Świecące kontrolki Trakcji (DSC, TCS) i ABS – Różne zagadnienia.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez driwerpoznan110007 » 10 maja 2012, 18:28

Witam, od miesiaca ciesze sie z zakupu Mazdy 5.
Jestem nowy na forum i mam problem z kontrolkami od poslizgu i ABS.
Po wymianie tuleji wahacza i odlaczeniu czujnikow ABS (musialem je odlaczyc zeby wyjac wahacz) w tylnych kolach zaswiecily sie te dwie kontrolki!!!!
Jak moge wykasowac bledy???? Czujniki sa na 100% sprawne przed rozbiorka tego nie bylo. Podlaczone tez sa bo sprawdzalem.
Dzieki z gory za pomoc.
Byly: Escort XR 3i 136km, Focus 1.8 TDDI, MAZDA 6 2.0 CD, MAZDA 3 1.6D
T.I.R Dla wielu to tylko trzy litery !!!
Dla mnie to cale zycie !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2012, 18:15
Posty: 6
Skąd: Poznan. Obecnie niemcy Müden/Aller
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna
2007 rok.

Postprzez Wojtek » 10 maja 2012, 18:42

zobacz, czy stary sposob dziala:
– odlacz aku na chwilke i wcisnij pedal hamulca na 30s...

jezeli nie uda sie skasowac bledow, to jedz na komputer... bedziesz wiedzial co nie dziala i gdzie...
i podaj nam kody bledow...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez driwerpoznan110007 » 10 maja 2012, 18:48

Kasowanie przez odlaczenie aku sprawdzalem zaraz po stwierdzeniu usterki nic nie pomoglo.
Byly: Escort XR 3i 136km, Focus 1.8 TDDI, MAZDA 6 2.0 CD, MAZDA 3 1.6D
T.I.R Dla wielu to tylko trzy litery !!!
Dla mnie to cale zycie !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2012, 18:15
Posty: 6
Skąd: Poznan. Obecnie niemcy Müden/Aller
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna
2007 rok.

Postprzez Wojtek » 10 maja 2012, 18:52

no to pozostaje tylko podlaczenie pod komputer...
tylko... znam dwa programy co osluguja ABS w Mazdzie...
dedykowane programy Palmer Performence i IDS...

ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
dziekuje
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez driwerpoznan110007 » 11 maja 2012, 14:08

Witam, problem rozwiazany. Po podlaczeniu do kompa wyskoczyl blad C1165 czyli brak komunikacji z czujnikiem ABS. Winny byl naderwany przy odlaczaniu kabelek w kostce. Diagnoza zrobiona na sprzecie porzyczonym od kolegi.
V-scan MULTI Urzadzenie komunikuje sie przez program do diagnostyki FORD S-MAX 2.0 2007r.
Bledy skasowane wszystko GRA !!!
Przy okazji znalazlem i skasowalem tez inne bledy ktorych nie pokazywaly kontrolki.
Byly: Escort XR 3i 136km, Focus 1.8 TDDI, MAZDA 6 2.0 CD, MAZDA 3 1.6D
T.I.R Dla wielu to tylko trzy litery !!!
Dla mnie to cale zycie !!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 maja 2012, 18:15
Posty: 6
Skąd: Poznan. Obecnie niemcy Müden/Aller
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna
2007 rok.

Postprzez Wojtek » 11 maja 2012, 15:40

no to sie ciesze... <spoko>

...dlatego wlasnie zawsze warto odczytac kody bledow... wiesz wtedy co i gdzie zepsules ;)

driwerpoznan110007 napisał(a):Czujniki sa na 100% sprawne... przed rozbiorka tego nie bylo. Podlaczone tez sa bo sprawdzalem.

pomimo naszych zapewnien... jednak byla usterka... <głaszcze> ...
i nie jest to wcale wytyk do kolegi driwerpoznan110007...
po prostu... takie rzeczy sie zdarzaja ;)

dzieki takiemu podejsciu mozna szybko i prawie bezbolesnie naprawic auto :D
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brencik » 26 cze 2013, 13:59

Pytanko:
Czy po wymianie akumulatora (odłączenie) wcześniejsze błędy będą zapamiętana nadal i diagnostyka je odczyta czy idą w łeb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez iwi » 24 lip 2013, 08:50

Gdyby się błędy kasowały po odłączeniu akumulatora to nikt nie podpinałby pod IDSa żeby je usunąć.
Niestety, albo stety błędy nie są kasowane po odłączeniu akumulatora i komputer je pamięta.
Jedyny i trwały sposób na usunięcie to skasowanie błędów przez interfejs.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez brencik » 24 lip 2013, 19:03

No właśnie odpięcie akumulatora kasuje wcześniejsze błędy – są nie do odczytu IDS-em ani żadnym innym interfejsem.
Tak twierdzą w ASO i i w serwisach specjalisuzjących sie w Mazdach. Zreszta tak jest faktycznie gdyż przekonałem sie o tym na własnej skórze czytaj swoim aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez bieski » 24 lip 2013, 19:08

To zależy na jak długo odłączasz akumulator.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Ronaldo87 » 7 lip 2015, 06:13

Witam podepne sie do tematu u mnie kontrolka poślizgu zapala się po przejechaniu paru metrów ale tylko w dni kiedy temperatura zewnętrzna przekroczy 30 stopni może ktoś ma jakiś pomysł co to może być ?
Ronaldo87
 

Postprzez brauniack » 19 paź 2015, 18:32

Witam
Po podlaczeniu komputera wyszlo mi uszkodzony czujnik lewy przod, tak mnie zastanawia jak to mozliwe. Auto stalo w garazu i wczesniej wszystko bylo dobrze, pytam sie bo nie wiem czy inwestowac w czujnik czy ewentualnie szukac dalej?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2014, 07:38
Posty: 22
Auto: Mazda 5 CR1 2006 diesel 2.0

Postprzez brencik » 19 paź 2015, 21:20

To nie czujnik tylko elektronika z sterowniku pompy która go ogarnia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez brauniack » 19 paź 2015, 23:10

Dziekuje serdecznie za odpowiedz, co moge teraz zrobic? ( z wyksztalcenia jestem elektronikiem)?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2014, 07:38
Posty: 22
Auto: Mazda 5 CR1 2006 diesel 2.0

Postprzez Wojtek » 20 paź 2015, 00:13

podaj kody błędów... i czym to odczytałeś... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez brauniack » 20 paź 2015, 07:14

Niestety nie mam tych informacji poniewaz odczytu dokonywal mechanik

Dopisano 20 paź 2015, 13:59:

Prawie rozwiazalem usterke...szczur przegryzl wiazke i jestem na etapie laczenia przewodow. Mam pytanko jezeli polacze przewody ta kontroli powinny zgasnac czy dopiero jak przejade pare metrow samochodem?
Początkujący
 
Od: 1 lip 2014, 07:38
Posty: 22
Auto: Mazda 5 CR1 2006 diesel 2.0

Postprzez dzux » 20 paź 2015, 16:22

Pare metrów i powinno wrucić do normy :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez brencik » 20 paź 2015, 16:40

No i trzeba skasować błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez brauniack » 20 paź 2015, 17:06

A wiec wszystko ok. Szczur wszedl w nadkole i przegryzl wiazke przewodow od czujnika ABS oraz lampki bocznej kierunkowskazu. Naszczescie byl na tyle laskawy ze zostawil pare milimetrow przy wtyczce i moglem po kolorach dojsc co i jak. Dziekuje za pomoc i podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2014, 07:38
Posty: 22
Auto: Mazda 5 CR1 2006 diesel 2.0

PostTen post został usunięty przez Yard 5 lis 2016, 10:22.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy