Wymiana płynu chłodniczego – instr. str.4
trzeba by sprawdzić czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia. jeżeli tak to albo poszła uszczelka pod głowicą , lub pęknięta głowica .Sam to przerabiałem u siebie i u mnie niestety padła głowica. A z kąt jesteś może nie daleko jak coś to zapraszam do mnie.
o kolega z ostródy o.O
ja powoli zaczynam odnosić wrażenie jakby mi płyn chłodniczy mieszał się z olejem, bo tego pierwszego jakby lekko ubyło, a tego drugiego jakby przybyło ;D ale może krzywo stałem tam gdzie sprawdzałem...
ja powoli zaczynam odnosić wrażenie jakby mi płyn chłodniczy mieszał się z olejem, bo tego pierwszego jakby lekko ubyło, a tego drugiego jakby przybyło ;D ale może krzywo stałem tam gdzie sprawdzałem...
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
klosek6 napisał(a):trzeba by sprawdzić czy spaliny nie dostają się do układu chłodzenia. jeżeli tak to albo poszła uszczelka pod głowicą , lub pęknięta głowica .Sam to przerabiałem u siebie i u mnie niestety padła głowica. A z kąt jesteś może nie daleko jak coś to zapraszam do mnie.
przy zakupie samochodu był ten sam problem, mechanik wtedy stwierdził że poszła uszczelka pod głowicą, no ale zostało to naprawione. Ten sam problem mógłby powrócić po 2-3 latach ?
- Od: 7 mar 2012, 20:07
- Posty: 9
- Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel
Problem i może powrócić po tygodniu, Kupiłeś auto z uszkodzonym motorem uszczelka mogła być jedną z wielu awarii. Znajomy kupił kiedyś auto też z uszkodzoną uszczelką, naprawił wszytko pięknie chodziło, po 20kkm problem się powtórzył przy kolejnej naprawie okazało się że silnik został przegrzany...
Kolega sprzedał auto z uszkodzonym silnikiem bo mógł uszczelkę wymieniać co roku albo i częściej.
Kolega sprzedał auto z uszkodzonym silnikiem bo mógł uszczelkę wymieniać co roku albo i częściej.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
zawsze po odpowietrzeniu systemu dolewamy na maxa ale TYLKO na ZIMNYM silniku do chlodnicy
i do zbiorniczka tez do max. wg miarki
E
i do zbiorniczka tez do max. wg miarki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Cześć,
Co się stanie jak źle odpowietrzył mechanik układ?
miałem wymieniany niedawno rozrząd z pompą wody i mechanik powiedział, że weszło 5L płynu chłodniczego.
Dolałem 1L tydzień później i kolejny 1L po następnym tygodniu.
teoretycznie jak doleje jeszcze 2L to powinno sumarycznie być full (5+1+1+2) i po problemie, czy może się mylę?
Silnik normalnie się nagrzewa i trzyma temp w połowie skali, wycieku nie zauważyłem.
Co się stanie jak źle odpowietrzył mechanik układ?
miałem wymieniany niedawno rozrząd z pompą wody i mechanik powiedział, że weszło 5L płynu chłodniczego.
Dolałem 1L tydzień później i kolejny 1L po następnym tygodniu.
teoretycznie jak doleje jeszcze 2L to powinno sumarycznie być full (5+1+1+2) i po problemie, czy może się mylę?
Silnik normalnie się nagrzewa i trzyma temp w połowie skali, wycieku nie zauważyłem.
- Od: 18 paź 2012, 21:41
- Posty: 53
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r
Mechanik powinien dostać w lampe najwyżej....
Teoretycznie... mniej płynu, to szybsze nagrzewanie sie silnika, wolniejsze studzenie... aczkolwiek w zime, to jest nie groźne. Gorzej w lato jakby ci mechanik tak zrobił.... dotanku do 9 ltr i zmien mechanika
Pozdro600
Teoretycznie... mniej płynu, to szybsze nagrzewanie sie silnika, wolniejsze studzenie... aczkolwiek w zime, to jest nie groźne. Gorzej w lato jakby ci mechanik tak zrobił.... dotanku do 9 ltr i zmien mechanika
Pozdro600
Dyzioo
dyzioo napisał(a):(...)Teoretycznie... mniej płynu, to szybsze nagrzewanie sie silnika, wolniejsze studzenie...
Że szybsze nagrzewanie, to owszem, ale ze studzenie też będzie szybciej następować.
Witam,
Podpinając sie do tematu, chciałbym sie poradzić w jednej kwestii, na ostatnim przeglądzie zimowym w serwisie stwierdzono temperaturę zamarzania płynu chłodniczego -30 stopni.. mechanik stwierdził ze to za mała wartość... czy konieczna jest wymiana i jaka jest zalecana wartość dla tego modelu ?
Podpinając sie do tematu, chciałbym sie poradzić w jednej kwestii, na ostatnim przeglądzie zimowym w serwisie stwierdzono temperaturę zamarzania płynu chłodniczego -30 stopni.. mechanik stwierdził ze to za mała wartość... czy konieczna jest wymiana i jaka jest zalecana wartość dla tego modelu ?
- Od: 18 lut 2012, 23:55
- Posty: 51
- Skąd: Lubuskie
- Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.
Witam, zauważyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma chłodziwa, więc postanowiłem dolać do chłodnicy różowe borygo gdyż takie pod ręką było, po odkręceniu korka chłodnicy można było zauważyć że aktualna barwa płynu jest "zielonkawa", mimo to dolałem borygo, nie wiele weszło może ze 100ml i już płyn znajdował się pod korkiem, resztę dolałem do pustego zbiorniczka wyrównawczego na full, zakręciłem zbiorniczek a wlew od chłodnicy zostawiłem otwarty, odpaliłem auto i płyn po chwili zaczął przelewać się z chłodnicy, zakręciłem ją szybko i będę teraz obserwował czy płynu ubywać będzie ze zbiorniczka. Myślę, że tak mały ubytek chłodziwa przez rok jest dopuszczalny? Czy to oznacza jakąś nieszczelność w układzie, że zbiorniczek wyrównawczy świecił pustkami?
PS.1. Co do odpowietrzania układu to da się zauważyć mały otwór na gwincie korka od zbiorniczka wyrównawczego, czy to może oznaczać że jednak w naszych m6 system sam się odpowietrza podczas jazdy i nie trzeba wcale pozostawiać auta na jałowym przy otwartym korku chłodnicy, czy może ten mały otworek to jest zabezpieczenie w przypadku zbyt dużej ilości płynu w całym układzie?. Zastanawia mnie to.
PS.2. W instrukcji m6 nie jest napisane jaki konkretnie ma być płyn chłodniczy (przynajmniej ja nie zauważyłem), jest natomiast napisane, że płyn powinno się wymienić po 4latach od kupna bądź 100tys. km a następnie co 2lata, więc gdzie tu sens kupowania oryginalnego "zalecanego" przez mazdę płynu FL22, który to reklamowany jest na 10lat przydatności? Gdzie tu szukać sensu w instrukcji pojazdu czy etykiecie producenta płynu?.
Pozdrawiam.
PS.1. Co do odpowietrzania układu to da się zauważyć mały otwór na gwincie korka od zbiorniczka wyrównawczego, czy to może oznaczać że jednak w naszych m6 system sam się odpowietrza podczas jazdy i nie trzeba wcale pozostawiać auta na jałowym przy otwartym korku chłodnicy, czy może ten mały otworek to jest zabezpieczenie w przypadku zbyt dużej ilości płynu w całym układzie?. Zastanawia mnie to.
PS.2. W instrukcji m6 nie jest napisane jaki konkretnie ma być płyn chłodniczy (przynajmniej ja nie zauważyłem), jest natomiast napisane, że płyn powinno się wymienić po 4latach od kupna bądź 100tys. km a następnie co 2lata, więc gdzie tu sens kupowania oryginalnego "zalecanego" przez mazdę płynu FL22, który to reklamowany jest na 10lat przydatności? Gdzie tu szukać sensu w instrukcji pojazdu czy etykiecie producenta płynu?.
Pozdrawiam.
- Od: 24 lip 2011, 12:40
- Posty: 23
- Skąd: Szydłowiec/Radom
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 04r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6