FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rapet1 » 23 cze 2012, 18:51

Witam
Mam taki problem, miejsca gdzie się przykręca łapę sprężarki czyli te 4 otwory nie mają gwintu . Nie wiem czy zgniły czy ich tam nie było , otwór niby na śrubę 10 , lecz u mnie wchodzi bez wkręcania czy można to prze gwintować na 12 ?? robił już ktoś coś takiego ?? no i oczywiście otwór w łapie na co najmniej 12,5. <co?>
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez Rafcio.s » 1 lip 2012, 07:10

Marek 161BD081 napisał(a):
trzydziech napisał(a):ktoś pisał, że białe obudowy są bez filtra a czarne z filtrem

Raczej odwrotnie!
Zdarza się jednak, że w białych obudowach może brakować "wejścia" na filtr, które można wyciąć – temat opisywany już na Forum.

Gdzie moge znalesc info o tez przerobce wejscia na filtr ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Piotrek_Legnica » 5 lip 2012, 16:59

Żeby dostać się do chłodnicy klimy tzn do tego miejsca gdzie rurka wchodzi bo muszę wymienić tam oring lub zespawać rurke to jak się dostać? Trzeba ściągać zderzak?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lip 2012, 00:16

Piotrek_Legnica napisał(a):Trzeba ściągać zderzak?

Nie trzeba – dostaniesz się tam raczej bez problemów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rafcio.s » 7 lip 2012, 18:33

Wlasnie kupilem klime z biala puszka, w srodku nie bylo filtra wiec go dokupilem.
Jednak cos mnie pokusilo zeby sprawdzic przed zalozeniem przelot popietrza z nim i bez niego, co sie okazuje filtr BARDZO zmniejsza przeplyw powietrza :|
Pewnie dlatego jest on tak rzadko w naszych M
Mysle jednak ze gdyby filtr byl przed wiatrakiem na podszybiu (tak mam w galaxy) to przelot nie byl by zakorkowany.
Ja go nie zakladam, chyba ze mnie uswiadomicie inaczej :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Piotrek_Legnica » 7 lip 2012, 19:04

No więc troche dzisiaj pogrzebałem przy tej klimie u udało mi się odkręcić rurki przy osuszaczu i wyciągnać dwa oringi. Nie obyło się bez strat. Jak mnie przestrzegano łatwo ukręcić gwint... I przy chłodnicy to zrobiłem a drugiej nie udało mi sie odkręcić.

Zastanawiam się nad wymianą wszytskich oringów w klimie żeby się za pół roku nie okazało, że w innym miejscu mi sparcieje gumka...

Może mi ktoś napisać w których miejscach znajdują się jeszcze takie oringi? No i jak się do nich dobrać.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez flywin » 7 lip 2012, 19:29

na wszystkich łączeniach masz oringi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Rafcio.s » 7 lip 2012, 20:11

Wszystko jest w tym temacie rozrysowane, ja zamowilem wszystke oringi, 1szt 10zl
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lip 2012, 23:00

Rafcio.s napisał(a):Jednak cos mnie pokusilo zeby sprawdzic przed zalozeniem przelot popietrza z nim i bez niego, co sie okazuje filtr BARDZO zmniejsza przeplyw powietrza :|
Pewnie dlatego jest on tak rzadko w naszych M

Wysoce prawdopodobne, że nagrzewnicę i parownik klimy masz już na tyle zabite śmieciami, że założenie filtra mocno tłumi przepływ powietrza.

Rafcio.s napisał(a):Mysle jednak ze gdyby filtr byl przed wiatrakiem na podszybiu (tak mam w galaxy) to przelot nie byl by zakorkowany.

A jaka to różnica czy filtr jest na ssaniu czy tłoczeniu wentylatora?
W obu przypadkach tak samo się może pozatykać. Fakt, że śmiecie w przypadku jak w mazdach muszą przelecieć między łopatkami wentylatora ale to tak samo potrafi zapchać filtr.

Rafcio.s napisał(a):Ja go nie zakladam, chyba ze mnie uswiadomicie inaczej

Uważam, że lepiej jest go zamontować i raz na jakiś czas go wymienić niż bawić się w trochę mało fajne czyszczenie nagrzewnicy aby pozbyć się niemiłych zapachów gnijacych śmieci :(
Ozonowanie jest dobre ale nie jest metodą na pozbywanie się syfu z układu!

Ale .... zrobisz jak zechcesz bo to twoje auto a nie moje ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rafcio.s » 8 lip 2012, 09:55

Marek 161BD081 napisał(a):Wysoce prawdopodobne, że nagrzewnicę i parownik klimy masz już na tyle zabite śmieciami, że założenie filtra mocno tłumi przepływ powietrza.


Mam wszystko wyjete i czyste poniewaz dopiero bede montowal klime

Marek 161BD081 napisał(a):A jaka to różnica czy filtr jest na ssaniu czy tłoczeniu wentylatora?
W obu przypadkach tak samo się może pozatykać. Fakt, że śmiecie w przypadku jak w mazdach muszą przelecieć między łopatkami wentylatora ale to tak samo potrafi zapchać filtr.


Sadze, ze jesli wentylator dmucha i postawimy mu przeszkode to bedzie mniej przelatywac powietrza, jesli filtr jest przed nim to po prostu smiec nie dostanie sie a nadmuch przeleci w kanaly z niezmieniona sila.

Test jaki wykonalem z tym przelotem to puszke z filtrem i bez przykladalem do wentylatora "domowego" i patrzylem ile mi powietrza dmucha w twarz i dmuchalo zdecydowanie mniej ;)

Mam pytanie
W obudowie jest miejsce na wyciecie tylko srodkowej czesci jesli chodzi o wymiane filtra, dwoch bocznych sie nie wymienia ? sadzac po budowie obudowy ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lip 2012, 10:02

Rafcio.s napisał(a):W obudowie jest miejsce na wyciecie tylko srodkowej czesci jesli chodzi o wymiane filtra, dwoch bocznych sie nie wymienia ? sadzac po budowie obudowy ?

To nie tak do końca jest.
Otwór faktycznie jest mały ale metoda wkładania elementów jest prosta: wkładasz pierwszy element i po włożeniu przesuwasz go max do przodu autka, wkładasz nastepny i ten przesuwasz już do tyłu :)
W pozostałą szczelinę mieści ci się trzeci element filtra :)
Oczywiście musisz wcześniej elementy sobie tak poukładać aby po włożeniu do obudowy "zamki" boczne tych elementów pasowały do siebie.

Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rafcio.s » 8 lip 2012, 11:23

To sie biore za "modernizacje puszki" dzieki <spoko>
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lip 2012, 11:59

Gdzieś tutaj na Forum pamiętam, ze był zamieszczony rysunek tego całego elementu wraz z zaznaczeniem gdzie włożone są wkłady filtracyjne – jak dobrze poszukasz to znajdziesz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rafcio.s » 9 lip 2012, 11:15

Wystarczy wyciac kawalek plastiku i po sprawie <oczko>
Niestety przy montazu sprezarki okazalo sie ze jest brak gwintu w jednej dziurze – rdza, musialem lape przymocowac trzeba srubami i mam nadzieje ze bedzie dobrze :)

Edit
Klima zamontowana, czas nie liczac kompresora to 3,5g laika samochodowego :D
Koszta:
Kompletna klimatyzacja lacznie z srubkami i zaczepami do kabli – 600zl
Osuszacz nowy – 90zl
Filtr kabinowy – 30zl
Oringi – 100zl
Nabicie + olej – 100zl
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Piotrek_Legnica » 21 lip 2012, 15:26

Da się jakoś sprawdzić poszczególne elementy mechaniczne klimy czy działają? Od trzech lat klima nie chodziła bo uciekł czynnik ale doprowadziłem szczelność do porządku no i teraz nie wiem co się stanie po nabiciu... Zadziała czy nie? Tym bardziej, że u mnie w Legnicy to 200zł za nabicie od podstaw chcą:/
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez trzydziech » 21 lip 2012, 21:57

Rafcio.s napisał(a):Oringi – 100zl

co to za oringi? wzmacniane? czy z ASO?

Piotrek_Legnica napisał(a): u mnie w Legnicy to 200zł za nabicie od podstaw chcą:/

sporo, u mnie jest opcja "zatankowania" połowy czynnika za 80zł z kontrastem i olejem.
mechaniczną masz tylko sprężarkę. sprzęgiełko łapie i zaczyna pompować. jeżeli chodziło na sucho jakiś czas to będzie słabo albo nie będzie wcale pompować, natomiast jeżeli po wycieku nie używałeś jej wcale, to tylko nabić gazem z olejem i będzie śmigać ;)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Piotrek_Legnica » 21 lip 2012, 23:33

No tylko słyszałem od gościa, że jak kilma tak długo nie chodziła, to na sprężarce też jest jakaś uszczelka, która może puścić i wtedy cały czynnik wyleci w 2h...
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lip 2012, 08:08

Myślę Piotrek, że tak "na sucho" to niewiele więcej sprawdzisz. Można układ napełnić np. azotem i po jakimś czasie skontrolować czy będzie ciśnienie ale i tak nie wolno wówczas samej sprężarki załączać.
Dlatego nie ma co się szczypać i po prostu napełnić układ czynnikiem i używać normalnie klimy.
Jak będą problemy to później będziesz się martwił o to.
Zwróć uwagę, że podczas napełniania i tak wytwarzana jest tam próżnia i jeśli od razu będzie jakaś (większa!) nieszczelność to zauważy się to.
Tak swoją drogą to .... drogo macie tam u siebie z ceną za serwis klimy – zapewne nie ma innego zakładu w okolicy i stąd takie ceny.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Piotrek_Legnica » 22 lip 2012, 16:17

Układ mam juz sprawdzony i szczelny. Zakładów jest klika ale cena wszędzie podobna więc nie da się nic wywalczyć. No gościu mi powiedział też, że podczas najbijania będzie oglądał właśnie sprężarke co jakiś czas żeby w razie czego zassać czynnik szybko z powrotem aby nie narazić się na straty. Więc chyba pewnie zaryzykuje i napełnie za te 200zł i zobaczymy
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Piotrek_Legnica » 29 lip 2012, 23:10

Jednak wyszło znowu, że gdzieś ucieka... wrrrrr. Wszystkie połączenia sprawdzone i szczelne, chłodnica cała. Żeby dojść co teraz cieknie to trzeba chyba wszystko wyciągać i sprawdzać? Już chyba wole wyciągnąć i sprzedać to klime
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323