Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Kali_Yo ; D » 6 wrz 2011, 20:38

Nie musisz obrotów cały czas regulować regulację niby robi się co ok 100 tys km ale w niektórych i więciej bez tego przejedziesz, czyli możliwe że coś z Tps-em masz
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez patryk240 » 6 wrz 2011, 21:17

Dokładnie kolego nie moge ustawić TPS-u (wiele dni spędzonych i nic :( ) a że przed rozebraniem przepustnicy zrobiłem zdjęcie to wiem że tps fabrycznie był ustawiony idealnie po środku i tak też go przykręciłem a czy jest możliwe że ta puszka TPS-u się popsuła ?? Nic w środku nie jest ułamane ale kiedyś coś wyszytałem że koleś miał podobny problem i okazało się że jakaś sprężynka coś jest nie tak ale nie odpisał mi nikt o co chodziło <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tekknoraver » 6 wrz 2011, 23:08

Najpewniej coraz bardziej pada krokowy :) skoro piszesz że wcześniej już były z nimi problem a on i za ssanie też odpowiada :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Kali_Yo ; D » 7 wrz 2011, 06:14

Wątpię żeby się puszka TPS-a zepsuła ale jest możliwe wiesz na zdjęciu może wygląda idealnie ale tu się rozchodzi praktycznie o minimetry ustawień także na zdjęciu może wyglądać że jest identycznie a teraz masz może minimalnie źle ustawiony
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez patryk240 » 7 wrz 2011, 10:20

tekknoraver napisał(a):Najpewniej coraz bardziej pada krokowy :) skoro piszesz że wcześniej już były z nimi problem a on i za ssanie też odpowiada :)

No to by najbardziej pasowalo ze to krokowiec ale najgorsze jest to ze nie moge go nigdzie znalezc bow moim 8v nie jest jak w 16v przy przepustnicy tylko za silnikiem i jeszcze nie trafilem zeby ktos sprzedawal ;/
Kali_Yo ; D napisał(a):Wątpię żeby się puszka TPS-a zepsuła ale jest możliwe wiesz na zdjęciu może wygląda idealnie ale tu się rozchodzi praktycznie o minimetry ustawień także na zdjęciu może wyglądać że jest identycznie a teraz masz może minimalnie źle ustawiony

Bardzo mozliwe ale probowalem go ustawiac juz tyle razy ze rece opadaja i ani razu sie wiatrak nie zakrecil ;(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez klajny90 » 7 wrz 2011, 16:05

ja miałem ten sam problem :P że przy rozgrzanym silniku mi co jakiś czas gasł tylko zeby spowrotem zapalic musialem odczekać az silnik się ostudzi :P ja wymieniłem kopułke z palcem od aparatu i wszystko juz jest ok :) Jeszcze ja mam pytanie bo mam te falujące obroty jak to zlikwidować żeby normalnie chodzil silniik???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez patryk240 » 7 wrz 2011, 18:33

Ja do kopułki zaglądałem i czyściłem w maju więc raczej moim zdaniem nie jest tak źle ;]

Właśnie wracam spod garażu gdzie odpowietrzałem układ hamulcowy i sprzęgło i jestem mega zadowolony bo o wiele lepiej działają a co do odpowietrzania:
Na odpowietrznik jakieś WD40 po chwili szczotka druciana (przewody elastyczne osłonić żeby nie poprzecinać) znowu WD40 i bez najmniejszych problemów gładko się odkręca :D
A odpowietrznik sprzęgła to nawet nie miał grama rdzy bo był ubrudzony smarem ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Kali_Yo ; D » 7 wrz 2011, 18:51

Patryk Tak zgodzę się musisz znać prawidłowy wymiar ustawień i ustawiasz co do minimetra... Wiem że to ciężko ale trzeba tak zrobić bo inaczej Ci to nie wypali mam trochę doświadczenia w Mechanice (Ojciec, Wujek, Dziadek) Prowadzą warsztat samochodowy i też w tym siedzę.. Także czeka Cię szukanie informacji na ten temat niestety, nie znam akurat wymiaru do ustawienia w Madzi bo jeszcze w Swojej nie dłubałem..


klajny90 napisał(a):ja miałem ten sam problem :P że przy rozgrzanym silniku mi co jakiś czas gasł tylko zeby spowrotem zapalic musialem odczekać az silnik się ostudzi :P ja wymieniłem kopułke z palcem od aparatu i wszystko juz jest ok :) Jeszcze ja mam pytanie bo mam te falujące obroty jak to zlikwidować żeby normalnie chodzil silniik???


