MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET '03
Moc
Tego nie wiem dupohamownia podpowiada okolice 240-250km i jakiś fajny moment, a jak wyjdzie czas pokaże. Tutaj jest problem bo sterowanie zapłonem jest z dwóch czujników jeden na wale a drugi na wałki rozrządu, one są ze sobą zsynchronizowane. Z zapłonem do 0.7 bara czyli jakis 200-210 koni nic się nie działo zero stuków itp powyżej zaczęło się dziać 
ex MSP
dobra to mnie uspokoiłeś
do 200 mozna dmuchac 
przeladowania po zmaienie biegow latwo zlikwidowac.robisz przy podcisnieniu czyli w pierwszej kolumnie maksymalne otwarcie west gate i po problemie.,tez mialem przeladowania po zamianach.teraz jak auto stoi na postoju (duze podcisnienie) turbo nie chodzi (west gate otwarty). przez co auto sie nie grzeje i spalanie maleje.to samo po zmianie biegow odpuszczasz gaz, przepustnica sie zamyka i masz podcisnienie w dolocie na chwilke.wtedy znow west gate sie otwiera i zbija cisnienie doladowania.a wiec peirwsza kolumna w mapie ebc ustaw tak zeby przy np podcisnieniach od 0,2V do 0.8 V (od -0,8 bara do -0,2 bara) pelne otwarcie west gatea.a poza tym ostatnio zmniejszylem przekroj wejscia na ebc.czytaj cieniutki wezyk.dzieki temu sa mniejsze poszarpoania przy wyzszym doladowaniu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Pompa zamontowana, już ładnie podaje paliwo i trzeba było wszędzie zrobić korektę bo pojawiało się afr 8-10 w niektórych miejscach. Z ciekawostek DET 3 już obsługuje zapłon mazdy i udało się trochę cofnąć w górnym zakresie (do -13stopni) i przyśpieszyć na dole (+15). Teraz pozostało przenieść MAP'a (038 906 051 C) na kolektor ssący i zrobić korektę temperatury powietrza i powinna być bajka
Z wczorajszego upału podczas strojenia zszedł pasek od wspomagania i klimatyzacji
Jak zwykle wielkie podziękowania dla Coobcia za walke do 1 w nocy żeby ogarnąć temat 
ex MSP
Gratulacje Karol! Jesteś zdeteminowany w dążeniu do celu i to przynosi efekty 

A więc kolejna owocna sesja z DET3, po relokacji map'a bezpośredni na kolektor samochód ożył reakcja na pedał gazu błyskawiczna. Teraz do strojenia wkręciliśmy szerokopleczysty na miejsce pierwszej lambdy i okazało się że tam gdzie w wydechu pokazywała 11.5-12 w rzeczywistości było 9,5-10
dzięki temu mogliśmy wystroić dużo dokładniej i wóz jeździ płynnie jak z fabryki. Z ciekawostek ebc z n75 nie zdaje egzaminu łapie przedziwne peaki rzędu 1,2-1,5 bara i nie może stabilnie utrzymać 1 bara, tak już tyle ładujemy
Z pomocą przyszedł kolega Żabek i poratował ebc HKS EVC IV w baaaaaaaaaaardzo dobrej cenie.

Tak więc never ending story, walczymy dalej. Z ciekawostek seryjnej turbiny na 5 biegu przy 2200obr 0.5 bara, 3000obr 1bar

Tak więc never ending story, walczymy dalej. Z ciekawostek seryjnej turbiny na 5 biegu przy 2200obr 0.5 bara, 3000obr 1bar
ex MSP
pinky napisał(a):stabilnie utrzymać 1 bara, tak już tyle ładujemy
no to pięknie
Kiedy pokażesz jak to jedzie?
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
o pinki widzie grubo się dzieje 
widze że jak będe miał robić strojenie (jak już zaturbie) to wiem że przyjade do Ciebie
widze że jak będe miał robić strojenie (jak już zaturbie) to wiem że przyjade do Ciebie
Szybkie pytanie do znawców
Mam ambitny plan w końcu oddzielić stożek jakoś od komory silniki. Przeniesienie w nadkole odpada przy obecnych warunkach pogodowych i głębokości pławienia auta. Wpadłem na dwa pomysły rzućcie okiem i powiedzie który powinien lepiej zdać egzamin:

Opcja nr 1 osłonięte z 3 stron.

Opcja nr 2 osłonięte prostym kawałkiem.
Na krawądziach dojdzie albo jakaś gumowa uszczelka albo peszel coby uszczelnić z maską, materiał wykonania to blacha aluminiowa. Może jeszcze ktoś będzie miał pomysł na pokrycie/okrycie tego czym co odbije ciepło.

Opcja nr 1 osłonięte z 3 stron.

Opcja nr 2 osłonięte prostym kawałkiem.
Na krawądziach dojdzie albo jakaś gumowa uszczelka albo peszel coby uszczelnić z maską, materiał wykonania to blacha aluminiowa. Może jeszcze ktoś będzie miał pomysł na pokrycie/okrycie tego czym co odbije ciepło.
ex MSP
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
i co juz po zmianie ebc? jakie efekty?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Totalny brak czasu mnie napadł, jak narazie to w 70% mam ukończoną wiązkę do ebc i wyprowadzone kable do kabiny. W chwili obecnej jeżdżę na n75. Mam ambitny plan skończyć w tym tygodniu i zacząć ustawiać ustrojstwo,
ex MSP
pinky napisał(a):Teraz do strojenia wkręciliśmy szerokopleczysty na miejsce pierwszej lambdy i okazało się że tam gdzie w wydechu pokazywała 11.5-12 w rzeczywistości było 9,5-10
Zaraz, to gdzie miałeś wcześniej sondę umieszczoną?
Pierwszą sondę masz w kolektorze wydechowym przed turbiną czy za turbiną?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
pinky napisał(a):Wcześniej była wsadzona w wydech, pierwsza sonda jest przed turbulum na wprost wyjścia z 2 gara.
No to wygląda na to, że strojenie z sondą wsadzoną w wydech to można o kant d.... potłuc. Ja miałem to samo: auto wystrojone przez "fachowca" z sondą wsadzaną w wydech i AFR przy wysokich obrotach spadał do 9.5 efektem czego był smród benzyny wokół auta, ogień z wydechu przy katowaniu, spalanie powyżej 15l na 100km i takie tam atrakcje
A co do sondy wkręconej zaraz za silnikiem to Piwo jak tak miał to sonda mu sie przegrzewała, aż wreszcie została całkiem uszkodzona.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Coobcia sonda już nie jeden silnik widziała i na razie jest ok. Co do strojenia to jednak wkręcona w miejsce seryjnej pierwszej daje najlepsze efekty najdokładniejszy odczyt. Co do "fachowca" to słyszałem że ma stroić rx8 z 13b turbo jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
ex MSP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości