Mazda 323 BG GT KL-ZE '91 – Czarna Wdowa

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Capazo » 26 lut 2012, 21:18

onyx napisał(a):a co z nimi bylo nie tak??


Pekły jak niedostosowałem predkosci do panujacuch warunków jazdy:D:D mała przygoda była
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez MariuS » 26 lut 2012, 21:46

Capazo napisał(a):Pekły jak niedostosowałem predkosci do panujacuch warunków jazdy:D:D



no i znak stał w niewłaściwym miejscu bo Capazo potrzebował więcej miejsca do driftingu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez onyx » 26 lut 2012, 23:02

Capazo napisał(a):
onyx napisał(a):a co z nimi bylo nie tak??


Pekły jak niedostosowałem predkosci do panujacuch warunków jazdy:D:D mała przygoda była
MariuS napisał(a):
Capazo napisał(a):Pekły jak niedostosowałem predkosci do panujacuch warunków jazdy:D:D



no i znak stał w niewłaściwym miejscu bo Capazo potrzebował więcej miejsca do driftingu :D


hehehe <faja> bywa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 27 lut 2012, 16:35

grubsiejszych sie nie dało :D teraz możesz ronda na wprost brać :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 27 lut 2012, 16:38

mlody1921 napisał(a):grubsiejszych sie nie dało :D teraz możesz ronda na wprost brać :D


Teraz to jak zajeb$#$% to amorkami maskę otworzy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 14 mar 2012, 22:54

Mam pytanie do znawcow

Problem jest w temp. plynu chlodniczego. Jak jade na trasie to temp. pracy silnika i plynu to 105 stopni i nie wazne czy upalam czy nie. W okolice 107 stopni zalacza sie wentylator. Chlodnice mam przed przednim pasem i od opla zafiry 2,2 tdi ktora w porownaniu z seryjna jest 2 cm grubsza. Pojemnosc ukladu zwiekszyla sie o okolo 1,5-2L. Wskazowka od temp jest na tym samym poziomie co wczesniej a temp moim zdaniem duzo za wysoka. W innym kl-ze wg deta tem pracy silnika to 90-95 stopni. Jedyne co mnie martwi to to czy chlodnice moge podlaczyc bezposrednio do zbiornika wyrownawczego czy musze jeszcze miec zbiorniczek posredni z kapslem cisnieniowym. Ale sam zbiorniczek ma za zadanie podniesc cisnienie w instalacji i podwyzszyc pkt wrzenia plynu. Tak mi sie wydaje bo jezeli chce miec wode o temp 150 stopni to podnosze cisnienie do 5 bar około i nie wrze.
Oraz czy wlacznik termiczny chlodnicy nie zamontowac czasem na "zasilaniu" czyli na wyjsciu na chlodnice z silnika. Bo teraz mam na "powrocie" z chlodnicy na silnik.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez nynuch76 » 15 mar 2012, 01:07

Capazo napisał(a): czy wlacznik termiczny chlodnicy nie zamontowac czasem na "zasilaniu" czyli na wyjsciu na chlodnice z silnika. Bo teraz mam na "powrocie" z chlodnicy na silnik.

Ciecz wracając z chłodnicy do silnika jest już schłodzona chyba ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez mx6sc » 15 mar 2012, 15:49

między zbiorniczkiem wyrównawczym a chłodnicą musi koniecznie być "korek ciśnieniowy" i czujnik na wejściu do chłodnicy i będzie <spoko>
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Capazo » 15 mar 2012, 20:17

mx6sc napisał(a):między zbiorniczkiem wyrównawczym a chłodnicą musi koniecznie być "korek ciśnieniowy" i czujnik na wejściu do chłodnicy i będzie <spoko>


A dlaczego tak musi byc, zeby plyn krazyl silnik->chlodnica->silnik a po zadanym cisnieniu puszcza w zbiornik czy jak to jest?

A moge taki wrzucic ori z 323f ba V6

http://moto.allegro.pl/zborniczek-wyrow ... 57724.html

Jezeli nie to czy ma ktos jakis pomysl jak to zrobić??
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Pit » 16 mar 2012, 09:44

Capazo napisał(a):A dlaczego tak musi byc, zeby plyn krazyl silnik->chlodnica->silnik a po zadanym cisnieniu puszcza w zbiornik czy jak to jest?

Dokładnie tak. W Mazdach układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, a nie przelewowym. Zbiornik wyrównawczy jest umiejscowiony poza obiegiem i pełni tylko i wyłącznie funkcję rezerwuaru. Musi być "za" korkiem ciśnieniowym. Tak jak masz teraz (czujnik na powrocie, itp.) nie ma to troszkę ani rąk, ani nóg. Czujnik bada Ci obecnie wartość temperatury schłodzonej już cieczy. Na chłopski rozum – badać ma temperaturę cieczy w silniku, czy jak najbardziej do niej zbliżoną (na wyjściu z niego)...

Capazo napisał(a):A moge taki wrzucic...

Możesz sobie nawet butelkę po Coca-Coli wrzucić, byle była po korku ciśnieniowym i odpowiedniej pojemności... Ten, co pokazałeś, nie nadaje się do Twojego celu. On służy bardziej jako "odpowietrznik" w układzie, miejsce jego napełniania... Zastosuj rezerwuar tego typu: http://moto.allegro.pl/mazda-323f-1-6-9 ... 18834.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Majki88 » 16 mar 2012, 14:05

tu masz układ chłodzenia z BA KF
Obrazek

Gdybyś chciał wrzucić zbiorniczek z KF musiał byś wymienić króciec za termostatem i podłączyć wężyk z 3ciego wyjścia chłodnicy do wyrównawczego
tylko jaką ty masz teraz chłodnicę wrzuconą
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Capazo » 16 mar 2012, 21:17

Pit napisał(a):
Capazo napisał(a):A dlaczego tak musi byc, zeby plyn krazyl silnik->chlodnica->silnik a po zadanym cisnieniu puszcza w zbiornik czy jak to jest?

Dokładnie tak. W Mazdach układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, a nie przelewowym. Zbiornik wyrównawczy jest umiejscowiony poza obiegiem i pełni tylko i wyłącznie funkcję rezerwuaru. Musi być "za" korkiem ciśnieniowym. Tak jak masz teraz (czujnik na powrocie, itp.) nie ma to troszkę ani rąk, ani nóg. Czujnik bada Ci obecnie wartość temperatury schłodzonej już cieczy. Na chłopski rozum – badać ma temperaturę cieczy w silniku, czy jak najbardziej do niej zbliżoną (na wyjściu z niego)...

Capazo napisał(a):A moge taki wrzucic...

Możesz sobie nawet butelkę po Coca-Coli wrzucić, byle była po korku ciśnieniowym i odpowiedniej pojemności... Ten, co pokazałeś, nie nadaje się do Twojego celu. On służy bardziej jako "odpowietrznik" w układzie, miejsce jego napełniania... Zastosuj rezerwuar tego typu: http://moto.allegro.pl/mazda-323f-1-6-9 ... 18834.html


Ok wlasnie oto mi chodzilo dzieki wielkie, bo gdyby sam czujnik byl zle zainstalowany to podczas jazdy temp byla by na poziomie 90 stopni a jest duzo wyzsza. Pit a ten zbiorniczek co mi pokazales musze przerobic na cisnieniowy w takim razie, bo ja nie mam 3 wyjscia w chlodnicy. tzn jest ale srednicy palca tylko pod zbiorniczek wyrownawczy. I w tym jest bol :( :(
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Pit » 16 mar 2012, 21:31

Jak masz 3 króćce w chłodnicy, to możesz zrobić tak, jak majki pokazał na schemacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Capazo » 16 mar 2012, 21:38

Pit napisał(a):Jak masz 3 króćce w chłodnicy, to możesz zrobić tak, jak majki pokazał na schemacie.


Czyli ten zbiorniczek od 323F KF moge brac bo on jest cisnieniowy, tzn jest zakrecany korkiem cisnieniowym. Tylko w tym zbiornizku jest 3 wyjscie do termostatu, bede musial pokombinowac. a wyjscie X ma srednice kolo 35mm a ja mam wyjscie 10 mm moge to zredukwac z 10/35mm??
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Pit » 16 mar 2012, 21:43

Niestety, to nie będzie ostatni zbiorniczek w Twoim układzie :) Tym najmniejszym króćcem (przy korku ciśnieniowym) musisz połączyć go z bezodpływowym zbiorniczkiem (rezerwuarem) :) Postaram Ci się to jutro z rana rozrysować. Napisz jeszcze, jak rozlokowane są wyjścia/wejścia w chłodnicy (góra czy dół).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Capazo » 16 mar 2012, 22:02

Pit napisał(a):Niestety, to nie będzie ostatni zbiorniczek w Twoim układzie :) Tym najmniejszym króćcem (przy korku ciśnieniowym) musisz połączyć go z bezodpływowym zbiorniczkiem (rezerwuarem) :) Postaram Ci się to jutro z rana rozrysować.


To bedzie cos takiego?
sch.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Pit » 16 mar 2012, 23:55

Capazo napisał(a):To bedzie cos takiego?

Nie Capazo. W Twoim projekcie uciekło nam ciśnienie z układu przez odpowietrzenie :) Rano narysuję schematyczne. Ma być tak, jak na rysunku majkiego :)

EDIT:

sche.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 17 mar 2012, 19:48

A może poprostu zrob jak u mnie, zaślep 3 wyjscie z chłodnicy i zrób ciśnieniowy koło głowic i wsio działa lux a płyn leciał do butelki po borygo eko :D 1L i smigało, a termowłącznik zamontowany na weżu od chłodnicy na górze
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Majki88 » 18 mar 2012, 00:03

ale panowie zbiorniczek w BA KF jest zarówno rezerwuarem jak i odpowietrzeniem bo na górze jest korek ciśnieniowy z rurką do odpowietrzania
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Capazo » 18 mar 2012, 00:37

Majki88 napisał(a):ale panowie zbiorniczek w BA KF jest zarówno rezerwuarem jak i odpowietrzeniem bo na górze jest korek ciśnieniowy z rurką do odpowietrzania


No dlatego pytalem czy taki moze byc bo w KL-ZE taki jest i wszystko hula u kumpla w BA.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy