Lexus GS vs Saab 9-5 vs ......

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez pdrog » 12 paź 2010, 19:01

fajny saab
http://otomoto.pl/saab-9-5-areo-C14531147.html


dołożyć do niego felgi takie jak w tym
http://otomoto.pl/saab-9-5-vector-tunin ... 41030.html

i dużo poniżej górnej granicy budżetu z zapasem na ew. wydatki pozakupowe....fajna baza...i kremowa skóra............... <serduszka> <serduszka>
pdrog
 

Postprzez Mev » 12 paź 2010, 20:06

pdrog napisał(a):http://otomoto.pl/saab-9-5-areo-C14531147.html

No pikne autko, też mi się saaby podobają, ale nigdy nie miałem okazji przejechać się takim nawet kawałek... :(
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Lukano » 12 paź 2010, 21:01

Tylko nie automat ;)
Lexus w automacie to rozumiem, ale nie w AERO.
2,3 lpt jak u mnie to jeszcze.
Już nie mówiąc o tym, że ta skrzynia ledwo zipi z seryjnym momentem, a co dopiero z podniesionym.
Co jest tanie i bardzo proste, aż szkoda nie robić <diabełek>
Ja właśnie kupiłem kolejnego 9-5.
Mam już dwa. 2,3 lpt do normalnej jazdy i dieselek na trasy ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez pdrog » 12 paź 2010, 21:08

Lukano napisał(a):Tylko nie automat ;)
Lexus w automacie to rozumiem, ale nie w AERO.
2,3 lpt jak u mnie to jeszcze.
Już nie mówiąc o tym, że ta skrzynia ledwo zipi z seryjnym momentem, a co dopiero z podniesionym.


czyli co 2 litrowy 150/185 to z automatem 2,3 zwykły też ale powyżej 200kucy...manual??
to do dooopy.....pewnie sobie odpuszczę saaba...będę tęsknił..kochał ukrycie...boje się że w promieniu 100km nikt nie będzie chciał mi auta naprawić
...zostaje IS300.......tylko czy ja się tam zmieszczę...prawie 2metry wzrostu i 100kilo bydlaka
pdrog
 

Postprzez Lukano » 12 paź 2010, 21:52

Max dla automatu to seria. czyli po 2002 roku 250 koni.
Tu chodzi mi bardziej o jazdę, to nie jest samochód, zawieszenie do płynięcia po drodze.
Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie brakuje mechaników do saaba ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez fazer72 » 12 paź 2010, 22:23

Skoro możesz poczekać i dorzucić kilka centów to może warto się zastanowić nad IS350 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez pdrog » 13 paź 2010, 07:44

Lukano napisał(a):Tu chodzi mi bardziej o jazdę, to nie jest samochód, zawieszenie do płynięcia po drodze.


do czego to nie jest samochód ???

Lukano napisał(a):Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie brakuje mechaników do saaba ;)


u mnie bieda....podobno jest jakiś serwis w Bydgoszczy ale podobno to zima ma być mroźna.....
pdrog
 

Postprzez megabebzon » 13 paź 2010, 17:15

W automacie AERO można stosunkowo bezpiecznie podkręcić sterownikiem BSR stage 1 do 285KM i 400Nm na silniku – do tego rozluźnić trochę wydech i twardsza zawiecha – można jeździć! Jednak jeśli saab, to wg mnie tylko manual – dużo większe możliwości modyfikacji, np. seryjne sprzęgło Aero daje radę do 450Nm – w automacie można podnieść znacząco moc, ale po co, jak brak momentu? :P
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez pdrog » 13 paź 2010, 17:48

megabebzon napisał(a):W automacie AERO można stosunkowo bezpiecznie podkręcić sterownikiem BSR stage 1 do 285KM i 400Nm na silniku – do tego rozluźnić trochę wydech i twardsza zawiecha – można jeździć! Jednak jeśli saab, to wg mnie tylko manual – dużo większe możliwości modyfikacji, np. seryjne sprzęgło Aero daje radę do 450Nm – w automacie można podnieść znacząco moc, ale po co, jak brak momentu? :P


podejrzewam że wystarczy mi seryjne AERO...w tej chwili jeżdżę 120konnym karawanem i daję radę ale mam ochotę zmienić tatowóz na jakąś zabawkę....chciałem mpv zostawić żonie, sprzedać gf i kupić sobie jakąś frajdę, ale żona po przejechaniu się vanem stwierdziła że nie chce :| woli starszą gf :| no i co mam zrobić......?? do dooopy z tymi żonami............. <lol>
pdrog
 

Postprzez megabebzon » 13 paź 2010, 18:35

No cóż... Słuchaj żony, na tym akurat nie można wyjść źle :D
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez Lukano » 13 paź 2010, 20:32

megabebzon napisał(a):W automacie AERO można stosunkowo bezpiecznie podkręcić sterownikiem BSR stage 1 do 285KM i 400Nm na silniku – do tego rozluźnić trochę wydech i twardsza zawiecha – można jeździć! Jednak jeśli saab, to wg mnie tylko manual – dużo większe możliwości modyfikacji, np. seryjne sprzęgło Aero daje radę do 450Nm – w automacie można podnieść znacząco moc, ale po co, jak brak momentu? :P

Automat wytrzymuje 350 NM. Jeśli sterownik automatu wykryje większą wartość wysyła sygnał do sterownika silnika i ogranicza moment.
Można to oszukać programowo, ale skrzynia długo nie pociągnie.
To są tylko obietnice BSR. Tyle można, ale nie z automatem.
Trudno podnieść moc bez zwiększania momentu ;)
Jak wystarczy Ci seria i nie będziesz jej zwiększał to spokojnie szukaj automatu.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 13 paź 2010, 21:32

