Problem z hamulcami.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jarsoN » 11 lis 2011, 20:47

Gdzie zlewa się płyn hamulcowy i płyn od wspomagania kierownicy? Jakimi płynami (wspomagania i hamulcowym) zalać auto z 92r, silnik 1.6 ok. 230k przebiegu ?

Prosze o jak najszybszą i jak najdokładniejsza odpowiedz. Z góry dzięki.
Ostatnio edytowano 13 lis 2011, 16:00 przez jarsoN, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Lukano » 12 lis 2011, 19:34

Ani jeden ani drugi nie ma czegoś do zlewania. odkręcasz jakieś złącze i tyle.
Hamulcowy to zwykły DOT4.
A do wspomagania to raczej sie uzupełnia, a nie wymienia.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez jarsoN » 12 lis 2011, 20:11

Po kilkakrotnej probie odpowietrzenia, hamulec nadal bierze przy podłodze. Co należy zrobić żeby zaczął brac wyżej? We wszystkich przewodach nie ma lewego powietrza, bo były sprawdzane 3 razy, płyn jest nowy.

O co chodzi?! Prosze o odpowiedz, jutro musze wyjeżdzać z garażu, a jak ja wyjade :/ ... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Spon3R » 13 lis 2011, 03:06

Czy po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca podnosi się on? Jeżeli tak to układ jest zapowietrzony jeżeli nie przyczyną morze być uszkodzona pompa hamulcowa. A i jeszcze jedno jak wciśniesz pedał do oporu czy pedał stoi w miejscu czy wchodzi jeszcze głębiej? Jeżeli zagłębia się to morze być to przyczyną nieszczelnego układu hamulcowego jak i sama pompa może przepuszczać. Sprawdź układ czy nie ma przecieków.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez jarsoN » 13 lis 2011, 10:04

Chodzi o kilkukrotne naciśnięcie pedału hamulca na zgaszonym silniku czy na włączony i na biegu jałowym? Na zgaszonym twardnieje, ale nie jakoś kosmicznie, na włączonym i jałowym nie twardnieje.

Odpowietrzaliśmy 3 razy na każdym zacisku i wszędzie leci normalny płyn, nie ma powietrza...

Więc o co chodzi :/ ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez D4NI3L » 13 lis 2011, 15:23

masz nieszczelność na to wyglada, a płyn ubywa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez jarsoN » 13 lis 2011, 15:59

Dzisiaj znowu byliśmy u mx-a. Znowu odpowietrzyliśmy i się przejechaliśmy... tragedia :/

Pedał bierze przy podłodze dopiero, jest strasznie niebezpiecznie jeździć z takimi hamulcami.

Problem polega na tym, że jak silnik nie chodzi i naciśnienie się pedał, to on twardnieje, pompa wtedy nie pracuje. Jak się tylko odpali od razu mięknie i ani myśli stwardnieć, wtedy już pompa pracuje. Pomyślałbym, że coś jest z pompą, ale skoro zassała nowy płyn do układu to raczej chodzi...

Nie ma raczej nieszczelności, nie wylewa się płyn. Stoi od wczoraj w garażu, zauważylibyśmy jakieś wycieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez dominik1330 » 13 lis 2011, 19:07

może jakiś tłoczek cylinderek czy coś innego podczas wciskania pedału hamulca przepuszcza płyn
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2011, 21:41
Posty: 53
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez maris801801 » 13 lis 2011, 20:54

Wymień serwo hamulcowe. Do membrany w serwie nie odciera odpowiednie duże ciśnieje z jakim naciskasz na pedał hamulca, dlatego pedał Ci wpada a auto prawie nie hamuje.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez janiszzz_mx3 » 13 lis 2011, 23:13

A co tam w ogóle grzebaliście że trzeba było odpowietrzać? Bo jeśli nic i pedał zmiękł podczas jazdy a zbiorniczek pełny to raczej pompa padła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez jarsoN » 13 lis 2011, 23:16

Wymienialiśmy po prostu płyn hamulcowy, tzn dolewaliśmy, bo było mało i chcieliśmy odpowietrzyć hamulce, bo pedał łąpał tak w połowie.

