Hyundai Satellite SVX 2.5TD, 1998r.

Postprzez Grzyby » 25 lip 2012, 14:45

Przyszła kolej na woła roboczego :)
Tym razem to driftowóz rodem z Korei hahaha

Miał być Transporter T4. Niestety znalezienie tego auta w cenie około 8kzł w stanie – chociażby – zadowalającym jest niemożliwe. Szukałem auta które miało mieć przede wszystkim zdrowe blachy. Silnik to szczegół który w miarę niedrogo można ogarnąć.
W zasadzie wszystkie egzemplarze które oglądałem miały na podłodze wykładzinę. Niestety, pod nią było zwykle coś co przypominało kawałki mocno skorodowanej blachy z dziurami (czasem wielkości pięści).
Zrezygnowany, zacząłem przeszukiwać net po cenie jaką byłem w stanie wyłożyć na tego typu auto.

No i tak trafiłem na to oto cudo. Markę znam doskonale – 5 lat jeździłem Accentem kupionym w salonie w Polsce i złego słowa nie powiem. Koreańczycy odrobili lekcje i śmiało mogą konkurować z konstrukcjami europejskimi jak T4, Transit, czy Fiaty/Peugeoty. Przypomniałem sobie że przecież Riki ma takiego tylko blaszaka. No to szybki telefon, chwila rozmowy i już wiedziałem że zostanę jego właścicielem (wielkie dzięki Rysiek :)).

Hyundai H1 (auto na rynek belgijski nazwane Satellite) z 1998 roku w wersji wyposażenia SVX.
Na wyposażenie tego dostawczaka w wersji osobowej składają się (lista jest niezbyt długa :P):
– elektrycznie szyby w przednich drzwiach
– elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
– elektryczna regulacja lamp przednich
– halogeny przeciwmgielne w zderzaku
– obrotomierz
– zegarek
– dwustrefowa regulacja nawiewów (niestety ten konkretny model nie posiada klimatyzacji nad czym ubolewam – ale większość wersji osobowych H1 posiada klimę dwustrefową)
– materiałowe obicie drzwi przednich (góra)
– dwie duże, dwufunkcyjne lampy oświetlenia wnętrza (przestrzeni pasażerskiej). Świetlówka + oświetlenie nocne (pomarańczowe)
– wszystkie fotele posiadają regulowane podłokietniki
– fotele drugiego rzędu (2 pojedyncze), są obrotowe. Można je ustawić bokiem lub tyłem do kierunku jazdy – mamy wtedy z tyłu świetne miejsce do imprezowania :)
– fotele trzeciego rzędu można w razie potrzeby załadowania większej ilości gratów z tyłu po prostu złożyć na bok. Cała operacja zajmuje 15 sekund (jak to wygląda widać na fotce)
– instalacja pod radio z elektrycznie podnoszoną anteną (niestety jest pozaginana i nie całkiem działa) oraz 6 głośnikami (wysokotonowe na desce, nisko w drzwiach i szerokopasmowe z tyłu)
– uchylne boczne szyby
Chyba tyle, chociaż to auto czasami pozytywnie zaskakuje :)

Silnik 2,5TD (bez intercoolera ale za to z chłodnicą oleju) – dość anachroniczna konstrukcja, jednak prosta i bezawaryjna. Posiada on szokującą moc 83KM – niemniej jednak, rozwijana jest ona dosyć liniowo i na drodze radzi sobie wyśmienicie – elastycznością dorównuje konstrukcjom wolnossącym a dzięki sporej pojemności może nawet jest ona lepsza.
Jedyna wada to spalanie – poniżej 10l na 100km raczej się nie udaje zejść.

Konstrukcja H1 jest pancerna. Zbudowany jest na ramie, ma napęd na tylną oś. Ładowność w tej wersji (osobowa 7 miejsc) wynosi 1150kg! Były też wersje z napędem 4x4.
Auto nie było w cudownym stanie, o nie :)
Przed sprzedażą stało ponad rok niejeżdżone. Silnik pracował bardzo brzydko, coś rzęziło, jęczało. Z silnika wszystkimi uszczelkami ciekł olej (na trasie 100km do domu "zużył" 1l oleju). Prawa tylna (ostatnia) szyba była wybita i aktualnie wstawiona jest pleksa. Uszkodzona była jedna lampa od oświetlenia wnętrza. Nie działała elektryczna regulacja jednej z lamp. Połamane były uchwyty od otwierania maski silnika i wlewu paliwa. Brakowało również dwóch foteli – jednego obrotowego z drugiego rzędu i jednego z ostatniego rzędu. Na plus były letnie opony Pirelli Citynet z bieżnikiem 7mm.