Hmm, A dokładniej w jakim masz zakresie Ci się wacha przy postoju na biegu jałowym czy podczas przyśpieszania ??
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez patryk240 » 8 wrz 2011, 14:41

Kali_Yo ; D napisał(a):Patryk Tak zgodzę się musisz znać prawidłowy wymiar ustawień i ustawiasz co do minimetra... Wiem że to ciężko ale trzeba tak zrobić bo inaczej Ci to nie wypali mam trochę doświadczenia w Mechanice (Ojciec, Wujek, Dziadek) Prowadzą warsztat samochodowy i też w tym siedzę.. Także czeka Cię szukanie informacji na ten temat niestety, nie znam akurat wymiaru do ustawienia w Madzi bo jeszcze w Swojej nie dłubałem..


Dzisiaj w robocie nudziło mi się i mówie zobacze jak tam ten TPS :| i okazało się że był przestawiony bo niestety mam ukręcone śruby a nie mogę ich nigdzie dostać ;/ i był zrobiony na patęcie <glupek2> Na benzynce jechałem do domu bo gazu zabrakło i co najlepsze tak ładnie jechał :D obroty falowały ale tak 600-800 i żadnych przygaśnięć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez klajny90 » 8 wrz 2011, 15:17

przy postoju na biegu jałowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez patryk240 » 8 wrz 2011, 15:27

klajny90 napisał(a):przy postoju na biegu jałowym.

Tak dokładnie, czyli to krokowiec ?? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez klajny90 » 8 wrz 2011, 15:30

no właśnie nie wiem :P muszę dokładnie spojrzeć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Kali_Yo ; D » 8 wrz 2011, 15:35

klajny90 napisał(a):no właśnie nie wiem :P muszę dokładnie spojrzeć


To sprawdź bo to ma duże znaczenie czy na postoju na biegu jałowym z z zapiętym biegiem
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez klajny90 » 8 wrz 2011, 15:44

znaczy napewno przy postoju jak jest na luzie i tez jak jest na biegu ale jak mam sprzęgło wciśnięte. Bo jak jade normalnie czy przyspieszam to nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Kali_Yo ; D » 8 wrz 2011, 16:06

Hmm, stawiam na linkę którąś lub coś co jest mało prawdopodobnę w silniku SOHC to coś z wałkiem albo rozrząd ale to już na 2 planie
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez klajny90 » 8 wrz 2011, 16:15

a o jaką linkę dokładnie chodzi? od gazu? A może być coś z tym silniczkiem krokowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:04
Posty: 60
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA 1.5 90KM 98r.

Postprzez Kali_Yo ; D » 8 wrz 2011, 18:28

Linka od liczników głownie od gazu wątpię.. Hmm no możliwe że to silnik krokowy
Si Deus pro nobis, quis contra nos?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 16:38
Posty: 278 (2/1)
Skąd: Świebodzin/ Zielona Góra
Auto: Ford Mondeo mk3 2.0 tddi 115km :)

Postprzez masterX » 8 wrz 2011, 20:24

Witajcie.

Problem jest takowy, że próbuje wymienić nagrzewnice, która nawet w pogodny, ciepły dzień wieje letnim powietrzem. Zakupiłem bardzo zaniedbany egzemplarz 323 i powoli staram się wszystko wymienić.

Przeszukałem forum i jest kilka opisów. Są dość niedokładne. Najbardziej interesuje mnie opis niejakiego Toomyego ( chyba tak brzmiał jego nick ). W jednym z tematów ktoś go przywołuje wspominając o samym autorze a nie o opisie.

Z tego co zdążyłem się zorientować są dwie metody. Jedna bardziej a druga mniej inwazyjna. Interesuje mnie jakakolwiek, byle dobrze opisana. Będę bardzo wdzięczny, gdyż zimna jest już bliska.

Dziękuje z góry.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez kabat88kuba » 8 wrz 2011, 22:43

Mam problem ze skrzynią biegów do mazdy 323f 1.8 16v BG 93r. nie mogę dostać nigdzie a jest jeszcze dobra słychać jest coś stuka w środku a zrobić jej nikt nie chce ?
Czy ktoś mógł by coś poradzić był bym wdzieczny .
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2011, 11:40
Posty: 4
Auto: mazda 323f BG 1.8 16V

Postprzez patryk240 » 9 wrz 2011, 07:07

Kali_Yo ; D napisał(a):Hmm, stawiam na linkę którąś lub coś co jest mało prawdopodobnę w silniku SOHC to coś z wałkiem albo rozrząd ale to już na 2 planie

To linka predkosciomierza ma takie az znaczenie ze obroty faluja?? Bo u mnie jak jade to mozna zauwazyc lekkie drganie wskazowki predkosciomierza ale nie duze a wraz ze zwiekszaniem predkosci sie zmniejsza.
Obroty faluja tak samo na luzia jak i na zapietym biegu a na benzynie da sie odczuc przy jezdzie na mallych obrotach powiedzmy 1000 to lekko szarpie a jak jade powiedzmy 60 i trzymam gaz nie przyspieszajac tylko chcac jechac ze stala predkoscia to tez minimalnie szarpie ale wystarczy dodac lekko gazu lub odjac i przestaje oczywiscie na benzynce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323