Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mateys » 24 lis 2012, 23:25

tak, mazda 6 2.0 diesel 121km. Jadąc tak 140+ płyn podchodzi do zbiornika wyrównawczego i tam zostaje, nie zostaje wessany z powrotem do chłodnicy a chyba powinien ?
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez klosek6 » 24 lis 2012, 23:49

trzeba by sprawdzić czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia. jeżeli tak to albo poszła uszczelka pod głowicą , lub pęknięta głowica .Sam to przerabiałem u siebie i u mnie niestety padła głowica. A z kąt jesteś może nie daleko jak coś to zapraszam do mnie.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez matthies » 25 lis 2012, 09:55

o kolega z ostródy o.O
ja powoli zaczynam odnosić wrażenie jakby mi płyn chłodniczy mieszał się z olejem, bo tego pierwszego jakby lekko ubyło, a tego drugiego jakby przybyło ;D ale może krzywo stałem tam gdzie sprawdzałem...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mateys » 25 lis 2012, 12:39

klosek6 napisał(a):trzeba by sprawdzić czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia. jeżeli tak to albo poszła uszczelka pod głowicą , lub pęknięta głowica .Sam to przerabiałem u siebie i u mnie niestety padła głowica. A z kąt jesteś może nie daleko jak coś to zapraszam do mnie.


przy zakupie samochodu był ten sam problem, mechanik wtedy stwierdził że poszła uszczelka pod głowicą, no ale zostało to naprawione. Ten sam problem mógłby powrócić po 2-3 latach ?
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez marex » 25 lis 2012, 12:52

Problem i może powrócić po tygodniu, Kupiłeś auto z uszkodzonym motorem uszczelka mogła być jedną z wielu awarii. Znajomy kupił kiedyś auto też z uszkodzoną uszczelką, naprawił wszytko pięknie chodziło, po 20kkm problem się powtórzył przy kolejnej naprawie okazało się że silnik został przegrzany...
Kolega sprzedał auto z uszkodzonym silnikiem bo mógł uszczelkę wymieniać co roku albo i częściej.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez klosek6 » 25 lis 2012, 15:55

najprościej zrobić test na zawartość co2 i wszystko będzie wiadomo. U mnie odrazu wykryło co2 w układzie chłodzenia.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez mateys » 25 lis 2012, 17:01

Gdzie taki test można wykonać? I jaki jest tego koszt?
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez Zigi86 » 26 lis 2012, 21:53

W chłodnicy na zimnym silniku mam pod sam korek, w zbiorniczku jest trochę pond minimum, jak dolać? czy poprzez odpowietrzenie do chłodnicy czy do zbiorniczka ? z góry dzięki za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez Enduro » 26 lis 2012, 22:18

zawsze po odpowietrzeniu systemu dolewamy na maxa ale TYLKO na ZIMNYM silniku do chlodnicy
i do zbiorniczka tez do max. wg miarki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hero » 27 lis 2012, 11:19

a ile litrów płynu wchodzi do 2,0 CiTD?
niestety nie mam książki
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 12:49

wystarczy użyć szukajki forumowej,..było o tym niejednokrotnie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hero » 27 lis 2012, 13:20

ano było ale raz ktoś pisze 7,5L a raz 9L a to zasadnicza różnica
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 27 lis 2012, 15:32

rafusmaximus napisał(a):Do klekota wchodzi 9 litrów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hero » 27 lis 2012, 16:20

Cześć,
Co się stanie jak źle odpowietrzył mechanik układ?

miałem wymieniany niedawno rozrząd z pompą wody i mechanik powiedział, że weszło 5L płynu chłodniczego.
Dolałem 1L tydzień później i kolejny 1L po następnym tygodniu.
teoretycznie jak doleje jeszcze 2L to powinno sumarycznie być full (5+1+1+2) i po problemie, czy może się mylę?
Silnik normalnie się nagrzewa i trzyma temp w połowie skali, wycieku nie zauważyłem.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez dyzioo » 28 lis 2012, 20:11

Mechanik powinien dostać w lampe najwyżej....
Teoretycznie... mniej płynu, to szybsze nagrzewanie sie silnika, wolniejsze studzenie... aczkolwiek w zime, to jest nie groźne. Gorzej w lato jakby ci mechanik tak zrobił.... dotanku do 9 ltr i zmien mechanika

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez kubsztyk » 29 lis 2012, 00:52

dyzioo napisał(a):(...)Teoretycznie... mniej płynu, to szybsze nagrzewanie sie silnika, wolniejsze studzenie...

Że szybsze nagrzewanie, to owszem, ale ze studzenie też będzie szybciej następować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dyzioo » 30 lis 2012, 05:36

Si senior..
Chodzilo mi ze w lato bedzie sie wolniej chlodzil silniczek....

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez marti24 » 8 gru 2012, 22:52

Witam,
Podpinając sie do tematu, chciałbym sie poradzić w jednej kwestii, na ostatnim przeglądzie zimowym w serwisie stwierdzono temperaturę zamarzania płynu chłodniczego -30 stopni.. mechanik stwierdził ze to za mała wartość... czy konieczna jest wymiana i jaka jest zalecana wartość dla tego modelu ?
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 23:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Postprzez maarec » 8 gru 2012, 23:07

chyba sam musisz sobie odpowiedzieć.... przewidujesz mrozy większe niż -20C czy -30C u siebie ? jak tak to wymień, albo jak temperatura spadnie poniżej -25C sprawdź rano czy masz jeszcze płyn czy już lód.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez matixon » 18 gru 2012, 01:27

Witam, zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma chłodziwa, więc postanowiłem dolać do chłodnicy różowe borygo gdyż takie pod ręką było, po odkręceniu korka chłodnicy można było zauważyć że aktualna barwa płynu jest "zielonkawa", mimo to dolałem borygo, nie wiele weszło może ze 100ml i już płyn znajdował się pod korkiem, resztę dolałem do pustego zbiorniczka wyrównawczego na full, zakręciłem zbiorniczek a wlew od chłodnicy zostawiłem otwarty, odpaliłem auto i płyn po chwili zaczął przelewać się z chłodnicy, zakręciłem ją szybko i będę teraz obserwował czy płynu ubywać będzie ze zbiorniczka. Myślę, że tak mały ubytek chłodziwa przez rok jest dopuszczalny? Czy to oznacza jakąś nieszczelność w układzie, że zbiorniczek wyrównawczy świecił pustkami?

PS.1. Co do odpowietrzania układu to da się zauważyć mały otwór na gwincie korka od zbiorniczka wyrównawczego, czy to może oznaczać że jednak w naszych m6 system sam się odpowietrza podczas jazdy i nie trzeba wcale pozostawiać auta na jałowym przy otwartym korku chłodnicy, czy może ten mały otworek to jest zabezpieczenie w przypadku zbyt dużej ilości płynu w całym układzie?. Zastanawia mnie to.
PS.2. W instrukcji m6 nie jest napisane jaki konkretnie ma być płyn chłodniczy (przynajmniej ja nie zauważyłem), jest natomiast napisane, że płyn powinno się wymienić po 4latach od kupna bądź 100tys. km a następnie co 2lata, więc gdzie tu sens kupowania oryginalnego "zalecanego" przez mazdę płynu FL22, który to reklamowany jest na 10lat przydatności? Gdzie tu szukać sensu w instrukcji pojazdu czy etykiecie producenta płynu?.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2011, 12:40
Posty: 23
Skąd: Szydłowiec/Radom
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6