Wymiana oleju w silniku z DPF

Postprzez smile » 7 mar 2012, 00:28

To nie jest "polowa" opcja. Jeśli powodem mrugania DPF jest nieskasowana inspekcja i nie jest to Mazda 5 to ta metoda zawsze zadziała.
Nawet w CX-7 działa :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 7 mar 2012, 12:35

smile napisał(a):.... ta metoda zawsze zadziała.
Nawet w CX-7 działa :D

no nie jest tak!
przeczytaj moj powyzszy post.
pisze tu z wlasnych (prawie) dowiadczen i nie mam zamiaru sie tu wymadrzac czy kogos na sile przekonywac czy wprowadzac w blad.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 9 mar 2012, 23:51

smile napisał(a):Jeśli powodem mrugania DPF jest nieskasowana inspekcja i nie jest to Mazda 5 to ta metoda zawsze zadziała.

A ja powyższego się będę trzymać... ta procedura nie jest tak prosta jak się wydaje a instrukcję krążące w necie są niepełne. Jest jeszcze jeden warunek,który musi być spełniony aby procedura "kabelka" zadziałała, nie może być w PCM-ie zapisany żaden z kilkunastu ważniejszych błędów.

Kolego Enduro, co nie jest tak wg Ciebie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 10 mar 2012, 11:02

smile napisał(a):.. aby procedura "kabelka" zadziałała, nie może być w PCM-ie zapisany żaden z kilkunastu ważniejszych błędów.
Kolego Enduro, co nie jest tak wg Ciebie?

no a jak ktos w trasie czy na urlopie moze stwierdzic posiadając tylko kabelek czy te ważniejsze błędy
pojawiły się?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 10 mar 2012, 12:03

Metodą próby... jeżeli wykona całą procedurę kasowania olejówki dokładnie i zgodnie z instrukcją a kontrolka nie odmruga 5 razy i DPF nie zgaśnie, to są inne błędy. Należy je wtedy odczytać i rozwiązać związane z nimi problemy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez grzechu2605 » 12 mar 2012, 12:39

Krzemol1994 napisał(a):Do Diesli Mazdy z Filtrem leje się Dexelię DPF, inne nie są zalecane. Mogłeś zapchać filtr, jedź do ASO.


u mnie w servisie jest lany od poczatku Castrol SLX Proffesional 5W30 (musi byc klasa C1) C1 jest wazne!

przebieg teraz: 150.000 i zadnych problemow.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 11:24
Posty: 14
Skąd: Bad Vöslau / Lubin
Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM

Postprzez Enduro » 12 mar 2012, 13:31

grzechu2605 napisał(a):
Krzemol1994 napisał(a):Do Diesli Mazdy z Filtrem leje się Dexelię DPF, inne nie są zalecane. Mogłeś zapchać filtr, jedź do ASO.

u mnie w servisie jest lany od poczatku Castrol SLX Proffesional 5W30 (musi byc klasa C1) C1 jest wazne!
.

dokladanie, jest wiele innych oleji spelniajacych wymagania silnika z DPFem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzechu2605 » 12 mar 2012, 15:51

w instrukcji obslugi jest napisane jakiej klasy itp olej ma byc uzyty, w ASO Mazda w Bottrop takze sie zapytalem czy musi byc Dexillia, to mi odpowiedzial ze nie musi, ale musi spelniac wymagania opisane w instrukcji obslugi (C1). Na rynku sa tez oleje do DPF ale maja klase C2 lub C3 – np. Castrol Edge do DPF – jaka jest roznica miedzy C1 a C2(C3) to niewiem ale jest napisane C1 to juz ktos sie nad tym zastanowil, wiec szukac olejow z C1 ;) instrukcje przeciez chyba kazdy ma :)
hej!

sprawdzilem Oleje klasy C1 spalaja sie bardziej ''pelnie'' czyli pozostawiaja mniej pozostalosci niz olej C3 ;)

ACEA C1 (wymagane np. w silnikach marki Mazda 5 i 6 z DPF):
– Dexellia DPF 5W30 ACEA C1
– Castrol SLX Prof Power C1 5w30
– Gulf Formula EFE 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C1 5w30
– Millers Oil XP Longlife C1 5w30

ACEA C2 ( wymagane np. w silnikach HDI grupy PSA z FAP, Toyota, Honda i Subaru z DPF)
– Castrol Magnatec Proffesional C2 5w30
– Gulf Formula LEF 5w30
– Millers Oil XP Longlife C2 5w30
– Motul 8100 Eco-Clean Plus C2 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30
– Valvoline SynPower ENV C2 5w30

ACEA C3 (wymagane np. w silnikach Nissana, Renault, Suzuki, Fiat i KIA z DPF)
– ELF SOLARIS LSX 5W-30 C3
– BP Visco 7000 5w30
– Castrol Edge 5w30
– Gulf Formula ULE 5w30
– Lotos Quazar C3 5w30
– Millers Oil XP Longlife C3 5w30
– Mobil Synt S Special V C3 5w30
– Motul 8100 X-Clean C3 5w30
– Shell Helix Ultra Extra 5w30

ACEA C4 (wymagane np. w silnikach Renault 2.0 DCI z DPF i innych gdzie wymagana jest norma RN 0720)
– ELF Solaris DPF 5W30 C4
– Castrol SLX Prof Power C4 5w30
– Gulf Formula RNX 5w30
– Millers Oil XP Longlife C4 5w30
– Motul Specific 0720 5w30

i mysle ze uzywanie tej klasy, regularna wymaina oleju i filtrow i normalna jazda nie zniszczy tak szybko DPF.... takie jest moje zdanie
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 11:24
Posty: 14
Skąd: Bad Vöslau / Lubin
Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM

Postprzez momik1 » 20 mar 2012, 22:29

smile napisał(a):Metodą próby... jeżeli wykona całą procedurę kasowania olejówki dokładnie i zgodnie z instrukcją a kontrolka nie odmruga 5 razy i DPF nie zgaśnie, to są inne błędy. Należy je wtedy odczytać i rozwiązać związane z nimi problemy.


Ja miałem taki przypadek, tylko z tą różnicą że, kontrolka migneła pięć razy i dalej paliła się kontrolka DPF. Pomogło tylko ASO.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 08:18
Posty: 9
Skąd: SZPROTAWA
Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.

Postprzez smile » 20 mar 2012, 23:30

Więc w Twoim przypadku chodziło o coś innego niż nie skasowana inspekcja olejowa.
Przypchany DPF?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Sawbeck » 7 maja 2012, 11:51

Skasowałem w swojej Mazdzie6 inspekcję olejową (mrugający dpf) ale pedał gazu 10 razy (nie 5). Dzięki za rady, pozdrawiam.
Sawbeck
 

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 8 maja 2012, 22:57.
Powód: dubel

Postprzez Kurof » 8 maja 2012, 14:34

Panowie czy ta kontrolka dpfu pojawia sie po KAZDEJ samodzielnej wymianie oleju? Czy ona sie zapala jak juz trzeba wymienic olej?
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez chmooreck » 8 maja 2012, 14:58

Jak już trzeba wymienić (po okreslonym przebiegu od ostatniego kasowania inspekcji)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Pioteq25 » 8 maja 2012, 15:36

Sawbeck napisał(a):Skasowałem w swojej Mazdzie6 inspekcję olejową (mrugający dpf) ale pedał gazu 10 razy (nie 5). Dzięki za rady, pozdrawiam.


Czy 5, czy 10 ważne żeby na końcu dostać potwierdzenie w postaci mrugającej kontrolki podgrzewania świec.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Kurof » 8 maja 2012, 15:57

chmooreck napisał(a):Jak już trzeba wymienić (po okreslonym przebiegu od ostatniego kasowania inspekcji)


A co jeśli chce wcześniej wymienić? ( tak jest w moim przypadku, dopiero co M6 kupiłem i chce wymienić na wszelki wypadek) Też powinienem zresetować inspekcje czy poczekać aż się zaświeci?
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Pioteq25 » 8 maja 2012, 16:17

Jak wymienisz, a nie skasujesz, to najwyżej za jakiś czas się zapali kontrolka i to wszystko.
Poczytaj temat o samodzielnym kasowaniu inspekcji "drutem" Nie wiem jak jest w 2,2D z tym kasowaniem, ale w 2.0 po lifcie robi się to bezproblemowo. Wyjątkiem jest M5
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Kurof » 8 maja 2012, 19:25

Pioteq25 napisał(a):Jak wymienisz, a nie skasujesz, to najwyżej za jakiś czas się zapali kontrolka i to wszystko.
Poczytaj temat o samodzielnym kasowaniu inspekcji "drutem" Nie wiem jak jest w 2,2D z tym kasowaniem, ale w 2.0 po lifcie robi się to bezproblemowo. Wyjątkiem jest M5


Dzieki za info.
Kurof
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2011, 12:42
Posty: 38
Skąd: Burton on Trent
Auto: Bylo:
Audi A6 2.4 benzyna
Jest:
Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163 KM TS2
2009

Postprzez Pioteq25 » 16 maja 2012, 08:06

Jak ktoś szuka dobrego zamiennika dexeli DPF, to valvoline zrobiło nowy olej spełniający wymogi C1 mazdy – SynPower ENV C1 5W-30
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 16 maja 2012, 22:02

cenna informacja <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6