Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez RAX » 28 lip 2010, 23:35

Udokumentowane 157 tyś z czego 120 tyś w Germani zgodnie z książką serwisową.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 18:08
Posty: 7
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM 2003r.

Postprzez Hubix » 28 lip 2010, 23:39

No to powiem Ci, że jak na 157 tys takie usterki to po prostu dramat.

W domu mam 407 HDI, przejechane ma 155 tys. Są jeszcze plomby na plastikowej pokrywie od silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez RAX » 28 lip 2010, 23:55

Coś kosztem czegoś (komfort podróży – 1200 km po autostradzie bez żadnego poczucia o pokonanym dystansie , wyposażenie, ekonomia itp.) Nie ma reguły.
Jak kupowałem auto od Niemca to było suche jak pieprz i nic nie zwiastowało że po przejechaniu 37 tyś km otworze puszkę pandory.
Tak więc uważaj jak otworzysz plombę z pokrywy.
Ostatnio sąsiadowi nowiutki Lexus padł bo nie było prądu i aby wejść do auta praktykował przez bagażnik – widok nie zapomniany. Dobrze że był pod domem i po 2 godzinach auto pojechało na lawecie do ASO.
Sam miałem wcześniej Mondeo i nie dam złego słowa powiedzieć na Forda chociaż opinie ma fatalną a jak się poczyta na forum to też przysparza innym wielu problemów.
Mazdo to mój pierwszy "niezawodny" Japończyk ale się nie poddaje i przymierzam się do zakupu nowszego modelu M6. Chyba polubiłem tę markę. Ha, ha.
Chyba że wróci sentyment i będzie Focus Cmax.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 18:08
Posty: 7
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM 2003r.

Postprzez Grzyby » 28 lip 2010, 23:58

Jeszcze coś ciekawego napiszecie zupełnie nie na temat czy od razu mam banować?
Ogarnijcie się trochę, a jak chcecie pogadać o zmianie auta to gdzie indziej proszę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 29 lip 2010, 00:20

RAX napisał(a):....Z kołem zębaty dam sobie luz ze względu na koszty ....

i dobrze, bo uszkodzona zebatka pompy sygnalizuje rowniez uszkodzenia takiej samej zebatki na wale glownym..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez RAX » 29 lip 2010, 00:26

"bo uszkodzona zebatka pompy sygnalizuje rowniez uszkodzenia takiej samej zebatki na wale glownym.."
Właśnie o tym samym mówił mechanik w ASO. Robota nie warta tylu pieniędzy ale problem pozostaje gdyż trzeba uważać na turbinę i odpadające elementy koła zębatego pompy.
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 18:08
Posty: 7
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 6 2.0D 121KM 2003r.

Postprzez Myjk » 29 lip 2010, 07:45

Hubix napisał(a):No to powiem Ci, że jak na 157 tys takie usterki to po prostu dramat.

Dramat to wiara w taki przebieg.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 29 lip 2010, 10:11

RAX napisał(a):.... trzeba uważać na turbinę i odpadające elementy koła zębatego pompy.

wszystko co odpadnie zatrzyma sie na sitku w misce lub we filtrze oleju,
czyli jedyni pompa oleju moze byc narazona na uszkodzenia,
a ona z kolei, nie jest tak czula na zabrudzenia jak turbosprezarka i jej lopatki czy lozysko slizgowe...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Radek Kraków » 5 sie 2010, 10:32

Mam pytanie do Jaksy.
Czy w Mazdzie 6 z 2007 roku z DPFem też zdarzały się zapchania smoka?
Właśnie kupiłem taką i nie wiem czy jest sens to sprawdzać.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 13:47
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM prod 2006/ model 2007

Postprzez Myjk » 5 sie 2010, 10:40

Zapychanie smoka to wynik nieszczelnych podkładek -- jeśli ktoś wyciągał wtryski a nie wymienił podkładek, to istnieje możliwość zawalenia smoka. Sprawdź czy coś "daje" z korka -- na początek.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Radek Kraków » 5 sie 2010, 14:10

Dzięki za podpowiedź. Gdzieś widziałem to wcześniej na forum ale trudno mi to odszukać.
Co dokładnie mam sprawdzić?
Odkręcić powoli korek wlewu oleju kiedy silnik jest na wolnych obrotach i zobaczyć czy nie zaczyna "rzygać"?
z góry dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2010, 13:47
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM prod 2006/ model 2007

Postprzez Enduro » 5 sie 2010, 21:46

w poliftach montowali tez te wadliwe podkladki pod wtryski!
choc w tych silnikach nie tak czesto dochodzilo do zapchania smoka,
bo silnik jest lekko odprezony i chodzi na innym oleju!
polecam ich wymiane, gdyz koszt podkladek jest nieporownywalny z ewentualna wymiana silnika...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bob_DG » 6 sie 2010, 08:03

A nie orientuje się ktoś dokładniej od którego roku zaczęli już zakładać te poprawione podkładki pod wtryskiwacze ?
Początkujący
 
Od: 5 maja 2010, 11:18
Posty: 28
Auto: MAZDA 3 2.0 MZR-CD 2007 rok

Postprzez Myjk » 6 sie 2010, 08:37

Czy Mazda w ogóle przyznała gdzieś, że były wadliwe? To są przecież podkładki miedziane. Materiał jest bardzo miękki, o stosunkowo niskiej temp. topnienia 1080 stopni C, a staje się plastyczny już przy 600 sC (wystarczy, że silnik się "rozbiegnie", ale zostanie zduszony zanim się zatrze -- po usunięciu przyczyn wszystko niby jest OK, ale czy na pewno?). Zasadniczo po pewnym przebiegu, przy siłach jakie działają w silniku, mogą się chyba po prostu wybijać. Generalnie żeby sprawdzić sprawność tych podkładek, przydałoby się mieć auto od nowości z przelotem minimum 160-200 tkm. Ktoś się może pochwalić taką sytuacją?

Wg mnie ważniejsze pytanie brzmi:
czy producent zaleca serwisowo wymianę podkładek, a jeśli tak, to po jakim przebiegu?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 6 sie 2010, 10:33

Myjk napisał(a):Wg mnie ważniejsze pytanie brzmi:
czy producent zaleca serwisowo wymianę podkładek, a jeśli tak, to po jakim przebiegu?

mialem informacje od prywatnych ludzi,
ze tak...!
ale nie moge sprecyzowac kiedy i w jakich warunka.ch
na 100% MAZDa Japan, nie przyzna sie do tego defektu FABRYCZNEGO,
bo wtedy wszystkie silniki podlegaly by pod gwarancje,
nawet te o Bardzo sporych przebiegach...
ale popytam...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 6 sie 2010, 11:38

Enduro napisał(a):mialem informacje od prywatnych ludzi, ze tak...!

Hm... nie wiem do czego się to odnosi.

Enduro napisał(a):na 100% MAZDa Japan, nie przyzna sie do tego defektu FABRYCZNEGO,

Biorąc pod uwagę materiał z jakiego wykonane są podkładki może to być zwykły element eksploatacyjny a nie defekt fabryczny -- co z góry zakładasz. Przecież stali się nie zastosuje do uszczelnienia wtrysków, gumy czy silikonu również. Dlatego pytałem się o procedury serwisowe w odniesieniu do w/w elementu. Są takowe? Czy producent w jakichś materiałach zaleca wymianę po przebiegu x?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 6 sie 2010, 13:53

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):mialem informacje od prywatnych ludzi, ze tak...!

Hm... nie wiem do czego się to odnosi.

ze mialy miejsce wymiany serwisowe tych wadliwych podkladek !
A ich wada polega na tym, ze sa zbyt filigranowe
i nikt tu nie kwestionuje materialu, absolutnie
w DitD byly okay, ale w CiTD zbyt slabe
i to powinny mazda w testach wykryc i juz fabrycznie to skorygowac..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 6 sie 2010, 14:10

Enduro napisał(a):ze mialy miejsce wymiany serwisowe tych wadliwych podkladek !

Znaczy u klientów posiadających auto od nowości? Po jakim przebiegu?
Jeszcze raz pytam, czy manual serwisowy mówi coś o okresowej wymianie podkładek?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 6 sie 2010, 15:07

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):ze mialy miejsce wymiany serwisowe tych wadliwych podkladek !

Znaczy u klientów posiadających auto od nowości? Po jakim przebiegu?
Jeszcze raz pytam, czy manual serwisowy mówi coś o okresowej wymianie podkładek?

nie wiem!
jeszcze..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 9 sie 2010, 11:43

Mazda dała ciała z podkładkami pierwszej generacji – wiemy o jakich mowa i w silniku DiTD także występuje TEN SAM problem co w CiTD... tyle, że DiTD się nie zaciera <lol> przerabiałem ten temat. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają podkładki w innych silnikach... to co Mazda oferowała na pierwszy montaż to śmiech na sali.. dobrze, że w końcu temat został wyjaśniony i ogólnie znany – można ratować motory w 6tkach.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6