No to po zakupie poleciał "pakiet startowy".
Do wymiany:
– kompletny rozrząd z pompą wody
– wymiana podpory wału (stukał przy zmianie biegu)
– wymiana filtrów i oleju (ledwo 6,2l) <lol> – zalany został półsyntetyk 10W40 Lotosa
– wymiana uszczelek silnika (likwidacja wycieków oleju)
– uszczelnienie cieknącej pompy oleju
– wymiana oleju w skrzyni biegów
– wymiana oleju w tylnym moście
No i najlepsze za co lubię to auto – za to wszystko (części, oleje + robociznę mechanika) zapłaciłem niecałe 800zł. Śmiech na sali :)

Zamulony silnik trochę odżył po wymianie filtrów i oleju, ale najlepszą kuracją okazało się zaaplikowanie mu podwójnej dawki dodatku do czyszczenia wtrysków na 20l ON. Auto wreszcie zaczęło jechać (jak na swoje 83KM <lol> )

Auto było też mocno ubrudzone wewnątrz. Stwierdziłem że nie będę dawał zarobić żadnej firmie czyszczącej <lol> i wnętrze wyprałem sam. Ale nie dotyczy to wykładziny na podłodze. Ta – ze względu na sporo tłustych i bardzo mocne zabrudzenie – została wymieniona.
Kupiłem w Castoramie 4m kw. ładnej szarej wykładziny i na wzór oryginalnej dociąłem.
Przy okazji wymiany wykładziny, miałem okazję dokładnie obadać podłogę. I kolejny banan na twarzy – ZERO rdzy.

Po takich zabiegach można było zająć się resztą.
Dokupiłem brakujący tylny fotel (już zamontowany), uchwyty do otwierania maski silnika i wlewu paliwa (zamontowane). Trzeba było zająć się dźwiękiem – w aucie nie było radia.
Po pobieżnym przejrzeniu ofert na allegro wybór (przypadkowy) padł na używanego Kenwooda KDC-W4537U http://www.audiophile.pl/p/707_kenwood_kdc-w4537ua – chciałem mieć radio z wejściem USB. I tak oto na pokładzie zagościło całkiem porządne radyjko za ... 200zł <lol> Za kolejne całe 20zł dokupiłem do niego pilota :) Do tego malutki flash o pojemności 8Gb i nie narzekam na brak muzyki.
A w zestawieniu z fabrycznym zestawem 6 głośników gra wprost rewelacyjnie (chociaż posiadam głośniki wysoko i niskotonowe ze zwrotnicami i chyba zamontuję je z tyłu – a co! :))

Z racji tego, że sporo czasu zdarza mi spędzać w tym aucie zanabyłem drogą kupna zestaw głośnomówiący BT Motoroli TX500. Czas czuwania 6 miesięcy i 45h rozmów mnie zadowala, a dzięki dosyć dużej obudowie siedzi tam całkiem przyzwoity głośnik i jakość dźwięku jest niezła.

Zakonserwowane zostały wszystkie profile zamknięte i drzwiowe płynnym woskiem. Wymienione wszystkie żarówki na nowe, w tym H4 Tungsram Blue + 50%.

Plany ( <lol> ):
Cały czas poszukuję fotela obrotowego i bocznej szybki. Mało jest tych wersji na rynku i trzeba być czujnym :) Pytałem w ASO – niestety jako że wersje całkowicie przeszklone nie było dostępne w naszej sieci sprzedaży, boczna szyba jest niedostępna (nawet na zamówienie). Nikt nie robi też zamienników. A cena fotela obrotowego to 2000zł netto <lol>
Szukam też na spokojnie kół zimowych. Teraz stoi na letnich stalówkach 14".
Niesamowitym plusem jest rozstaw śrub 5x120 – identyczny jak większość BMW, często nawet mają identyczne lub zbliżone ET. A ten plus przekłada się na ceny – za komplet używanych felg aluminiowych 15" z zimówkami 5-7mm trzeba zapłacić około 500-600zł.

Podsumowując – auto jest nieprawdopodobnie wygodne. Od jego zakupu (marzec) do Mazdy wsiadam jedynie jak mam jakąś dłuższą trasę (powyżej 60km). I kierowca i pasażerowie mają naprawdę niezły komfort jazdy.
Przypadkiem udało się kupić auto (w porównaniu do poszukiwanej T4) niedrogie (wręcz sporo tańsze), wygodne i nieźle wyposażone.

No to teraz kilka fotek
Załączniki
DSCF4762.JPG
DSCF4766.jpg
DSCF4757.JPG
DSCF4764.JPG
DSCF4761.JPG
DSCF4760.JPG
DSCF4756.JPG
DSCF4755.JPG
DSCF4750.JPG
DSCF4751.JPG
DSCF4749.JPG
DSCF4754.JPG
DSCF4752.JPG
DSCF4747.JPG
Ostatnio edytowano 9 kwi 2014, 16:34 przez Grzyby, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 25 lip 2012, 14:55

mmm... 180 na budziku ;) JDM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Krzemol » 25 lip 2012, 14:56

Kiedy gleba i jakieś alufelgi? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Grzyby » 25 lip 2012, 14:57

niedługo :)
Grzyby napisał(a):Szukam też na spokojnie kół zimowych. Teraz stoi na letnich stalówkach 14".
Niesamowitym plusem jest rozstaw śrub 5x120 – identyczny jak większość BMW, często nawet mają identyczne lub zbliżone ET. A ten plus przekłada się na ceny – za komplet używanych felg aluminiowych 15" z zimówkami 5-7mm trzeba zapłacić około 500-600zł.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 25 lip 2012, 15:11

W sam raz na grzyby :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Barthez » 25 lip 2012, 17:16

bieski napisał(a):W sam raz na grzyby :D

i na przydrożne grzybiarki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez bieski » 25 lip 2012, 22:30

tak zwane ssaki leśne ? :>

Zeby nie było OT (strach przed banem):
Grzyby fajna fura :) W sam raz na wieczorny melanż :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Grzyby » 25 lip 2012, 22:44

Barthez napisał(a):mmm... 180 na budziku

Dzisiaj testowałem na obwodnicy.
Dociągnął do 143km/h wg nawigacji. Myślę że dałby w końcu radę do 150 ale było mi go już po prostu szkoda ...

Ale jazda z obrotami 4200 chyba niezbyt dobrze służy temu silnikowi (czerwone pole przy 4500) <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bart0n » 25 lip 2012, 23:11

Przynajmniej masz pewność ,że panewki nie siądą :P lepiej mieć te 83KM niż jakbyś trafił T4 1.9D <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Mev » 26 lip 2012, 05:14

Jak Ci się Mariusz sprawuje ten zestaw głośnomówiący? Zadowolony jesteś z jakości dźwięku które do Ciebie dochodzą oraz tego co dochodzi do drugiego rozmówcy?

Miałem kiedyś pożyczony z firmy taki zestawik Sony Ericcsona i wprost genialnie udawało mu się filtrować większość zakłóceń z auta (szum, itp) głos do rozmówcy dochodził czysty i bez zniekształceń, ale nie mogę sobie przypomnieć co to był za model :( A w sumie już tak dwa lata kupuję, kupuję i coś kupić nie mogę ;)
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Grzyby » 26 lip 2012, 10:42

Z początku też szukałem SE ale o nowym można zapomnieć a używane mają zwykle kiepskie baterie.
No i szukałem czegoś większego niż ogólnodostępne za około 100-120zł Nokie czy Blaupunkty.
Sprawdza się nieźle.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McMan » 26 lip 2012, 12:46

Chyba trzeba dodać, że auto ma dość szlachetne korzenie..
Obrazek
;)

fajnie, że dałeś mu drugą młodość <spoko>

ps.: piękne to to nie jest, ale wiadomo, że nie o to tu chodzi :)
Ostatnio edytowano 26 lip 2012, 13:02 przez McMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2008, 11:34
Posty: 315 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL
Nissan..

Postprzez Szymon » 26 lip 2012, 12:56

Fajny autobus :) Araby też go doceniają :)

Grzyby napisał(a):elastycznością dorównuje konstrukcjOM wolnossącym



:D:D:D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (360/160)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez nemi » 26 lip 2012, 13:37

Szymon napisał(a):Fajny autobus :) Araby też go doceniają :)

Grzyby napisał(a):elastycznością dorównuje konstrukcjOM wolnossącym



:D:D:D:D

Nosił wilk razy kilka... hahaha

A autko za te pieniążki i w tej wielkości niczego sobie :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 26 lip 2012, 14:32

ojtam ojtam :)
Się zdarzyć może, już poprawiłem.


McMan napisał(a):auto ma dość szlachetne korzenie..

To prawda. Hyundai H1 to w zasadzie Mitsubishi L400. Mnóstwo części jest identyczna – choć te do Hyundaia są tańsze :)
Hyundai od dawna współpracował z Mitsu przy wielu modelach. Zresztą nie tylko z nimi.
W Cronosie miałem założone tłoki wyjęte z pudełek z napisem Hyundai :)

nemi napisał(a):A autko za te pieniążki i w tej wielkości niczego sobie

Kosztowało deko ponad 6kzł, więc normalnie śmiech na sali.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 26 lip 2012, 14:35

może skusisz się na projekt "busem przez świat"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Grzyby » 26 lip 2012, 14:37

Dasz na paliwo?
Jak tak, to chętnie :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Radex » 26 lip 2012, 14:57

ale brzydal :P może gdyby był czarny wyglądałby ładniej ;) <rotfl> bezawaryjności szerokości głębokości i czego tam tylko chcesz <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez nemi » 27 lip 2012, 08:06

Niedługo Mariusz przestanie być chłopcem, a stanie się prawdziwym mężczyzną, więc będzie autko jak znalazł. Wiem co mówię, więc Radex – bez podśmiechujek :D.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Barthez » 27 lip 2012, 08:12

nemi napisał(a):Niedługo Mariusz przestanie być chłopcem, a stanie się prawdziwym mężczyzną

a ma być syn? no i nie wiem czy dom wybudował i posadził dąb ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy