Fotorelacja z demontażu deski rozdzielczej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez johny2007 » 8 paź 2011, 16:48

No to po wszystkim jednak okazało się prostsze niz myslałem... chciaz nie wyjąłem deski poniewaz blokował mi to niefabryczny alarm i immobilizer i oczywiscie przełacznik od gazu.. a nie chciało mi sie w to bawic wiec odchyliłem maksymalnie prawy bok i bez problemu dostałem sie do nagrzewnicy i jest juz ok... mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze.... Więc dzięki za wszelkie rady!!!!
i nawet szybko sie z tym uwinąłem a robiłem wolno i dokładnie....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez szumki44 » 9 paź 2011, 00:15

wczoraj wymienilem skrzynie biegow, oslone przegubu , i ten felerny zaworek :D ale powiem ci ze Przeraza mnie widok zdemontowanej deski :) to ostatnia rzecz za jaka bym sie bral demontowac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez johny2007 » 9 paź 2011, 18:38

tez mnie to przerazało... ale powoli sie wszystkiego uczę. Najpierw wymieniłem rorząd potem uszczelniacz na półosi a teraz nagrzewnice. I umiem coraz wiecej;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez szumki44 » 9 paź 2011, 20:17

rozrzad sam ? wymieniales ;>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez johny2007 » 10 paź 2011, 18:19

nom, oczywiscie z pomocą ojca... co dwie głowy to nie jedna ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 10 paź 2011, 20:21

szumki44 napisał(a):ale powiem ci ze Przeraza mnie widok zdemontowanej deski :) to ostatnia rzecz za jaka bym sie bral demontowac

są gorsze rzeczy od tego, to jest jeszcze nic.
johny2007 napisał(a): Najpierw wymieniłem rorząd

Rozrząd to najlepiej wymienia się w nocy po jednej nie przespanej nocy :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez siudzi » 11 paź 2011, 11:23

Ja wymieniałem rozrząd wczoraj. Dziś wrzuciłem fotorelację z wymiany. Zapraszam. Prosta sprawa.
pod maską 105 Koni takich małych japońskich ;)
Początkujący
 
Od: 5 gru 2008, 10:46
Posty: 20
Skąd: Świecie
Auto: MADZIA 626 GE 1.8 FP 105KM

Postprzez dgolf » 11 paź 2011, 20:37

A ja demontuję z łezką w oku 626GLX'a 85. Podchodzę po tygodniu – silnik pali na dotyk i pracuje ciszej niż w mojej GE. Padł automat i nikt nie chce kupić. Przy okazji zauważyłem, że w gaźniku jest szybka z boku do podglądu chyba – ciekawe rozwiązanie.

P.S. Czy katalizator można z tego auta założyć do GE? Bo mój się już rozleciał, a tu wydech jest cichutki.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez lukasz 323C » 4 lis 2011, 17:53

Witam.

No i ja także jestem już po wymianie nagrzewnicy co prawda parę plastików mi zostało do złożenia ale to jutro bo noc mnie zastała i nic nie widać, mam nadzieje że w końcu będzie ciepło. Moje uwagi co do nagrzewnicy to po pierwsze oryginalna nie jest aluminiowa jak to wszyscy piszą tylko mosiężno miedziana. Miedziane są żeberka a mosiężne rurki w których płynie ciecz. Po drugie znam przyczynę dlaczego nagrzewnica się zapycha. Mosiężne rurki nagrzewnicy w których płynie ciecz są bardzo cienkie nie maja nawet 1 mm średnicy w środku, po tylu latach osadza się kamień i nie ma bata musi się zapchać. Jutro wstawię fotki przeciętej oryginalnej nagrzewnicy. A i dziękuję autorowi tematu za fotorelację przydała się. Oby teraz było ciepło.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Szyna » 8 gru 2012, 12:41

Czy ma ktoś jeszcze zdjęcia z tej fotorelacji ? Bo chciałbym je uzupełnić.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez damiano1 » 9 gru 2012, 21:00

panowie moze ktos wrzucic jakies foto bo mi wyswietlaja sie tylko dwa zdjecia a czeka mnie wymiana nagrzewnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 23:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez VariaS » 14 gru 2012, 22:04

