Stukanie przy kręceniu kierownicą na postoju (626 GE FP)
1, 2
Witam, zauważyłem dzisiaj, że na postoju, kiedy auto nie wyłączenie, w sensie nie dziala wspomaganie, przy pokręceniu kierownicą występuje dość donośne stukanie. Co to może być?
podobnie stukanie występuje przy szarpnięciu po gwałtownej zmianie biegu.
podobnie stukanie występuje przy szarpnięciu po gwałtownej zmianie biegu.
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
Chodzi ci o t ze stuka na wylaczonym silniku czy jak??
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Wszystko jest ok. jezeli silnik pracuje i pompa wspomagania pracuje wtedy w ukladzie kierowniczym robi sie cisnienie i kasuje luzy, praktycznie wszystkie auta ze wspomaganiem tak maja. no chyba ze pukanie jest tez na odpalonym silniku??
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
no ale wczesniej tak nie bylo
przy wylaczonym silniku krecilem sobie kierownice w prawo i w lewo i bylo pare mm luzu, ale cichutko, a dzisiaj zauwazylem puk puk wiec to chyba nie jest ok?
poza tym tak jak wyzej pisalem, kiedy zmeiniam biegi tez jest puknięcie
przy wylaczonym silniku krecilem sobie kierownice w prawo i w lewo i bylo pare mm luzu, ale cichutko, a dzisiaj zauwazylem puk puk wiec to chyba nie jest ok?
poza tym tak jak wyzej pisalem, kiedy zmeiniam biegi tez jest puknięcie
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
W takim raziue musisz luzu szukac na drazkach kierowniczych, koncowkach drazka, przekladnia, macperson lub tuleje wachacza i swrzen
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
wjedz na kanal niech ktos kierownica robi krotkie szybkie ruchy a ty pod autem szukaj luzu sprawdzajac reka wszystkie ruchome elementy ukladu kierowniczego
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
jak nic nie znajdziesz wjezdzajac na kanal podnies auto z przodu i rob krotkie ruchy szarpiac za kolo jezeli gdzies jest luz w ukladzie kierowniczym to napewno wyczyjesz w ten sposob
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
poszukałem trochę na forum (wiem, że od tego powinienem był zacząć) i znalazlem:
viewtopic.php?p=1045551#p1045551
jest bardzo podobnie jak u mnie, no ale jutro się sprawdzi tak czy owak
co mogę dodać, że na przekładni kierownicznej widać u mnie ze był jakis wyciek (nie cieknie jakos specjalnie ale widac ze jest mokra)
viewtopic.php?p=1045551#p1045551
jest bardzo podobnie jak u mnie, no ale jutro się sprawdzi tak czy owak
co mogę dodać, że na przekładni kierownicznej widać u mnie ze był jakis wyciek (nie cieknie jakos specjalnie ale widac ze jest mokra)
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
lukkas_kg napisał(a):
podniosłem narazie tylko lewą stronę, bez zdejmowania koła i poszarpałem drązkiem kierowniczym, jest tam luz, tak jakby sruba jakas nie była dokręcona czy cos
to luz jest na drążku kierowniczym na tym przgubie kulkowym ktory jest w oslonie gumowej albo na koncówce drązka
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Drazek jest razem z tym przegubem kulkowym w tej osłonie gumowej.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Jezeli tam ci puka to tak. Sprawdz jeszcze raz z obu stron.
podnies auto skrec sobie tak kolo zebys widzial ten drazek i koncowke drazka i ruszaj kolem jak bedzie duzy luz to zobaczysz czy jest na koncowce drazka czy na drazku kierowniczym a jak bedziesz czul ze na kole jest luz a nie bedziesz widzial gdzie to niech ktos ci pomoze i rusza za kolo a ty reka wyczuj luz.
tak wyglada ten drazek z przegubem kulkowym i ten przegub jest w oslonie zeby go wyczuc musisz skrecic maksymalnie kolami w prawo jak sprawdzasz lewa strone i jak prawa to w lewo

podnies auto skrec sobie tak kolo zebys widzial ten drazek i koncowke drazka i ruszaj kolem jak bedzie duzy luz to zobaczysz czy jest na koncowce drazka czy na drazku kierowniczym a jak bedziesz czul ze na kole jest luz a nie bedziesz widzial gdzie to niech ktos ci pomoze i rusza za kolo a ty reka wyczuj luz.
tak wyglada ten drazek z przegubem kulkowym i ten przegub jest w oslonie zeby go wyczuc musisz skrecic maksymalnie kolami w prawo jak sprawdzasz lewa strone i jak prawa to w lewo

- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
sprawdziłem z obu stron:
z lewej: jak chwytam za sam drazek i szarpie to nie stuka az tak, ale kiedy chwyce pod samą osłoną to wtedy slychac juz stukanie
z prawej: szarpie i szarpie i nic nie slysze, ale za to jak kolo jest na lewarku i pokrece nim prawo lewo po kawałeczku to jest stuk stuk
z lewej: jak chwytam za sam drazek i szarpie to nie stuka az tak, ale kiedy chwyce pod samą osłoną to wtedy slychac juz stukanie
z prawej: szarpie i szarpie i nic nie slysze, ale za to jak kolo jest na lewarku i pokrece nim prawo lewo po kawałeczku to jest stuk stuk
- Od: 15 sie 2009, 05:16
- Posty: 171
- Auto: 626 GE 1.8 96'
jezeli sprawdzasz to na podniesinym kole w inaczej nie wyczujesz luzu. Z tego co opisujesz to na bank masz zluzyte drazki kierownicze albo koncowki drazka
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
powinno wyjśc chodz na szarpakach nie zawsze da się ocenic stan zawieszenia. zwróc uwage diagnoście że masz jakies stuki z przodu w ukladzie kierowniczym wtedy dokladniej przyjży się teemu i będziesz miał pewnośc tylko że wtedy taki służbista może nie dac Ci przeglądu :\ no chyba że podejdziesz do niego z jakimś załącznikiem ;–)
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6