Oczywiście powinieneś skasować błędy i sprawdzić czy wrócą.
Zimny silnik się dławi
1, 2
Briareos napisał(a):Ups. Sporo tego. Zdaje się że masz ECU do wymiany...![]()
Oczywiście powinieneś skasować błędy i sprawdzić czy wrócą.
A dlaczego sądzisz, że ECU do wymiany? Bo błędy pokazuje? Od tego przecież, między innymi, jest. Nie widzę z resztą powodu, dla którego ECU miałby się tak sam z siebie zepsuć.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
U mnie silnik rowniez szarpal przy ruszaniu. powodem okazala sie peknieta rura biegnaca od filtra powietrza. Na poczatku tego nie zauwazylem gdyz pekniecie bylo w miejscu gdzie rura jest karbowana. Po zmianie rury autko jechlao sie jakby dostalo z 50 KM wiecej i nic nie szarpie.
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
- Od: 9 cze 2004, 20:05
- Posty: 83
- Skąd: Pruszcz Gd
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+
Nic z tego nie rozumiem, dzisiaj byłem w ASO na kontroli komputerowej i nie wykazał żadnych błędów.
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego po wyjeździe z serwisu miałem skasowany zegarek, licznik dzienny i rozregulowane radio (objawy odcięcia zasilania) – czyżby połączenie z kompem odcinało zasilanie
?
A może wykasowali błędy zanim je odczytali, ehhhhh.
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego po wyjeździe z serwisu miałem skasowany zegarek, licznik dzienny i rozregulowane radio (objawy odcięcia zasilania) – czyżby połączenie z kompem odcinało zasilanie
A może wykasowali błędy zanim je odczytali, ehhhhh.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo napisał(a):Nic z tego nie rozumiem, dzisiaj byłem w ASO na kontroli komputerowej i nie wykazał żadnych błędów.
Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, dlaczego po wyjeździe z serwisu miałem skasowany zegarek, licznik dzienny i rozregulowane radio (objawy odcięcia zasilania) – czyżby połączenie z kompem odcinało zasilanie?
A może wykasowali błędy zanim je odczytali, ehhhhh.
Jak robiłem u siebie odczyt błędów diodą to nie skasowało mi zegarka i licznika, ale komp jakby wykasowało bo sytuacja się poprawiła na jakiś czas.
A tak przy okazji – ile zapłaciłeś za taką kontrolę komputerową?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mumin napisał(a):Jak robiłem u siebie odczyt błędów diodą to nie skasowało mi zegarka i licznika, ale komp jakby wykasowało bo sytuacja się poprawiła na jakiś czas.
A tak przy okazji – ile zapłaciłeś za taką kontrolę komputerową?
Przed chwilą byłem z diodą sprawdzić czy rzeczywiście skasowali błędy. Oczywiście się nie myliłem – dioda zapaliła się tylko raz na poczatku informując najprawdopodobniej o tym, że jest połączenie – czekałem minute i nic ....
Zapłaciłem za kompa 90 zł

Do instalacji LPG zaopatrzyłem się w soft i interfejs, przynajmniej gaziarzom nie dam się naciągnąć.
Podobnie będzie z DIAGNOSIS, nie pojade więcej na kompa – mając diodę wyrzucony pieniądz.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Z tą wymianą ECU to tak bardzo wstępnie wyszedłem – zdaje się czujnik ciśnienia jest zaszyty w obudowie ECU i wymienia się całość. Skoro jednak błędy nie wróciły, znaczy to było tylko ogłupienie sterownika. Nie wszystkie problemy są jednak wykrywane od razu, ponów test za jakieś 2 tyg. (lub kilkaset kilometrów i dobrych parę startów/stopów silnika).
Jeśli chodzi o skasowanie błędów – wygląda na to że skasowali całą pamięć sterownika poprzez odłączenie akumulatora (stąd padł i zegarek). Być może nie umieli inaczej, albo doszli do wniosku że ECU oszalał i trzeba mu zapodać poważniejszy reset
Jeśli chodzi o skasowanie błędów – wygląda na to że skasowali całą pamięć sterownika poprzez odłączenie akumulatora (stąd padł i zegarek). Być może nie umieli inaczej, albo doszli do wniosku że ECU oszalał i trzeba mu zapodać poważniejszy reset
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość