ROZDRZĄD

Postprzez gysunek » 6 maja 2012, 11:29

Witam planuję wymienić swojej BJce rozrząd. Części już kupione Pasek GATES 5510XS, 2x rolki NTN, napinacz NTN, pompa wody GMB. Czy jest to dobry zestaw ?? Cena zadowalająca ponieważ wujek ma swój sklep.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez black_pablo » 6 maja 2012, 11:38

rozwalają mnie takie pytanie już po kupnie części czy są dobre.... :| poza tym jest już temat o rozrządzie <czytaj> wałkowany nie raz :> i wszyscy twierdzą że w DITD sprawuje się tylko ori rozrząd...

a oszczędności i okazje wychodzą potem bokiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2012, 11:38

poszukaj informacji w dziale DiTD za dużo już tu było tematów o rozrządzie do ditd i proszę wszystkich aby nie zakładać nowych wątków tylko od razu kierować się do tego działu.

Pompa wody to zamiennik i ja bym raczej postawił na oryginał, rolki i napinacz ok co do paska nie jestem pewien ale też bym brał oryginał. Ile za ten komplet?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gysunek » 6 maja 2012, 12:35

Po cenie hurtowej dałem ok 450zł na allegro z przesyłką w granicach 550-600zł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez Magician » 6 maja 2012, 13:50

To dla porównania ja za oryginalny zapłaciłem 1045. Oby Ci nic nie piz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2012, 16:06

pompa wody z pozoru jest ważna bo gdy ona się rozleci lub zacznie cieć to nie fajnie będzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Don Gregorio » 6 maja 2012, 18:29

Ja za ORY dałem 1200
Z tego co widzę pchasz się z zamiennikami do DiTD a to dobrze nie wróży
Przykład?
Długo szukać nie musiałem
–=POCZYTAJ SOBIE=–
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez Neonixos666 » 6 maja 2012, 18:42

Don Gregorio napisał(a):Ja za ORY dałem 1200
Z tego co widzę pchasz się z zamiennikami do DiTD a to dobrze nie wróży
Przykład?
Długo szukać nie musiałem
–=POCZYTAJ SOBIE=–


w tym przypadku wina była złego zamontowania rolki prowadzącej ;) co nie zmienia faktu że eksperymenty z elementami rozrządu innymi niż oryginalne kończą się źle (nie tragicznie ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Don Gregorio » 6 maja 2012, 19:02

No tak, ale jak kogoś stać na naprawę silnika....
Już kiedyś ktoś mi powiedział że "chytry 2 razy traci" i to się sprawdza w przypadku oszczędzania na częściach.
Przekonałem się o tym w sobotę, padł mi oring w zacisku hamulcowym a nowego pod ręką nie miałem – nie kupiłem poprostu. Na szczęście wszystko się szczęśliwie rozwiązało. Dla wnikliwych opis sytuacji :D
Opis

Co do rozrządu myślę, że to forum wyczerpało już ten temat i nie ma co dyskutować – DiTD potrzebuję jak ryba wody oryginalnego rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez sztosik » 6 maja 2012, 19:37

Podepnę się pod ten temat. Bo nie daje mi spokoju. Wymieniałem niedawno rozrząd( pasek + 2 rolki prowadzącą i napinająca) oraz 2 paski od alternatora. Nie wymieniałem pompy wodnej, ponieważ znajomy mechanik mówił ze nie jest połączony z rozrządem. Jakie mogą być ewentualne skutki gdy pompa wody się popsuje?
sztosik
 

Postprzez skoobydoo » 6 maja 2012, 20:51

Lepiej wymień, nigdy nic nie wiadomo,mój tato nie wymienił i pewnego dnia dzwonił do mnie mówiąc "synu przyjedż stoje 5 km od domu, pompa wody się rozleciała". Też nie była połączona z rozrządem.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 20:38
Posty: 4
Skąd: Kamień Pom.
Auto: Mazda 626 GF 2000r
1.8 Pb+LPG

Postprzez xedos1972 » 6 maja 2012, 21:20

sztosik napisał(a):Podepnę się pod ten temat. Bo nie daje mi spokoju. Wymieniałem niedawno rozrząd( pasek + 2 rolki prowadzącą i napinająca) oraz 2 paski od alternatora. Nie wymieniałem pompy wodnej, ponieważ znajomy mechanik mówił ze nie jest połączony z rozrządem. Jakie mogą być ewentualne skutki gdy pompa wody się popsuje?
ewentualna awaria pompy powoduje to że aby się do niej dostać trzeba ponownie rozbierać rozrząd , wymiana co dwie zmiany rozrządu jeśli chodzi o oryginały .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 6 maja 2012, 23:04

Właśnie – wymiana pompy wody = wymiana rozrządu – to znaczy praca do wykonania co najmniej taka sama... trzeba zdjąć pasek... U mnie poprzedni właściciel nie wymienił pompy wody i rozleciała się 20 tys. km po wymianie rozrządu
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez gysunek » 7 maja 2012, 12:57

Myślę że z tymi zamiennikami różnie bywa . . Mój tata ma już 2 Premacy i przy obecnej na tym samym rozrządzie już ma pewnie z 50-60tys ukręcone i nic się nie dzieje.. Co prawda miał już raz problem z rozrządem ale to była wina mechanika . . Mam nadzieje że mój mnie nie zawiedzie . . gdzieś wyczytałem że polecają pasek gates'a . . no ale zobaczymy. . 3majcie kciuki :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez sztosik » 7 maja 2012, 15:26

dzieki
sztosik
 

Postprzez jaroslav » 7 maja 2012, 15:30

miałem takiego Gatesa w swoim parchu [również DiTD] ,
poprzedni właściciel sprowadził auto z już nim i nakręcił na 40 tyś. km przez kilka lat i ten pasek ani nie przeskoczył, ani nie miał żadnych widocznych uszkodzeń mechanicznych,
więc decyzja pewnego Holendra o zamontowaniu zamiennika była ze wszech miar słuszna,
ale teraz założyłem oryginał wraz z nową pompą, bo to już będzie ostatni komplet rozrządu, jak kiedyś w mam nadzieję dalekiej przyszłości strzeli i zawory będą miały kontakt intymny z tłokami, to i tak całe auto będzie już dokumentnie wyeksploatowane i pójdzie na żyletki
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 21:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Postprzez decadent » 8 maja 2012, 09:14

Bardziej niż gates polecają dayco
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez DreD » 23 maja 2012, 22:54

a co uważacie o pasku Contitech ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez Neonixos666 » 23 maja 2012, 23:23

DreD napisał(a):a co uważacie o pasku Contitech ?


Najgorsze badziewie jakie istnieje i nie polecam mój mechanik od wczoraj też jak klient 500m od warsztatu zgubił pasek od alternatora bo pękł (nowy). W DITD również nie polecam zakładać bo krótko wytrzymują na rozrządzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez DreD » 23 maja 2012, 23:38

Dzięki za opinie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323