MAZDASPEED Protegé BJ FS-DET '03

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez pinky » 27 maja 2010, 12:05

Moc :D Tego nie wiem dupohamownia podpowiada okolice 240-250km i jakiś fajny moment, a jak wyjdzie czas pokaże. Tutaj jest problem bo sterowanie zapłonem jest z dwóch czujników jeden na wale a drugi na wałki rozrządu, one są ze sobą zsynchronizowane. Z zapłonem do 0.7 bara czyli jakis 200-210 koni nic się nie działo zero stuków itp powyżej zaczęło się dziać :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez People_Hate_Me » 27 maja 2010, 13:36

dobra to mnie uspokoiłeś :P do 200 mozna dmuchac :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez piwo » 29 cze 2010, 20:06

przeladowania po zmaienie biegow latwo zlikwidowac.robisz przy podcisnieniu czyli w pierwszej kolumnie maksymalne otwarcie west gate i po problemie.,tez mialem przeladowania po zamianach.teraz jak auto stoi na postoju (duze podcisnienie) turbo nie chodzi (west gate otwarty). przez co auto sie nie grzeje i spalanie maleje.to samo po zmianie biegow odpuszczasz gaz, przepustnica sie zamyka i masz podcisnienie w dolocie na chwilke.wtedy znow west gate sie otwiera i zbija cisnienie doladowania.a wiec peirwsza kolumna w mapie ebc ustaw tak zeby przy np podcisnieniach od 0,2V do 0.8 V (od -0,8 bara do -0,2 bara) pelne otwarcie west gatea.a poza tym ostatnio zmniejszylem przekroj wejscia na ebc.czytaj cieniutki wezyk.dzieki temu sa mniejsze poszarpoania przy wyzszym doladowaniu.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pinky » 1 lip 2010, 21:01

Narazie czekam na zmianę na DET3 dokładniejsza mapa będzie i zobaczymy co tam się uda z tym cholernym zapłonem zrobić :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez pinky » 20 lip 2010, 21:29

Działamy dalej, DET 3 zamontowany powoli uczy się od DET 2 :D Z ciekawostek seryjna pompa paliwa wyzionęła ducha finalne dając zawrotne 2bary paliwa. Jutro wjeżdża walbro gss342:

Obrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez pinky » 23 lip 2010, 06:58

Pompa zamontowana, już ładnie podaje paliwo i trzeba było wszędzie zrobić korektę bo pojawiało się afr 8-10 w niektórych miejscach. Z ciekawostek DET 3 już obsługuje zapłon mazdy i udało się trochę cofnąć w górnym zakresie (do -13stopni) i przyśpieszyć na dole (+15). Teraz pozostało przenieść MAP'a (038 906 051 C) na kolektor ssący i zrobić korektę temperatury powietrza i powinna być bajka :D Z wczorajszego upału podczas strojenia zszedł pasek od wspomagania i klimatyzacji :) Jak zwykle wielkie podziękowania dla Coobcia za walke do 1 w nocy żeby ogarnąć temat <piwo>
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Pit » 23 lip 2010, 09:31

Gratulacje Karol! Jesteś zdeteminowany w dążeniu do celu i to przynosi efekty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez pinky » 7 sie 2010, 08:07

A więc kolejna owocna sesja z DET3, po relokacji map'a bezpośredni na kolektor samochód ożył reakcja na pedał gazu błyskawiczna. Teraz do strojenia wkręciliśmy szerokopleczysty na miejsce pierwszej lambdy i okazało się że tam gdzie w wydechu pokazywała 11.5-12 w rzeczywistości było 9,5-10 :D dzięki temu mogliśmy wystroić dużo dokładniej i wóz jeździ płynnie jak z fabryki. Z ciekawostek ebc z n75 nie zdaje egzaminu łapie przedziwne peaki rzędu 1,2-1,5 bara i nie może stabilnie utrzymać 1 bara, tak już tyle ładujemy :D :D Z pomocą przyszedł kolega Żabek i poratował ebc HKS EVC IV w baaaaaaaaaaardzo dobrej cenie.

Obrazek

Tak więc never ending story, walczymy dalej. Z ciekawostek seryjnej turbiny na 5 biegu przy 2200obr 0.5 bara, 3000obr 1bar :)
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Riki » 7 sie 2010, 13:16

jeździ jak należy.... fabryczna powinna tak hulać ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez PLaster » 7 sie 2010, 17:54

pinky napisał(a):stabilnie utrzymać 1 bara, tak już tyle ładujemy

no to pięknie
Kiedy pokażesz jak to jedzie?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez People_Hate_Me » 9 sie 2010, 14:41

o pinki widzie grubo się dzieje :D
widze że jak będe miał robić strojenie (jak już zaturbie) to wiem że przyjade do Ciebie :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez pinky » 11 sie 2010, 21:03

Szybkie pytanie do znawców :D Mam ambitny plan w końcu oddzielić stożek jakoś od komory silniki. Przeniesienie w nadkole odpada przy obecnych warunkach pogodowych i głębokości pławienia auta. Wpadłem na dwa pomysły rzućcie okiem i powiedzie który powinien lepiej zdać egzamin:

Obrazek
Opcja nr 1 osłonięte z 3 stron.


Obrazek

Opcja nr 2 osłonięte prostym kawałkiem.

Na krawądziach dojdzie albo jakaś gumowa uszczelka albo peszel coby uszczelnić z maską, materiał wykonania to blacha aluminiowa. Może jeszcze ktoś będzie miał pomysł na pokrycie/okrycie tego czym co odbije ciepło.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Marcin1mazda » 11 sie 2010, 21:23

W moim GT zrobiłem sobie Sam Takie coś :)

Obrazek

Zdawało egzamin, filtr był wiele chłodniejszy niż temp. panująca pod maska.
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez piwo » 24 sie 2010, 11:27

i co juz po zmianie ebc? jakie efekty?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez pinky » 24 sie 2010, 11:43

Totalny brak czasu mnie napadł, jak narazie to w 70% mam ukończoną wiązkę do ebc i wyprowadzone kable do kabiny. W chwili obecnej jeżdżę na n75. Mam ambitny plan skończyć w tym tygodniu i zacząć ustawiać ustrojstwo,
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 28 sie 2010, 10:06

pinky napisał(a):Teraz do strojenia wkręciliśmy szerokopleczysty na miejsce pierwszej lambdy i okazało się że tam gdzie w wydechu pokazywała 11.5-12 w rzeczywistości było 9,5-10

Zaraz, to gdzie miałeś wcześniej sondę umieszczoną?
Pierwszą sondę masz w kolektorze wydechowym przed turbiną czy za turbiną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 28 sie 2010, 10:11

Wcześniej była wsadzona w wydech, pierwsza sonda jest przed turbulum na wprost wyjścia z 2 gara.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Jacek176 » 28 sie 2010, 10:22

pinky napisał(a):Wcześniej była wsadzona w wydech, pierwsza sonda jest przed turbulum na wprost wyjścia z 2 gara.

No to wygląda na to, że strojenie z sondą wsadzoną w wydech to można o kant d.... potłuc. Ja miałem to samo: auto wystrojone przez "fachowca" z sondą wsadzaną w wydech i AFR przy wysokich obrotach spadał do 9.5 efektem czego był smród benzyny wokół auta, ogień z wydechu przy katowaniu, spalanie powyżej 15l na 100km i takie tam atrakcje :D
A co do sondy wkręconej zaraz za silnikiem to Piwo jak tak miał to sonda mu sie przegrzewała, aż wreszcie została całkiem uszkodzona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 28 sie 2010, 10:34

Coobcia sonda już nie jeden silnik widziała i na razie jest ok. Co do strojenia to jednak wkręcona w miejsce seryjnej pierwszej daje najlepsze efekty najdokładniejszy odczyt. Co do "fachowca" to słyszałem że ma stroić rx8 z 13b turbo jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez pinky » 4 wrz 2010, 14:33

Powoli do przodu :D
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy