Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 4 sie 2012, 10:09

szoszon1983 napisał(a):czy warto raz na jakiś czas wypalić filtr w sposób wymuszony/serwisowy? czy to tylko w razie problemów.

Co do częstotliwości wypalanie filtra, to mój wypala się tak co 150-300km, w zależności od stylu jazdy i rodzaju tras. Można pociągnąć dalej np. n autostradzie jadąc dosyć szybko, wtedy filtr ma cały czas wysoką temp, ale przy normalnej jeździe 300km to max.

Wymuszone wypalanie stosuj tylko w razie konieczności, nadgoliwość nie jest wskazana, nigdzie. :P
Robiłeś w ASO update softu? Te 300km to IMHO za rzadko, nawet na trasie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pioteq25 » 4 sie 2012, 17:55

Niekoniecznie, bo mam wgrany nowy soft M6 po lifcie i DPF wypala się co ok 400km. Pewnie przy częstej jeździe w mieście i z butem w podłodze będzie i co 100km się wypalał.
Zauważyłem, że po kalibracji wtrysków i tankowaniu "lepszej" ropki wypalania są dużo rzadsze.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez gesekfus » 5 sie 2012, 23:44

witam!
Niedawno ruszyłem w trase z Pl do UK. Przerwa w Holandii (1100km bez problemu spalanie 6,2l/100km jestem wery happy). Następnie ruszyłem dalej. Po przejechaniu 300km dpf zaczął mrugać więc "wypalanie" 2,5k obrotów na 3 biegu, po 15 minutach dalej mruga, na chwilę zacząłem jechać normalnie, ale jeszcze raz "wypalanie" i zauwazylem "check engine" ... po 15 minutach odpuscilem, dpf mruga a "ce" świeci. Zjechałem na parking. Panika w obcym kraju.... (Belgia) Samochód ostygł sprawdziłem olej – poniżej minimum... Na Texaco kupiłem 2l Havoline Ultra S Sae 5w-30 i dolałem 1l oleju przybyło na bagnecie do 1/2 poziomu. Ruszyłem dalej kontrolki dalej swoje, a zauważyłem brak mocy... postanowiłem powoli sie doczłapać do Anglii przynajmniej, gdzie mam ubezpieczenie. Stanąłem na serwisie, (tu w skrucie) błędy DTC P242F i DCT P 2458 i diagnoza zapchany filter- regeneracja 660f. Ale trzeba zrobić pełną diagnostykę, no i wyszło 3500 FUNTÓW!!!!!(wyjmując dpf trzeba wyjąć cały wydech a wtedy niszczą sie "sensors") Tyle nie zapłace. Znalazłem emulator za 290funtów lub dpf z katalizatorem na ebayu za 280f. Co wybrać?? Sprzedawca emulatora powiedział że wymiana filtra nie wiele pomoże, bo w tym przypadku mogło coś innego zostać też uszkodzone i po jakimś czasie filtr znów nawali. A emulator symuluje dpf i będzie zawsze działał. Więc co wybrać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Wojtek » 6 sie 2012, 00:04

nie wiem skad jestes w UK...
ale jak chcesz to rzuce na to okiem ;)

ale mam tylko 1 dzien – jutro... <diabełek>
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 6 sie 2012, 09:59

gesekfus

Ja wybrałbym emulator bez zastanowienia. Tak czy siak musisz znaleźć spawacza, który wspawa rurkę zamiast DPF i później kogoś z IDS po założeniu emulatora.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez gesekfus » 6 sie 2012, 23:35

problem z emulatorem polega na tym że jak zrobią kontrole spalin to pozamiatane.. poza tym jeśli sprzedam mazdę a kupiec pojedzie na mot i ci dokladnie sprawdzą a wystarczy ze zobaczą że spawane to też pozamiatane. Poza tym znawcy wypowiadają sie że emulator wykańcza silnik... na 100% nie zastępuje przecież dpfa itd...
Dziękuję Wojtkowi za szybką odpowiedź i wyjaśnienie co i jak. Szkoda, że mieszkasz tak daleko... i ten urlop...
Nie ma nikogo więcej w UK o tak fachowej wiedzy?? a zwłaszcza bardziej na Północ. Newcastle Edynburg itp??
Swoją drogą śmieszne jest iż w serwisie mazdy w Olsztynie dpf kosztuje ok 7800zł a w sklepie z częściami 2500zl (orginał z gwarancją na 3lata)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez smile » 6 sie 2012, 23:53

gesekfus napisał(a):Po przejechaniu 300km dpf zaczął mrugać więc "wypalanie" 2,5k obrotów na 3 biegu, po 15 minutach dalej mruga,


