Zimny silnik się dławi

Postprzez Briareos » 24 lis 2005, 23:24

Ups. Sporo tego. Zdaje się że masz ECU do wymiany... :|
Oczywiście powinieneś skasować błędy i sprawdzić czy wrócą.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Mumin » 24 lis 2005, 23:31

Briareos napisał(a):Ups. Sporo tego. Zdaje się że masz ECU do wymiany... :|
Oczywiście powinieneś skasować błędy i sprawdzić czy wrócą.


A dlaczego sądzisz, że ECU do wymiany? Bo błędy pokazuje? Od tego przecież, między innymi, jest. Nie widzę z resztą powodu, dla którego ECU miałby się tak sam z siebie zepsuć.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Xtreme3 » 25 lis 2005, 02:00

U mnie silnik rowniez szarpal przy ruszaniu. powodem okazala sie peknieta rura biegnaca od filtra powietrza. Na poczatku tego nie zauwazylem gdyz pekniecie bylo w miejscu gdzie rura jest karbowana. Po zmianie rury autko jechlao sie jakby dostalo z 50 KM wiecej i nic nie szarpie.
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 20:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez MiKo » 25 lis 2005, 18:41

Nic z tego nie rozumiem, dzisiaj byłem w ASO na kontroli komputerowej i nie wykazał żadnych błędów.

Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego po wyjeździe z serwisu miałem skasowany zegarek, licznik dzienny i rozregulowane radio (objawy odcięcia zasilania) – czyżby połączenie z kompem odcinało zasilanie ???
A może wykasowali błędy zanim je odczytali, ehhhhh.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Mumin » 25 lis 2005, 20:08

MiKo napisał(a):Nic z tego nie rozumiem, dzisiaj byłem w ASO na kontroli komputerowej i nie wykazał żadnych błędów.

Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego po wyjeździe z serwisu miałem skasowany zegarek, licznik dzienny i rozregulowane radio (objawy odcięcia zasilania) – czyżby połączenie z kompem odcinało zasilanie ???
A może wykasowali błędy zanim je odczytali, ehhhhh.


Jak robiłem u siebie odczyt błędów diodą to nie skasowało mi zegarka i licznika, ale komp jakby wykasowało bo sytuacja się poprawiła na jakiś czas.
A tak przy okazji – ile zapłaciłeś za taką kontrolę komputerową?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez MiKo » 25 lis 2005, 20:18

Mumin napisał(a):Jak robiłem u siebie odczyt błędów diodą to nie skasowało mi zegarka i licznika, ale komp jakby wykasowało bo sytuacja się poprawiła na jakiś czas.
A tak przy okazji – ile zapłaciłeś za taką kontrolę komputerową?


Przed chwilą byłem z diodą sprawdzić czy rzeczywiście skasowali błędy. Oczywiście się nie myliłem – dioda zapaliła się tylko raz na poczatku informując najprawdopodobniej o tym, że jest połączenie – czekałem minute i nic ....

Zapłaciłem za kompa 90 zł :( , trwało to 10 minut :| , właściwie to zapłaciłem za skasowanie błędów bo nie ich odczytali <killer>

Do instalacji LPG zaopatrzyłem się w soft i interfejs, przynajmniej gaziarzom nie dam się naciągnąć.
Podobnie będzie z DIAGNOSIS, nie pojade więcej na kompa – mając diodę wyrzucony pieniądz.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Briareos » 28 lis 2005, 18:01

Z tą wymianą ECU to tak bardzo wstępnie wyszedłem – zdaje się czujnik ciśnienia jest zaszyty w obudowie ECU i wymienia się całość. Skoro jednak błędy nie wróciły, znaczy to było tylko ogłupienie sterownika. Nie wszystkie problemy są jednak wykrywane od razu, ponów test za jakieś 2 tyg. (lub kilkaset kilometrów i dobrych parę startów/stopów silnika).

Jeśli chodzi o skasowanie błędów – wygląda na to że skasowali całą pamięć sterownika poprzez odłączenie akumulatora (stąd padł i zegarek). Być może nie umieli inaczej, albo doszli do wniosku że ECU oszalał i trzeba mu zapodać poważniejszy reset :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Blastar » 29 lis 2005, 01:24

Briareos chciałem to samo napisać co Ty, ale jak już przeczytałem Twoją wypowiedź, to się tak uśmiałem, że już chyba nie trzeba nic więcej do tego dodawać hehe <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323