PEdał zmiekł po odpowietrzaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez LeeeX » 13 lis 2011, 23:33

Prawdopodobnie gdzieś rzyga płynem hamulcowym... na początek zdejmij każde koło i zobacz, czy nie rzyga przy zaciskach/bębnach (z cylinderka)... obadaj także przewody hamulcowe na kanale/podnośniku...

PS. W jakim celu, tylko po dolewce płynu, odpowietrzaliście heble?
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Spon3R » 13 lis 2011, 23:40

Jeżeli stan płynu hamulcowego jest bez zmian nie ma żadnego wycieku to problem będzie leżał po stronie pompy. W takim bądź razie pompa hamulcowa przepuszcza jest tam taki tłoczek który pod wpływem nacisku pedała hamulca powinien zwiększyć ciśnienie w układzie i zacisnąć tłoczki w zaciskach czyli jeżeli tłoczek w pompie przepuszcza jest zbyt małe ciśnienie i pedał wchodzi do podłogi taki będzie rezultat. Pompa hamulcowa nie jest skomplikowana możesz ją rozebrać i zobaczyć w jakim stanie są uszczelniacze i ewentualnie je wymienić bądź wymienić pompę.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez janiszzz_mx3 » 14 lis 2011, 01:01

Było mało płynu? Przewód gdzieś strzelił i możecie tak odpowietrzac pół roku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez hopek » 14 lis 2011, 01:09

no jak się klocki zużywają to płynu raczej ubywa :) i trzeba dolac... ale jeśli wycieków nie ma i pedał wpada to pompa raczej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Psiku » 23 lis 2011, 00:00

Witam.
Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.
Po drugie kolega ma madzie z '92 i przewody mogą być przegniłe. Ostatnio zmieniałem w swojej bo pojawiły się wycieki to znaczy na zagięciach i przy uchwytach były wilgotne.
Wymiana przewodów koszmar!!!
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez honda2911 » 23 lis 2011, 10:59

Psiku napisał(a):Witam.
Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.
Po drugie kolega ma madzie z '92 i przewody mogą być przegniłe. Ostatnio zmieniałem w swojej bo pojawiły się wycieki to znaczy na zagięciach i przy uchwytach były wilgotne.
Wymiana przewodów koszmar!!!


ja w swojej mam dot4 i jakos pompy nie mam uszkodzonej
a wymiana przewodow wcale nie jest taka koszmarna
zdejmujesz zbiornik paliwa i juz masz dostep do calego tylu
troche roboty jest w komorze silnika
przewody sztywe od przodu do tylu w mx3 maja 3,8 metra wczoraj wyjmowalem wiec wiem bo mierzylem
a co do nowych to idziesz do sklepu i kupujesz rurke miedziana koles tnie ci na odpowiedni wymiar i zarabia koncowki a potem doginasz sobie wszystko na aucie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez D4NI3L » 23 lis 2011, 12:05

Psiku napisał(a):Po pierwsze płyn jaki do madzi to DOT3 a nie DOT4 bo może uszkodzić pompę.


<głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez mx6sc » 23 lis 2011, 13:45

poszukaj dot4 który jest mieszalny z dot3 (preston taki robi) i będzie z głowy faktycznie w starszych autkach zwłaszcza z usa gumki padają od dot4 (skład nie taki)
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Psiku » 23 lis 2011, 14:16

OK. Mieszalny DOT4 z DOT3 może być.
Wyjmowanie przewodów sztywnych z komory silnika nie był problemem.
Założenie nowych na zawleczki to trochę zabawy jakieś 4 godziny na dwa przewody.
honda2911 a Ty już swoje założyłeś?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323