Mazda 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec 2.0 V6 '97
Witam wszystkich.
Na wstępie chciałbym krótko przedstawić historie mojej e-F-elinki.
Auto zostało zakupione w salonie w San Remo we Włoszech w ‘97 roku. W 2005 roku przyjechała do Polski, a konkretnie do Lublina natomiast z stamtąd w kwietniu 2010 powędrowała na Podkarpacie prosto w moje objęcia . Długo szukałem odpowiedniego egzemplarza (oczywiście V6…) i w końcu się udało. W tej chwili auto jest prawie 100% seria, ale już niedługo – po Nowym Roku zabieram się za delikatne przeróbki, ale o tym niżej. Przebieg po zakupie173000km, obecnie 180000km.
Silnik:
KF 2.0 V6 144ps 180Nm (hamowanie po modyfikacjach – oczywiście wykres będzie).
Układ napędowy/hamulcowy:
Seria, nie licząc klocków hamulcowych Ferodo i TRW. Felgi lato ori. 16” 205/55/R16, zima – stalowe Goodyear 185/65 R15 UltraGrip 7+
Body kit:
Pakiet Mazdaspeed Touring Kit A-Spec, był pakiet GT Mazdy
Car Audio:
SONY CDX-CA900 Black Panel 4x52W Xplod
Wzmacniacz SONY XM-754HX Xplod
Zmieniarka SONY CDX-69 6CD
Skrzynia basowa zbudowana na SONY XS-GTX120L (1000W)
były głośniki i jednostka Pioneer mp3 Bluetooth i takie tam (po poprzednim właścicielu)
Wyposażenie:
-ABS
-Klima
– El. Szyby
-El. Lusterka
-Alarm i blokada anty napadowa
-Halogeny
– Centralny + pilot
– Wspomaganie
-Automatyczna antena itp.
Zaplanowane modyfikacje (na tą zime):
– Sportowe zawieszenie (sprężyny MTS-Technik i amortyzatory o krótszym skoku) OK
– CAI – SIMOTA Carbon Box i wlot spod zderzaka OK
– Wydech 6-2-1 2,25 cala z kwasówki na dwóch tłumikach W TRAKCIE
– Sprzęgło Exedy Racing Clutch 225mm
– Regulator ciśnienia paliwa
– Pompa paliwowa Walbro
– Pakiet Mazdaspeed Touring Kit A-Spec OK
– Ksenon 6000k OK
– Kierunkowskazy boczne i przednie clear OK
– Zegary Moman Indiglo OK
– Alu Ramki OK
– Kierownica, gałka zmiany biegów i pogłokietnik w skóre OK
– Lakierowanie zacisków OK
– Polerka i lakierowanie silnika OK
– Klamki, lusterka i listwy boczne w kolor OK
– Może dolne rozpórki przód i górna tył oraz stabilizator tył. OK
W przyszłości:
– Skrzynia biegów z K8
– Gwint FK
– Nacinane tarcze hamulcowe MIKODA
– Felgi 17”
Może tak może nie:
Poza tym chcę zrobić bad look-a ale nie takiego na pół reflektora raczej coś jak Kolega badyl i może pasek LED wstawie jak w audi jest. Co wy na to bo lepiej zapytać a nie chce przegiąć z Bad lookiem i LED-ami.
Wrzucę na razie kilka starych zdjęć jeszcze z otomoto. Reszta w trakcie prac i efekt końcowy bliżej wiosny.
Pozdrawiam Wszystkich tomekV6
Aktualnie wygląda tak...
A tak silnik wygląda teraz bo wcześnie był "suchy" ale troche zaniedbany
W tym tygodniu w garażu pojawiło się pare nowych części:
1. Zegary i alu ramki od MOMAN-a, kierunkowskazy clear i pasek przeciwsłoneczny z filtrem UV
2. Progi i dokładka Touring Kit A-spec
3. Sprężyny MTS-Technik
4. Ksenony H1 6000k, klocki Kashiyama i TRW, górne mocowania amorków, kopułka i palec EPS, uszczelki pod pokrywy zaworów, świerzy olej do skrzyni MOBIL-a 75W-90 (2,7l), filtr oleju KNECHT i MOBIL 10W-40 do silnika
Kolejna partia części:
Kolanka i łączniki, rura 77/500mm i 70/100mm do CAI, filtr na odme, air box z włukna węglowego – wszystko od SIMOTY. Pozatym alu korek wlewu oleju (honda), lakiery odporne na wysoką temp. Nakładki na pedały paski led do postojówek filtr paliwa HERTH+BUSS JAKOPARTS i kabinowy JCPREMIUM
Filtr od środka
Będzie pięknie brzmiała
Żeby nie było że nic nie robie W tym tygodniu wkońcu zrobiło się troche luźniej i wreszcie ruszyło, a oto dowody
Ostatnie zdjęcie przed wjazdem
Prace podzieliłem na dwa etapy z racji krótkiego garażu. Pierwsze tył i środek a później przód i silnik.
Pierwsze demontaż
Zegary już prawie gotowe, tylko sprawdzić czy nie kłamie obrotomierz
No i tylne zawieszenie
A tu taki mały gadżet
Prace poszły troche do przodu
Rozgotowane i wyczyszczone z kleju kierunki
A także nowe audio:
SONY CDX-CA900 Black Panel 4x52W Xplod
Wzmacniacz SONY XM-754HX Xplod
Maksymalna moc wyjściowa 4x170 W/2x 400 W – (20 – 20000 Hz)
Moc znamionowa (RMS)przy 4 omach: 4x90W/2x250W/2x90W+1x250W-(20-20000Hz)
Moc znamionowa (RMS) przy 2 omach: 4x140W – 20 – 20000 Hz
-pasmo przenoszenia 5-50kHz – impedancja obciążenia od 1 oma -zasilanie przełączające/stopień końcowy MOSFET
-maksymalny sygnał wejściowy 4V
-tryby pracy (ilość kanałów): 4/3/2 -HPF – filtr górnoprzepustowy (regulowany) 40 – 300 Hz, nachylenie zboczy zwrotnicy 12dB/oktawę
-LPF – filtr dolnoprzepustowy (regulowany) 40 – 300 Hz, nachylenie zboczy zwrotnicy 12dB/oktawę
-współczynnik zniekształceń tylko 0.04%
Do tego zestaw nowych kabli
Zmieniarka SONY CDX-69 6CD
Narazie auto jest całe w kurzu bo stało w garażu od 7 lutego . Jak wszystko będzie git to wrzuce więcej fotek
Co do pierwszej jazdy to wrażenia bezcenne rozpórki i nowe zawieszenie zrobiły robote
Na wstępie chciałbym krótko przedstawić historie mojej e-F-elinki.
Auto zostało zakupione w salonie w San Remo we Włoszech w ‘97 roku. W 2005 roku przyjechała do Polski, a konkretnie do Lublina natomiast z stamtąd w kwietniu 2010 powędrowała na Podkarpacie prosto w moje objęcia . Długo szukałem odpowiedniego egzemplarza (oczywiście V6…) i w końcu się udało. W tej chwili auto jest prawie 100% seria, ale już niedługo – po Nowym Roku zabieram się za delikatne przeróbki, ale o tym niżej. Przebieg po zakupie173000km, obecnie 180000km.
Silnik:
KF 2.0 V6 144ps 180Nm (hamowanie po modyfikacjach – oczywiście wykres będzie).
Układ napędowy/hamulcowy:
Seria, nie licząc klocków hamulcowych Ferodo i TRW. Felgi lato ori. 16” 205/55/R16, zima – stalowe Goodyear 185/65 R15 UltraGrip 7+
Body kit:
Pakiet Mazdaspeed Touring Kit A-Spec, był pakiet GT Mazdy
Car Audio:
SONY CDX-CA900 Black Panel 4x52W Xplod
Wzmacniacz SONY XM-754HX Xplod
Zmieniarka SONY CDX-69 6CD
Skrzynia basowa zbudowana na SONY XS-GTX120L (1000W)
były głośniki i jednostka Pioneer mp3 Bluetooth i takie tam (po poprzednim właścicielu)
Wyposażenie:
-ABS
-Klima
– El. Szyby
-El. Lusterka
-Alarm i blokada anty napadowa
-Halogeny
– Centralny + pilot
– Wspomaganie
-Automatyczna antena itp.
Zaplanowane modyfikacje (na tą zime):
– Sportowe zawieszenie (sprężyny MTS-Technik i amortyzatory o krótszym skoku) OK
– CAI – SIMOTA Carbon Box i wlot spod zderzaka OK
– Wydech 6-2-1 2,25 cala z kwasówki na dwóch tłumikach W TRAKCIE
– Sprzęgło Exedy Racing Clutch 225mm
– Regulator ciśnienia paliwa
– Pompa paliwowa Walbro
– Pakiet Mazdaspeed Touring Kit A-Spec OK
– Ksenon 6000k OK
– Kierunkowskazy boczne i przednie clear OK
– Zegary Moman Indiglo OK
– Alu Ramki OK
– Kierownica, gałka zmiany biegów i pogłokietnik w skóre OK
– Lakierowanie zacisków OK
– Polerka i lakierowanie silnika OK
– Klamki, lusterka i listwy boczne w kolor OK
– Może dolne rozpórki przód i górna tył oraz stabilizator tył. OK
W przyszłości:
– Skrzynia biegów z K8
– Gwint FK
– Nacinane tarcze hamulcowe MIKODA
– Felgi 17”
Może tak może nie:
Poza tym chcę zrobić bad look-a ale nie takiego na pół reflektora raczej coś jak Kolega badyl i może pasek LED wstawie jak w audi jest. Co wy na to bo lepiej zapytać a nie chce przegiąć z Bad lookiem i LED-ami.
Wrzucę na razie kilka starych zdjęć jeszcze z otomoto. Reszta w trakcie prac i efekt końcowy bliżej wiosny.
Pozdrawiam Wszystkich tomekV6
Aktualnie wygląda tak...
A tak silnik wygląda teraz bo wcześnie był "suchy" ale troche zaniedbany
W tym tygodniu w garażu pojawiło się pare nowych części:
1. Zegary i alu ramki od MOMAN-a, kierunkowskazy clear i pasek przeciwsłoneczny z filtrem UV
2. Progi i dokładka Touring Kit A-spec
3. Sprężyny MTS-Technik
4. Ksenony H1 6000k, klocki Kashiyama i TRW, górne mocowania amorków, kopułka i palec EPS, uszczelki pod pokrywy zaworów, świerzy olej do skrzyni MOBIL-a 75W-90 (2,7l), filtr oleju KNECHT i MOBIL 10W-40 do silnika
Kolejna partia części:
Kolanka i łączniki, rura 77/500mm i 70/100mm do CAI, filtr na odme, air box z włukna węglowego – wszystko od SIMOTY. Pozatym alu korek wlewu oleju (honda), lakiery odporne na wysoką temp. Nakładki na pedały paski led do postojówek filtr paliwa HERTH+BUSS JAKOPARTS i kabinowy JCPREMIUM
Filtr od środka
Będzie pięknie brzmiała
Żeby nie było że nic nie robie W tym tygodniu wkońcu zrobiło się troche luźniej i wreszcie ruszyło, a oto dowody
Ostatnie zdjęcie przed wjazdem
Prace podzieliłem na dwa etapy z racji krótkiego garażu. Pierwsze tył i środek a później przód i silnik.
Pierwsze demontaż
Zegary już prawie gotowe, tylko sprawdzić czy nie kłamie obrotomierz
No i tylne zawieszenie
A tu taki mały gadżet
Prace poszły troche do przodu
Rozgotowane i wyczyszczone z kleju kierunki
A także nowe audio:
SONY CDX-CA900 Black Panel 4x52W Xplod
Wzmacniacz SONY XM-754HX Xplod
Maksymalna moc wyjściowa 4x170 W/2x 400 W – (20 – 20000 Hz)
Moc znamionowa (RMS)przy 4 omach: 4x90W/2x250W/2x90W+1x250W-(20-20000Hz)
Moc znamionowa (RMS) przy 2 omach: 4x140W – 20 – 20000 Hz
-pasmo przenoszenia 5-50kHz – impedancja obciążenia od 1 oma -zasilanie przełączające/stopień końcowy MOSFET
-maksymalny sygnał wejściowy 4V
-tryby pracy (ilość kanałów): 4/3/2 -HPF – filtr górnoprzepustowy (regulowany) 40 – 300 Hz, nachylenie zboczy zwrotnicy 12dB/oktawę
-LPF – filtr dolnoprzepustowy (regulowany) 40 – 300 Hz, nachylenie zboczy zwrotnicy 12dB/oktawę
-współczynnik zniekształceń tylko 0.04%
Do tego zestaw nowych kabli
Zmieniarka SONY CDX-69 6CD
Narazie auto jest całe w kurzu bo stało w garażu od 7 lutego . Jak wszystko będzie git to wrzuce więcej fotek
Co do pierwszej jazdy to wrażenia bezcenne rozpórki i nowe zawieszenie zrobiły robote
Ostatnio edytowano 6 lis 2011, 20:48 przez tomekV6, łącznie edytowano 13 razy
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
tomekV6 napisał(a):(hamowanie po modyfikacjach – oczywiście wykres będzie).
Tomek pojedź na hamownię przed modami. Po pierwsze będziesz miał porównanie przyrostów mocy, po drugie może się okazać,że wypluje 125 KM, a wtedy trzeba będzie zadbać o stan silnika lub zastanowić się nad jego wymianą. Chybe nie chcesz wydać mega kasy na układ wydechowy, regulator, pompę, sprzęgło itp, i uzuskać 140 KM.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Również dla spokoju i pewności polecam hamowanie auta przed i po modach Miejmy nadzieje że wyjdzie dobrze ale zawsze to fajnie wiedzieć ile dokładnie koni przybędzie po wszystkim
Zapraszam na forum StreetRoulette :)
- Od: 25 gru 2010, 00:37
- Posty: 20
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V DOHC Z5
Wiem o czym mowa dlatego pierwsze sprawdziłem zgodność książki serwisowej z danymi ASO Mazda Auspol w Świdniku koło Lublina gdzie auto było serwisowane. Wszystko w najlepszym porządku. Od kiedy ją kupiłem nie było żadnych problemów z odpalaniem, braniem oleju czy przedmuchami. Kompresja również OK.
Nie pisałem o tym, ale mam ogromną chęć wstawić 2,5 V6 KL-ZE, a wszystkie modyfikacje przełożyć w nowe serducho, tak że w ten czy inny sposób nie powinienem być stratny. Niestety na chwile obecną kupno silnika KL-ZE i jego ewentualne dopracowanie przerasta mój budżet
Nie pisałem o tym, ale mam ogromną chęć wstawić 2,5 V6 KL-ZE, a wszystkie modyfikacje przełożyć w nowe serducho, tak że w ten czy inny sposób nie powinienem być stratny. Niestety na chwile obecną kupno silnika KL-ZE i jego ewentualne dopracowanie przerasta mój budżet
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Jest jescze KL-DE Ale jak masz zdrowego KFa to działaj z modami, a serducho wymienisz później
Lista zimowych planów i tak jest mocna, powodzenia.
Lista zimowych planów i tak jest mocna, powodzenia.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
No prosze ładnie ładnie....Pokrywa zaworów widze troszke sączy;]Powodzenia
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
tomekV6 napisał(a):po Nowym Roku zabieram się za delikatne przeróbki......
Zaplanowane modyfikacje (na tą zime):
– Sportowe zawieszenie (sprężyny MTS-Technik i amortyzatory o krótszym skoku)
– CAI – SIMOTA Carbon Box i wlot spod zderzaka
– Wydech 6-2-1 2,25 cala z kwasówki na dwóch tłumikach
– Sprzęgło Exedy Racing Clutch 225mm
– Regulator ciśnienia paliwa
– Pompa paliwowa Walbro
– Pakiet Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
– Ksenon 6000k
– Kierunkowskazy boczne i przednie clear
– Zegary Moman Indiglo
– Alu Ramki
– Kierownica i gałka zmiany biegów w skóre
– Lakierowanie zacisków
– Polerka i lakierowanie silnika
– Klamki, lusterka i listwy boczne w kolor
– Może dolne rozpórki przód i górna tył oraz stabilizator tył.
W przyszłości:
– Skrzynia biegów z K8
– Gwint FK
– Nacinane tarcze hamulcowe MIKODA
– Felgi 17”
Delikatne?
Autko świetnie się prezentuje, też na początku chciałem kupić srebrną ale jednak wygrała granatowa, cięzko określić która ładniejsza No ale najważniejsze że jest V6
- Od: 3 gru 2010, 17:00
- Posty: 72
No to na granatową czy Noble Green (gdzie jak nazwa mówi sama za siebie, GREEN czyli ZIELONY, noble green to jest taka jakby zieleń z granatem pomieszana, ale green zobowiązuje)?
też się nad tym zastanawiałem jak to jest,ale to zależy jak słońce pada jak odpowiednio zaświeci to się w tak troszeczkę pod zielony zrobi i to chyba dlatego taka nazwa ale jak raz ktoś powiedział każdy element był u innego lakiernika i dlatego tak się mieni
aha żeby nie było noble green mica II
aha żeby nie było noble green mica II
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości