nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez endless » 24 sty 2010, 02:01

To jakie zamienniki knechta proponowalibyście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Jasiu19 » 24 sty 2010, 02:08

może przyczyna leży w tym ze oryginalnie filtr jest zamknięty w metalowej puszcze ? a ten w plastiku i dlatego właśnie nie zamarza ? Endless kup w najbliższym sklepie zwykły zamiennik japoński kwota około 30 zł ale skoro mówisz ze stary podgrzałeś i wyczyściłeś a nadal jest to samo to może przyczyną nie jest filtr paliwa ?
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Riki » 24 sty 2010, 02:17

W GD przy -20/25 stopni mrozu nie było najmniejszego problemu więc można zaaplikować na próbę filtr z tegoż motoru.... :|
W Hyundaiu mam identyczny filtr jak w GD i problemu nie ma...
Podglądowe foto:

GD 2.0D
Obrazek

DiTD
Obrazek

P.S
Cała gama VW 1.9TD/TDI ma podobny jak w GD i tam filtr NIE wymaga posiadania podstawy. (wtedy rezygnujemy z pompki) Trzeba tylko pamiętać o tym aby zakupić wersję BEZ podgrzewacza (ma wtedy dwa wyjścia) bo z podgrzewaczem ma jedno więcej i tamtędy wpada sobie chłodziwo i ogrzewa cały filtr.

Dla ciekawostki: np. ciężarowe Mercedesy mają grzałkę w baku – caały bak jest ciepły + solidny podgrzewacz filtra (j/w) + grzałka w zbiorniczku płynu do spryskiwaczy (chłodziwo) :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez michalwil » 24 sty 2010, 02:26

Wreszcie widzę, że dyskusja idzie w dobrym kierunku. Jest coraz więcej rozwiązań na walkę z tym mrozem i ewidentynymi brakami konstrukcyjnymi naszych mazd. Podgrzewacz filtra lub pominięcie tej "feralnej" pompki jesgt rozwiązaniem. Bo na lepsze paliwo chyba nie ma co liczyć.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Postprzez endless » 24 sty 2010, 11:50

Zastanawiam się jednak nad odkręceniem tego filtra i zazioraniem do środka. Czy gdyby okazał się dobry ten sam filtr można jeszcze raz założyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 11:54

Panowie, naprawdę polecam sprawdzić ile mazi zebrało się na sitku w zbiorniku. Skoro w 6 letniej M6 było tego tyle że zasłaniało sitko na wysokość 1-1,5 cm to jak myślicie – w starszych autach będzie lepiej?
Co z tego że będziecie wymieniali filtry skoro po odpaleniu i tak będzie zasysało syf ze zbiornika?

P.S. Podgrzewacze paliwa w Mazdach są elektryczne, zintegrowane z obudową filtra paliwa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez michalwil » 24 sty 2010, 12:40

No i miłe zaskoczenie, po całej nocy mrozie – 25C i obecnej – 20 C Madzia odpaliła bez mrugnięcia. Ale jak napisałem miała dolane 3 l benzyny na cały bak ropy. Moja mazda na pewno nie ma podgrzewacza filtra paliwa – niestety. :(
Jak już napisałem dwa dni wcześniej jak odkręciłem filtr paliwa – KNECHT – to był czyściutki... tylko zamarznięty na kamień. Podejrzewam, że w lecie i na wiosnę będzie można go spokojnie użyć.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Postprzez thy » 24 sty 2010, 19:27

Grzyby napisał(a):Panowie, naprawdę polecam sprawdzić ile mazi zebrało się na sitku w zbiorniku. Skoro w 6 letniej M6 było tego tyle że zasłaniało sitko na wysokość 1-1,5 cm to jak myślicie – w starszych autach będzie lepiej?


Wczoraj profilaktycznie sprawdzałem – w ditd nie ma filtra w zbiorniku.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 19:29

thy napisał(a):w ditd nie ma filtra w zbiorniku

Nic? Żadnego sitka na końcówce?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez thy » 24 sty 2010, 20:31

Grzyby napisał(a):Nic? Żadnego sitka na końcówce?

Jest taki sobie hmm grzybek :)
Obrazek
tu od dołu
Obrazek
Otwory mają przeszło 1mm średnicy. W grzybku nie ma nic – jest pusty.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez malkolm » 24 sty 2010, 21:10

michalwil napisał(a):Podejrzewam, że w lecie i na wiosnę będzie można go spokojnie użyć.

jeśli chcesz zakręcić ten sam to pozostaw go zanurzonego w paliwie aby nie wysechł. po tym może się nie nadawać do użytkowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 21:27

thy napisał(a):Jest taki sobie hmm grzybek

dobrze wiedzieć :)
Myślałem że jest podobnie jak w M6.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez thy » 24 sty 2010, 21:43

Grzyby napisał(a):dobrze wiedzieć usmiech

Ku potomnym wszystko... :D

Grzyby napisał(a):Myślałem że jest podobnie jak w M6.

Dobrze by było – niestety to co jest w baku DITD jedynie kamlotów wielkości pięści niemowlaka nie pozwoli wciągnąć w przewód paliwowy, wszystko poniżej spokojnie przejdzie ;) wydaje się więc, że filtr paliwa więc ma tu dużo więcej roboty niż w 6'ce.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez radekko » 24 sty 2010, 22:30

Jak dla mnie rozwiazanie z DITD ma wiekszy sens. Łatwiej wymienic filtr paliwa niz czyscic sitko. Raz na 10 000 to nie jest znowu tak duzy wydatek, a pozbywamy sie wraz z wymiana filtra takze i tych nagromadzonych bakterii. Jak tlumaczone jest instalowanie sitka w baku? Czemu ma sluzyc?
Moja madzia dostala na te mrozy golda ze statoil i do tego prawie 100ml black arrow (2 krotnie wieksza dawka od zalecanej). Pali jak dotad bez zarzutu. Zobaczymy jutro.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 22:34

Niestety wszystko wskazuje na to, że w szóstkach jest jakaś usterka. I to raczej nie związana bezpośrednio z paliwem. Co innego w DiTD. Tu raczej winny jest zatykający się częściej filtr (właśnie ze względu na brak sitka wstępnego w zbiorniku)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 24 sty 2010, 23:36

Riki napisał(a):To mam teraz na próbę mniej więcej taki i na razie się sprawdza:Obrazek


I guzik. Dziś rano odpaliła z trudem... gaśnie. Jeździłem Hyundaiem który po raz kolejny nie zawiódł :) i do tej cholery dopiero dziś dolałem coś do paliwa.. dlaczego tu paliwo bez dodatku nie zamarza?

Grzyby napisał(a):Podgrzewacze paliwa w Mazdach są elektryczne, zintegrowane z obudową filtra paliwa.

Ano.. są. Ciekawe czy to faktycznie na prawdę działa.


Grzyby napisał(a):Niestety wszystko wskazuje na to, że w szóstkach jest jakaś usterka. I to raczej nie związana bezpośrednio z paliwem

Jakieś pomysły? :) dlaczemu nie ropa?


Grzyby napisał(a):Co innego w DiTD. Tu raczej winny jest zatykający się częściej filtr (właśnie ze względu na brak sitka wstępnego w zbiorniku)

Mariusz, masz rację. Pytanie – co zrobić aby to auto ZAWSZE jeździło jak należy?
we Wtorek od południa będę walczył w ogrzewanym garażu.. przejrzę u siebie całą instalację, założę większy filtr od GD i będę obserwował. Zastanawiam się jeszcze nad zamontowaniem podgrzewacza. Pytanie – czy warto.. bo jak ma tylko trochę "pomóc" to nie ma sensu. Mi chodzi o wyeliminowanie problemu. Skoro inne palą to Mazdy też powinny...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 25 sty 2010, 00:12

Mi pali bez zarzutu stoi na dworze .. cale dnie. Poł obrotu i terkocze wydaje mi sie ze to jest kwestia paliwa ... ja tankuje tylko na jednej stacji i jest git. Przyspiesza bardzo ladnie nic nie szarpie i nawet turbina lepiej pracuje w te mrozy :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Riki » 25 sty 2010, 00:16

Marcin ( Pycia ) gdzie zalewasz? :D fajnie, że Twoja jeździ :)


Marcin ( Pycia ) napisał(a):nawet turbina lepiej pracuje w te mrozy


przyznam, że jak wszystko było dobrze tj. max -10 to auto jeździło fajowo.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 25 sty 2010, 00:19

Shell na Sokratesa kolo Mabi ... dzisiaj nawet BMW TD lykalem wiec tak zle nie jest
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez michalwil » 25 sty 2010, 02:15

Moja M6 na mrozie – 22C bez żadnego problemu – jednak sądzę, że to kwestia tej benzyny dolanej – powoduje, że ropa nie zamarza. Wcześniej filtr był wymieniony – Knecht- dodane depresatory, uszlachetniacze STP, Xeramic, a i tak paliwo zamarzło w tym filtrze. Wymiana filtra na Filtron i dolanie benzyny dopiero pomogło. Zdaję sobie sprawę z niebezpieczeństwa stosowania tej metody ale mam wrażenie, że dopóki nie będę miał podgrzewanego filtra to nic innego nie pomoże :(
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy