Zatankowane złej jakości paliwo? Silnik przerywa. Co robić?

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 10:09

Wyjazd ze stacji,przygazowanie przy zmianie biegu do 3500 tysiąca,Po 5 minutach jazdy kontrolka check engine i przerywanie na wolnych obrotach oraz podczas przyśpieszania.
Pomocy jestem w Chorwacji ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 15 lip 2012, 10:26

na logikę, kiepskie paliwo...
Do sprawdzenia sitko w baku( pod siedzeniem z tyłu),do wymiany filtr paliwa i zalanie baku czymś normalnym...Ewentualnie ASO i sczytanie błędów...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5256 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 11:58

mucha2005 napisał(a):Po 5 minutach jazdy kontrolka check engine i przerywanie na wolnych obrotach oraz podczas przyśpieszania.

szybko dotankuj najlepszej benzynki (czerwonej), a jak masz blisko sklep spozywczy lub market... kup litr denaturatu!

jak juz troszke wzmocnisz paliwo, to kup na stacji cos do czyszczenia ukladow wtryskowych do Pb...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17523 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez trebuh_b » 15 lip 2012, 14:38

w Chorwacji złe paliwo to gdzie chłopie tankowałeś? 4 razy byłem i nigdy się nic nie wydarzyło . zalecam serwis i sprawdzenie na kompie błędów
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 20:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 14:47

trebuh_b napisał(a):zalecam serwis i sprawdzenie na kompie błędów

tylko najpierw kolega musi tam dojechac... <oczy>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17523 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 14:59

samochód jedzie w miarę normalnie przy większych prędkościach szarpanie jest nie odczuwalne,może spróbować odłączyć akumulator i zresetować kody błędów?po zdjęciu pokrywy plastikowej okazało się że 2 śruby(10) trzymające listwę wtryskową były były do połowy wykręcone a jedna z nich w ogóle wypadła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 15:05

mucha2005 napisał(a):po zdjęciu pokrywy plastikowej okazało się że 2 śruby(10) trzymające listwę wtryskową były do połowy wykręcone a jedna z nich w ogóle wypadła

i Ty pojechales takim autem? <nie powiem>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17523 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 15:23

wszystko do tej pory było w porządku,jak zacząłem szukać przyczyny dopiero to zauważyłem,nigdy bym nie przypuszczał że te śrubki mogą się poluzować. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez mucha2005 » 15 lip 2012, 15:26

Od momentu wystąpienia problemu przejechałem jakieś 400 km i nic oprócz wymienionego szarpania przy wolniejszych obrotach się nie dzieje.Cały czas pali się check engine.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez Wojtek » 15 lip 2012, 22:36

mucha2005 napisał(a):Cały czas pali się check engine.

dolales denaturatu?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17523 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maarec » 16 lip 2012, 11:11

przyczyn może być wiele – może po prostu masz świece w kiepskim stanie i nie radzą sobie z gorszym paliwem ?

też mnie dziwi jego jakość – ja co prawda lałem na Chorwacji lpg – ale spalanie zawsze niższe niż w PL i bez problemów.

szerokości, ja do kasowania błędów zabieram laptopa i kabelek z allegro za 40zł – jeszcze nie był potrzebny – ale wszystkim polecam w dalsze trasy :]
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 09:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez mucha2005 » 16 lip 2012, 13:06

Jestem w trakcie szukania denaturatu albo jakiegoś specyfiku do benzyny,muszę może faktycznie sprawdzić stan świec ale najpierw muszę skombinować klucz żeby je wykręcić <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez Wojtek » 16 lip 2012, 16:13

mucha2005 napisał(a):Jestem w trakcie szukania denaturatu

wiaze on "dziwne zwiazki" i lepiej auto pali... a uszlachetniacze to na przeczyszczenie pozniej...
teraz denaturat i dolac jak najlepszego paliwa... do pelna
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17523 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 16 lip 2012, 17:33

a co ze skasowaniem błędów,spróbować odłączyć akumulator żeby przestała palić się ikonka check engine ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez rdy » 16 lip 2012, 19:25

i co to da, jak za 50-300km się znow zapali
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Arek_78 » 16 lip 2012, 19:32

Jak wyjeździsz to paliwo, to po zatankowaniu "lepszego" odłącz aku i wtedy zobaczysz. Jak chceck powróci to coś się spierdzieliło. Paliwo mogło nie być przyczyną, a zwykły zbieg okoliczności ze zgaszeniem auta.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Wojtek » 16 lip 2012, 22:54

jezeli to bylo paliwo... to kontrolka powinna sama po jego wypaleniu zgasnac...
jezeli nie to:

Arek_78 napisał(a):Jak chceck powróci to coś się spierdzieliło.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17523 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mucha2005 » 17 lip 2012, 16:13

no to lipa,byłem w serwisie bosha ,zdjagnozowali spadek kompresji na 2 cylindrze ,to niestety nie paliwo,pytanie czy dociągnę tym autem do polski nie piłując go i jadąc spokojnie,dałem radę tak przejechać około 400 km i nic więcej na razie się nie dzieje ;–(((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 20:06
Posty: 41
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 4x2 2019
SkyPassion

Postprzez Arek_78 » 17 lip 2012, 16:55

Tak czy siak czeka Cie remoncik. Ja bym jechał do PL.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez maarec » 17 lip 2012, 20:09

jedź do pl, będzie ok.
kontroluj poziom oleju – często – co 300km góra
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 09:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6