Widzę, ze kolego nikt nie chce Tobie pomóc, to ja Ci pomogę krok po kroku :) W zamian możesz zrobić parę fotek dla przyszłych potomnych tego działu ;)

Krok pierwszy.
-demontujemy plastiki tunelu środowego, dokładnie wierzchnią warstwę, czyli ten czarny platik z mieszkiem skrzyni biegów. Cały plastik jest zamocowany, za pomocą solidnych kołków/zatrzasków? bez obawy ze coś pęknie, oczywiste zaczynamy od pod wadzenia od strony ręcznego.
Zapomniałem, trzeba odkręcić ręką gałkę skrzyni biegów na mieszkiem

Krok drugi:
-Po zdemontowaniu tunelu, pozostaje jeszcze zdjęcie bocznych, dolnych plastików deski rozdzielczej. Tam zobaczysz na dole mocowanie deski do tunelu (po dwie śruby na stronę)

Krok trzeci:
-Na łączeniu deski i boczku drzwi, jest plastik, niczym przykręcony, tylko jest na kołki. Jak zdemontujesz ten plastik, ujrzysz dwie śruby. Po drugiej stronie będzie to samo.

Krok czwarty:
-Dla pewności możesz odłączyć akumulator, potem zajrzyj pod schowek pasażera, tam jest czarna osłona, na kołeczki. Zdemontuj ja. tam znajduje się czujnik poduszki powietrznej)grube dwie kostki koloru czerwonego i niebieskiego) jeśli dobrze pamiętam.
Potem wypnij wszystkie wyglądająco problematycznie między grodzią a deską czyli: wtyczki, kabelki, wiązki el. i linkę otwierania maski

Krok piąty:
-Trzeba opuścić kierownicę.
Do tej czynności odkręcasz i demontujesz plastiki otaczające stacyjkę. (osłony są na wkręty) Po zdjęciu osłon i o depnięciu wtyczek, zaglądasz pod kierownicę i szukasz dwóch śrub

Ot i to tyle. Jak będziesz miał pytania, niejasności to pytaj. Także, mogę pomóc przy rozbieraniu tunelu środkowego.
VariaS
 

Postprzez Szyna » 16 gru 2012, 23:07

VariaS napisał(a):Witam.:)
Po kontakcie z autorem fotorelacji, mam linki do zdjęć z fotorelacji demontażu deski rozdzielczej;)
zdjcie0432a.jpg

zdjcie0433r.jpg

zdjcie0438m.jpg

zdjcie0441uv.jpg
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez damiano1 » 17 gru 2012, 21:13

szkoda ze dopiero dzis sie ukazala bo walczylem z tym cala niedziele :D a to co tu jest pokazane to dopiero polowa pracy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 23:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez kamilspider » 17 gru 2012, 21:17

Też rozbierałem/wyjmowałem całą konsolę i jak ktoś to robi to niech sobie przygotuje pół dnia na to zajęcie ;) mi zajęło cały dzień bo jeszcze wszystko wygłuszałem.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez damiano1 » 17 gru 2012, 21:27

jestem podobnego zdania ze zajmuje to troche czasu, a bajki ze komus zajmuje to pol czy nawet godzine nigdy nie uwierze <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 23:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez kamilspider » 17 gru 2012, 23:35

A wyciągałeś na zewnątrz całkowicie czy tylko sobie odchyliłeś, żeby wymienić nagrzewnicę?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez damiano1 » 18 gru 2012, 21:45

odchylilem tylko pod wymiane nagrzewnicy z racji tego ze w garazu troche wąsko..ale itak bylo ciezko a dolna nakretka od obudowy nagrzewnicy to juz masakra jakas :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 23:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Postprzez MARSELUSS82 » 19 gru 2012, 21:44

damiano1 napisał(a): a dolna nakretka od obudowy nagrzewnicy to juz masakra jakas :)

potwierdzam, ale ktoś tu na forum napisał. ża tam jest potrzebny klucz rurkowy jakiś długi. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez damiano1 » 20 gru 2012, 22:25

jak nie masz miejsca zeby sie polożyć to i klucz rurkowy nie wiele ci pomoze.. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 23:35
Posty: 49
Skąd: Szczytno
Auto: Mazda626GF 2.0 1998 Ben-Lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6