Fakt – to moment a nie moc demoluje skrzynie biegów...
Można podnieść moc bez podnoszenie momentu, recepta jest prosta – większe obroty. Niestety ciężkie tłoki i długie korby temu nie sprzyjają. Efekt wydłużenia obrotomierza duuuużo lepszy niż przy podbijaniu mocy momentem jeśli idzie o właściwości trakcyjne i czasy przyśpieszeń. Gorsze odczucia na dupohamowni w porównaniu z górką momentu, ale jak dobrze wiemy człowiek jest kiepskim instrumentem pomiarowy ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez megabebzon » 14 paź 2010, 00:18

Lukano napisał(a):Automat wytrzymuje 350 NM. Jeśli sterownik automatu wykryje większą wartość wysyła sygnał do sterownika silnika i ogranicza moment.
Można to oszukać programowo, ale skrzynia długo nie pociągnie.
To są tylko obietnice BSR. Tyle można, ale nie z automatem.

Wiem, że nie samym programem BSR-a tyle się pociągnie; zmiana oprogramowania steru konieczna. Faktem jest, że kole z saab klubu odradzają więcej w auto niż 385 Nm. Ale seria AERO jest i tak zacna; naprawdę jest czym pośmigać ;)
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez pdrog » 18 paź 2010, 18:31

no i miałem okazję przetestować HEMI...........miszcz prostej.......chińskoplastikowo.........zaje....iście wygodne duże auto......wgniata w fotel na prostej a na zakrętach wyrzuca z fotela...zdecydowanie nie tego szukam......
pdrog
 

Postprzez nemi » 18 paź 2010, 18:39

Hmmm, a może Honda Legend?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez pdrog » 18 paź 2010, 18:46

nemi napisał(a):Hmmm, a może Honda Legend?


nieeeee....no kuźwa w Tworkach wyląduje przez Was.......na polu został gs, is, 9-5...do IS muszę się przymierzyć coś mały jest...więc pewnie GS300 vs 9-5 AERO.........trochę obawiam się serwisowania saaba ale może niepotrzebnie, ale najpierw muszę sprzedać MPV
pzdr
pdrog
 

Postprzez Barthez » 18 paź 2010, 19:06

pdrog napisał(a):no i miałem okazję przetestować HEMI...........miszcz prostej.......chińskoplastikowo.........zaje....iście wygodne duże auto......wgniata w fotel na prostej a na zakrętach wyrzuca z fotela...zdecydowanie nie tego szukam......

wiem ze szukasz zupelnie czegos innego ale przetestuj bmw z4 ;) z czystej ciekawosci – koszt niewielki, tylko znalezc w komisie albo ogloszeniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez megabebzon » 19 paź 2010, 01:27

Nie ma się co bać serwisu saaba, właściwie jak w każdym innym aucie. Ma kilka słabych punktów: kastea zapłonowa wytrzymuje 100 – 120 tys., potem trzeba zmienić, w modelu sprzed 2004 roku zdarzały się sporadycznie problemy z przepustnicą, wypadają pixele w głównym wyświetlaczu SID (naprawia to kilku gości za niecałą stówę) i trzeba pilnować odmy – zestaw naprawczy za 250 zł zakładałem profilaktycznie co 2 lata i spokój. Poza tym nic się nie dzieje, zawieszenie nie do zajechania (ja zrobiłem 90 kkm po Śląsku i dalsze 30 po Wawie – musiałem wymienić jedną gumkę), elektronika bardzo stabilna, korozji nie ma. Zresztą poczytaj forum saabklub Polska – tam jest sporo fanatyków i kopalnia wiedzy o tym aucie. Pzdr.
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Postprzez Lukano » 19 paź 2010, 18:52

megabebzon jakiego miałeś?
Ja mam teraz 9-5 2,3 t 1998 rok i 9-5 2,2 TiD 2003 rok.
W benzynce zmieniłem przepustnice, kasetę i rozrząd. Z zawieszenie tylne tulejki pływające.
Reszta nie do zajechania. To są samochody o które trzeba dbać, jak to robisz to jeździ i jeździ.
A jak się kupi od kogoś kto nie zna zmian oleju to potem są problemy.
W przeciwieństwie do tego co wszyscy sądzą, jest to prosty i łatwy w naprawach samochód. Nie ma się co bać znaczka na masce.
Za SID-a teraz trzeba dać 120. Kaseta wytrzyma spokojnie 200 tysięcy jak u mnie, ale trzeba zmieniać świece co 10max 15 tysięcy.
Za jakieś dwa lata zmieniam na paskudę po 2004 roku ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez megabebzon » 19 paź 2010, 23:49

Ja wziąłem w 2003 z salonu 2,3 LPT Vectora z ful wypasem i dodatkami (potrójna perła, xeny tempo i wiele innych) w manualu, ze 185KM i 280Nm zrobiłem 314 i 440 odpowiednio. Nie pasował mi w nim wygląd kiery, dlatego założyłem z nowszego modelu (pasuje bez żadnych modyfikacji) i zaprojektowałem nowe, grawerowane tarcze indiglo ze wskazówkami od jaga. Auto ma idiotoodporną elektronikę (dla mnie bardzo istotne) i niezłe materiały – skóra jak z jaj brontozaura – nie do zajechania, mięciutka decha i drzwi – super! Niezłe audio (prestige w AERO – rwie łeb z plecami bez charczenia).Trwały i niezawodny wózek, jeśli się o niego dba. No i ta kabina – nie ma takiej w żadnym innym – brakuje tylko panelu sterowania uzbrojeniem ofensywnym :)
Mistrza cechuje spokój i długie ruchy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2006, 16:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza/Częstochowa/Koszalin/Wędrzyn/Warszawa Targówek/Bródno
Auto: mercedes 450 SL '72 EU
smart roadster

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto