Problem z zamknięciem/otwarciem drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez burritos » 20 gru 2009, 21:29

Witam !

No i przyszla zima :) a z nia mrozy. To pierwsza zima z moja 6, wiec bacznie sie jej przygladam.
W mojej mazdzie juz w lato irytowalo mnie klepanie drzwiami (zazwyczaj zamykaly sie za 2gim razem albo jak sie nimi niezle trzaslo). Wczoraj bylo -20 tak kolo 1 w nocy. No i gdyby nie kolega na zewnatrz to bym chyba nie odjechal :( moglem tluc drzwiami, a one i tak nie domykaly sie. Czy ktos mial taki problem ? Moze jakies praktyczne porady ??

BTW. Autko byl nie bite (wiem bo Jaksa sprawdzal w czasie zakupu) wiec drzwi nie byly naruszone.
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez w1lko » 20 gru 2009, 21:38

mam to samo, mazda 6 z 2006 roku :/
Mazda 6 2.0 TS 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 18:19
Posty: 35
Skąd: Edinburgh
Auto: Mazda 6 2.0 TS 2006

Postprzez MasterB » 20 gru 2009, 22:04

Z opisu wynika że mechanizm zamka przyrdzewiał/przymarza. Rozebrać, przesmarować, będzie git ;)
Swoją drogą jest to coś co miałem zrobić w swojej trzystasiódemce – no i nie zrobiłem. Efekt taki, że dzisiaj musiałem wsiadać od strony pasażera :|
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez kobyll » 20 gru 2009, 22:34

Do uszczelek i zamków polecam silikon w aerozolu/sprayu. Dwie zimy i nigdy nie miałem problemu.

Ja używam:
LIQUI MOLY SILICON SPRAY 3310
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Lorbas » 20 gru 2009, 23:02

Też przyłączam się do problemu. Po tych druzgocących -20 stopniach, drzwi nie da się domknąć – zwłaszcza prawe tylne, nawet jak było ciepło to trzeba mocniej domknąć bo odbijało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Vandit » 21 gru 2009, 15:37

Standardowo i u mnie pojawił się ten problem . Ale patent mam być może Nie najlepszy. Przytrzymać drzwi i pilotem zamknąć. Na jakiś czas rozwiązanie jest dobre.
Pozdrawiam
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez Yapa » 21 gru 2009, 16:40

a czym smarują serwisy zawiasy wygląda to na jakąś miedź czy co...
czym posmarować teleskopy klapy tylnej ( i czy wogóle )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez FIFTY » 21 gru 2009, 18:22

wd 40 prysnij i po problemie
Początkujący
 
Od: 22 lip 2009, 12:47
Posty: 20
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 – 2,0b, hatch, `03

Postprzez MasterB » 21 gru 2009, 18:57

FIFTY napisał(a):wd 40 prysnij i po problemie


To chyba do takiego doraźnego użycia. WD40 jest przecież środkiem penetrującym – wypłukuje wodę ale też i smar. Tak więc nie nadaje się do smarowania! Zwykły olej maszynowy jest lepszy...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Lorbas » 21 gru 2009, 18:58

Mnie w tym mrozie ratował odmrażacz do zamków K2. Tak bym drzwi nie zamknął... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Enduro » 21 gru 2009, 20:53

przyczyna tkwi w przymarznietych zawiasach lub w ograniczniku,
choc ten drugi, jest mniej podejrzany...
polecam spryskac jakims odmrazaczem i nasmarowac
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Yapa » 22 gru 2009, 00:35

Enduro napisał(a):polecam spryskac jakims odmrazaczem i nasmarowac

a czym nasmarować?
sorki za lamerskie pytanie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Myjk » 22 gru 2009, 08:53

Yapa napisał(a):a czym nasmarować?
sorki za lamerskie pytanie...

kobyll zapodał powyżej silikon w sprayu.

