

Piotr89 napisał(a):Zabawa szlifierką skończyła się Izbą Przyjęć i szyciem ręki <glupek2> :|
przykro :| , dobrze że PR nie musiał przyjeżdżać na sygnale ;)

ps. pracowało się bez osłony ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez black_pablo » 27 sty 2013, 12:00

alk80 napisał(a):ps. pracowało się bez osłony

z osłoną to można sobie przeciąć kawałek rurki fi 6 :D a gimnastykować się pod samochodem lub w środku niestety już trzeba zdjać osłonę w mojej każdej szlifierce jaką miałem to jest 1 mod zdjęcie ołony


a i fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez alk80 » 27 sty 2013, 12:12

widzę że sztywność nadwozia mocno się poprawi <spoko>

a gdzie fotka szwów ?? :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr89 » 27 sty 2013, 18:52

Szwów nie będę fotografował :P
Swoją droga jeden egzamin w tej sesji zapewnia mi to, iż będę mógł trochę więcej czasu spędzić pracując przy BG i podgonić temat :D
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Eklerek323f » 27 sty 2013, 19:59

Już bliżej niż dalej <spoko> A ręka do wesela się zagoi, ile szwów? :D
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Bart0n » 27 sty 2013, 20:04

Fajna bagieta. Teraz będziesz mógł nią mury burzyć :D zważ ją na końcu, ciekawe ile zgrubła ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Piotr89 » 31 sty 2013, 16:57

Byłem ostatnio u mojego promotora pokazać mu zdjęcia z prac nad BG( bo jest to także praca na magisterkę), zobaczywszy wszystkie złapał sie za glowę, pokiwał i powiedział że naprawdę mnie podziwia za chęci i za upór, bo kto normalny <glupek2> by na cos takiego się porwał :P
Jutro kolejny dzień wypocin, może przez weekend uda się odbudować prawy próg <co?>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez rider143 » 31 sty 2013, 19:00

Przy tak zrekonstruowanej i dociążonej budzie to już będziesz musiał turbinkę dołożyć do silnika aby zachować fabryczną dynamikę jazdy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Piotr89 » 31 sty 2013, 22:29

rider143 napisał(a):Przy tak zrekonstruowanej i dociążonej budzie to już będziesz musiał turbinkę dołożyć do silnika aby zachować fabryczną dynamikę jazdy :D

Odeszło około20-30 kg rdzy i skorodowanych blach i innych wygłuszeń, myślę że około 30-40kg przybędzie więc ok +10kg będzie, czyli nie dużo. co do turbo- nie ma to najmniejszego sensu, uszczelka musiałaby byc conajmniej tytanowa, a i tak nie mam pewności czy pozostałe podzespoły by sie nie rozsypały, ponadto inny sterownik, inna pompa(bardziej wydajna i czy by pod rozrząd podeszła <co?> ) i duzy problem kolektorów, z tego co wiem jest mało miejsca żeby turbo wlożyć(kolektory po tej samej stronie)....
Bardziej sensowny będzie swap na BP <czytaj> <faja>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Bart0n » 31 sty 2013, 22:51

4EE1-T czyli ten 1.7TD z BA to nie są jakieś bliźniacze konstrukcje? 82 kunie to nie 56 ;) no i byłaby pierwsza na forum, a z masą ~950kg pewnie by ładnie się odpychała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy