Po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić [BA Z5]

Postprzez jarek1711 » 9 lis 2011, 17:56

Michal89Krzysztof napisał(a):mam to samo i nikt niewie co mam zrobić przy starcie obroty 2000 i kopci a jak zaczną spadać to ani dymka tak jakby gdzieś się olej zbierał mechanicy wymyślają różne żeczy co było już sprawdzone
jak sobie poradzić z tymi obłokami


Też tak miałem nawat ponad 2000 obrotów i gęsty biały dym , po 10 sekundach zero dymka , po regulacji i czyszczeniu przepustnicy obroty po odpaleniu dochodziły do 1800 i ZERO dymu a straszyli żę pierścionki lub uszczelka pod głowicą ogólnie remont.
Wyczyściłem krokowy i przepustnice i pomogło ,i spokuj do dziś .
Na mój rozum ten dym to jakby niespalone paliwo.Kupiłem Madzie od handlarza ,przestała noc a rano chmura dymu sprubuj jakoś zmniejszyć obroty po odpaleniu i powinno pomóc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Michal89Krzysztof » 9 lis 2011, 18:39

spróbuję to zrobić może też i racja już coś o tym czytałem i pytanko czy ta śróbka do obrotów w 1.5 to ta na kolektoże ssącym idąca ku góże w kroćcu aluminiowym tam na przepustnicy tak czy inaczej pokombinuje tak ja mówisz w sobote wyczyszczę i się zobaczy ;)
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez jarek1711 » 9 lis 2011, 21:09

Michal89Krzysztof napisał(a):spróbuję to zrobić może też i racja już coś o tym czytałem i pytanko czy ta śróbka do obrotów w 1.5 to ta na kolektoże ssącym idąca ku góże w kroćcu aluminiowym tam na przepustnicy tak czy inaczej pokombinuje tak ja mówisz w sobote wyczyszczę i się zobaczy ;)


Tą śrubką u góry to nie kręć bo nią sie reguluje obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika i w trybie serwisowym.
W mojej rególowałem śrubką z tyłu przepustnicy na przeciw krokowca .
Z tym że ciężko ją ruszyć w moim przypadku urwałem ją , rozwierciłem , gwintowanie ,i teraz sie kręci.
Krokowy przykręcony jest 4 śrubkami na klucz gwiazdkowy (trox sekurity).
W razie gdyby nie dało jej sie ruszyć to po rozebraniu krokowca można rozciągnąć tą mniejszą sprężynke.
W Madzi mego szwagra z 97 r. nie ma tej śrubki więc nie wiem jak będzie u ciebie.
Jakby co to pisz .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2011, 16:46
Posty: 48
Auto: mazda 323f 1.5 BA

Postprzez MIRU » 9 lis 2011, 23:39

sprezynek nie rozciągaj bo moze byc gorzej szczególnie jak sie nagrzeje a co do wysokich rpm na ssaniu to moze to pomoze
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=80823
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Michal89Krzysztof » 12 lis 2011, 19:42

Wracam z tematem kopcącej mazdy no powiem wam ze mam dość bo wczoraj wyczyściłem przepustnicę faktycznie syf był w środku nieziemski, zaworek bimetaliczny czy jakoś tak też ogarnołem, bylo jak nówka i sprawdziłem błedy których nie było lampka się zaświeciła i zgasła i koniec. dziś rano wsiadam w madzię odpalam i na początku spokój mija jakieś 30 sekund i znowu to samo pomyślałem ze gzięś dalej coś zostało dałem sobie spokój i póżniej postała i po odpaleniu znowu chmura, wrociłem rozebrałem spowrotem i to samo w przepustnicy jest olej tylko ja na miły Bóg się pytam z kąt on tam się dostaje bo ta rurka od odmy z silnika jest czysta a w przepustnicy na dnie olej <glupek2> a tester diodowy nie wyświetla żadnego błędu. a i jeszcze jedno zrobiłem ponad 700 kilometrów a poziom oleju jest ten sam przez cały czas więc już zgłupiałem wszystko jest idealnie tylko ten dym jak postoi no już mnie do tego sił brak
<rotfl>
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez rafał88 » 13 lis 2011, 10:46

A mam dla ciebie inny pomysl:) daj jej po garach oczywiscie na cieplym:) tak dobrze po garach:) pierwszy 3 biegi do spodu:) zgas i pozniej zobacz czy bedzie chmura.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Michal89Krzysztof » 13 lis 2011, 11:56

no mogę tak zrobić ale powiem ci że moim zdaniem to powinno już jej przejść bo już troszkę kilosów zrobiłem. zastanawia mnie z kąt w kolektorze ssącym olej, no nie mam pomysłu jak to wytłumaczyć
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez hopek » 13 lis 2011, 12:02

Michal89Krzysztof napisał(a):z kąt
SKĄD
z odmy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Michal89Krzysztof » 13 lis 2011, 13:20

ha pisałem wcześniej wszystko czyściutkie a jak odłączę węże od odmy to też daje dym więc już niewiem
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez rafał88 » 13 lis 2011, 14:27

No wlasnie jezdzisz ale zalezy jak, mi bierze olej a nie mam zadnego kopcenia, trzeba czasem dac silnik po garach zeby wypalil syfy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Michal89Krzysztof » 13 lis 2011, 14:53

no dobra dostała teraz czekam aż wystygnie i się zobaczy może masz i racje w każdym razie teraz wiem że madzia jest lepsza niz vw golf 4 czy jakiś inny kompakt :D
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 17:00
Posty: 9
Skąd: Kraków / Szczenin
Auto: Mazda 323 f Ba 1.5 88km Dohc

Postprzez rafał88 » 13 lis 2011, 18:49

Hehehe:) to ja wiem od dawna:D 1.6sr czy ecotec 16.16v nie maja polotu od 0-160km/h:D z tego co mi wiadomo nalezy sie silinik przedmuchac zeby ta cala wode wyrzucil z wydechu i ogolem syfy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gonta19 » 9 sty 2014, 19:04

Witam , dołączę się do tematu , niedawno kupiłem mazdę 323f ba 1.5 16V 97r po lifcie , przebieg 187000 , jak autko kupowałem odpalana była na zimnym , wszystko cichutko zero dymka , po rozgrzaniu tak samo jak dałem po garach . Mając autko już kilka dni zauważyłem ubytek oleju ale stwierdziłem że to przez trzy miejsca może go ubywać bo ciekło przy filtrze oleju , aparacie zapłonowym i spod pokrywy . Postanowiłem wymienić olej , wybór padł na liqui moly 10W-40 , wcześniej był jakiś syntetyk ale nie wiem jaki nie było żadnej informacji pod maską , przy okazji wymieniłem uszczelki pokrywy i oring likwidując wycieki . I tu pojawił się problem po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić na niebiesko przy zimnym silniku , od 5 do 17 sekundy pracy silnika , wcześniej tego kopcenia nie było , na rozgrzanym zero dymka , kompresja byla mierzona : 11.5 11 11.5 11 . Po uszczelnieniu drobnych wycieków nadal oleju ubywa zrobiłem jakieś 300km i od F spadło do połowy . Czy zmiana na inny olej może coś poprawić ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez rafał88 » 9 sty 2014, 20:53

Uszczelniacze pewnie poszly, skoro cisnienie trzyma. To jest przyczyna kopcenia po odpaleniu na zimnym, przewaznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gonta19 » 11 sty 2014, 00:11

Też tak myślę , ale na zimnym w miarę cicho chodzi , no pewno żeby zlikwidować to kopcenie będę musiał zrobić remoncik całego silnika i chyba tak zrobię , autko tak po za tym jest w bardzo dobrym stanie wizualnym jak i technicznym oprócz tego kopcenia , muszę się zorientować jakieś uszczelniacze kupić , oryginalne trochę drogie słyszałem że oryginalne od kia sephia pasują i są tańsze kilka razy , reszta części będzie wiadomo z wyższej półki. A co możesz doradzić jeśli chodzi o uszczelniacze , jakiej firmy wybrać , czy znasz jakieś dobre sprawdzone zamienniki ?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez rafał88 » 11 sty 2014, 09:45

Takoma, na forum ludzie polecaja. mozesz w motoryzacyjynym popytac. Moze cos akurat doradza:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Gonta19 » 11 sty 2014, 10:06

Dzięki :) czyli te co w sklepie klubowym są 8szt. za 29.99
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez rafał88 » 11 sty 2014, 10:38

chyba tak :) zreszta zapytaj ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JapanBA » 11 sty 2014, 11:46

http://www.sklep.hipol.pl/425000,produk ... _D16A.aspx
Tu masz taniej i od razu kup sobie u nich pierścienie RIK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez norten18 » 13 sty 2014, 10:35

Mam pytanie bo czeka mnie wymiana oleju. Wiem, że poprzednik spartolił robotę i nie wymienił uszczelki od pokrywy zaworów na fabryczną, tylko zalał wszystko silikonem... Ah te mechaniki...
Czy taki patent da się łatwo usunąć i wsadzić oryginalną uszczelkę?
Wiem, że przez to jest mały wyciek, dlatego po 8 tysiącach musiałem małą dolewkę robić.

Będzie to kłopotliwe, czy zostawić jak jest ?
Proszę o wyrozumiałość , nie znam się :)
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 10:18
Posty: 112
Skąd: Wrocław/Zgorzelec
Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323