Zdarza się, że pasażerowie mają problemy z zamknięciem drzwi – ale u mnie to wynika głównie
ze szczelności auta. Czasami potrafią trzaskać parokrotnie. Jeśli uchylę okno, to zamykają się
perfekcyjnie – praktycznie wystarczy je puścić, nie trzeba przykładać większej siły.
Polecam przetestować. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Yapa » 22 gru 2009, 23:47

Myjk napisał(a):kobyll zapodał powyżej silikon w sprayu.

jemu chodziło chyba o teleskopy klapy tylnej,poza tym nie uznaję WD 40 do smarowania....
ja pytam o zawiasy – serwisy smarują czymś rudawym
miedź w spraju?
póki co pojadę zwykłym smarem do łancuchów
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Myjk » 22 gru 2009, 23:49

kobyll napisał(a):Do uszczelek i zamków polecam silikon w aerozolu/sprayu. Dwie zimy i nigdy nie miałem problemu.
Ja używam: LIQUI MOLY SILICON SPRAY 3310
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kobyll » 22 gru 2009, 23:55

Yapa napisał(a):
Myjk napisał(a):kobyll zapodał powyżej silikon w sprayu.

jemu chodziło chyba o teleskopy klapy tylnej,poza tym nie uznaję WD 40 do smarowania....
ja pytam o zawiasy – serwisy smarują czymś rudawym
miedź w spraju?
póki co pojadę zwykłym smarem do łancuchów


Dla niektórych którzy nie czytają ze zrozumieniem (to nie jest penetrator WD40!):

Do uszczelek i zamków polecam silikon w aerozolu/sprayu. Dwie zimy i nigdy nie miałem problemu.

Ja używam:
LIQUI MOLY SILICON SPRAY 3310
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Yapa » 23 gru 2009, 00:32

Dla niektórych którzy nie czytają ze zrozumieniem (to nie jest penetrator WD40!):

nie zauważyłem Twojego postu.zdarza się.w związku z tym nie mogło być chyba zrozumienia..
i nic mi nie insynuuj..... <klotnia>

wd 40 prysnij i po problemie

ten post przeczytałem...
panowie, mój błąd <jelen>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez sebeknd » 4 cze 2016, 17:56

Witam,
mam taki problem... Otóż przy próbie otwarcia drzwi naciskam guzik w pilocie i one momentalnie się zamykają lub nie zamykają ale cały czas centralny tak jakby na nowo próbował się zamknąć. Dodatkowo czujnik lub sterownik co jest pod kierownicą po lewej stronie cały czas cyka. A próbie zamknięcia drzwi od razu zamek odbija do otwarcia lub nie ma żadnej reakcji. W ostateczności zamkną się drzwi z przodu a nie zamkną z tyły lub na odwrót. Właśnie odebrałem go od elektryka, który walczył jak twierdzi 2 dni i wstępnie stwierdził jakby brakowało mocy (siły) do zamknięcia drzwi a później do otwarcia. Akumulator nowy, wymiana na drugi kluczyk nie przyniosła poprawy. Orientuje się ktoś w czym może być problem?
sebeknd
 

Postprzez Krzysiek1980 » 5 cze 2016, 13:37

Zawsze podstawowym krokiem, który nie wymaga nakładów finansowych jest reset kompa poprzez odpięcie akumulatora + pedał hamulca w celu wycisnięcia resztek pradu i ponowne podłaczenie. Pamiętaj też żeby wtedy autko pochodziło na biegu jałowym przez 10-15 minut aby przepustnica się zaadaptowała i komp na nowo sobie poprzeliczał dane. Zobacz czy nadal to zjawisko wystapi, wtedy to juz lepiej do elektryka się udać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez xRafalx » 5 cze 2016, 14:07

Wydaje mi się, że jest to objaw padającego silniczka centralnego. Mam ten sam problem, ale załatwiłem to wypinając tę wtyczkę z niedziałających drzwii jeżdzę z tym około roku i nie mam z tym żadnych problemów: Obrazek
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6