Jak mruga to nie wolno jechać... procedurę wypalania stosuje się w momencie kiedy DPF się świeci, kiedy mruga to laweta i najbliższy serwis...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marex » 7 sie 2012, 12:25

Na początek trzeba usunąć przyczynę, a nie skutki przydałby się fachowiec z IDS. Wiem co czujesz bo w moich okolicach (Białystok) też takowych brak.

gesekfus napisał(a):Swoją drogą śmieszne jest iż w serwisie mazdy w Olsztynie dpf kosztuje ok 7800zł a w sklepie z częściami 2500zl (orginał z gwarancją na 3lata)

do tego trzeba dołożyć komplet czujników bo jak wykręcisz stare to już ich nie wkręcisz i żeby ktoś go Tobie wmontował czyli cena wzrośnie

Jak już będziesz zdecydowany na wywalenie DPF to możesz jeszcze spróbować go wyczyścić środkiem do czyszczenia kominków (musisz wykręcić filtr i zalać to tym środkiem) wyczytałem to na forum passata niby działa. Na maździe nie testowane w sumie nie ma nic do stracenia jak DPF ma być wywalony
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez grek3 » 7 sie 2012, 13:00

pisałem wcześniej że na wakacjach dopadła mnie mrugająca kontrolka dpf i że pokonałem tak kolejne 100km otóż dalsza historia tego była taka że po bezskutecznym sposobie na jej skasowanie (chodzi o inspekcję wymiany oleju) udałem się do mechanika z odpowiednim interfejsem błąd który sie wyświetlił o dziwo nie miał nic wspólnego z wymianą oleju czy zapchaniem dpf była to zbyt wysoka temp. na wydechu. Po skasowaniu błędu kontrolka zgasła a ja spokojnie przejeździłem kolejne 500km i nic złego sie nie dzieje. Czy to normalne??
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 11:10 przez grek3, łącznie edytowano 1 raz
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 09:20
Posty: 6
Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r

Postprzez Myjk » 7 sie 2012, 20:28

gesekfus napisał(a):Następnie ruszyłem dalej. Po przejechaniu 300km dpf zaczął mrugać

Tankowanie było i po tym wywaliło kontrolkę?

gesekfus napisał(a):więc "wypalanie" 2,5k obrotów na 3 biegu, po 15 minutach dalej mruga, na chwilę zacząłem jechać normalnie, ale jeszcze raz "wypalanie" i zauwazylem "check engine" ... po 15 minutach odpuscilem, dpf mruga a "ce" świeci.

Widzę, że nic nie przyswajasz wiedzy. Nawet ja pamiętałem (a sklerozę mam piorunującą), że Ci odpisywałem. Tymczasem Ty nie jesteś w stanie zapamiętać takich podstaw z obsługi auta? –> viewtopic.php?p=2115709#p2115709 Jak poprzednio rozwiązałeś problem z migającym DPFem?

gesekfus napisał(a):Na Texaco kupiłem 2l Havoline Ultra S Sae 5w-30

To jest dopuszczone do użytku z DPF/FAP? Jaki poprzednio miałeś olej zalany?

gesekfus napisał(a):(tu w skrucie)

:P

gesekfus napisał(a):błędy DTC P242F i DCT P 2458 i diagnoza zapchany filter- regeneracja 660f.

Niezła cena. W PL 660 zł kosztuje regeneracja z wymianą oleju.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 7 sie 2012, 23:37

Post przez Myjk » dzisiaj, 20:28
Tankowanie było i po tym wywaliło kontrolkę?

tankowanie bylo duzo wczesniej w Niemczech
Post przez Myjk » dzisiaj, 20:28 Widzę, że nic nie przyswajasz wiedzy.

troche tak.....
Post przez Myjk » dzisiaj, 20:28
Jak poprzednio rozwiązałeś problem z migającym DPFem?

serwis mazdy w edynburgu ( wypalanie filtra + wymiana oleju + podlaczenie do kompa) i bylo ok.
Ale tu serwisanci powiedzieli ze filtr totalnie zablokowany...
gesekfus napisał(a): Na Texaco kupiłem 2l Havoline Ultra S Sae 5w-30

tak wynika z opisu na etykiecie.
gesekfus napisał(a):
(tu w skrucie)
:P

skrócie skrócie skrócie
;p
Post przez Myjk » dzisiaj, 20:28

gesekfus napisał(a):błędy DTC P242F i DCT P 2458 i diagnoza zapchany filter- regeneracja 660f.


Niezła cena. W PL 660 zł kosztuje regeneracja z wymianą oleju.

serwisant mówil ze wyciagna filtr i przeczyszcza go mechanicznie

przez smile » wczoraj, 23:53
Jak mruga to nie wolno jechać... procedurę wypalania stosuje się w momencie kiedy DPF się świeci, kiedy mruga to laweta i najbliższy serwis...

kurde czytalem o tym i niestety zapomnialem.... ale chyba w serwisie albo u mechanika powiedzieli mi ze przy mruganiu powinienem wypalic dpfa... moze to mnie zmylilo...
Ale z kolei 'Wojtek' powiedzial mi ze mozna tak jechac spokojnie dalej (znaczy kulac sie).. I ze to niekoniecznie dpf tylko mozliwe ze którys z czujników. A to moglby sprobowac zrobic sam swoim kompem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez szoszon1983 » 8 sie 2012, 12:06

Myjk napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):czy warto raz na jakiś czas wypalić filtr w sposób wymuszony/serwisowy? czy to tylko w razie .......

Wymuszone wypalanie stosuj tylko w razie konieczności, nadgoliwość nie jest wskazana, nigdzie. :P
Robiłeś w ASO update softu? Te 300km to IMHO za rzadko, nawet na trasie.


300km to przy idralnych warunkach. Normalnie to okolo co 200km, a jak sobie pozwole to i 100km nie zrobie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez strzabek » 8 sie 2012, 15:23

witam
Mam również problem z dpf i prosze o pomoc.Jestem nowym posiadaczem mazdy 5 143km z 2006 roku
po 2 dniach od zakupu(200 km) postanowiłem wymienić filtry i olej. Wleli mi castrol edge do dpf 5w30 (nie w aso była wymiana) bez kasowania inspekcji.Po ok 30 km zaczeła mrugać kontrolka DPF, wiec pojechałem do aso mazdy (gdańsk grunwaldzka)podpieli pod komputer i powiedzieli trzeba wypalic filtr bo jest zapchany, tak też zrobili.Wykasowali tez inspekcje oleju.Ruszyłem w trase ok 350 km po 30km znowu zaczeła znowu mrugać kontrolka DPF i zaczął tracić moc jakby nie miał turbiny, prędkość max 150-160 ale długo trzeba wkręcać, po wyłączeniu silnika błąd znika na 20- 30 km. PO dojechaniu na miejsce przeznaczenia podpiełem go kolejno u dwóch mechaników wykryto błąd niskiego ciśnienia na turbinie(zawór regulujacy turbine ok, turbina pracuje podczas jazdy tylko daje cisnienie 1100 bar). Niestety nikt nie chciał sie podjąć naprawy tego.Chciałbym dowiedzieć sie co mogłoby być przyczyną tego błedu i gdzie w trójmieście można by było to zrobić?
strzabek
 

Postprzez Myjk » 8 sie 2012, 15:34

gesekfus napisał(a):serwis mazdy w edynburgu ( wypalanie filtra + wymiana oleju + podlaczenie do kompa) i bylo ok. Ale tu serwisanci powiedzieli ze filtr totalnie zablokowany...

Ile km przejechałeś od momentu zapalenia się kontrolki DPF?

szoszon1983 napisał(a):300km to przy idralnych warunkach. Normalnie to okolo co 200km, a jak sobie pozwole to i 100km nie zrobie.

Dokładnie tak. Na starym sofcie w trasie można było na interwale 400 jechać (dosłownie głaskając pedał gazu), na nowym sofcie jest to nie-re-al-ne.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 8 sie 2012, 22:04

Myjk napisał(a):
gesekfus napisał(a):serwis mazdy w edynburgu ( wypalanie filtra + wymiana oleju + podlaczenie do kompa) i bylo ok. Ale tu serwisanci powiedzieli ze filtr totalnie zablokowany...

Ile km przejechałeś od momentu zapalenia się kontrolki DPF?


rok temu jakies 150km ostatnio 250 z przerwa na prom

przeczytalem co myjk napisal odnosnie dpfa w swoim poradniku i tam bylo ze blad p242f oznacza 2gi poziom stanu serwisowego (nie wiem czy dobrze to nazwalem) i ograniczenie predkosci do 70km/h czego u mnie nie bylo a ten blad mam wykazany...

Posprawdzalem paragony (;]) i okazalo sie ze jednak tankowalem w holandii a po ok 150 km zaczela mrugac kontrolka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez Myjk » 9 sie 2012, 09:41

Jak widzisz auto powiedziało Ci, że zalałeś gówniane paliwo -- a Ty nie usłuchałeś... Nie jedzie się z migającą kontrolką DPF, tym bardziej 250 km... 10-20km do serwisu można zaryzykować, ale, na Allaha, 250km jazdy skoro cykl przepalania filtra do czystości to średnio 150km?

Odciągnij to paliwo które jeszcze zostało (o ile jeszcze zostało), zalej ON dobrej jakości. Wymień olej na polecaną Dexelię do DFP, przepal filtr serwisowo w ASO z nadzieją, że będzie OK i filtr faktycznie nie jest zatkany na amen. Na koniec, jak się uda, zalej jeszcze pod kolejne dwa baki FORTE. :P Na Twoim miejscu poszukałbym jeszcze przyczyny ubywania oleju...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gesekfus » 9 sie 2012, 23:24

przez Myjk » dzisiaj, 09:41
Nie jedzie się z migającą kontrolką DPF

Ciekawe ze Wojtek powiedzial ze mozna.... koles ktory oferowal emulator tez. Z tym ze niby jakies wezyki sie skads odczepia i zatyka, ale nie pamietam...
przez Myjk » dzisiaj, 09:41
przepal filtr serwisowo w ASO

w serwisie 2 razy probowali przepalic go... gdzie jest ASO w North-East?? i czym sie rozni od serwisu??
Ale gadalem z mechanikiem i tak: podlaczy go do ids'u posprawdza i wyciagnie dpf wymyje myjka i zobaczymy. Warto??
Na Twoim miejscu poszukałbym jeszcze przyczyny ubywania oleju...

jak sie do tego zabrac?
gdzie w Anglii kupic te FORTE?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 06:33
Posty: 37
Skąd: Berwick upon Tweed
Auto: Mazda 6
TS D 143
2007;]
232 km – 13 l = 5,6l/100km;]
z czego 40 po mieście;]
6.1-6.2/100km potwierdzone spalanie;]

Postprzez smile » 9 sie 2012, 23:35

gesekfus napisał(a):Ciekawe ze Wojtek powiedzial ze mozna.... koles ktory oferowal emulator tez.


Koleś od emulatorów ma w tym interes, abyś dojechał DPF-a na maxa :)
A Wojtek pomimo swojej sporej wiedzy, pewnie nie jest wróżką i nie powie że na 100% możesz jechać z mrugającą, bo nie wie co jest tego przyczyną. A przyczyn może być więcej, niż potencjalnie nie groźna nieskasowana inspekcja olejowa...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez szoszon1983 » 10 sie 2012, 08:18

Oleju moze ubywac przyszybkiej jezdzie na teasie-poprzzednia mazda gg na trasie UK-Polska spalala mi ponad litr oleum.

Jak plukanie nie pomoze, to ie baw sie w emulatory tylko po prostu usun filtr u kogos, kto potrafi dobrze przeroboc soft.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Myjk » 10 sie 2012, 10:00

gesekfus napisał(a):Ciekawe ze Wojtek powiedzial ze mozna....

Nie zwalaj na Wojtka. :P O ile dobrze widzę, to nie poinformowałeś go o tym, że 150km wcześniej zatankowałeś jakieś bagno na stacji i od tego się zaczęły kłopoty. Jakbym miał strzelać, to Wojtek pewnie zgadywał, że przepełnił się olej i dlatego miga DPF. Dalej, nie będę wróżyć, ale być może dolewka oleju też zrobiła swoje jeśli olej nie trzymał właściwej klasy, tj., zalecanej przez Mazdę, C1. Jeden z użytkowników załatwił sobie DPF olejem teoretycznie do DPF, ale słabej klasy: viewtopic.php?p=1933553#p1933553

gesekfus napisał(a):w serwisie 2 razy probowali przepalic go...

Wymienili olej i zlali gówniane paliwo zanim zaczęli przepalanie? Bo jak nie, to przepalanie było jałowe, co więcej jeszcze dobili filtr.

gesekfus napisał(a):Warto??

Nikt nie ma magicznej kuli i nie odpowie na to pytanie.

gesekfus napisał(a):jak sie do tego zabrac?

To już powinien wiedzieć mechanik.

gesekfus napisał(a):gdzie w Anglii kupic te FORTE?

W ASO powinni mieć, ale biorąc pod uwagę ceny jakimi tu rzucasz, bardziej się będzie opłacać zakup w PL (np. od ogien82 czy Riki) z przesyłką do UK. :P

szoszon1983 napisał(a):Oleju moze ubywac przyszybkiej jezdzie na teasie-poprzzednia mazda gg na trasie UK-Polska spalala mi ponad litr oleum.

Poliftowa? To chyba musiałeś non stop powyżej 3 t. o./m jechać. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6