Nawet w CX-7 działa
Wymiana oleju w silniku z DPF
smile napisał(a):.... ta metoda zawsze zadziała.
Nawet w CX-7 działa
no nie jest tak!
przeczytaj moj powyzszy post.
pisze tu z wlasnych (prawie) dowiadczen i nie mam zamiaru sie tu wymadrzac czy kogos na sile przekonywac czy wprowadzac w blad.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
smile napisał(a):Jeśli powodem mrugania DPF jest nieskasowana inspekcja i nie jest to Mazda 5 to ta metoda zawsze zadziała.
A ja powyższego się będę trzymać... ta procedura nie jest tak prosta jak się wydaje a instrukcję krążące w necie są niepełne. Jest jeszcze jeden warunek,który musi być spełniony aby procedura "kabelka" zadziałała, nie może być w PCM-ie zapisany żaden z kilkunastu ważniejszych błędów.
Kolego Enduro, co nie jest tak wg Ciebie?
smile napisał(a):.. aby procedura "kabelka" zadziałała, nie może być w PCM-ie zapisany żaden z kilkunastu ważniejszych błędów.
Kolego Enduro, co nie jest tak wg Ciebie?
no a jak ktos w trasie czy na urlopie moze stwierdzic posiadając tylko kabelek czy te ważniejsze błędy
pojawiły się?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Metodą próby... jeżeli wykona całą procedurę kasowania olejówki dokładnie i zgodnie z instrukcją a kontrolka nie odmruga 5 razy i DPF nie zgaśnie, to są inne błędy. Należy je wtedy odczytać i rozwiązać związane z nimi problemy.
Krzemol1994 napisał(a):Do Diesli Mazdy z Filtrem leje się Dexelię DPF, inne nie są zalecane. Mogłeś zapchać filtr, jedź do ASO.
u mnie w servisie jest lany od poczatku Castrol SLX Proffesional 5W30 (musi byc klasa C1) C1 jest wazne!
przebieg teraz: 150.000 i zadnych problemow.
- Od: 7 mar 2012, 11:24
- Posty: 14
- Skąd: Bad Vöslau / Lubin
- Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM
grzechu2605 napisał(a):Krzemol1994 napisał(a):Do Diesli Mazdy z Filtrem leje się Dexelię DPF, inne nie są zalecane. Mogłeś zapchać filtr, jedź do ASO.
u mnie w servisie jest lany od poczatku Castrol SLX Proffesional 5W30 (musi byc klasa C1) C1 jest wazne!
.
dokladanie, jest wiele innych oleji spelniajacych wymagania silnika z DPFem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
w instrukcji obslugi jest napisane jakiej klasy itp olej ma byc uzyty, w ASO Mazda w Bottrop takze sie zapytalem czy musi byc Dexillia, to mi odpowiedzial ze nie musi, ale musi spelniac wymagania opisane w instrukcji obslugi (C1). Na rynku sa tez oleje do DPF ale maja klase C2 lub C3 – np. Castrol Edge do DPF – jaka jest roznica miedzy C1 a C2(C3) to niewiem ale jest napisane C1 to juz ktos sie nad tym zastanowil, wiec szukac olejow z C1
instrukcje przeciez chyba kazdy ma 
hej!
sprawdzilem Oleje klasy C1 spalaja sie bardziej ''pelnie'' czyli pozostawiaja mniej pozostalosci niz olej C3
ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):
– Dexellia DPF 5W30 ACEA C1
– Castrol SLX Prof Power C1 5w30
– Gulf Formula EFE 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30
– Millers Oil XP Longlife C1 5w30
ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
– Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
– Gulf Formula LEF 5w30
– Millers Oil XP Longlife C2 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
– Valvoline SynPower ENV C2 5w30
ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)
– ELF SOLARIS LSX 5W-30 C3
– BP Visco 7000 5w30
– Castrol Edge 5w30
– Gulf Formula ULE 5w30
– Lotos Quazar C3 5w30
– Millers Oil XP Longlife C3 5w30
– Mobil Synt S Special V C3 5w30
– Motul 8100 X-Clean C3 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)
– ELF Solaris DPF 5W30 C4
– Castrol SLX Prof Power C4 5w30
– Gulf Formula RNX 5w30
– Millers Oil XP Longlife C4 5w30
– Motul Specific 0720 5w30
i mysle ze uzywanie tej klasy, regularna wymaina oleju i filtrow i normalna jazda nie zniszczy tak szybko DPF.... takie jest moje zdanie
hej!
sprawdzilem Oleje klasy C1 spalaja sie bardziej ''pelnie'' czyli pozostawiaja mniej pozostalosci niz olej C3
ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):
– Dexellia DPF 5W30 ACEA C1
– Castrol SLX Prof Power C1 5w30
– Gulf Formula EFE 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30
– Millers Oil XP Longlife C1 5w30
ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
– Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
– Gulf Formula LEF 5w30
– Millers Oil XP Longlife C2 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
– Valvoline SynPower ENV C2 5w30
ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)
– ELF SOLARIS LSX 5W-30 C3
– BP Visco 7000 5w30
– Castrol Edge 5w30
– Gulf Formula ULE 5w30
– Lotos Quazar C3 5w30
– Millers Oil XP Longlife C3 5w30
– Mobil Synt S Special V C3 5w30
– Motul 8100 X-Clean C3 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)
– ELF Solaris DPF 5W30 C4
– Castrol SLX Prof Power C4 5w30
– Gulf Formula RNX 5w30
– Millers Oil XP Longlife C4 5w30
– Motul Specific 0720 5w30
i mysle ze uzywanie tej klasy, regularna wymaina oleju i filtrow i normalna jazda nie zniszczy tak szybko DPF.... takie jest moje zdanie
- Od: 7 mar 2012, 11:24
- Posty: 14
- Skąd: Bad Vöslau / Lubin
- Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM
smile napisał(a):Metodą próby... jeżeli wykona całą procedurę kasowania olejówki dokładnie i zgodnie z instrukcją a kontrolka nie odmruga 5 razy i DPF nie zgaśnie, to są inne błędy. Należy je wtedy odczytać i rozwiązać związane z nimi problemy.
Ja miałem taki przypadek, tylko z tą różnicą że, kontrolka migneła pięć razy i dalej paliła się kontrolka DPF. Pomogło tylko ASO.
- Od: 10 kwi 2011, 08:18
- Posty: 9
- Skąd: SZPROTAWA
- Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.
Skasowałem w swojej Mazdzie6 inspekcję olejową (mrugający dpf) ale pedał gazu 10 razy (nie 5). Dzięki za rady, pozdrawiam.
-
Sawbeck
Sawbeck napisał(a):Skasowałem w swojej Mazdzie6 inspekcję olejową (mrugający dpf) ale pedał gazu 10 razy (nie 5). Dzięki za rady, pozdrawiam.
Czy 5, czy 10 ważne żeby na końcu dostać potwierdzenie w postaci mrugającej kontrolki podgrzewania świec.
chmooreck napisał(a):Jak już trzeba wymienić (po okreslonym przebiegu od ostatniego kasowania inspekcji)
A co jeśli chce wcześniej wymienić? ( tak jest w moim przypadku, dopiero co M6 kupiłem i chce wymienić na wszelki wypadek) Też powinienem zresetować inspekcje czy poczekać aż się zaświeci?
Kurof
- Od: 29 lis 2011, 12:42
- Posty: 38
- Skąd: Burton on Trent
- Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009
Jak wymienisz, a nie skasujesz, to najwyżej za jakiś czas się zapali kontrolka i to wszystko.
Poczytaj temat o samodzielnym kasowaniu inspekcji "drutem" Nie wiem jak jest w 2,2D z tym kasowaniem, ale w 2.0 po lifcie robi się to bezproblemowo. Wyjątkiem jest M5
Poczytaj temat o samodzielnym kasowaniu inspekcji "drutem" Nie wiem jak jest w 2,2D z tym kasowaniem, ale w 2.0 po lifcie robi się to bezproblemowo. Wyjątkiem jest M5
Pioteq25 napisał(a):Jak wymienisz, a nie skasujesz, to najwyżej za jakiś czas się zapali kontrolka i to wszystko.
Poczytaj temat o samodzielnym kasowaniu inspekcji "drutem" Nie wiem jak jest w 2,2D z tym kasowaniem, ale w 2.0 po lifcie robi się to bezproblemowo. Wyjątkiem jest M5
Dzieki za info.
Kurof
- Od: 29 lis 2011, 12:42
- Posty: 38
- Skąd: Burton on Trent
- Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6