Problem z hamulcami.
1, 2
Gdzie zlewa się płyn hamulcowy i płyn od wspomagania kierownicy? Jakimi płynami (wspomagania i hamulcowym) zalać auto z 92r, silnik 1.6 ok. 230k przebiegu ?
Prosze o jak najszybszą i jak najdokładniejsza odpowiedz. Z góry dzięki.
Prosze o jak najszybszą i jak najdokładniejsza odpowiedz. Z góry dzięki.
Ostatnio edytowano 13 lis 2011, 16:00 przez jarsoN, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Po kilkakrotnej probie odpowietrzenia, hamulec nadal bierze przy podłodze. Co należy zrobić żeby zaczął brac wyżej? We wszystkich przewodach nie ma lewego powietrza, bo były sprawdzane 3 razy, płyn jest nowy.
O co chodzi?! Prosze o odpowiedz, jutro musze wyjeżdzać z garażu, a jak ja wyjade :/ ... ?
O co chodzi?! Prosze o odpowiedz, jutro musze wyjeżdzać z garażu, a jak ja wyjade :/ ... ?
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
Czy po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca podnosi się on? Jeżeli tak to układ jest zapowietrzony jeżeli nie przyczyną morze być uszkodzona pompa hamulcowa. A i jeszcze jedno jak wciśniesz pedał do oporu czy pedał stoi w miejscu czy wchodzi jeszcze głębiej? Jeżeli zagłębia się to morze być to przyczyną nieszczelnego układu hamulcowego jak i sama pompa może przepuszczać. Sprawdź układ czy nie ma przecieków.
- Od: 18 sty 2011, 00:32
- Posty: 77
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.
Chodzi o kilkukrotne naciśnięcie pedału hamulca na zgaszonym silniku czy na włączony i na biegu jałowym? Na zgaszonym twardnieje, ale nie jakoś kosmicznie, na włączonym i jałowym nie twardnieje.
Odpowietrzaliśmy 3 razy na każdym zacisku i wszędzie leci normalny płyn, nie ma powietrza...
Więc o co chodzi :/ ?
Odpowietrzaliśmy 3 razy na każdym zacisku i wszędzie leci normalny płyn, nie ma powietrza...
Więc o co chodzi :/ ?
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
masz nieszczelność na to wyglada, a płyn ubywa??
Dzisiaj znowu byliśmy u mx-a. Znowu odpowietrzyliśmy i się przejechaliśmy... tragedia :/
Pedał bierze przy podłodze dopiero, jest strasznie niebezpiecznie jeździć z takimi hamulcami.
Problem polega na tym, że jak silnik nie chodzi i naciśnienie się pedał, to on twardnieje, pompa wtedy nie pracuje. Jak się tylko odpali od razu mięknie i ani myśli stwardnieć, wtedy już pompa pracuje. Pomyślałbym, że coś jest z pompą, ale skoro zassała nowy płyn do układu to raczej chodzi...
Nie ma raczej nieszczelności, nie wylewa się płyn. Stoi od wczoraj w garażu, zauważylibyśmy jakieś wycieki.
Pedał bierze przy podłodze dopiero, jest strasznie niebezpiecznie jeździć z takimi hamulcami.
Problem polega na tym, że jak silnik nie chodzi i naciśnienie się pedał, to on twardnieje, pompa wtedy nie pracuje. Jak się tylko odpali od razu mięknie i ani myśli stwardnieć, wtedy już pompa pracuje. Pomyślałbym, że coś jest z pompą, ale skoro zassała nowy płyn do układu to raczej chodzi...
Nie ma raczej nieszczelności, nie wylewa się płyn. Stoi od wczoraj w garażu, zauważylibyśmy jakieś wycieki.
- Od: 20 mar 2011, 10:36
- Posty: 1040
- Skąd: LU
- Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92
może jakiś tłoczek cylinderek czy coś innego podczas wciskania pedału hamulca przepuszcza płyn
- Od: 22 cze 2011, 21:41
- Posty: 53
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v
Wymień serwo hamulcowe. Do membrany w serwie nie odciera odpowiednie duże ciśnieje z jakim naciskasz na pedał hamulca, dlatego pedał Ci wpada a auto prawie nie hamuje.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
A co tam w ogóle grzebaliście że trzeba było odpowietrzać? Bo jeśli nic i pedał zmiękł podczas jazdy a zbiorniczek pełny to raczej pompa padła.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Prawdopodobnie gdzieś rzyga płynem hamulcowym... na początek zdejmij każde koło i zobacz, czy nie rzyga przy zaciskach/bębnach (z cylinderka)... obadaj także przewody hamulcowe na kanale/podnośniku...
PS. W jakim celu, tylko po dolewce płynu, odpowietrzaliście heble?
PS. W jakim celu, tylko po dolewce płynu, odpowietrzaliście heble?
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)


- Od: 27 lis 2008, 12:18
- Posty: 552
- Skąd: 3city
- Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669
Jeżeli stan płynu hamulcowego jest bez zmian nie ma żadnego wycieku to problem będzie leżał po stronie pompy. W takim bądź razie pompa hamulcowa przepuszcza jest tam taki tłoczek który pod wpływem nacisku pedała hamulca powinien zwiększyć ciśnienie w układzie i zacisnąć tłoczki w zaciskach czyli jeżeli tłoczek w pompie przepuszcza jest zbyt małe ciśnienie i pedał wchodzi do podłogi taki będzie rezultat. Pompa hamulcowa nie jest skomplikowana możesz ją rozebrać i zobaczyć w jakim stanie są uszczelniacze i ewentualnie je wymienić bądź wymienić pompę.
- Od: 18 sty 2011, 00:32
- Posty: 77
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.
Było mało płynu? Przewód gdzieś strzelił i możecie tak odpowietrzac pół roku
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Witam.
Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.
Po drugie kolega ma madzie z '92 i przewody mogą być przegniłe. Ostatnio zmieniałem w swojej bo pojawiły się wycieki to znaczy na zagięciach i przy uchwytach były wilgotne.
Wymiana przewodów koszmar!!!
Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.
Po drugie kolega ma madzie z '92 i przewody mogą być przegniłe. Ostatnio zmieniałem w swojej bo pojawiły się wycieki to znaczy na zagięciach i przy uchwytach były wilgotne.
Wymiana przewodów koszmar!!!
- Od: 17 sty 2010, 12:44
- Posty: 16
- Skąd: Wisła
- Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6
Psiku napisał(a):Witam.
Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.
Po drugie kolega ma madzie z '92 i przewody mogą być przegniłe. Ostatnio zmieniałem w swojej bo pojawiły się wycieki to znaczy na zagięciach i przy uchwytach były wilgotne.
Wymiana przewodów koszmar!!!
ja w swojej mam dot4 i jakos pompy nie mam uszkodzonej
a wymiana przewodow wcale nie jest taka koszmarna
zdejmujesz zbiornik paliwa i juz masz dostep do calego tylu
troche roboty jest w komorze silnika
przewody sztywe od przodu do tylu w mx3 maja 3,8 metra wczoraj wyjmowalem wiec wiem bo mierzylem
a co do nowych to idziesz do sklepu i kupujesz rurke miedziana koles tnie ci na odpowiedni wymiar i zarabia koncowki a potem doginasz sobie wszystko na aucie
Psiku napisał(a):Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.

poszukaj dot4 który jest mieszalny z dot3 (preston taki robi) i będzie z głowy faktycznie w starszych autkach zwłaszcza z usa gumki padają od dot4 (skład nie taki)
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości