Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez mong80 » 8 mar 2011, 18:58

A jak objawia się nie skasowanie inspekcji olejowej,napomnę że olej został wymieniony zapobiegawczo tzn. że żadna kontrolka mi nie przypominała o wymianie oleju no chyba że ten czasami migający pdf nic nie było kasowane po wymianie wiem bo pytałem się wczoraj o to mojego mechanika,który mówił że nie trzeba nic kasować bo przed wymiano żadna kontrolka nie przypominała o wymianie oleju
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez wasylbar » 8 mar 2011, 20:08

mong80 napisał(a): pytałem się wczoraj o to mojego mechanika,który mówił że nie trzeba nic kasować bo przed wymiano żadna kontrolka nie przypominała o wymianie oleju


bzdura!!!!
po każdej wymianie trzeba skasować inspekcję olejową ( zmień mechanika :] )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez zielony110 » 8 mar 2011, 20:42

Myjk napisał(a):Wiesz chociaż jaki olej został zalany? Trzeba mieć nadzieję, że to tylko nie skasowana inspekcja...


udalo mi sie znalesc rachunek :) i jest tam napisane ze byl to Valvoline Engine Oil (Synpower MST Fully-Synthetic 5W30 4 Litre)

Wizyta w Mazdzie umowiona na czwartek rano. Dowiemy sie co i jak
Ostatnio edytowano 8 mar 2011, 20:47 przez zielony110, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez mong80 » 8 mar 2011, 20:44

A jeśli nie skasował inspekcji to jak się to objawia?Bo może wcale mi nie wymienił tego oleju,ponieważ nic mi o tym nie przypomina żeby skasować inspekcje tzn.czym się objawia nie skasowanie tego w kompie np.
-przerywa silnik,
-jest słabszy czy może
-dpf mruga no i co może spowodować nie skasowanie?
sory że wszystko w jednym temacie ciągne ale jak już tu jestem to może ktoś odpowie dzięki wielkie
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez Myjk » 8 mar 2011, 21:11

zielony110 napisał(a):Valvoline Engine Oil (Synpower MST Fully-Synthetic 5W30 4 Litre

Teoretycznie to jest olej do silników z DPFem, choć nie dedykowany do Mazdy
-- czyli pewnie tylko inspekcja olejowa.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez MIROSLAV » 9 mar 2011, 00:20

Teoretycznie to jest olej do silników z DPFem, choć nie dedykowany do Mazdy
-- czyli pewnie tylko inspekcja olejowa.


Zauważ że jest to olej klasy C3. Mazda do DPF zaleca klasę C1
SynPower MST 5W-30 API SM/CF, ACEA A3/ B4-04, C3-04, MB Aprobata 229.31, 229.51, BMW LL-04, VW 502.00, 505.00, 505.01

Poza Dexelią zalecaną do Mazdy znalazłem tylko Fuchsa TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W-30, ale miałem problem z zakupem i znalazłem Millersa XF LONGLIFE C1 5w30 lecz to nie są tanie oleje.
Na allegro Dexelię DPF można kupić taniej, pytanie czy jest to legalne i oryginał jeśli Dexelię dystrybuuje Mazda i to drożej. Może jest to prywatny import z DE gdzie na oleje silnikowe nie ma akcyzy stąd jest tańszy. Tak czy inaczej na wymianę trzeba jechać do kogoś kto ma IDS więc może lepiej kupić w serwisie czy w nieautoryzowanym warsztacie Mazdy który wleje odpowiedni olej i weźmie za to odpowiedzialność.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 9 mar 2011, 01:37

Na forum jest temat,gdzie całkiem niedawno ktoś dotarł jak samodzielnie skasować inspekcję olejową <spoko> <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mcbeth » 9 mar 2011, 09:21

MIROSLAV napisał(a):Zauważ że jest to olej klasy C3. Mazda do DPF zaleca klasę C1

Czyli auto jest na drodze do przyspieszonego zapchania filtra popiołem. A potem użytkownik stwierdzi, że to przecież wina Mazdy i wstawi lepszy czy gorszy emulator. Za 1500zł, bo chciał zaoszczędzić stówę na oleju. Ech.. :|
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 9 mar 2011, 09:46

MIROSLAV napisał(a):Zauważ że jest to olej klasy C3. Mazda do DPF zaleca klasę C1

Rzeczywiście, nie doczytałem że to klasa C3.

zielony110 -- ciekawa lektura dla Ciebie: viewtopic.php?p=1768077#p1768077 -- chyba czeka Cię jednak wymiana oleju na "właściwszy". Z drugiej strony jeśli nie było stanu przejściowego, tj. ciągłej sygnalizacji kontrolki DPF, to obstawiałbym jednak nieskasowaną inspekcję olejową. Oby. <nie powiem>

mcbeth napisał(a):. Za 1500zł, bo chciał zaoszczędzić stówę na oleju. Ech..

Może chciał zaoszczędzić, a może w serwisie znali się "lepiej".
Szkoda, że w dzisiejszych czasach trzeba znać się na wszystkim. :|
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 9 mar 2011, 09:54

Myjk napisał(a): mcbeth napisał(a):. Za 1500zł, bo chciał zaoszczędzić stówę na oleju. Ech..


Może chciał zaoszczędzić, a może w serwisie znali się "lepiej".
Szkoda, że w dzisiejszych czasach trzeba znać się na wszystkim. :|


Mam na myśli koszt wymiany oleju (materiały + robocizna) jako 'olej'. Użyłem skrótu myślowego. A robocizna to jakość, fachowość serwisu. Gdyby na tym nie oszczędzał pojechałby do kogoś, to zna się na Mazdach.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 9 mar 2011, 10:13

mcbeth napisał(a):Gdyby na tym nie oszczędzał pojechałby do kogoś, to zna się na Mazdach.

Nie wszyscy są od urodzenia świadomi, że Mazda to auto specjalnej troski. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mong80 » 12 mar 2011, 16:22

Jakiś czas jeżdziłem z ciągle pojawiającym migającym dpf-em no i wczoraj pjawiły się razem z dpf ,check engine,tsc/dsc do tego auto straciło moc , czy możecie mi pdpowiedzieć o co chodzi bo boje się angielskiego serwisu mazdy gdyż czytałem na angielskich forach że zdzierają kasę?
myślicie że to z powodu dpf czy może coś innego?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez bieski » 12 mar 2011, 16:47

mong80 napisał(a):Jakiś czas jeżdziłem z ciągle pojawiającym migającym dpf-em


mong80 napisał(a):myślicie że to z powodu dpf czy może coś innego?


Tak to z tego powodu. I teraz to cie chyba czeka wymiana filtra.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zielony110 » 12 mar 2011, 19:06

No i po wizycie w serwisie :)
Mrugajacy DPF okazal sie tylko nieskasowana inspekcja olejowa :D
Olej takze zmienili na "Mazdowski"

Ale niestety przy okazji im wyszlo ze 4-ty wtrysk ma za duza wartosk korekcyjna i niedlugim czasie zalecaja jego wymiane :(
No i mnie podliczyli na 1100 funtow <nie>

Na chwile obecna wlalem Forte i zobaczymy co bedzie dalej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Dejw87 » 12 mar 2011, 19:53

mong80 napisał(a):myślicie że to z powodu dpf czy może coś innego?

bieski napisał(a):Tak to z tego powodu. I teraz to cie chyba czeka wymiana filtra.


Nie ma co dramatyzować ;) Wypalenie serwisowe powinno pomóc. Miałem te same objawy co mong80.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 22:39
Posty: 12
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY 143 KM 2007 r.

Postprzez mong80 » 14 mar 2011, 18:11

zielony110 napisał(a):No i po wizycie w serwisie :)
Mrugajacy DPF okazal sie tylko nieskasowana inspekcja olejowa :D
Olej takze zmienili na "Mazdowski"

Ale niestety przy okazji im wyszlo ze 4-ty wtrysk ma za duza wartosk korekcyjna i niedlugim czasie zalecaja jego wymiane :(
No i mnie podliczyli na 1100 funtow <nie>

Na chwile obecna wlalem Forte i zobaczymy co bedzie dalej :)



1100 f ale za co, za podłączenie pod kompa i sprawdzenie błędów tylko?
czy razem z wymianą wtrysku wyszło ci 1100?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Postprzez Myjk » 14 mar 2011, 19:33

zielony110 napisał(a):Mrugajacy DPF okazal sie tylko nieskasowana inspekcja olejowa :D
Olej takze zmienili na "Mazdowski"

<jupi> <spoko>
BTW upomniałeś się o kasę od poprzedniego serwisu co zalał nie taki olej co trzeba?

mong80 napisał(a):czy razem z wymianą wtrysku wyszło ci 1100?

Raczej logiczne, że ze wtryskiem. Wymiana oleju (z olejem), to koszt 100 F max.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez wasylbar » 14 mar 2011, 20:45

mong80 napisał(a):Jakiś czas jeżdziłem z ciągle pojawiającym migającym dpf-em no i wczoraj pjawiły się razem z dpf ,check engine,tsc/dsc do tego auto straciło moc , czy możecie mi pdpowiedzieć o co chodzi bo boje się angielskiego serwisu mazdy gdyż czytałem na angielskich forach że zdzierają kasę?
myślicie że to z powodu dpf czy może coś innego?


smal do serwisu !
pewnie " sonda " – auto przeszło w "tryb serwisowy" więcej jak 25k obrotów nie wyciągniesz
postaw na komputer , odczytaj błędy i napisz jakie ci pokazały <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2011, 15:37
Posty: 32
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 Top Kombi 2.0
MZR-CD `06,
Toyota MATRIX.

Postprzez zielony110 » 14 mar 2011, 21:04

Myjk napisał(a):BTW upomniałeś się o kasę od poprzedniego serwisu co zalał nie taki olej co trzeba?


tak mialem rachunek i opinie z Mazdy ze niewlasciwy olej byl zalany i oddali kase :D

mong80 napisał(a):czy razem z wymianą wtrysku wyszło ci 1100?


za sam wtrysk chca 650f a 1100 to jest kwota z wymiana.
Za skasowanie bledu i zmiane oleju policzyli mnie 100f (50 za komputer i 50 za olej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez mong80 » 15 mar 2011, 17:43

Okazuje się że moje obawy o to że mam problemy z dpf się nie potwierdziły bo problem tkwił w zaworze EGR <spoko>
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 20:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 rok 2006
143 km diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6